• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czerwona fala z Oruni na Niedźwiednik

Maciej Naskręt
13 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Dwujezdniowa al. Havla w Gdańsku. Dwujezdniowa al. Havla w Gdańsku.

Na razie nie ma szans na zieloną falę na drodze między Niedźwiednikiem, a Orunią. Kierowcy muszą czekać na budowę systemu Tristar i dalej zapuszczać korzenie na czerwonym świetle.



Aż 15 sygnalizacji świetlnych mija kierowca, by pokonać drogę z Oruni w stronę Niedźwiednika. Aż 15 sygnalizacji świetlnych mija kierowca, by pokonać drogę z Oruni w stronę Niedźwiednika.
W zeszłym roku dwiema dwupasmowymi jezdniami mogliśmy pojechać górnym tarasem wyłącznie między ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańskaul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska. Ulica: Potokowa zobacz na mapie Gdańska, Rakoczego zobacz na mapie GdańskaNowolipie zobacz na mapie Gdańska łączyła Niedźwiednik z Siedlcami. Pod koniec 2011 roku dwie jezdnie wydłużyły się o ul. Łostowicką i al. Havla.

Teraz ponad 7,5-kilometrowy ciąg komunikacyjny staje się kolejnym po Trasie Średnicowej i Trasie W-Z najważniejszym ciągiem komunikacyjnym w Gdańsku. Z tego powodu cześć kierowców sugeruje liczne zmiany w funkcjonowaniu sygnalizacji na tym odcinku. Najpilniejsza to ustanowienie zielonej fali.

Sprawdziliśmy, jak wygląda podróż dwujezdniową drogą z Oruni do Niedźwiednika dozwoloną prędkością. Okazuje się, że kierowcy na tym fragmencie trasy muszą zatrzymywać się aż sześć razy, na wysokości: ul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Rogalińskiej zobacz na mapie Gdańska, al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska, ul. Amundsena zobacz na mapie Gdańska i czasem ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska. Zatem nie jest łatwo. Jedynie ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska jedziemy sprawnie.

Podobnie jest jadąc w drugą stronę. Kierowcy kłopoty napotykają na wysokości ulic: Czecha zobacz na mapie Gdańska, Warneńskiej zobacz na mapie Gdańska, Łostowickiej, Armii Krajowej, Pana Tadeusza zobacz na mapie GdańskaRogalińskiej zobacz na mapie Gdańska.

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku komentuje sytuację drogową krótko. - Czekamy na Tristar - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy. Stąd kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, bo ten system inteligentnego sterowania ruchem ma być gotowy w 2014 r.

Czy zielona fala z Oruni do Niedźwiednika ułatwiłaby Tobie poruszanie się?

Ponieważ al. Havla zobacz na mapie Gdańska jest wciąż placem budowy i jest w dyspozycji Gdańskich Inwestycji Komunalnych, za wszystko, co się tam dzieje odpowiada miejska spółka. Przestawiliśmy władzom nasze spostrzeżenia.

Władze GIK przestrzegają przed oceną pracy sygnalizacji. - Jej program może być sprawdzany jeśli będzie układem docelowym, teraz nie ma to sensu. Oceniać powinniśmy zakończoną budowę. Z tym proszę poczekać do kwietnia - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Na al. Havla porusza się przynajmniej 20 tys. aut każdego dnia. Kierowcy tych aut tracą paliwo i czas. Władze GIK podkreślają, że z synchronizacji wyłączony został jeden fragment drogi - skrzyżowanie al. Havla z ul.Świętokrzyską. Zmieniony jest cykl świateł ze 120-sekundowego na 100-sekundowy - z wydłużeniem relacji skrętu z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla. Zsynchronizowane są ze sobą odcinki od Armii Krajowej do Węzła Warszawska, od Węzła Warszawska do ul. Wilanowskiej i ul. Płockiej i dalej do ul. Świętokrzyskiej.

Podpowiadamy również drogowcom, że niepotrzebnie pracuje m.in sygnalizacja ułatwiająca wyjazd z parkingu przy Cmentarzu Łostowickim w godzinach nocnych, gdy nikt tam nie pozostawia samochodów. Kierowcy tracą tam cenny czas stojąc na czerwonym świetle nawet 45 sekund.

- Tą sprawą zajmą się pracownicy działu inżynierii ruchu - mówi rzecznik prasowy ZDiZ.

Nie ma też większej nadziei, by drogowcy przywrócili obowiązujący na czas zamknięcia ul. Witosa, podwójny prawoskręt w al. Armii Krajowej do centrum z ul. Łostowickiej.

Miejsca

Opinie (233) ponad 10 zablokowanych

  • bla bla

    • 2 0

  • marudzicie,ja z Kolorowego do Manhatanu w 11 min.jade!!

    aaa,jeszcze sieroty,na nowym rondzie przy Havla,idą na początku dwa pasy,więc po co sierotki ustawiają się na lewym tworząc korek,a w większości to chłopy,wstyd no i zielone,to pedał do podłogi i rura,a nie jezdzicie jak "baby",tragedia,ponad 3/4 nie powinno w ogóle jezdzić!

    • 3 3

  • ale te światła

    na wyjeżdzie z parkingu cmentarza łostowickiego to jest dopiero 'pomysł'. Na wyjezdzie z parkingu stoi niezły korek a Lostowicka pusta w tym czasie.Chociaż zielona strzałka. Ludzie w tym ZDiZ pomyslcie trochę.

    • 2 1

  • havla

    a korek jest bo ci co jada ul. Świętokrzyską do Orunii stoja na lewym pasie zamiast na prawym (który potem skręca z ul. Sosnkowskiego). Bo po co się wyślać i manewrować. Mnóstwo aut jedzie w stronę Havla, więc nie ma problemu by zmienić pas na jadący prosto w stronę Orunii. Ale po co stójmy jak barany w korku i narzekajmy zamiaat pomyśleć.
    Druga sprawa to skrzyzowanie Havla z Armii Krajowej . Kiedy był remont środkowy pas mógł jechać prosto do Łostowickiej lub skręcić w prawo do Armii Krajowej. Ale po co po remoncie zostawić ten znak (prosto i w prawo). Trzeba było ustawić tylko prosto i teraz mamy korek. Brawo !!!!

    • 2 0

  • skręt w prawo w Świętokrzyską

    to jest dopiero coś w godzinach popołudniowych, wynalazcy tego skrzyżowania należy w ramach kary "dać" możliwość jechania Al. Havla i skręt w prawo w Świętokrzyską tak ze 3 razy pod rząd w godzinach popołudniowych...
    Jeden taki skręt to średnio 10 minut.
    Brawooooo dla " konstruktorów "...

    • 3 0

  • a do kogo należy ta "szerokopasmowa" ulica jak się jedzie z Karczemki do Chwaszczyna? -tak się pytam, ale chyba do Gdańska,co?

    Trzeba tam uważać na drogowców co lubią wchodzić pod koła, albo zrobić kafarem dziurę w jezdni i "przez przypadek" źle ustawić rogatki, tak że jak nieszczęśnik wjedzie w taką dziurę to grozi mu natychmiastowe urwanie koła.

    • 0 0

  • Przydałoby się jeszcze by ta arteriia była na całej długości zroweryzowana. By można było z Oruni do Niedźwiednika przjechać drogami rowerowymi. Droga rowerowa potrzebna jest zwłaszcza na odcinku Siedlce- Niedźwiednik

    • 2 1

  • Dla kogo ma być zielona fala?

    Nie powinna być dla korkorobów, tylko dla autobusów.

    • 1 0

  • Jeszcze tu z Olem wrócimy!!!

    ..i bedzie czerwona fala.

    • 2 0

  • Jaki Tristar ??????????????? (1)

    Obecnie realizowany etap systemu Tristar obejmie z tej trasy 2 skrzyżowania: AK/Łostowicka i Potokowa/Słowackiego. Czyli koordynacja będzie ale w poprzek :) ZDiZ wie co to jest Tristar? Ktokolwiek wie ?

    • 1 0

    • Raczej nie wie

      ZDiZ powinien się podzielić na:

      1. ZD (ulice,chodniki,sygnalizacja)
      2. ZZ (trawniki, drzewa, parki, cmentarze)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane