- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (71 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (127 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (73 opinie)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (168 opinii)
Czerwona fala z Oruni na Niedźwiednik
Na razie nie ma szans na zieloną falę na drodze między Niedźwiednikiem, a Orunią. Kierowcy muszą czekać na budowę systemu Tristar i dalej zapuszczać korzenie na czerwonym świetle.
W zeszłym roku dwiema dwupasmowymi jezdniami mogliśmy pojechać górnym tarasem wyłącznie między ul. Słowackiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Teraz ponad 7,5-kilometrowy ciąg komunikacyjny staje się kolejnym po Trasie Średnicowej i Trasie W-Z najważniejszym ciągiem komunikacyjnym w Gdańsku. Z tego powodu cześć kierowców sugeruje liczne zmiany w funkcjonowaniu sygnalizacji na tym odcinku. Najpilniejsza to ustanowienie zielonej fali.
Sprawdziliśmy, jak wygląda podróż dwujezdniową drogą z Oruni do Niedźwiednika dozwoloną prędkością. Okazuje się, że kierowcy na tym fragmencie trasy muszą zatrzymywać się aż sześć razy, na wysokości: ul. Wilanowskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie jest jadąc w drugą stronę. Kierowcy kłopoty napotykają na wysokości ulic: Czecha
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku komentuje sytuację drogową krótko. - Czekamy na Tristar - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy. Stąd kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, bo ten system inteligentnego sterowania ruchem ma być gotowy w 2014 r.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Władze GIK przestrzegają przed oceną pracy sygnalizacji. - Jej program może być sprawdzany jeśli będzie układem docelowym, teraz nie ma to sensu. Oceniać powinniśmy zakończoną budowę. Z tym proszę poczekać do kwietnia - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Na al. Havla porusza się przynajmniej 20 tys. aut każdego dnia. Kierowcy tych aut tracą paliwo i czas. Władze GIK podkreślają, że z synchronizacji wyłączony został jeden fragment drogi - skrzyżowanie al. Havla z ul.Świętokrzyską. Zmieniony jest cykl świateł ze 120-sekundowego na 100-sekundowy - z wydłużeniem relacji skrętu z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla. Zsynchronizowane są ze sobą odcinki od Armii Krajowej do Węzła Warszawska, od Węzła Warszawska do ul. Wilanowskiej i ul. Płockiej i dalej do ul. Świętokrzyskiej.
Podpowiadamy również drogowcom, że niepotrzebnie pracuje m.in sygnalizacja ułatwiająca wyjazd z parkingu przy Cmentarzu Łostowickim w godzinach nocnych, gdy nikt tam nie pozostawia samochodów. Kierowcy tracą tam cenny czas stojąc na czerwonym świetle nawet 45 sekund.
- Tą sprawą zajmą się pracownicy działu inżynierii ruchu - mówi rzecznik prasowy ZDiZ.
Nie ma też większej nadziei, by drogowcy przywrócili obowiązujący na czas zamknięcia ul. Witosa, podwójny prawoskręt w al. Armii Krajowej do centrum z ul. Łostowickiej.
Miejsca
Opinie (233) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-13 09:16
wyłączyć światła! na noc od 23do5
światła powinny być wyłączone od 23 do 5 jak w innych miastach SZCZECIN, BYDGOSZCZ, WARSZAWA DLACZEGO NIKT O TYM NIE POMYŚLI CZYŻBY GDAŃSK BYŁ METROPOLIĄ WIĘKSZĄ OD STOLIC EUROPEJSKICH JAK LONDYN, , PARYŻ !
- 6 0
-
2012-01-13 09:19
światła
światła powinny być wyłączane jak w innych miastach
GDAŃSK CHCE SIĘ WYRÓŻNIĆ !
TYLKO CZYM !!- 4 0
-
2012-01-13 09:20
ALE METROPOLIA PHI!!!!!!!!
- 2 0
-
2012-01-13 09:23
Algorytmy
dostosowujące zieloną falę do natężenia ruchu układają studenci IV roku Politechniki Krakowskiej w ramach ćwiczeń. Ale w Gdańsku trzeba czekać na TRISTAR za 150-200 mln zł, bo ZDiZ potrafi tylko przekładać papiery.
- 4 0
-
2012-01-13 09:26
O ROZUM DO GŁOWY
KTO ODPOWIADA ZA TE ŚWIATŁA , NIECH NASTAWIAJĄ WIĘCEJ , WYTŁUMACZENIE NA CO POSZŁA KASA .
A MOŻE KTOŚ WŻOŁ ZA TE ŚWIATŁA WIECIE OBSŁUGA ICH TEŻ KOSZTUJE , PRĄD, SERVIS, ŻARÓWKI, TO NIE JEST ZA DARMO!!- 1 1
-
2012-01-13 09:28
ŚMIESZNE
NIE TRZEBA DEKORACJI ŚWIĄTECZNYCH NA HAVLA BO ŁADNIE WYGLĄDA!!
- 2 0
-
2012-01-13 09:40
Ale co ma do tego Tirstar?
Przecież to będzie system obsługi nowych 100 fotoradarów i odcinkowego pomiaru prędkości! Każdy, kto sądzi że jego głównym celem jest usprawnienie ruchu drogowego w Trójmieście jest naprawdę ciężko naiwny.
- 9 0
-
2012-01-13 09:48
a kto tam jeździ na tą Orunię> Mi nie przeszkadza ja dojeżdżam do moreny i jest ok.
- 0 3
-
2012-01-13 09:49
Czerwona fala to już dawna POlskę zalała.
- 4 2
-
2012-01-13 09:49
trzeba być kretynem, żeby wydać tyle pieniędzy i stać w korkach
takie mamy państwo - decydują kretyni
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.