• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Brzeźno zdecyduje się na płatne parkowanie?

Maciej Korolczuk
6 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Radni dzielnicy Brzeźno mają dość parkowania przez kierowców na chodnikach i pasach zieleni i chcą zapytać mieszkańców, czy w dzielnicy nie uruchomić poboru opłat w ramach strefy płatnego parkowania. Radni dzielnicy Brzeźno mają dość parkowania przez kierowców na chodnikach i pasach zieleni i chcą zapytać mieszkańców, czy w dzielnicy nie uruchomić poboru opłat w ramach strefy płatnego parkowania.

Ruszyły konsultacje społeczne z mieszkańcami Brzeźna ws. uruchomienia opłat w strefie płatnego parkowania w części dzielnicy. Jeśli mieszkańcy wyrażą taką wolę, opłaty mogłyby zostać wprowadzone od razu w całym Brzeźnie, które w tym roku przeżywało prawdziwe oblężenie. Parkomaty mogłyby stanąć w dzielnicy najwcześniej za dwa-trzy lata.



Parkowanie w Brzeźnie powinno być:

Jeszcze niedawno informowaliśmy o pomyśle radnych dzielnicy Brzeźno, którzy walcząc z zalewem samochodów, chcieli, by w dzielnicy powstały dwa duże parkingi. W efekcie zamiast uporządkować parkowanie w nadmorskiej dzielnicy, wtłoczyliby do niej jeszcze więcej aut.

Przesileniem były minione wakacje, gdy Brzeźno dosłownie zostało rozjechane przez samochody. Radni zdecydowali więc o podjęciu pierwszych formalnych kroków do uruchomienia na terenie dzielnicy - na razie jej części - płatnego parkowania.

O tym, jak będzie wyglądać ewentualna uchwała rady dzielnicy, która formalnie uruchomi cały proces, mają zadecydować dwutygodniowe konsultacje społeczne, które ruszyły w poniedziałek, 5 października.

Jak miałby wyglądać pobór opłat w Brzeźnie?



- Zanim zwołamy sesję rady dzielnicy, na której podejmiemy bądź nie stosowną uchwałę, chcemy poznać na ten temat zdanie mieszkańców - tłumaczy Jarosław Gudzowski, przewodniczący zarządu dzielnicy Brzeźno. - Wiemy, że temat parkowania wzbudza emocje, dlatego chcemy dać sobie trochę czasu, aby to przemyśleć i podjąć odpowiednie decyzje. Myślę, że dwa tygodnie do namysłu wystarczą. To nasza inicjatywa i nie ukrywam, że tegoroczne problemy z parkowaniem w Brzeźnie przyspieszyły podjęcie próby rozwiązania tego problemu.
  • Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
  • Opłaty miałyby obowiązywać od poniedziałku do piątku w godz. 9-17.
  • Pierwsza godzina parkowania kosztowałaby 3,90 zł, druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł, czwarta i każda następna - 3,90 zł.
  • Podobnie jak w innych SPP na terenie miasta mieszkańcy Brzeźna będą mogli wykupić abonament w cenie 120 zł rocznie (10 zł miesięcznie).


Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic). Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
W krótkiej prezentacji przygotowanej na potrzeby konsultacji z mieszkańcami radni dzielnicy wskazują, że obecnie dzielnica boryka się z brakiem wolnych miejsc parkingowych, rozjeżdżaniem chodników i trawników, parkowaniem w miejscach niedozwolonych, a także hałasem, wibracjami i spalinami. Ponadto radni wymieniają utrudnienia w poruszaniu się pieszo i rowerem, wskazują na degradację terenów zielonych, wzrost kosztów utrzymania infrastruktury drogowej i zieleni oraz zaśmiecanie okolicy.

Jednocześnie mieszkańcy mogą przekonać się, jakie zyski płyną z włączenia dzielnicy do systemu płatnego parkowania. To m.in. wyznaczenie miejsc parkingowych, przez co z jednej strony spadnie liczba miejsc postojowych w dzielnicy, ale uporządkuje przestrzeń na ulicach i uniemożliwi parkowanie pojazdów na chodnikach, trawnikach i skrzyżowaniach. Ma to też ułatwić egzekwowanie prawa przez straż miejską i policję.

Ponadto Strefa Płatnego Parkowania z uruchomionym poborem opłat zwiększa rotację pojazdów, co ma sprawić, że z dzielnicy znikną pojazdy "parkujące w nieskończoność". Działające parkomaty to też zwiększone wpływy do kasy miasta i większa dostępność miejsc postojowych, co w konsekwencji ma też ograniczyć korki.

Opłaty za parkowanie mają też poprawić bezpieczeństwo i jakość życia w dzielnicy. Radni wskazują na spadek zanieczyszczenia powietrza, podkreślają, że mniejszy ruch korzystnie wpłynie na zatłoczenie, co poprawi bezpieczeństwo zmotoryzowanych i pieszych.

Swoje zdanie można wyrazić przez internet, wypełniając formularz z pięcioma krótkimi pytaniami lub wypełnić ankietę osobiście w siedzibie Rady Dzielnicy Brzeźno przy ul. Dworskiej 27 podczas dyżurów, tj. w najbliższą środę (7 października 2020 r.) w godz. 9-10 oraz 17-18.

Miejsca

Opinie (299) 8 zablokowanych

  • Ty zapłacisz u mnie, ja zapłacę u ciebie. (8)

    W sumie nic się nie zmieni oprócz zawartości mojego i twojego portfela. A w kasach miast przybędzie pieniędzy.

    • 8 4

    • Po prostu nie widzisz innych możliwości, dlatego uważasz że nic się nie zmieni.

      • 3 3

    • co to za bzdury ? (2)

      dla mnie duża zmiana, po prostu przyjadę tramwajem, po co mam płacić za parking

      • 4 3

      • Bzdura totalna! (1)

        Tylko opłaty za postój są dla ciebie motywacją do korzystania z komunikacji miejskiej? A jak jedziesz z żoną i dzieckiem to już z radością zapłacisz za 6 biletów jadąc z 2 przesiadkami? To już taniej, szybciej i bardziej komfortowo nad jakieś jeziorko na Kaszuby albo do Dębek!

        • 2 3

        • Dzieci nie płacą w komunikacji miejskiej

          Dlatego pojadę spoko do Brzeźna tramwajem i nawet piwko sobie wypiję.
          Po co się bujać w korkach na Kaszuby, szkoda czasu i pieniędzy - tam nic za darmo nie dają i paliwko też trochę kosztuje. I potem ten powrót... korki od Borkowa.
          Lepiej 25 minut tramwajem i jestem w Brzeźnie. A autem w sezonie przez 20 minut, to może do Leźna z Centrum dojadę.

          • 1 2

    • Ja do ciebie nie jeżdżę bo po co (3)

      więc tylko ty zapłacisz u mnie

      • 1 3

      • Czyli poza Brzeźno nigdy nie wyjeżdżasz? (2)

        Nie podwozisz dziecka do szkoły, nie załatwiasz nic w urzędach, nie robisz dużych zakupów? W tych wszystkich miejscach zgodnie z logiką powinieneś za postój płacić.

        • 2 2

        • (1)

          Wszędzie mam bezpłatnie gdzie jeżdżę. Czasami w jakiejś galerii chcą 4 zł za 3h

          • 1 1

          • A zgodnie z twoją logiką powinieneś płacić. Wszędzie. Skoro żądasz opłat u siebie?

            • 0 0

  • Są w Brzeźnie miejsca na duże parkingi. I trzeba w tym zakresie szybko działać. Bo powstają nowe osiedla i apartamenty i pustych miejsc niedługo nie będzie....A może z budżetu Obywatelskiego taki projekt na nowy parking. Jeśli urzędnicy nie chcą ???

    • 10 2

  • Proponuję zgłosić projekt parkingu w Brzeźnie do Budżetu Obywatelskiego jako ogólnomijeski gdzie wszyscy głosują lub jako dzielnicowy. Jeśli urzędnicy nie chcą budować parkingu to może chociaż wszyscy mieszkańcy Gdańska się zmobilizują i zagłosują !!!!!!!!!!!!! Tym bardziej że to ważna inicjatywa. A nie w Budżetach Obywatelskich sterylizacja kotów, spacery z wózkami, czy kolejny plac zabaw i inne dziwne rzeczy. Powinny być faktycznie potrzebne rzeczy. Pomijam takie pomysły jak murale, rydwany czy Kunszt Wodny. Na to pieniądze są ...

    • 9 2

  • Mandaty zamiast opłat

    Zamiast opłat w wyznaczonych miejscach powinny być wystawiane mandaty za parkowanie w nieodpowiednich miejscach (na pasach zieleni itp.).

    • 6 0

  • Ochu... z tymi parkomatami, na każdym kroku nas doją.

    • 4 0

  • Wystarczy zlikwidować część chaszczy koło zespołu szkół nr 10 albo w ciągu ul . Sybiraków przy złomowcu i tam zrobić parking od lat teren niszczeje tam.

    • 7 1

  • Bez sensu

    • 4 2

  • Nieudolne miasto łupie mieszkańców na każdym kroku

    A trawniki nie są koszone

    • 3 2

  • Strefa płatnego parkowania spowoduje że lokalna gastronomia dostanie po tyłku (3)

    Po co miasto wtrąca się tam gdzie coś dobrze funkcjonuje

    • 8 7

    • Ludzie którzy nie są w stanie dać 6zł na parking (1)

      Raczej nie są targetem nadmorskich knajpek..

      • 4 4

      • Taki z ciebie Anglik z Kołomyi?

        Nie możesz napisać po polsku: cell

        • 2 3

    • wszedzie gdzie jest ograniczony ruch aut gastronomia zwieksza zyski głabie

      • 2 1

  • tekst z artykułu lipiec 2020, co się zmieniło że zmieniła się koncepcja???

    Zdaniem radnych Brzeźna jedyny sposób, by ucywilizować parkowanie samochodów w ich dzielnicy, to budowa nowych parkingów. Pierwszy miałby powstać przy al. Hallera na terenie przylegającym do dawnego ośrodka MON. Drugi parking miałby powstać np. w formule partnerstwa publiczno-prywatnego na działce przy klubie Corpus Gym.

    Dwa pomysły na sporny teren w pasie nadmorskim

    - Chcemy zwrócić się do miasta, by na miejskich terenach przy Hallera i Krasickiego powstały dwa parkingi, które dadzą możliwość zaparkowania samochodu w normalnych warunkach - mówi Jarosław Gudzowski z Zarządu Dzielnicy Brzeźno. - Faktem jest, że problem z parkowaniem w naszej dzielnicy narasta. Każdy skrawek jest zastawiony przez samochody turystów, bo wiadomo - każdy chce podjechać jak najbliżej plaży. Dopóki więc nie znajdziemy jakiegoś systemowego rozwiązania, chcielibyśmy, by miasto przy współpracy z radą dzielnicy umożliwiło kierowcom parkowanie w tych miejscach.

    Takim systemowym rozwiązaniem jest Strefa Płatnego Parkowania. W Brzeźnie obowiązuje ona od kilku lat, ale tylko teoretycznie (bez poboru opłat). Miasto ustawi tam parkomaty i uruchomi płatności tylko na wyraźny wniosek mieszkańców. A ci na SPP nie chcą się zgodzić. Dlaczego?

    - Kilka lat temu mieliśmy w Brzeźnie tzw. aferę parkingową z prywatną firmą, która pobierała opłaty za postój wzdłuż al. Hallera. Sprawa nie była chyba zbyt dobrze przemyślana przez urzędników i zakończyła się w sądzie. Mieszkańcy są teraz przeciwni wprowadzaniu opłat. Zdania w tej kwestii są mocno podzielone - dodaje Gudzowski.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane