• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czerwona fala z Oruni na Niedźwiednik

Maciej Naskręt
13 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Dwujezdniowa al. Havla w Gdańsku. Dwujezdniowa al. Havla w Gdańsku.

Na razie nie ma szans na zieloną falę na drodze między Niedźwiednikiem, a Orunią. Kierowcy muszą czekać na budowę systemu Tristar i dalej zapuszczać korzenie na czerwonym świetle.



Aż 15 sygnalizacji świetlnych mija kierowca, by pokonać drogę z Oruni w stronę Niedźwiednika. Aż 15 sygnalizacji świetlnych mija kierowca, by pokonać drogę z Oruni w stronę Niedźwiednika.
W zeszłym roku dwiema dwupasmowymi jezdniami mogliśmy pojechać górnym tarasem wyłącznie między ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańskaul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska. Ulica: Potokowa zobacz na mapie Gdańska, Rakoczego zobacz na mapie GdańskaNowolipie zobacz na mapie Gdańska łączyła Niedźwiednik z Siedlcami. Pod koniec 2011 roku dwie jezdnie wydłużyły się o ul. Łostowicką i al. Havla.

Teraz ponad 7,5-kilometrowy ciąg komunikacyjny staje się kolejnym po Trasie Średnicowej i Trasie W-Z najważniejszym ciągiem komunikacyjnym w Gdańsku. Z tego powodu cześć kierowców sugeruje liczne zmiany w funkcjonowaniu sygnalizacji na tym odcinku. Najpilniejsza to ustanowienie zielonej fali.

Sprawdziliśmy, jak wygląda podróż dwujezdniową drogą z Oruni do Niedźwiednika dozwoloną prędkością. Okazuje się, że kierowcy na tym fragmencie trasy muszą zatrzymywać się aż sześć razy, na wysokości: ul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Rogalińskiej zobacz na mapie Gdańska, al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska, ul. Amundsena zobacz na mapie Gdańska i czasem ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska. Zatem nie jest łatwo. Jedynie ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska jedziemy sprawnie.

Podobnie jest jadąc w drugą stronę. Kierowcy kłopoty napotykają na wysokości ulic: Czecha zobacz na mapie Gdańska, Warneńskiej zobacz na mapie Gdańska, Łostowickiej, Armii Krajowej, Pana Tadeusza zobacz na mapie GdańskaRogalińskiej zobacz na mapie Gdańska.

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku komentuje sytuację drogową krótko. - Czekamy na Tristar - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy. Stąd kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, bo ten system inteligentnego sterowania ruchem ma być gotowy w 2014 r.

Czy zielona fala z Oruni do Niedźwiednika ułatwiłaby Tobie poruszanie się?

Ponieważ al. Havla zobacz na mapie Gdańska jest wciąż placem budowy i jest w dyspozycji Gdańskich Inwestycji Komunalnych, za wszystko, co się tam dzieje odpowiada miejska spółka. Przestawiliśmy władzom nasze spostrzeżenia.

Władze GIK przestrzegają przed oceną pracy sygnalizacji. - Jej program może być sprawdzany jeśli będzie układem docelowym, teraz nie ma to sensu. Oceniać powinniśmy zakończoną budowę. Z tym proszę poczekać do kwietnia - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Na al. Havla porusza się przynajmniej 20 tys. aut każdego dnia. Kierowcy tych aut tracą paliwo i czas. Władze GIK podkreślają, że z synchronizacji wyłączony został jeden fragment drogi - skrzyżowanie al. Havla z ul.Świętokrzyską. Zmieniony jest cykl świateł ze 120-sekundowego na 100-sekundowy - z wydłużeniem relacji skrętu z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla. Zsynchronizowane są ze sobą odcinki od Armii Krajowej do Węzła Warszawska, od Węzła Warszawska do ul. Wilanowskiej i ul. Płockiej i dalej do ul. Świętokrzyskiej.

Podpowiadamy również drogowcom, że niepotrzebnie pracuje m.in sygnalizacja ułatwiająca wyjazd z parkingu przy Cmentarzu Łostowickim w godzinach nocnych, gdy nikt tam nie pozostawia samochodów. Kierowcy tracą tam cenny czas stojąc na czerwonym świetle nawet 45 sekund.

- Tą sprawą zajmą się pracownicy działu inżynierii ruchu - mówi rzecznik prasowy ZDiZ.

Nie ma też większej nadziei, by drogowcy przywrócili obowiązujący na czas zamknięcia ul. Witosa, podwójny prawoskręt w al. Armii Krajowej do centrum z ul. Łostowickiej.

Miejsca

Opinie (233) ponad 10 zablokowanych

  • mu (1)

    sami jestescie problemem dla siebie cieszcie sie ze dzieki euro wasz swiat przyspieszyl o blisko 40-lat uwazam ze wszystkie drogi sa super tylko jeszcze trzeba umiec sie na nich zachowac odpowiednio,te drogi nie sa dla panow redaktorow z kamerami tylko maja sluzyc wszystkim,pamietajcie drodzy rodacy w polsce obowiazuje ruch prawostronny,a wysylanie sms-ow na krzyzowkach tez spowalnia ruch pozdrawiam

    • 3 8

    • No racja

      Lecisz "obwódką" nie mówię że przepisowo (bo mało kto jedzie przepisowo), jedzie taki "byznesmen" w swoim nowym bmw (pewnie jak Hammer przerobionym na LPG) i się kuźwa nie nasunie tylko twardo jedzie lewym pasem. Bo mam BMW i wszystkich w d*p**.

      • 1 0

  • (1)

    WYREMONTOWAĆ JEZDNIE NA MORENIE PRZY TESCO!!!!!! BO NA PRAWYM PASIE BUJA JAK NA WODZIE - FALE DUNAJU.

    • 10 0

    • Buja!!?? Tak auto podskakuje wrecz.Zreszta i tak cala kasa idzie na ecs,wiec Morena jeszcze poczeka :)

      • 0 0

  • A idea tramwaju na Morenę umarła śmiercią naturalną. (3)

    W budżecie na 2012 rok nie ma na ten cel nawet złotówki! Za to jak można przeczytać w artykule, zostały tylko zakorkowane ulice, bo zrobiono z 30 tys. osiedla tranzyt!

    • 9 1

    • A nie pisałem! Kolei Metropolitalnej też nie będzie! (2)

      Niczego nie będzie po EURO2012! Trzeba będzie spłacać kredyty a forsy z 4 meczów na PGE Arenie też nie przybędzie - wszystko co zarobią na normalnych kibicach stracą na VIP-trybunie!

      • 3 0

      • Ja obawiam się nawet (1)

        że aktualnie trwające inwestycje mogą zostać nie dokończone jak np. Słowackiego. Czy ta droga do Ergo Areny. I zostaniemy z rozkopanym miastem.

        • 1 0

        • Morena - projket budowlany i wykonawczy w toku, przygotowania idą, wiec spokojnie, przynajmniej na razie. Zobaczymy jak tam kryzys... jak nas dopadnie bedzie gorzej

          • 0 0

  • I znów, jak zwykle, trzeba mówić urzędnikom co nie działa...

    W tym wypadku mam na myśli te światła w nocy. Oni sami z siebie niczego nie wiedzą, nie mają zielonego pojęcia co się dzieje na drogach w mieście. Do wywalenia z pracy na zbity pysk z takim podejściem.

    • 5 1

  • Odpowiedzialnym za taki stan rzeczy ...

    urwać jaja !

    • 9 1

  • PYTAM DLACZEGO? (3)

    Nie ma też większych nadziej, by drogowcy przywrócili, obowiązujący na czas zamknięcia ul. Witosa, podwójny prawoskręt w al. Armii Krajowej do centrum z ul. Łostowickiej.

    DLACZEGO???W CZYM JEST PROBLEM ŻEBY PRZYWRÓCIĆ MOŻLIWOŚĆ SKRĘCENIA W PRAWO ZE ŚRODKOWEGO PASA???

    • 7 2

    • Dla urzędników (1)

      i różnych im podlegających wszystko jest problemem. Na nic nie ma szans. Tylko dlaczego?

      • 0 0

      • Promocja Tristara...

        • 0 0

    • dlatego że tam jest zaraz przejście dla pieszych

      jeśli skręcasz w prawo ze środkowego a z prawego obok skręca dajmy na to większy furgon lub ciężarówka, to zza tego auta nie zauważysz pieszego, który ma tam zielone światło, inna sprawa że można by było przeprogramować zielone dla pieszego i nie byłoby takiego problemu

      • 0 0

  • propagandowa wymówka aby wmówic ludziom ze tristar jet potrzebny (1)

    a tymczasem chodzi o to żeby kosic kase z mandatów... i to nie idiotów ktorzy jadą 2x za szybko tylko tych ktorzy przekroczą np o 10km/h

    • 10 1

    • Hehe, dokładnie. Teraz już ciągle słyszymy, że wszelkie problemy załatwi Tristar. I teraz nic się nie da poprawić, bo jeszcze by się okazało, że ten Tristar wcale nie jest taki niezbędny...

      • 0 0

  • Dlaczego nie ma szans? (2)

    Dlaczego operacja ustawiania świateł za pomocą laptopa podłączonego do centralki jest niemożliwa do wykonania? Bo komuś się nie chce pomyśleć co i jak powinno być pozmieniane? Nie chce się zrobić jakiejś symulacji? Dlaczego o większości sprzaw zależnych w tym mieście od urzędników słyszymy czy czytamy jedno - NIE MA SZANS. Dlaczego na nic w tym mieście nie ma szans? Dlaczego?

    • 9 1

    • A co do Tristar.

      Ja nie chcę tego. Nie chcę być co paręset metrów narażony na jakieś promieniowanie, a to z radaru, a toi z jakiegoś czujnika, a to nie wiadomo z czego jeszcze.

      • 0 0

    • To teraz jest już nakręcanie ludzi na Tristara. Gdyby coś udało się bez tego systemu teraz poprawić, to jeszcze ludzie doszliby do wniosku, że Tristar nie jest niezbędny. I co wtedy?

      • 0 0

  • Gdyby Gdańsk Południe wyłączyć z Gdańska to...

    Mielibyśmy nowe przedszkola i szkoły nowe drogi i chodniki deptaki parki oraz boiska.
    A tak prezydent zwany budyniem wraz z legumina family wydaje nasze podatki na promocję sztuki w bandyckich miejscach Gdańska ECS stadion na którym rozegrane zostaną 4 mecze oraz wydawanie zbędnych gazetek propagandowych.
    Ale jak lubicie styać w korkach wąchać smród z wysypiska śmieci które poprzedni prezydent miał zlikwidować i pić wodę z azbestowych wodociagów to głosujcie na pudding family.

    • 10 3

  • jadąc przez połowę ulic w 3mieście jest czerwona fala :-O (1)

    Przecież to jakiś obłęd, jadąc zgodnie z przepisami ciągle trzeba stać na czerwonym, co innego jak się pociśnie ze świateł i przyspieszy do tych 100-110 km/h (na ograniczeniu 70) to odcinkami można ciągle jechać na zielonym, tylko że to niebezpieczne, dwa że nie zgodne z przepisami, a trzy że zużycie diesla leci ostro w górę. niech więc zrobią tak że jadąc zgodnie z ograniczeniem prędkości +-10 km/h mniej więcej było zielone. Ja nie jestem piratem drogowym ale czasem niestety tak jeżdżę... (ile można stać na tych przeklętych światłach)

    • 4 1

    • w sumie racja - kiedyś tak nie było

      i nie chodzi o ilośc samochodów - może specjalnie tak zrobili, zeby dla tristaru mieć jakieś usprawiedliwienie.

      A tristar od razu ich na stołkach zwalnia od myslenia i ustawiania świateł (bo w 2014 będzie tristar... układ docelowy... qźde...)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane