- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (74 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (135 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (264 opinie)
- 5 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (169 opinii)
Czerwona fala z Oruni na Niedźwiednik
Na razie nie ma szans na zieloną falę na drodze między Niedźwiednikiem, a Orunią. Kierowcy muszą czekać na budowę systemu Tristar i dalej zapuszczać korzenie na czerwonym świetle.
W zeszłym roku dwiema dwupasmowymi jezdniami mogliśmy pojechać górnym tarasem wyłącznie między ul. Słowackiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Teraz ponad 7,5-kilometrowy ciąg komunikacyjny staje się kolejnym po Trasie Średnicowej i Trasie W-Z najważniejszym ciągiem komunikacyjnym w Gdańsku. Z tego powodu cześć kierowców sugeruje liczne zmiany w funkcjonowaniu sygnalizacji na tym odcinku. Najpilniejsza to ustanowienie zielonej fali.
Sprawdziliśmy, jak wygląda podróż dwujezdniową drogą z Oruni do Niedźwiednika dozwoloną prędkością. Okazuje się, że kierowcy na tym fragmencie trasy muszą zatrzymywać się aż sześć razy, na wysokości: ul. Wilanowskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie jest jadąc w drugą stronę. Kierowcy kłopoty napotykają na wysokości ulic: Czecha
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku komentuje sytuację drogową krótko. - Czekamy na Tristar - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy. Stąd kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, bo ten system inteligentnego sterowania ruchem ma być gotowy w 2014 r.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Władze GIK przestrzegają przed oceną pracy sygnalizacji. - Jej program może być sprawdzany jeśli będzie układem docelowym, teraz nie ma to sensu. Oceniać powinniśmy zakończoną budowę. Z tym proszę poczekać do kwietnia - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Na al. Havla porusza się przynajmniej 20 tys. aut każdego dnia. Kierowcy tych aut tracą paliwo i czas. Władze GIK podkreślają, że z synchronizacji wyłączony został jeden fragment drogi - skrzyżowanie al. Havla z ul.Świętokrzyską. Zmieniony jest cykl świateł ze 120-sekundowego na 100-sekundowy - z wydłużeniem relacji skrętu z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla. Zsynchronizowane są ze sobą odcinki od Armii Krajowej do Węzła Warszawska, od Węzła Warszawska do ul. Wilanowskiej i ul. Płockiej i dalej do ul. Świętokrzyskiej.
Podpowiadamy również drogowcom, że niepotrzebnie pracuje m.in sygnalizacja ułatwiająca wyjazd z parkingu przy Cmentarzu Łostowickim w godzinach nocnych, gdy nikt tam nie pozostawia samochodów. Kierowcy tracą tam cenny czas stojąc na czerwonym świetle nawet 45 sekund.
- Tą sprawą zajmą się pracownicy działu inżynierii ruchu - mówi rzecznik prasowy ZDiZ.
Nie ma też większej nadziei, by drogowcy przywrócili obowiązujący na czas zamknięcia ul. Witosa, podwójny prawoskręt w al. Armii Krajowej do centrum z ul. Łostowickiej.
Miejsca
Opinie (233) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-13 11:36
bla bla
- 2 0
-
2012-01-13 11:38
marudzicie,ja z Kolorowego do Manhatanu w 11 min.jade!!
aaa,jeszcze sieroty,na nowym rondzie przy Havla,idą na początku dwa pasy,więc po co sierotki ustawiają się na lewym tworząc korek,a w większości to chłopy,wstyd no i zielone,to pedał do podłogi i rura,a nie jezdzicie jak "baby",tragedia,ponad 3/4 nie powinno w ogóle jezdzić!
- 3 3
-
2012-01-13 11:39
ale te światła
na wyjeżdzie z parkingu cmentarza łostowickiego to jest dopiero 'pomysł'. Na wyjezdzie z parkingu stoi niezły korek a Lostowicka pusta w tym czasie.Chociaż zielona strzałka. Ludzie w tym ZDiZ pomyslcie trochę.
- 2 1
-
2012-01-13 11:39
havla
a korek jest bo ci co jada ul. Świętokrzyską do Orunii stoja na lewym pasie zamiast na prawym (który potem skręca z ul. Sosnkowskiego). Bo po co się wyślać i manewrować. Mnóstwo aut jedzie w stronę Havla, więc nie ma problemu by zmienić pas na jadący prosto w stronę Orunii. Ale po co stójmy jak barany w korku i narzekajmy zamiaat pomyśleć.
Druga sprawa to skrzyzowanie Havla z Armii Krajowej . Kiedy był remont środkowy pas mógł jechać prosto do Łostowickiej lub skręcić w prawo do Armii Krajowej. Ale po co po remoncie zostawić ten znak (prosto i w prawo). Trzeba było ustawić tylko prosto i teraz mamy korek. Brawo !!!!- 2 0
-
2012-01-13 11:50
skręt w prawo w Świętokrzyską
to jest dopiero coś w godzinach popołudniowych, wynalazcy tego skrzyżowania należy w ramach kary "dać" możliwość jechania Al. Havla i skręt w prawo w Świętokrzyską tak ze 3 razy pod rząd w godzinach popołudniowych...
Jeden taki skręt to średnio 10 minut.
Brawooooo dla " konstruktorów "...- 3 0
-
2012-01-13 12:05
a do kogo należy ta "szerokopasmowa" ulica jak się jedzie z Karczemki do Chwaszczyna? -tak się pytam, ale chyba do Gdańska,co?
Trzeba tam uważać na drogowców co lubią wchodzić pod koła, albo zrobić kafarem dziurę w jezdni i "przez przypadek" źle ustawić rogatki, tak że jak nieszczęśnik wjedzie w taką dziurę to grozi mu natychmiastowe urwanie koła.
- 0 0
-
2012-01-13 12:16
Przydałoby się jeszcze by ta arteriia była na całej długości zroweryzowana. By można było z Oruni do Niedźwiednika przjechać drogami rowerowymi. Droga rowerowa potrzebna jest zwłaszcza na odcinku Siedlce- Niedźwiednik
- 2 1
-
2012-01-13 13:10
Dla kogo ma być zielona fala?
Nie powinna być dla korkorobów, tylko dla autobusów.
- 1 0
-
2012-01-13 13:14
Jeszcze tu z Olem wrócimy!!!
..i bedzie czerwona fala.
- 2 0
-
2012-01-13 13:19
Jaki Tristar ??????????????? (1)
Obecnie realizowany etap systemu Tristar obejmie z tej trasy 2 skrzyżowania: AK/Łostowicka i Potokowa/Słowackiego. Czyli koordynacja będzie ale w poprzek :) ZDiZ wie co to jest Tristar? Ktokolwiek wie ?
- 1 0
-
2012-01-14 11:25
Raczej nie wie
ZDiZ powinien się podzielić na:
1. ZD (ulice,chodniki,sygnalizacja)
2. ZZ (trawniki, drzewa, parki, cmentarze)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.