• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czerwona fala z Oruni na Niedźwiednik

Maciej Naskręt
13 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Dwujezdniowa al. Havla w Gdańsku. Dwujezdniowa al. Havla w Gdańsku.

Na razie nie ma szans na zieloną falę na drodze między Niedźwiednikiem, a Orunią. Kierowcy muszą czekać na budowę systemu Tristar i dalej zapuszczać korzenie na czerwonym świetle.



Aż 15 sygnalizacji świetlnych mija kierowca, by pokonać drogę z Oruni w stronę Niedźwiednika. Aż 15 sygnalizacji świetlnych mija kierowca, by pokonać drogę z Oruni w stronę Niedźwiednika.
W zeszłym roku dwiema dwupasmowymi jezdniami mogliśmy pojechać górnym tarasem wyłącznie między ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańskaul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska. Ulica: Potokowa zobacz na mapie Gdańska, Rakoczego zobacz na mapie GdańskaNowolipie zobacz na mapie Gdańska łączyła Niedźwiednik z Siedlcami. Pod koniec 2011 roku dwie jezdnie wydłużyły się o ul. Łostowicką i al. Havla.

Teraz ponad 7,5-kilometrowy ciąg komunikacyjny staje się kolejnym po Trasie Średnicowej i Trasie W-Z najważniejszym ciągiem komunikacyjnym w Gdańsku. Z tego powodu cześć kierowców sugeruje liczne zmiany w funkcjonowaniu sygnalizacji na tym odcinku. Najpilniejsza to ustanowienie zielonej fali.

Sprawdziliśmy, jak wygląda podróż dwujezdniową drogą z Oruni do Niedźwiednika dozwoloną prędkością. Okazuje się, że kierowcy na tym fragmencie trasy muszą zatrzymywać się aż sześć razy, na wysokości: ul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Rogalińskiej zobacz na mapie Gdańska, al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska, ul. Amundsena zobacz na mapie Gdańska i czasem ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska. Zatem nie jest łatwo. Jedynie ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska jedziemy sprawnie.

Podobnie jest jadąc w drugą stronę. Kierowcy kłopoty napotykają na wysokości ulic: Czecha zobacz na mapie Gdańska, Warneńskiej zobacz na mapie Gdańska, Łostowickiej, Armii Krajowej, Pana Tadeusza zobacz na mapie GdańskaRogalińskiej zobacz na mapie Gdańska.

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku komentuje sytuację drogową krótko. - Czekamy na Tristar - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy. Stąd kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, bo ten system inteligentnego sterowania ruchem ma być gotowy w 2014 r.

Czy zielona fala z Oruni do Niedźwiednika ułatwiłaby Tobie poruszanie się?

Ponieważ al. Havla zobacz na mapie Gdańska jest wciąż placem budowy i jest w dyspozycji Gdańskich Inwestycji Komunalnych, za wszystko, co się tam dzieje odpowiada miejska spółka. Przestawiliśmy władzom nasze spostrzeżenia.

Władze GIK przestrzegają przed oceną pracy sygnalizacji. - Jej program może być sprawdzany jeśli będzie układem docelowym, teraz nie ma to sensu. Oceniać powinniśmy zakończoną budowę. Z tym proszę poczekać do kwietnia - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Na al. Havla porusza się przynajmniej 20 tys. aut każdego dnia. Kierowcy tych aut tracą paliwo i czas. Władze GIK podkreślają, że z synchronizacji wyłączony został jeden fragment drogi - skrzyżowanie al. Havla z ul.Świętokrzyską. Zmieniony jest cykl świateł ze 120-sekundowego na 100-sekundowy - z wydłużeniem relacji skrętu z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla. Zsynchronizowane są ze sobą odcinki od Armii Krajowej do Węzła Warszawska, od Węzła Warszawska do ul. Wilanowskiej i ul. Płockiej i dalej do ul. Świętokrzyskiej.

Podpowiadamy również drogowcom, że niepotrzebnie pracuje m.in sygnalizacja ułatwiająca wyjazd z parkingu przy Cmentarzu Łostowickim w godzinach nocnych, gdy nikt tam nie pozostawia samochodów. Kierowcy tracą tam cenny czas stojąc na czerwonym świetle nawet 45 sekund.

- Tą sprawą zajmą się pracownicy działu inżynierii ruchu - mówi rzecznik prasowy ZDiZ.

Nie ma też większej nadziei, by drogowcy przywrócili obowiązujący na czas zamknięcia ul. Witosa, podwójny prawoskręt w al. Armii Krajowej do centrum z ul. Łostowickiej.

Miejsca

Opinie (233) ponad 10 zablokowanych

  • wykręty ZDiZ

    Tristar to dużo więcej niż zielona fala!!! Niech nie mydlą oczu tylko uregulują światła, a nie każą czekać ponad 2 lata!!! Banda leniwców!

    • 5 2

  • I niech ta czerwona fala zostanie!

    Autorzy artykułu kompletnie nie piszą o przyczynach korków na tej trasie!
    Po pierwsze zjeżdżający Słowackiego skręcają w Potokową wjadąc w kierunku Centrum, po drugie nowobogaccy z Matemblewa też jadą tą trasą,
    dalej mieszkańcy nowych osiedli z dawnego poligonu przejeżdżają przez Morenę i dalej do Wrzeszcza czy do Centrum, mieszkańcy Kiełpinka, Jasienia też wykorzystują tę trasę. Na koniec zostają mieszkańcy Oruni Górnej i Chełmna.
    Wszyscy dojeżdżają do Centrum, do Wrzeszcza lub w kierunku Sopotu.
    Na nowych osiedlach nie buduje się szkół, przedszkoli, zakładów pracy.
    Nie pomoże żaden tristart, sristart, zielone fale!
    A jeszcze powstaną nowe dojazdy: Nowa Bulońska, Nowa Myśliwska - aż żygać się chce od tych NOWYCH!

    • 4 5

  • Jestem ciekawy jaki jest

    wymiareny sktuek zdrowotny Tristar dla ludzi jadących czy też idących chodnikiem narażonych na wysyłające jakieś fale - a to radary, a to czujniki itp. A w systemie tego ma być pełno.
    Swoją drogą ciekawe czy urządzenia Viatoll które kierowcy mają w samochodzie są dla nich obojętne dla zdrowia. W końcu łączą się co chwilę z tymi bramownicami ohydnymi. Ciekawe, że na niektórych są tylko jakieś czujniczki, a niektóre są obstawione sprzętem niczym stacja kosmiczna.

    • 3 1

  • I tak przejeżdżają na czerwonym... (2)

    A później się dziwią, że ludzie przejeżdżają na czerwonym świetle... Nie dziwię się, skoro ktoś jedzie Łostowicką do góry i nagle zapala się czerwone przy parkinkgu przy cmentarzu. Kto w nocy stamtąd wyjeżdża?

    • 6 1

    • Tak samo skrzyżowania Pomorska/Subisława i Pomorska/Chłopska. Ja tam już zawsze przejeżdżam w nocy na czerwonym (w nocy!, czyli np o 1).

      • 3 0

    • duchy...

      ...

      • 0 0

  • jak to po co?

    Jak to po co są światła co 300 metrów? Byś postał i przez 3 minuty popatrzył jakie to wspaniałe rzeczy nam nasz prezydent zafundował :-) Pędząc 100 i więcej nigdy byś tego nie dostrzegł.
    A ten badziew zaprojektowany jest tak, by mieszkańcy części południowej stracili cierpliwość i na tramwaj się przesiedli za miesięcy kilka.
    Dla mnie ta Havla nie wniosła do jazdy samochodem kompletnie nic! Nadal jeżdżę Warszawską chcąc dostać się w rejon Kowal.

    • 7 1

  • Tristar

    Mityczny Tristar stał się wymówką by nic nie robić przez najbliższych kilka lat.

    • 14 1

  • (1)

    Ktos za ten Tristar chyba niezla kase przytulil bo wszystko teraz tlumaczy sie tym, ze bez niego ani rusz, a on rozwiąże wszystkie problemy komunikacyjne Gdanska.

    • 5 0

    • taaa

      i cud się stanie ...

      • 1 0

  • Synchronizacja świateł:

    za darmo podam światłą poradę: to kabelki od czerwonych podłączyć do zielonych i na odwrót,

    • 5 1

  • fala

    fala jest tylko zielona - z definicji

    • 1 0

  • barany z ZDiZ

    A ile to tych sygnalizacji porobionych ostatnimi czasy pali się całą noc? Kto tam zatrudnia tych gamoni? KTO?

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane