• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Brzeźno zdecyduje się na płatne parkowanie?

Maciej Korolczuk
6 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Radni dzielnicy Brzeźno mają dość parkowania przez kierowców na chodnikach i pasach zieleni i chcą zapytać mieszkańców, czy w dzielnicy nie uruchomić poboru opłat w ramach strefy płatnego parkowania. Radni dzielnicy Brzeźno mają dość parkowania przez kierowców na chodnikach i pasach zieleni i chcą zapytać mieszkańców, czy w dzielnicy nie uruchomić poboru opłat w ramach strefy płatnego parkowania.

Ruszyły konsultacje społeczne z mieszkańcami Brzeźna ws. uruchomienia opłat w strefie płatnego parkowania w części dzielnicy. Jeśli mieszkańcy wyrażą taką wolę, opłaty mogłyby zostać wprowadzone od razu w całym Brzeźnie, które w tym roku przeżywało prawdziwe oblężenie. Parkomaty mogłyby stanąć w dzielnicy najwcześniej za dwa-trzy lata.



Parkowanie w Brzeźnie powinno być:

Jeszcze niedawno informowaliśmy o pomyśle radnych dzielnicy Brzeźno, którzy walcząc z zalewem samochodów, chcieli, by w dzielnicy powstały dwa duże parkingi. W efekcie zamiast uporządkować parkowanie w nadmorskiej dzielnicy, wtłoczyliby do niej jeszcze więcej aut.

Przesileniem były minione wakacje, gdy Brzeźno dosłownie zostało rozjechane przez samochody. Radni zdecydowali więc o podjęciu pierwszych formalnych kroków do uruchomienia na terenie dzielnicy - na razie jej części - płatnego parkowania.

O tym, jak będzie wyglądać ewentualna uchwała rady dzielnicy, która formalnie uruchomi cały proces, mają zadecydować dwutygodniowe konsultacje społeczne, które ruszyły w poniedziałek, 5 października.

Jak miałby wyglądać pobór opłat w Brzeźnie?



- Zanim zwołamy sesję rady dzielnicy, na której podejmiemy bądź nie stosowną uchwałę, chcemy poznać na ten temat zdanie mieszkańców - tłumaczy Jarosław Gudzowski, przewodniczący zarządu dzielnicy Brzeźno. - Wiemy, że temat parkowania wzbudza emocje, dlatego chcemy dać sobie trochę czasu, aby to przemyśleć i podjąć odpowiednie decyzje. Myślę, że dwa tygodnie do namysłu wystarczą. To nasza inicjatywa i nie ukrywam, że tegoroczne problemy z parkowaniem w Brzeźnie przyspieszyły podjęcie próby rozwiązania tego problemu.
  • Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
  • Opłaty miałyby obowiązywać od poniedziałku do piątku w godz. 9-17.
  • Pierwsza godzina parkowania kosztowałaby 3,90 zł, druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł, czwarta i każda następna - 3,90 zł.
  • Podobnie jak w innych SPP na terenie miasta mieszkańcy Brzeźna będą mogli wykupić abonament w cenie 120 zł rocznie (10 zł miesięcznie).


Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic). Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
W krótkiej prezentacji przygotowanej na potrzeby konsultacji z mieszkańcami radni dzielnicy wskazują, że obecnie dzielnica boryka się z brakiem wolnych miejsc parkingowych, rozjeżdżaniem chodników i trawników, parkowaniem w miejscach niedozwolonych, a także hałasem, wibracjami i spalinami. Ponadto radni wymieniają utrudnienia w poruszaniu się pieszo i rowerem, wskazują na degradację terenów zielonych, wzrost kosztów utrzymania infrastruktury drogowej i zieleni oraz zaśmiecanie okolicy.

Jednocześnie mieszkańcy mogą przekonać się, jakie zyski płyną z włączenia dzielnicy do systemu płatnego parkowania. To m.in. wyznaczenie miejsc parkingowych, przez co z jednej strony spadnie liczba miejsc postojowych w dzielnicy, ale uporządkuje przestrzeń na ulicach i uniemożliwi parkowanie pojazdów na chodnikach, trawnikach i skrzyżowaniach. Ma to też ułatwić egzekwowanie prawa przez straż miejską i policję.

Ponadto Strefa Płatnego Parkowania z uruchomionym poborem opłat zwiększa rotację pojazdów, co ma sprawić, że z dzielnicy znikną pojazdy "parkujące w nieskończoność". Działające parkomaty to też zwiększone wpływy do kasy miasta i większa dostępność miejsc postojowych, co w konsekwencji ma też ograniczyć korki.

Opłaty za parkowanie mają też poprawić bezpieczeństwo i jakość życia w dzielnicy. Radni wskazują na spadek zanieczyszczenia powietrza, podkreślają, że mniejszy ruch korzystnie wpłynie na zatłoczenie, co poprawi bezpieczeństwo zmotoryzowanych i pieszych.

Swoje zdanie można wyrazić przez internet, wypełniając formularz z pięcioma krótkimi pytaniami lub wypełnić ankietę osobiście w siedzibie Rady Dzielnicy Brzeźno przy ul. Dworskiej 27 podczas dyżurów, tj. w najbliższą środę (7 października 2020 r.) w godz. 9-10 oraz 17-18.

Miejsca

Opinie (299) 8 zablokowanych

  • (5)

    Jeżeli zostanie wyznaczona strefa parkowania, tak jak na grafice w artykule, wtedy każdy przyjezdny gość będzie starał się parkować poza nią. To oznacza, że samochody ludzi przyjeżdżających na plażę pojawiać się będą między blokami (Łozy, Broniewskiego, itd.)
    Nie wiem, czy do końca jest to dobre rozwiązanie.

    • 16 2

    • Oni chcą wprowadzić w całym Brzeźnie strefę to kwestia czasu. Bo w artykule jest napisane czy w całości całe Brzeźno czy tylko na początku dana część. Pamiętajcie nie tylko turyści korzystają z tych parkingów. Bo jak przyjadą goście czy znajomi do mieszkańca Brzeźna to oni też będą chcieli mieć darmowy parking i będą szukać po innych ulicach...

      • 3 0

    • I tak i nie (2)

      Jeżeli gruby Janusz będzie musiał przejść kilometr lub nie będzie miał blisko swojego auta, wyglądając z nadmorskiej willi, z 5 miejscami parkingowymi. To zmuszony będzie zapłacić.Moze i miejscowy Janusz przyjedzie tramwajem...

      • 3 2

      • Gdyby to był kilometr to wszyscy by chodzili pieszo. Plaża jest oddalona od wielu dzielnic. Wiele dzielnic nie ma jak dojechać tramwajem czy autobusem na plażę. A jeśli jest takie połączenie to latem w sezonie jest taki ścisk że nie da się wejść i czekasz na następny, który jest np za 20 minut i też pełny...A terasa na plażę z dalszych dzielnic to ponad godzina jazdy komunikacją i gdy nie ma przesiadek .

        • 4 2

      • jak Janusz będzie musiał dać dukaty to nawet 2 kilometry przejdzie

        • 0 0

    • Ale tereny między blokami należą do miasta

      Więc też będą objęte płatną strefą.

      • 0 1

  • Ufff, co za ulga (1)

    Abonament mieszkańca może dostać tylko osoba zameldowana lub/i właściciel nieruchomości :)

    To oznacza że wszyscy wynajmujący będą musieli się zameldować lub zostawić auto w szopie na wsi u rodziców :)

    • 7 3

    • Nie licz na to.

      Są jeszcze podwórka i tereny wspólnot i spółdzielni.

      • 2 1

  • ustawić rogatki na granicy każdej dzielnicy

    • 6 0

  • Jeśli mieszkańcy Brzeźna parkują przy ulicy bo nie ma na podwórku miejsc. A każdy ma więcej niż jedno auto. Do każdego mieszkańca Brzeźna przyjeżdżają goście i rodzina. To jak ma starczyć jeszcze miejsc dla turystów czy ludzi z Gdańska co chcą jechać na plaże. Dlatego potrzebne są nowe parkingi !!!!!!!!!!!!!!!!

    • 7 0

  • Dulkiewicz znowu chce wyciągnąć pieniądze od mieszkańców. Potrzebuje na podwyżki dla siebie i kolesiów.

    • 11 4

  • Pytanie powinno brzmieć. Czy mieszkańcy Brzeźna chcą płatnego parkowania.

    Kiedy miejsca są płatne jest rotacja, mieszkańcy korzystają z komunikacji. Oczywiście gdy jest (brak w tramwaju 63 w wakacje). Janusz z Grażyną nie poniżą się by przyjechać komunikacją, tylko swoim drogim autem i będą szukaclć darmowego postoju godzinę, a odjadą po 7 h. Janusz z południa zaparkuję swojego Jeepa z przyczepą i stoi tydzień. W sezonie parkowanie płatne jak najbardziej, dla mieszkańców tej strefy za darmo!!!!

    • 7 4

  • Buhahah (5)

    Gdańsk - morze możliwości ;-) - jak dobrze, że się wyprowadziłem z tego chorego miasta.
    To nie jest miasto do życia, to nawet nie jest miasto dla turysty, ewentualnie dla studenta.

    Miasto posiada tylko jedną, sprawdzoną metodę na problemy: stworzyć lub podnieść opłaty.

    • 25 4

    • I bardzo dobrze, czas skończyć z miejscami socjalnymi (4)

      Stać cię na auto to i stać cię na parking. A jak nie, alternatyw jest dużo.

      • 5 6

      • (2)

        Posiadasz auto?

        • 3 3

        • (1)

          jeździ mamy ale tylko jak pada jak jest ładna pogoda to dyla na rowerze:)

          • 1 0

          • I prawidłowo

            Po co ma trzymać jeszcze jeden samochód skoro potrzebuje okazjonalnie?

            • 0 1

      • to czemu dyrektor ECS

        siedzi w socjalnym mieszkaniu?

        • 2 0

  • Jak zwykle (1)

    Jak zwykle władze miejskie mają nierozwiązywalne problemy jak śmieci czy parkowanie, od dziecka mieszkałam w Brzeznie i trochę widziałam. Jakoś tak koło roku 2000 miasto odebrało ludziom działki przy ulicy Hallera, miało coś tam budować, ale do dzisiaj są tam zwyczajne chaszcze i bałagan, nie można zbudować tam parkingu ? To taki problem ? Drugie takie miejsce które tez było wyłączone to okolice domu zdrojowego, chyba z 25 lat stał tam metalowy płot i nic się nie działo. Zresztą dalej się nie dzieje, chociaż płotu już nie ma. Władze Gdańska są naprawdę wyjątkowo nieudolne jeśli nie mogą rozwiązać tak prostego problemu jak ten. W Brzeznie jest pełno miejsca na budowę świetnych parkingów blisko płazy. No chyba ze już jakiś deweloper wygrał przetarg na te grunty, jeszcze przed jego ogłoszeniem.

    • 20 1

    • miasto preferuje rozwiazanie bez kosztowe albo nisko kosztowe:) Co wyjdzie taniej postawienie parkometrów czy budowa parkingów i postawienie parkometrów?:)

      • 0 0

  • (2)

    Problem z parkowaniem jest w wielu dzielnicach. Jest coraz więcej aut. A infrastruktura ta sama. Nie ma parkingów, nie ma nowych dróg, słaba komunikacja.... A rozwiązań brak.... Będzie coraz gorzej... Bo nie ma pieniędzy na nowe drogi, parkingi, komunikację. A ludzi przybywa zarówno turystów jak i mieszkańców, wynajmujących, studentów, pracowników itp.. Nie ma szybkiej alternatywy dla aut, a parkingów i stref przybywa...

    • 2 0

    • (1)

      No jak rozwiązań brak? SPP jest właśnie jednym z rozwiązań

      • 0 2

      • To nie rozwiązuje problemu bo brakuje w Brzeźnie parkingów i nie mówie tu o paru miejscach przy ulicy gdzie także mieszkańcy z nich korzystają. tylko o takich parkingach jak np w Jelitkowie przy molo.

        • 2 0

  • jeśli strefa płatnego parkowania, to ty tylko z weekendami (1)

    bo ten najazd ma miejsce przede wszystkim w soboty i niedziele

    • 5 2

    • chyba odwrotnie.

      Spp tylko w weekendy i wakacje.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane