- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (71 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (130 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (73 opinie)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (168 opinii)
Czerwona fala z Oruni na Niedźwiednik
Na razie nie ma szans na zieloną falę na drodze między Niedźwiednikiem, a Orunią. Kierowcy muszą czekać na budowę systemu Tristar i dalej zapuszczać korzenie na czerwonym świetle.
W zeszłym roku dwiema dwupasmowymi jezdniami mogliśmy pojechać górnym tarasem wyłącznie między ul. Słowackiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Teraz ponad 7,5-kilometrowy ciąg komunikacyjny staje się kolejnym po Trasie Średnicowej i Trasie W-Z najważniejszym ciągiem komunikacyjnym w Gdańsku. Z tego powodu cześć kierowców sugeruje liczne zmiany w funkcjonowaniu sygnalizacji na tym odcinku. Najpilniejsza to ustanowienie zielonej fali.
Sprawdziliśmy, jak wygląda podróż dwujezdniową drogą z Oruni do Niedźwiednika dozwoloną prędkością. Okazuje się, że kierowcy na tym fragmencie trasy muszą zatrzymywać się aż sześć razy, na wysokości: ul. Wilanowskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie jest jadąc w drugą stronę. Kierowcy kłopoty napotykają na wysokości ulic: Czecha
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku komentuje sytuację drogową krótko. - Czekamy na Tristar - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy. Stąd kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, bo ten system inteligentnego sterowania ruchem ma być gotowy w 2014 r.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Władze GIK przestrzegają przed oceną pracy sygnalizacji. - Jej program może być sprawdzany jeśli będzie układem docelowym, teraz nie ma to sensu. Oceniać powinniśmy zakończoną budowę. Z tym proszę poczekać do kwietnia - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Na al. Havla porusza się przynajmniej 20 tys. aut każdego dnia. Kierowcy tych aut tracą paliwo i czas. Władze GIK podkreślają, że z synchronizacji wyłączony został jeden fragment drogi - skrzyżowanie al. Havla z ul.Świętokrzyską. Zmieniony jest cykl świateł ze 120-sekundowego na 100-sekundowy - z wydłużeniem relacji skrętu z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla. Zsynchronizowane są ze sobą odcinki od Armii Krajowej do Węzła Warszawska, od Węzła Warszawska do ul. Wilanowskiej i ul. Płockiej i dalej do ul. Świętokrzyskiej.
Podpowiadamy również drogowcom, że niepotrzebnie pracuje m.in sygnalizacja ułatwiająca wyjazd z parkingu przy Cmentarzu Łostowickim w godzinach nocnych, gdy nikt tam nie pozostawia samochodów. Kierowcy tracą tam cenny czas stojąc na czerwonym świetle nawet 45 sekund.
- Tą sprawą zajmą się pracownicy działu inżynierii ruchu - mówi rzecznik prasowy ZDiZ.
Nie ma też większej nadziei, by drogowcy przywrócili obowiązujący na czas zamknięcia ul. Witosa, podwójny prawoskręt w al. Armii Krajowej do centrum z ul. Łostowickiej.
Miejsca
Opinie (233) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-13 08:26
wykręty ZDiZ
Tristar to dużo więcej niż zielona fala!!! Niech nie mydlą oczu tylko uregulują światła, a nie każą czekać ponad 2 lata!!! Banda leniwców!
- 5 2
-
2012-01-13 08:28
I niech ta czerwona fala zostanie!
Autorzy artykułu kompletnie nie piszą o przyczynach korków na tej trasie!
Po pierwsze zjeżdżający Słowackiego skręcają w Potokową wjadąc w kierunku Centrum, po drugie nowobogaccy z Matemblewa też jadą tą trasą,
dalej mieszkańcy nowych osiedli z dawnego poligonu przejeżdżają przez Morenę i dalej do Wrzeszcza czy do Centrum, mieszkańcy Kiełpinka, Jasienia też wykorzystują tę trasę. Na koniec zostają mieszkańcy Oruni Górnej i Chełmna.
Wszyscy dojeżdżają do Centrum, do Wrzeszcza lub w kierunku Sopotu.
Na nowych osiedlach nie buduje się szkół, przedszkoli, zakładów pracy.
Nie pomoże żaden tristart, sristart, zielone fale!
A jeszcze powstaną nowe dojazdy: Nowa Bulońska, Nowa Myśliwska - aż żygać się chce od tych NOWYCH!- 4 5
-
2012-01-13 08:28
Jestem ciekawy jaki jest
wymiareny sktuek zdrowotny Tristar dla ludzi jadących czy też idących chodnikiem narażonych na wysyłające jakieś fale - a to radary, a to czujniki itp. A w systemie tego ma być pełno.
Swoją drogą ciekawe czy urządzenia Viatoll które kierowcy mają w samochodzie są dla nich obojętne dla zdrowia. W końcu łączą się co chwilę z tymi bramownicami ohydnymi. Ciekawe, że na niektórych są tylko jakieś czujniczki, a niektóre są obstawione sprzętem niczym stacja kosmiczna.- 3 1
-
2012-01-13 08:28
I tak przejeżdżają na czerwonym... (2)
A później się dziwią, że ludzie przejeżdżają na czerwonym świetle... Nie dziwię się, skoro ktoś jedzie Łostowicką do góry i nagle zapala się czerwone przy parkinkgu przy cmentarzu. Kto w nocy stamtąd wyjeżdża?
- 6 1
-
2012-01-13 08:35
Tak samo skrzyżowania Pomorska/Subisława i Pomorska/Chłopska. Ja tam już zawsze przejeżdżam w nocy na czerwonym (w nocy!, czyli np o 1).
- 3 0
-
2012-01-14 13:04
duchy...
...
- 0 0
-
2012-01-13 08:33
jak to po co?
Jak to po co są światła co 300 metrów? Byś postał i przez 3 minuty popatrzył jakie to wspaniałe rzeczy nam nasz prezydent zafundował :-) Pędząc 100 i więcej nigdy byś tego nie dostrzegł.
A ten badziew zaprojektowany jest tak, by mieszkańcy części południowej stracili cierpliwość i na tramwaj się przesiedli za miesięcy kilka.
Dla mnie ta Havla nie wniosła do jazdy samochodem kompletnie nic! Nadal jeżdżę Warszawską chcąc dostać się w rejon Kowal.- 7 1
-
2012-01-13 08:35
Tristar
Mityczny Tristar stał się wymówką by nic nie robić przez najbliższych kilka lat.
- 14 1
-
2012-01-13 08:36
(1)
Ktos za ten Tristar chyba niezla kase przytulil bo wszystko teraz tlumaczy sie tym, ze bez niego ani rusz, a on rozwiąże wszystkie problemy komunikacyjne Gdanska.
- 5 0
-
2012-01-13 08:53
taaa
i cud się stanie ...
- 1 0
-
2012-01-13 08:40
Synchronizacja świateł:
za darmo podam światłą poradę: to kabelki od czerwonych podłączyć do zielonych i na odwrót,
- 5 1
-
2012-01-13 08:50
fala
fala jest tylko zielona - z definicji
- 1 0
-
2012-01-13 08:51
barany z ZDiZ
A ile to tych sygnalizacji porobionych ostatnimi czasy pali się całą noc? Kto tam zatrudnia tych gamoni? KTO?
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.