- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (438 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (141 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (173 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Cztery lata prac nad buspasem na Spacerowej. "Walka o 15 minut"
Przedłużają się prace nad powstaniem ostatecznej koncepcji buspasa w ciągu ul. Spacerowej w Gdańsku. Pierwotnie miała być ona gotowa już w ubiegłym roku, ale przygotowany projekt nie został zaakceptowany. Zaproponowane rozwiązania nie skróciłyby bowiem w oczekiwany sposób przejazdu autobusów. - Prace są już na ukończeniu - mówią jednak urzędnicy.
Pas dla komunikacji miejskiej miałby w znaczący sposób skrócić czas przejazdu autobusów między Osową a Oliwą, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do mniejszych korków (szybszy przejazd autobusem byłby argumentem, by na tej trasie zrezygnować z jazdy własnym autem).
Pierwotnie przygotowano trzy koncepcje buspasa. Rok później pojawił się czwarty wariant. Miasto w 2022 roku ogłosiło przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na Spacerowej, by przekształcić ulicę, tworząc na niej nie tylko buspas ale też drogę rowerową między ul. Opacką a Węzłem Osowa. Miałyby mieć one prawie 6 km długości.
Cała inwestycja ze względu na wysokie koszty budowy dodatkowego pasa ma być etapowana.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Domy i mieszkania w Osowej za minimum 1 mln zł
- Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
- Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
- Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
- Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.
W ramach opracowania koncepcji przedstawione mają być kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe miały zakończyć się już w ubiegłym roku, ale złapały opóźnienie.
- Prace nad opracowaniem koncepcji praktycznie już się zakończyły - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efekty prac koncepcyjnych zostaną w najbliższym czasie zaprezentowane poszczególnym jednostkom i władzom miasta, po czym zapadnie decyzja o wyborze najkorzystniejszego wariantu.
Walka o 15 minut
Gdy dopytujemy urzędników jaki jest powód opóźnień nad przygotowaniem koncepcji, słyszymy, że wprowadzenie buspasa w zaproponowanym wariancie tylko w minimalnym stopniu skróciłoby czas przejazdu autobusów po ul. Spacerowej.
- Nie zaakceptowaliśmy pierwotnie przedstawionej koncepcji, ponieważ proponowane rozwiązania nie skracały w oczekiwany sposób czasu przejazdu autobusów. Stoimy na stanowisku, że efektem tego projektu powinno być ograniczenie czasu o minimum 15 minut w każdej z relacji - tłumaczy.
Rozkłady na żywo w twoim telefonie
Obecnie ul. Spacerową poruszają się autobusy trzech linii: 169, 171 i 179. Według rozkładu odcinek między Osową a Oliwą w porannym i popołudniowym szczycie autobusy pokonywać powinny w 18-20 min. W praktyce, gdy trasa jest zakorkowana, przejazd wydłuża się o kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt minut.
Stłuczki i wypadki na Spacerowej
Miejsca
Opinie (298) 4 zablokowane
-
2024-03-21 10:00
Do pracy komunikacją jadę 90 minut, a samochodem 40 minut (2)
Kurtyna.
- 4 2
-
2024-03-21 10:54
Jak sobie tak dobrales miejsce zamieszkania to co sie dziwisz (1)
Ale jeśli ktoś mieszka w Osowej o pracuje w Oliwie/Przymorzu/Wrzeszczu/Sopocie to już te 15 minut oszczędności może być istotnym argumentem za przesiadka do autobusu. Dzięki temu I Ty będziesz sprawnie jechał bo trochę samochodów zniknie z Twojej trasy.
- 3 1
-
2024-03-21 12:15
Ja dojeżdżam codziennie do Oliwy z Gorzowa Wielkopolskiego i powiem tak
Samochodem znacznie szybciej. ps. To nie prawda, ale mam nadzieję, że łapiecie ocb :D
- 1 1
-
2024-03-21 10:03
Buspas
Godne polecenia buspasy w Utrecht w niedalekiej Holandii.
- 1 2
-
2024-03-21 10:28
Spacerowa (1)
Jeśli temat nie zostanie rozwiązany ze środków z KPO -to nigdy nie zostanie rozbudowana ani Spacerowa. Również ul. Świętokrzyska oraz słynna Zielona Droga. O ile pamiętam zjazd do obecnego Auchan ze Spacerowej miał być bezkolizyjny. Więc wykonanie tego usprawni przejazd. Kolejna rzecz to tunel pod Pachołkiem lub cztery pasy ul. Czyżewskiego. W innym przypadku nie ma szans usprawnić przejazd. Pamiętajmy gdańsk rozwija się tylko na południe ( takie uwarunkowania)
- 2 1
-
2024-03-21 10:56
Nie ma mozliwosci sfinansowania tego z KPO
Możesz finansować tramwaje, buspasy, ogólnie infrastrukturę komunikacji miejskiej. Kombinacje typu niby budujemy tramwaj ale na serio to drogę 2x3 z tramwajem nie przechodzą już. Dlatego Nowa Warszawska powstała bez drogi. Dlatego GPW powstaje bez drogi. Dlatego Zielony Bulwar to nowa trasa tramwajowa - droga pójdzie do niewielkiej przebudowy, a i tak te koszty nie będą dofinansowane!
- 0 0
-
2024-03-21 10:31
proponuję buspasy na ulicach, przy których mieszkają włodarze miasta
- 4 1
-
2024-03-21 10:32
gdansk_ 100 lat planowania
- 4 1
-
2024-03-21 10:32
Chyba z 17 lat temu śp Antoni Szczyt w czasie przejazdu rowerowego obiecywał w Gdańsku, że będzie przebudowa Spacerowej i powstanie też ścieżka rowerowa. Obiecanki.
- 1 0
-
2024-03-21 10:33
Proponuje pier.... się w głowę z takim pomysłem. dzieci z przedszkola rozumiem ze zajmują sie planowaniem w tym przypadku?
- 2 0
-
2024-03-21 10:44
spacerowa do spacerów (1)
tylko SKM do Osowej rozwiąże sprawę
- 1 3
-
2024-03-21 10:57
Przeciez jezdzi
- 1 1
-
2024-03-21 10:50
Przede wszystkim tunel pod Pachołkiem i inna konstrukcja węzła z wjazdem do Auchan. (3)
To wszystko już dawno miało być! A za węzeł miał swego czasu płacić właściciel Geant i co? I nic. Zostało tak jak jest, czyli światła blokujące ruch i jednopoziomowe skrzyżowanie z dziurawą jezdnią. Cały Gdańsk w pigułce!
- 6 2
-
2024-03-21 10:57
Kto ma dac miliard na tunel (2)
- 2 0
-
2024-03-21 12:19
KPO
Czytaj: UE
- 0 0
-
2024-03-21 14:37
jaki miliard? nie słyszałeś o inflacji?
- 0 0
-
2024-03-21 10:56
Boże co za nieudacznicy 2024r a dalej nie ma kładki pieszo rowerowej do dzielnicy z 30+ tyś mieszkancow (1)
a oni marudza od 4 lat nad pasem dla autobusow/rowerow zamiast go zbudowac
- 4 1
-
2024-03-21 14:37
kasa misiu kasa
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.