• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czerwona fala z Oruni na Niedźwiednik

Maciej Naskręt
13 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Dwujezdniowa al. Havla w Gdańsku. Dwujezdniowa al. Havla w Gdańsku.

Na razie nie ma szans na zieloną falę na drodze między Niedźwiednikiem, a Orunią. Kierowcy muszą czekać na budowę systemu Tristar i dalej zapuszczać korzenie na czerwonym świetle.



Aż 15 sygnalizacji świetlnych mija kierowca, by pokonać drogę z Oruni w stronę Niedźwiednika. Aż 15 sygnalizacji świetlnych mija kierowca, by pokonać drogę z Oruni w stronę Niedźwiednika.
W zeszłym roku dwiema dwupasmowymi jezdniami mogliśmy pojechać górnym tarasem wyłącznie między ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańskaul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska. Ulica: Potokowa zobacz na mapie Gdańska, Rakoczego zobacz na mapie GdańskaNowolipie zobacz na mapie Gdańska łączyła Niedźwiednik z Siedlcami. Pod koniec 2011 roku dwie jezdnie wydłużyły się o ul. Łostowicką i al. Havla.

Teraz ponad 7,5-kilometrowy ciąg komunikacyjny staje się kolejnym po Trasie Średnicowej i Trasie W-Z najważniejszym ciągiem komunikacyjnym w Gdańsku. Z tego powodu cześć kierowców sugeruje liczne zmiany w funkcjonowaniu sygnalizacji na tym odcinku. Najpilniejsza to ustanowienie zielonej fali.

Sprawdziliśmy, jak wygląda podróż dwujezdniową drogą z Oruni do Niedźwiednika dozwoloną prędkością. Okazuje się, że kierowcy na tym fragmencie trasy muszą zatrzymywać się aż sześć razy, na wysokości: ul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Rogalińskiej zobacz na mapie Gdańska, al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska, ul. Amundsena zobacz na mapie Gdańska i czasem ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska. Zatem nie jest łatwo. Jedynie ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska jedziemy sprawnie.

Podobnie jest jadąc w drugą stronę. Kierowcy kłopoty napotykają na wysokości ulic: Czecha zobacz na mapie Gdańska, Warneńskiej zobacz na mapie Gdańska, Łostowickiej, Armii Krajowej, Pana Tadeusza zobacz na mapie GdańskaRogalińskiej zobacz na mapie Gdańska.

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku komentuje sytuację drogową krótko. - Czekamy na Tristar - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy. Stąd kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, bo ten system inteligentnego sterowania ruchem ma być gotowy w 2014 r.

Czy zielona fala z Oruni do Niedźwiednika ułatwiłaby Tobie poruszanie się?

Ponieważ al. Havla zobacz na mapie Gdańska jest wciąż placem budowy i jest w dyspozycji Gdańskich Inwestycji Komunalnych, za wszystko, co się tam dzieje odpowiada miejska spółka. Przestawiliśmy władzom nasze spostrzeżenia.

Władze GIK przestrzegają przed oceną pracy sygnalizacji. - Jej program może być sprawdzany jeśli będzie układem docelowym, teraz nie ma to sensu. Oceniać powinniśmy zakończoną budowę. Z tym proszę poczekać do kwietnia - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Na al. Havla porusza się przynajmniej 20 tys. aut każdego dnia. Kierowcy tych aut tracą paliwo i czas. Władze GIK podkreślają, że z synchronizacji wyłączony został jeden fragment drogi - skrzyżowanie al. Havla z ul.Świętokrzyską. Zmieniony jest cykl świateł ze 120-sekundowego na 100-sekundowy - z wydłużeniem relacji skrętu z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla. Zsynchronizowane są ze sobą odcinki od Armii Krajowej do Węzła Warszawska, od Węzła Warszawska do ul. Wilanowskiej i ul. Płockiej i dalej do ul. Świętokrzyskiej.

Podpowiadamy również drogowcom, że niepotrzebnie pracuje m.in sygnalizacja ułatwiająca wyjazd z parkingu przy Cmentarzu Łostowickim w godzinach nocnych, gdy nikt tam nie pozostawia samochodów. Kierowcy tracą tam cenny czas stojąc na czerwonym świetle nawet 45 sekund.

- Tą sprawą zajmą się pracownicy działu inżynierii ruchu - mówi rzecznik prasowy ZDiZ.

Nie ma też większej nadziei, by drogowcy przywrócili obowiązujący na czas zamknięcia ul. Witosa, podwójny prawoskręt w al. Armii Krajowej do centrum z ul. Łostowickiej.

Miejsca

Opinie (233) ponad 10 zablokowanych

  • Na ECS siano jest bez ograniczeń!!!!

    • 28 3

  • (7)

    Ależ jeśli gdzieś jest zielona fala to normalne że w innym miejscu będzie jej przeciwieństwo. Zieloną falę robi się na kierunkach strategicznych i trudno wymagać żeby każdy miał zieloną falę między fryzjerem a warzywniakiem.

    • 7 9

    • (6)

      Dokładnie....po to jest obwodnica żeby kierowcy nie zapychali Gdańska dojeżdżając min. do pracy. Po zbudowaniu Havla ludzie chyba o tym zapomnieli, a odcinek z czerwoną fala opisany przez autora można pokonać jadąc równolegle obwodnicą nie zatrzymując się tyle razy na czerwonym świetle.

      • 0 6

      • (1)

        Oj chlopaki,co Wy bredzicie:) Liczy sie plynnosc ruchu w miescie,obwodowa swoja droga...
        Widac,ze malo jezdzicie po miesci,ale w ogole...

        • 2 0

        • Z Oliwy do Kokoszek

          Dojeżdżam do pracy, lecąc Spacerową dalej obwodnicą jadę 20 minut a przez zakorkowany Wrzeszcz niby krócej ale stoisz w korku tracisz czas i pieniądze na paliwo spalone w tych korkach. A jak jadę autobusem to już w ogóle porażka. A nawet jak by korków nie było to w terenie zabudowanym masz max 80 km/h na obwodnicy troszkę więcej i w mieście przekraczać te 80 km/h no to tak już ryzyko na obwodnicy te 110km/ wcale nie takie ryzyko dla bezpieczeństwa.

          • 0 1

      • Ale być blokowanym (3)

        Przez kierowców którzy nie wiedzą że w Polsce jeździmy prawym pasem a lewy służy wyłącznie Do wyprzedzania, i jak widzisz kogoś kto szybciej jedzie niż Ty powinieneś zjechać na prawy i puścić. Ale nie ja nie mogę jechać więcej bo mój Hummer na lpg nie pozwala to Ty też nie pojedziesz a co tam!!!! Nie mówię że Ty tak jeździsz drogi kolego, ale masz rację obwodnicą szybciej i przeważnie się jedzie te 100 - 120 no więcej to właśnie są tzw. blokady hummerowskie. :)

        • 2 1

        • (2)

          Od czasu jak otworzyli havla na obwodnicy luz, a "blokujący" wcześniej na obwodnicy lewy pas, teraz przenieśli się na havla-łostowicką-niedźwiednik i codziennie czytam jakie tam korki :) i git budujcie tristar byle z dala od obwodnicy i żeby wam do głowy nie przyszło opłat zacząć pobierać...Panowie rządzący

          • 1 1

          • co do obwodnicy (1)

            Przenieśmy się troszkę dalej na wschód - Elbląg - tam to piękna obwodnica lecisz od strony Warszawy już w Pasłęku zaczynają się dwa pasy w jedną stronę i ładnie gładko aż tu w Elblągu łuk - wyskakujesz z za niego a tu światła i po nich jeszcze spory kawałeczek dwóch pasów - to dopiero głupota obwodnicę blokować światłami. :)

            • 1 0

            • Fakt jakby nam na obwodnicy swiatła postawili to byśmy dopiero narzekali

              • 1 0

  • Nie tylko na Havla ... (1)

    i Łostowickiej są ta takie anomalie jak światła w nocy. Identycznie jest na Obrońców Wybrzeża - wyjazd z Leclerca. Tam całą dobę działają światła. O 4 rano z soboty na niedzielę nie na skrzyżowaniu z Chłopską i na skrzyżowaniu z Dąbrowszczaków migają tylko żółte, a przy Leclercu - czerwone, zielone. Ruchu nie ma, a człowiek stoi i patrzy.
    Podobnie nowo oddana Wolności - skrzyżowanie z Marynarki Polskiej. Kto tam ustawiał światła. Są momenty, że wszyscy mają czerwone. I to nie 2-3 sekundy, ale 20-30 sekund. Wszyscy stoją i czekają.
    Kierowca się denerwuje, silnik chodzi, paliwo się zużywa, ale to przecież nikogo nie interesuje. Prawdopodobnie inżynier ruchu z ZDiZ jeździ rowerem, więc samochody to zło konieczne.

    • 12 2

    • I wjazd na Havla z Łódzkiej

      Żeby wjechać na Havla z ul. Łódzkiej też trzeba się nastać o wiele dłużej niż na większości skrzyżowań w Gd, i to przed dwiema sygnalizacjami, podczas gdy na Havla w danym momencie jest i tak niezwykle znikomy ruch. Efekt: znów zatory na ŁÓdzkiej.
      Osobiście co raz częściej wybieram rower. Wtedy olewam światła. Przecież nie będą mnie gonić. Swoją drogą takie debilne zaprogramowanie świateł to zachęta do łamania przepisów. Tylko czekać, aż kierowcy pójdą śladem rowerzystów...

      • 0 0

  • Testowałem ten ciąg... (1)

    ... i wyszła mi zielona fala:
    Odcinek 1 - 145 ciąć, 2 - zjazd do 30, odcinek 3 - 95 tnij, odcinek 4 - tnij 130, Odcinek 5 tnij 70, odcinek 6 tnij 210.

    • 22 5

    • Ale czekaj czekaj,przeciez tam nie ma takich zakretow!:) Miales konsole na pokladzie?

      • 1 0

  • przed oodaniem Havla korek był tylko na Świętokrzyskiej, Łodzka jechała

    teraz jest i na niej (i to w szczycie większy), i na Havla.

    • 11 0

  • "Aż 15 sygnalizacji świetlnych mija kierowca, by pokonać drogę z Oruni w stronę Niedźwiednika." (2)

    Aż piętnaście sygnalizacji ? Halo Proszę napisać o Ulicy Wodnika w Gdańsku Osowej. Ulica ma może z kilometr długości ani jednej sygnalizacji świetlnej, ale za to przejść dla pieszych ?? pobiła chyba wszystkie rekordy. na odcinku mniej więcej 300 metrów ma 11 (słownie jedenaście) przejść dla pieszych na całej długości około 20 (dwudziestu ) przejść dla pieszych.
    To jest jakaś paranoja, a nie to co wy tu opisujecie bo to akurat jest normą w bardzo wielu miejscach w Gdańsku i nie jest warte osobnego artykułu, no chyba że sponsorowanego, bo przecież mowa o nowej łódzkiej...

    • 5 9

    • to jest ulica w środku osiedli (1)

      a nie droga tranzytowa choć przez to, że położono płyty do Selgrossa zrobili z tego pseudo- tranzyt co w okolicach mieszkaniowych jest sporym błędem. Podobne obawy są do Myśliwskiej bo przedłużyć ją do Kiełpinka to nie jest spory problem. Ale wtedy cała wiara z Wrzeszcza tamtędy pojedzie do obwodnicy

      • 1 0

      • Nie Nie Nie

        A kto tu mówi o drodze tranzytowej ??
        Pokażesz mi drugie miejsce w Gdańsku gdzie na odcinku 300m jest 15 przejść dla pieszych ?? poza mieszkańcami domków jednorodzinnych przy tej ulicy, których jest mniej niż tych przejść, Ludzie jak o tym słyszą Łapią się za głowę, a w/w obywatele żądają jeszcze kolejnych progów zwalniających i sygnalizacji świetlnych, zastanawiam się czy przy każdym przejściu czy może aby tylko przy co drugim.Co to znaczy według Ciebie "droga w środku osiedli" ?? bo w gdańsku chyba tylko takie są, nie jest to żadna droga wewnętrzna ani tez osiedlowa, płyty o których piszesz powinny być asfaltem i taki układ jest jednym z głównych ciągów komunikacyjnych na osowej, uwzględnionym w planie zagospodarowania od lat. więc Ja się pytam co to jest bzdura, albo jezdnia jest jezdnia, albo jest deptakiem, jeśli robi się tak jak na wodnika, czyli maluje przejścia dla pieszych co 20 metrów zamiast zrobić co 200m z sygnalizacja świetlną to kończy się to tak jak kończy. Śmiercią niewinnych dzieci

        • 1 0

  • Skynet (3)

    Władze Gdańska czekają na ten Tristar jak władze USA na Skynet w Terminatorze. Oby się nie skończyło podobnie :]

    • 16 1

    • Umiesz liczyć licz na siebie (1)

      Czekają, bo nie potrafią rozwiązywać problemów i liczą na to, że problemy rozwiążą inni.

      • 4 0

      • no dokladnie

        ale popatrz na gdynie. jakos potrafili zamontowac na skrzyzowaniach maty wykrywajace auta - sterujace ruchem....

        • 2 0

    • Skynet zostal zniszczony,przy okazji rowniez Tristar,zatem...te dwa twory to fikcja:)

      • 1 0

  • Teraz nie ma to sensu, mówi rzecznik prasowy GIK! (1)

    I za takie coś, jakbym był jej szefem, już bym wiedział jakie kroki sensowne bym podjął... Ta wypowiedź mogłaby brzmieć tak: kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Gdańska, mamy WAS w d...!Czekajcie sobie i zamknijcie się !

    • 14 0

    • Przeciez tak bylo zawsze w tym chorym kraju :)

      • 1 0

  • A MY TYMCZASEM NA ROGU NIEBOROWSKIEJ ROGALIŃSKIEJ uciekamy śmierci

    w drodze do sklepu szkoły bo brakuje sygnalizacji świetlnej a kierowcy GDA już tylko czekają aby kogoś ustrzelić.

    • 12 2

  • w gdyni wiekszosc skrzyzowan na glownych ulicach ma zamontowane maty

    wykrywajace auta. podobnie w sopocie lewoskrety z niepodleglosci.

    dzieki temu w gdyni nie ma tylu korkow w gdansku i jezdzi sie o wiele lepiej :)

    w gdyni takze jakby mniej dziur jest. zaradnosc wlodazy miasta?

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane