• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czerwona fala z Oruni na Niedźwiednik

Maciej Naskręt
13 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Dwujezdniowa al. Havla w Gdańsku. Dwujezdniowa al. Havla w Gdańsku.

Na razie nie ma szans na zieloną falę na drodze między Niedźwiednikiem, a Orunią. Kierowcy muszą czekać na budowę systemu Tristar i dalej zapuszczać korzenie na czerwonym świetle.



Aż 15 sygnalizacji świetlnych mija kierowca, by pokonać drogę z Oruni w stronę Niedźwiednika. Aż 15 sygnalizacji świetlnych mija kierowca, by pokonać drogę z Oruni w stronę Niedźwiednika.
W zeszłym roku dwiema dwupasmowymi jezdniami mogliśmy pojechać górnym tarasem wyłącznie między ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańskaul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska. Ulica: Potokowa zobacz na mapie Gdańska, Rakoczego zobacz na mapie GdańskaNowolipie zobacz na mapie Gdańska łączyła Niedźwiednik z Siedlcami. Pod koniec 2011 roku dwie jezdnie wydłużyły się o ul. Łostowicką i al. Havla.

Teraz ponad 7,5-kilometrowy ciąg komunikacyjny staje się kolejnym po Trasie Średnicowej i Trasie W-Z najważniejszym ciągiem komunikacyjnym w Gdańsku. Z tego powodu cześć kierowców sugeruje liczne zmiany w funkcjonowaniu sygnalizacji na tym odcinku. Najpilniejsza to ustanowienie zielonej fali.

Sprawdziliśmy, jak wygląda podróż dwujezdniową drogą z Oruni do Niedźwiednika dozwoloną prędkością. Okazuje się, że kierowcy na tym fragmencie trasy muszą zatrzymywać się aż sześć razy, na wysokości: ul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Rogalińskiej zobacz na mapie Gdańska, al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska, ul. Amundsena zobacz na mapie Gdańska i czasem ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska. Zatem nie jest łatwo. Jedynie ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska jedziemy sprawnie.

Podobnie jest jadąc w drugą stronę. Kierowcy kłopoty napotykają na wysokości ulic: Czecha zobacz na mapie Gdańska, Warneńskiej zobacz na mapie Gdańska, Łostowickiej, Armii Krajowej, Pana Tadeusza zobacz na mapie GdańskaRogalińskiej zobacz na mapie Gdańska.

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku komentuje sytuację drogową krótko. - Czekamy na Tristar - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy. Stąd kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, bo ten system inteligentnego sterowania ruchem ma być gotowy w 2014 r.

Czy zielona fala z Oruni do Niedźwiednika ułatwiłaby Tobie poruszanie się?

Ponieważ al. Havla zobacz na mapie Gdańska jest wciąż placem budowy i jest w dyspozycji Gdańskich Inwestycji Komunalnych, za wszystko, co się tam dzieje odpowiada miejska spółka. Przestawiliśmy władzom nasze spostrzeżenia.

Władze GIK przestrzegają przed oceną pracy sygnalizacji. - Jej program może być sprawdzany jeśli będzie układem docelowym, teraz nie ma to sensu. Oceniać powinniśmy zakończoną budowę. Z tym proszę poczekać do kwietnia - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Na al. Havla porusza się przynajmniej 20 tys. aut każdego dnia. Kierowcy tych aut tracą paliwo i czas. Władze GIK podkreślają, że z synchronizacji wyłączony został jeden fragment drogi - skrzyżowanie al. Havla z ul.Świętokrzyską. Zmieniony jest cykl świateł ze 120-sekundowego na 100-sekundowy - z wydłużeniem relacji skrętu z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla. Zsynchronizowane są ze sobą odcinki od Armii Krajowej do Węzła Warszawska, od Węzła Warszawska do ul. Wilanowskiej i ul. Płockiej i dalej do ul. Świętokrzyskiej.

Podpowiadamy również drogowcom, że niepotrzebnie pracuje m.in sygnalizacja ułatwiająca wyjazd z parkingu przy Cmentarzu Łostowickim w godzinach nocnych, gdy nikt tam nie pozostawia samochodów. Kierowcy tracą tam cenny czas stojąc na czerwonym świetle nawet 45 sekund.

- Tą sprawą zajmą się pracownicy działu inżynierii ruchu - mówi rzecznik prasowy ZDiZ.

Nie ma też większej nadziei, by drogowcy przywrócili obowiązujący na czas zamknięcia ul. Witosa, podwójny prawoskręt w al. Armii Krajowej do centrum z ul. Łostowickiej.

Miejsca

Opinie (233) ponad 10 zablokowanych

  • mamy 21 wiek?

    mamy 21 wiek. a gdy zostaje oddana inwestycja drogowa , mimo, że niby ma pętle indukcyjną to ta pętla nie działa(światła na cieszyńskiego), o havla z świętokrzyską czy havla z wilanowską nie wspomnę... wydają kupę kasy na drogę a szkoda paru złotych na normalnie działającą pętle... jak dla mnie projektant drogi powinien dostać mocno po głowie za taki projekt... ale cóż w Polsce jesteśmy trzeba się przyzwyczaić, że tu się utrudnia ludziom życie na każdym kroku

    • 2 0

  • (1)

    Żaden tristar w niczym nie rozwiąże sprawy korków na skrzyżowaniach. BĄDZCIE CHOCIAŻ RAZ MĄDRZY PRZED SZKODĄ I NIE WYRZUCAJCIE PIENIĘDZY W BŁOTO !!!! tylko skrzyżowania bezkolizyjne maja rację bytu. I to tyle w tym temacie.

    • 1 0

    • A wiesz jaki jest koszt skrzyżowań bezkolizyjnych

      Zastanawiałeś się może kiedy. Bo taki system jest tańszy niż 1 takie skrzyżowanie. Po drugie każde takie skrzyżowanie przesuwa korek na następne. I co chcesz wylać asfaltem całe miasto czy jak.

      • 1 0

  • buaahahahahahahha

    tyle w temacie

    • 0 0

  • Do ucznych z magistratu

    Dlaczego tak trudno zrealizować zieloną falę, skoro czerwona sama wychodzi ?

    • 2 0

  • Czy jest sens robić zieloną falę na nieskończonych drogach

    Nie widzę sensu aby teraz ktoś siedział i się bawił światłami i robił zioloną falę, dla jednego kierunku, bo pewnie skończy się to tak, że przy okazji zrobi czerwoną dla innych. Droga o której mowa, bez ukończenia Havla w 100%, a także Słowackiego oraz W-Z wraz węzłem Karczemki jest nie kompletna i każda zmiana powodowałaby tyle, że za każdym razem trzeba by wszystko robić od nowa. Bo co z tego, że zrobią zieloną falę jak ona na końcach będzie się korkować, a także na drogach dojazdowych do niej. Po drugie po oddaniu każdego odcinka zmienia się kompletnie układ ilości przejeżdzających aut, co było widać po oddaniu Havla gdy nagle wszyscy udeżyli w Łostowicką, która przed samym oddaniem Havla była prawie pusta.

    • 0 0

  • Zielona fala jest tylko trzeba jechac szybko

    a nie sie bawic w eco-pedo oszczednisia.

    • 0 1

  • a nie można tak odwrócić sygnalizacji zamiast czerwieni niech się zapala zielone proste tylko ze tam chyba nie ma ludzi

    myślących więc potrzeba czegoś bardziej inteligentnego czyli Tristar heheeh ...albo po prostu wyłączyć je i tyle

    • 0 0

  • Najfajniejszy jest skręt z Havla w Świętokrzyską w prawo w godz. popołudniowych. (1)

    Wczoraj stałem w tym miejscu 18 minut, nawet świętego szlag by trafił! No i oczywiście znaleźli się też tacy, którym stać się nie chciało. No bo po co, skoro cwaniak - panisko może się wepchnąć, nieprawdaż?

    • 3 1

    • jest rada

      i to po legalu ale jak sprzedam to sam będę kwitł,sorry ale musisz się przyjrzeć co się dzieje na rondzie i tyle...

      • 0 0

  • Tłumaczenie, że czeka się na Tristar to typowy dla Gdańska przykład lenistwa Urzędu Miejskiego. Po prostu im się nie chce !!!!!!! Wystarczy tydzień i kilku ludzi z samochodem i stoperami i wszystko można ustawić a potem ew. korygować w zależności od natężenia ruchu o różnych porach dnia. W 1972 roku przejechałem całą Kopenhagę 60 km/h w zielonej fali ani razu się nie zatrzymując. W 2001 i później w czasie przebudowy i remontów autostrad w Wiedniu cały przejeżdżałem ( z przyczepą kampingową) z prędkością 45-50km/h zatrzymując się 2 -3 razy !!!!! W szczycie !!!

    • 2 1

  • Parodia!!!

    Jeżdżę tą drogą kilka razy dziennie (kurier) to co tam się dzieje przekaracza ludzką wyobraźnię... bez sensu czeka się na czerowonych światłach jak nic nie jedzie przez kilka minut. Dużo lepiej byłoby wyłączyć światła...

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane