• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czerwona fala z Oruni na Niedźwiednik

Maciej Naskręt
13 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Dwujezdniowa al. Havla w Gdańsku. Dwujezdniowa al. Havla w Gdańsku.

Na razie nie ma szans na zieloną falę na drodze między Niedźwiednikiem, a Orunią. Kierowcy muszą czekać na budowę systemu Tristar i dalej zapuszczać korzenie na czerwonym świetle.



Aż 15 sygnalizacji świetlnych mija kierowca, by pokonać drogę z Oruni w stronę Niedźwiednika. Aż 15 sygnalizacji świetlnych mija kierowca, by pokonać drogę z Oruni w stronę Niedźwiednika.
W zeszłym roku dwiema dwupasmowymi jezdniami mogliśmy pojechać górnym tarasem wyłącznie między ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańskaul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska. Ulica: Potokowa zobacz na mapie Gdańska, Rakoczego zobacz na mapie GdańskaNowolipie zobacz na mapie Gdańska łączyła Niedźwiednik z Siedlcami. Pod koniec 2011 roku dwie jezdnie wydłużyły się o ul. Łostowicką i al. Havla.

Teraz ponad 7,5-kilometrowy ciąg komunikacyjny staje się kolejnym po Trasie Średnicowej i Trasie W-Z najważniejszym ciągiem komunikacyjnym w Gdańsku. Z tego powodu cześć kierowców sugeruje liczne zmiany w funkcjonowaniu sygnalizacji na tym odcinku. Najpilniejsza to ustanowienie zielonej fali.

Sprawdziliśmy, jak wygląda podróż dwujezdniową drogą z Oruni do Niedźwiednika dozwoloną prędkością. Okazuje się, że kierowcy na tym fragmencie trasy muszą zatrzymywać się aż sześć razy, na wysokości: ul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Rogalińskiej zobacz na mapie Gdańska, al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska, ul. Amundsena zobacz na mapie Gdańska i czasem ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska. Zatem nie jest łatwo. Jedynie ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska jedziemy sprawnie.

Podobnie jest jadąc w drugą stronę. Kierowcy kłopoty napotykają na wysokości ulic: Czecha zobacz na mapie Gdańska, Warneńskiej zobacz na mapie Gdańska, Łostowickiej, Armii Krajowej, Pana Tadeusza zobacz na mapie GdańskaRogalińskiej zobacz na mapie Gdańska.

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku komentuje sytuację drogową krótko. - Czekamy na Tristar - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy. Stąd kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, bo ten system inteligentnego sterowania ruchem ma być gotowy w 2014 r.

Czy zielona fala z Oruni do Niedźwiednika ułatwiłaby Tobie poruszanie się?

Ponieważ al. Havla zobacz na mapie Gdańska jest wciąż placem budowy i jest w dyspozycji Gdańskich Inwestycji Komunalnych, za wszystko, co się tam dzieje odpowiada miejska spółka. Przestawiliśmy władzom nasze spostrzeżenia.

Władze GIK przestrzegają przed oceną pracy sygnalizacji. - Jej program może być sprawdzany jeśli będzie układem docelowym, teraz nie ma to sensu. Oceniać powinniśmy zakończoną budowę. Z tym proszę poczekać do kwietnia - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Na al. Havla porusza się przynajmniej 20 tys. aut każdego dnia. Kierowcy tych aut tracą paliwo i czas. Władze GIK podkreślają, że z synchronizacji wyłączony został jeden fragment drogi - skrzyżowanie al. Havla z ul.Świętokrzyską. Zmieniony jest cykl świateł ze 120-sekundowego na 100-sekundowy - z wydłużeniem relacji skrętu z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla. Zsynchronizowane są ze sobą odcinki od Armii Krajowej do Węzła Warszawska, od Węzła Warszawska do ul. Wilanowskiej i ul. Płockiej i dalej do ul. Świętokrzyskiej.

Podpowiadamy również drogowcom, że niepotrzebnie pracuje m.in sygnalizacja ułatwiająca wyjazd z parkingu przy Cmentarzu Łostowickim w godzinach nocnych, gdy nikt tam nie pozostawia samochodów. Kierowcy tracą tam cenny czas stojąc na czerwonym świetle nawet 45 sekund.

- Tą sprawą zajmą się pracownicy działu inżynierii ruchu - mówi rzecznik prasowy ZDiZ.

Nie ma też większej nadziei, by drogowcy przywrócili obowiązujący na czas zamknięcia ul. Witosa, podwójny prawoskręt w al. Armii Krajowej do centrum z ul. Łostowickiej.

Miejsca

Opinie (233) ponad 10 zablokowanych

  • wyłączyć światła! na noc od 23do5

    światła powinny być wyłączone od 23 do 5 jak w innych miastach SZCZECIN, BYDGOSZCZ, WARSZAWA DLACZEGO NIKT O TYM NIE POMYŚLI CZYŻBY GDAŃSK BYŁ METROPOLIĄ WIĘKSZĄ OD STOLIC EUROPEJSKICH JAK LONDYN, , PARYŻ !

    • 6 0

  • światła

    światła powinny być wyłączane jak w innych miastach
    GDAŃSK CHCE SIĘ WYRÓŻNIĆ !
    TYLKO CZYM !!

    • 4 0

  • ALE METROPOLIA PHI!!!!!!!!

    • 2 0

  • Algorytmy

    dostosowujące zieloną falę do natężenia ruchu układają studenci IV roku Politechniki Krakowskiej w ramach ćwiczeń. Ale w Gdańsku trzeba czekać na TRISTAR za 150-200 mln zł, bo ZDiZ potrafi tylko przekładać papiery.

    • 4 0

  • O ROZUM DO GŁOWY

    KTO ODPOWIADA ZA TE ŚWIATŁA , NIECH NASTAWIAJĄ WIĘCEJ , WYTŁUMACZENIE NA CO POSZŁA KASA .
    A MOŻE KTOŚ WŻOŁ ZA TE ŚWIATŁA WIECIE OBSŁUGA ICH TEŻ KOSZTUJE , PRĄD, SERVIS, ŻARÓWKI, TO NIE JEST ZA DARMO!!

    • 1 1

  • ŚMIESZNE

    NIE TRZEBA DEKORACJI ŚWIĄTECZNYCH NA HAVLA BO ŁADNIE WYGLĄDA!!

    • 2 0

  • Ale co ma do tego Tirstar?

    Przecież to będzie system obsługi nowych 100 fotoradarów i odcinkowego pomiaru prędkości! Każdy, kto sądzi że jego głównym celem jest usprawnienie ruchu drogowego w Trójmieście jest naprawdę ciężko naiwny.

    • 9 0

  • a kto tam jeździ na tą Orunię> Mi nie przeszkadza ja dojeżdżam do moreny i jest ok.

    • 0 3

  • Czerwona fala to już dawna POlskę zalała.

    • 4 2

  • trzeba być kretynem, żeby wydać tyle pieniędzy i stać w korkach

    takie mamy państwo - decydują kretyni

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane