- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (261 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (94 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (95 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (273 opinie)
- 5 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (182 opinie)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (93 opinie)
Czy Trójmiasto powinno przyjąć uchodźców z Afganistanu?
- Każda osoba poszkodowana w wojnie, jak dziś obywatele Afganistanu, ma prawo poszukiwać bezpiecznego schronienia. Polska i Pomorze takiego schronienia powinny udzielić - uważa marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk, podkreślając, że Samorząd Województwa Pomorskiego deklaruje wsparcie strony rządowej, jeśli na taki krok się zdecyduje. Na uchodźców z Afganistanu z otwartymi rękami czekają już władze Gdańska i Sopotu. Wciąż jednak nie wiadomo, czy Afgańczycy w ogóle pojawią się w naszej części Europy.
Jeszcze większym były obrazy z lotniska w Kabulu, gdzie zdeterminowani Afgańczycy próbowali dostać się do samolotów, które odlatywały głównie z pracownikami ambasad i współpracownikami państw mających swoje przedstawicielstwa. Próbujący opanować sytuację Amerykanie otworzyli ogień. Kilka osób zginęło.
Talibowie przejmują Afganistan
Marsz talibów i zdobywanie kolejnych prowincji, a potem miasteczek i miast zaczął się jednak już przed kilkoma miesiącami.
Właściwie tuż po tym, gdy jeszcze poprzedni prezydent USA Donald Trump ogłosił, że wojska USA wycofują się z Afganistanu, bo misja antyterrorystyczna się zakończyła.
To przyspieszyło ofensywę talibów, którzy mimo siedmiokrotnie mniejszej liczebności od państwowej armii i policji zdobywali kolejne tereny, aż w końcu w ostatnią niedzielę prezydent Aszraf Ghani uciekł z kraju, co było równoznaczne z całkowitą kapitulacją.
Talibowie uwolnili więc 5 tys. więźniów uznawanych dotąd za terrorystów, przejęli 50 śmigłowców bojowych, całą masę pozostawionej przez amerykanów broni i sprzętu.
Do czego ją wykorzystają? Przekonują, że na nikim nie będą się mścić, a kobiety będą mogły się kształcić. Prawo szariatu ma być stosowane nie w tak restrykcyjnej jak wcześniej formie, choć mało kto w to wierzy.
Już docierają bowiem pierwsze informacje o strzelaninach na ulicach, o tym, że kobiety zostały wyrzucone z uniwersytetu, a inne wychłostane za brak burki...
Afgańczycy chcą więc masowo opuścić swój kraj. Tłumy ciągną w stronę lotniska w Kabulu. Inni jadą lub idą do granic państwa, uciekając przed talibami.
3 tys. uchodźców z Afganistanu miało być już teraz
Jeszcze przed upadkiem Kabulu rząd USA zwrócił się do Polski z prośbą o przyjęcie ok. 3 tys. Afgańczyków. Rząd ociągał się jednak z odpowiedzią, sugerując, że to za duża liczba, więc uchodźcy trafili na razie do innych krajów. To głównie tłumacze i współpracownicy wojsk USA.
Polska przyjęła natomiast kilkadziesiąt osób, które współpracowały z naszym kontyngentem wojskowym, który od 2002 roku działał w Afganistanie.
Nikt nie ma jednak wątpliwości, że już niebawem uchodźców, którzy opuszczą Afganistan, będą tysiące, jeśli nie setki tysięcy. Nie chcą oni jednak trafić do pobliskiego Pakistanu, bo (zapewne nie bez racji) uważają ten kraj za wroga i głównego sprawcę powrotu talibów do władzy. Część może wybrać Iran, ale tam im nikt nie pomoże, dopóki nie będzie na to finansowania. A trudno na nie liczyć w kraju, który z kolei przez USA uważany jest za wroga i na który nałożone są sankcje.
O Rosji nie ma nawet co wspominać, bo jak zwykle będzie tu rozgrywać swoją polityczną grę.
Pozostanie więc bogata Unia Europejska.
Pomorze czeka na uchodźców z otwartymi rękami?
Władze Trójmiasta już zadeklarowały, że jeśli rząd da zielone światło, to są gotowe na przyjęcie uchodźców.
- Solidarność z krzywdzonymi i prześladowanymi jest w naszym gdańskim DNA. Dlatego jeżeli polski rząd otworzy się na potrzebujących z tego rejonu świata, to jako samorząd aktywnie włączymy się w pomoc. A już teraz Gdańsk będzie bezpieczną przystanią dla naszych sąsiadów z Białorusi, ze zdelegalizowanego przez reżim Łukaszenki PEN Klubu. Gdańsk pomaga także pisarzom-uchodźcom w ramach Międzynarodowej Sieci Miast Schronienia ICORN - wylicza Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
Uchodźców chce też przyjąć Sopot, który pomaga obecnie 30 Białorusinom. Wiadomo nawet, gdzie Afgańczycy mieliby mieszkać. Na początek mogliby znaleźć miejsce w Domu Gościnnym przy skwerze im. Kaczkowskiego. Są tam cztery moduły mieszkaniowe, po dwa pokoje w każdym.
Prezydent Sopotu Jacek Karnowski twierdzi nawet, że gdyby każdy samorząd przyjął po jednej afgańskiej rodzinie, kłopotu by nie było.
Pomoc deklaruje też marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk, którego oświadczenie publikujemy poniżej.
Samorządowcy podkreślają jednak, że w tej sprawie pierwsze skrzypce gra rząd. A ten - jak wiadomo od ostatniego kryzysu migracyjnego - przyjmowaniu uchodźców jest niechętny. Podobnie zresztą jak spora część naszego społeczeństwa.
Wiele wskazuje więc na to, że zanim uchodźcy się pojawią (jeśli w ogóle się pojawią), ten problem może stać się w naszym kraju na długie tygodnie kolejnym frontem politycznej walki.
Oświadczenie Mieczysława Struka, marszałka województwa pomorskiego
Samorząd Województwa Pomorskiego wyraża zaniepokojenie rozwojem sytuacji w Afganistanie, a zwłaszcza rosnącą liczbą ofiar cywilnych oraz prześladowaniami osób zasłużonych w próbę demokratyzacji tego kraju.
Cierpienia mieszkańców Afganistanu poruszyły serca milionów ludzi na całym świecie. W obecnej sytuacji niezbędne jest okazanie solidarności z najbardziej poszkodowanymi oraz zapewnienie im pomocy humanitarnej. Samorząd Województwa Pomorskiego deklaruje gotowość wsparcia strony rządowej w ochronie życia i zdrowia bezbronnych obywateli Afganistanu.
Pomoc Afgańczykom to nasze moralne, ale i prawne zobowiązanie, gwarantowane Konwencją Genewską o ochronie ofiar wojny z 1945 roku. Pamiętajmy, że każda osoba poszkodowana w wojnie, jak dziś obywatele Afganistanu, ma prawo poszukiwać bezpiecznego schronienia. Polska i Pomorze takiego schronienia powinny udzielić.
Jesteśmy gotowi otoczyć opieką Afgańczyków, którzy przez lata, niejednokrotnie z narażeniem życia swojego i swoich bliskich, byli zaangażowani w pomoc polskim żołnierzom i dyplomatom, a dziś są narażeni na represje, prześladowania, a nawet utratę życia.
Wielokrotnie w polskiej historii środowisko międzynarodowe okazywało solidarność z Polakami prześladowanymi we własnym kraju bądź zmuszonymi do emigracji z powodów politycznych czy ekonomicznych. Dziś pragniemy się odwdzięczyć.
Rozmowa z Afgańczykiem Omranem Haydarym z Lechii
(wywiad z czerwca 2021 r.)- Kiedyś talibowie gratulowali nam występu reprezentacji. Z całym szacunkiem, ale czujesz się trochę nieswojo, gdy ktoś składa ci gratulacje za grę w piłkę, a wcześniej lub później pozbawia kogoś życia.
Zobacz całą rozmowę:
Omran Haydary o grze w Azji i talibach
Trójmiasto otwarte dla uchodźców (50 opinii)
Opinie (1231) ponad 50 zablokowanych
-
2021-08-18 11:25
Opinia wyróżniona
To trudny temat. Z jednej strony człowiek chciałby pomóc a z drugiej ma się przed oczami np. Berlin, (144)
gdzie muzułmanie potrafią zablokować całe miasto bo akurat przyszła godzina modlitwy. I tak kilka razy dziennie a gdyby komuś przyszło do głowy zabronić im tego, puszczą z dymem całe miasto. Niestety, słowo "asymilacja" u nich nie istnieje i gdziekolwiek pojawią się islamiści, tam narzucają swoje prawa i to mieszkańcy muszą się do nich dostosować a
gdzie muzułmanie potrafią zablokować całe miasto bo akurat przyszła godzina modlitwy. I tak kilka razy dziennie a gdyby komuś przyszło do głowy zabronić im tego, puszczą z dymem całe miasto. Niestety, słowo "asymilacja" u nich nie istnieje i gdziekolwiek pojawią się islamiści, tam narzucają swoje prawa i to mieszkańcy muszą się do nich dostosować a nie oni jako goście. Czy zna ktoś miejsce w Europie, gdzie z powodu trudnych warunków w ich krajach, zostali przyjęci i nie narobili kłopotów? Osobiście nie znam takiego miejsca a byłem w kilku państwach Europy, którzy przyjęli emigrantów i widziałem co potrafią zrobić w ciągu bardzo krótkiego czasu. Czy jest nam to potrzebne?
- 1315 105
-
2021-08-19 21:40
Nie trolluj
Bzdury piszesz. Spędzam cały swój czas na jeżdżeniu po Europie Zachodniej. Jak się naczytałem takich kłamstw co ty tu szerzysz to też tak myślałem. To co ty wypisujesz nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Emigranci muzułmańscy w Europie to może max 5 procent. O wiele bardziej szkodliwe jest to co wyczynia w Polsce kościół katolicki.
- 0 1
-
2021-08-19 18:02
Nie
Czasy sie zmienily, populacja Afryki wystrzelila w kosmos, na swiecie jest niebezpiecznie, nie ma mozliwosci by mala Europa przyjela wszystkich z Iraku, Syrii, Somali, Afganistanu, Erytrei, Nigeri, Mali, Yemenu, Sudanu itd. itd. itd. Czasy gdy migracjami mozna bylo cos zmienic sie skonczyly. Populacje tych krajow sa dzis zbyt wielkie i rosna w
Czasy sie zmienily, populacja Afryki wystrzelila w kosmos, na swiecie jest niebezpiecznie, nie ma mozliwosci by mala Europa przyjela wszystkich z Iraku, Syrii, Somali, Afganistanu, Erytrei, Nigeri, Mali, Yemenu, Sudanu itd. itd. itd. Czasy gdy migracjami mozna bylo cos zmienic sie skonczyly. Populacje tych krajow sa dzis zbyt wielkie i rosna w bardzo szybkim tempie. Podbierajac ludzi z tych regionow skazujemy te regiony na wieczna wojne i kolejne fale migracji, a Europe na Afrykanizacje i wtedy nikomu nie bedziemy mogli pomoc. Pomagac, ale tylko na miejscu. Dziesieciolecia mijaja, a polowa swiata stoi w miejscu lub sie cofa i jest tylko coraz gorzej. Tak byc nie moze, musimy rejony swiata ktore sa w tyle ciagnac w gore, a nie sciagnac Europe do poziomu Bliskiego wschodu czy Afryki
- 1 0
-
2021-08-19 11:59
Czy my zawsze musimy komus pomagac?
Kto nam pomagal jak niemcy i ruski na mas napadly?
Jakie kraje inne nam pomogly??- 2 0
-
2021-08-19 10:18
Fake news
Zablokują całe miasto kilka razy dziennie bo się modlą? Gdzie ty to w Berlinie widziałeś? Co za ściema ...
Asymilacja idzie im ciężko ale żeby od razu straszyć i kłamać? Nieładnie ...- 0 3
-
2021-08-19 09:24
TAk, Tak i jeszcze raz TAK!
Powinnismy przyjać kolaborantów do Trojmiasta. A nie wróc ... pomyliłem słowo ... uchodzców, tak jestem pewnien, ze to ma byc słowo "uchodzców"
- 1 0
-
2021-08-19 07:22
W Polsce nie udało by sie.ciapakom.nic zrobic my nie jestesmy takimi pi*kami jak Niemcy
- 2 1
-
2021-08-19 07:20
Adamowicz niech przyjmie do swoich mieszkań
- 3 0
-
2021-08-18 23:03
Nieunikniona wojna nabiera tempa, co widać po napięciu między pogranicznikami Polski i Białorusi!
- 1 0
-
2021-08-18 21:39
To prawda :(
- 0 0
-
2021-08-18 20:10
fantazja
w Berlinie to nigdy nie byłeś
- 1 0
-
2021-08-18 19:29
Ja uważam,że napierw Miasto powinno pomóc
tym co się urodzili w Gdańsku, a z powodu niepełnosprawności, nie są w zastanie sobie samemu poradzić. Np czekam na mieszkanie socjalnie, które miałam otrzymać w czerwcu zeszłego roku, a z powodu braku (staranności) w znalezieniu ekipy remontowej nic z tego. Jak pomogą wszystkim takim osobom, to mogą zacząć pomagać innym
- 4 0
-
2021-08-18 18:15
pojedz do Berlina, i przestan pisać bajki, łykacie jak pelikany błoto wszystko co wam tvpis pokaze
- 3 2
-
2021-08-18 16:57
Hmm
kiedy takie sceny mialy miejsce w Berlinie? Z ciekawosci pytam bylem tam pare razy w roznych porach roku na dluzej z racji projektow robionych tam i nie pamietam takich akcji
- 1 3
-
2021-08-18 15:29
Dokladnie temat jest prosty ale trole sTuska juz zapomniały jak kłamał Tusk i najpier chciał karac Polske a potem przyznał
Identycznie Schetyna i całe PO najpierw chcieli przyjac kazdą ilosc tych z afryki a potem gadał ze jest przeciwko emigracji z afryki do Polski!!
Hipokryzja tych szkodników POkowskich jest nie pojęta !A teraz znowu sie kompromitują!!- 6 0
-
2021-08-18 15:08
Bo my jesteśmy narodem, który dostosowuje się do innych we własnym domu
Przed pandemią aby pracować jako sprzątaczka to trzeba było znać język ukraiński. Dlaczego? po to aby dogadać się z "koleżankami" w pracy. Wiele było takich ofert pracy. Teraz już nie wysyłam, bo firmy mi się "skończyły" i dostawałam tylko autoodpowiedzi typu "pani już dziękujemy, wiemy, że się pani nie nadaje". Niemcy potrafią wymagać znajomości języka niemieckiego, a my nie.
- 13 0
-
2021-08-18 14:40
10 raz więcej czytelników wskazało, że autor tego posta ma jednak rację i że Polacy nie są tacy głupi (2)
jak pozostałe 10% społeczeństwa. Pomagać TAK, ale z rozsądkiem. Barwy politycznie nie mają tu żadnego znaczenia, znaczenie ma doświadczenie innych krajów z uchodźcami, co wielokrotnie skończyło się tragicznie. Wpuszczanie emigrantów bez jakiejkolwiek kontroli, było głupie i do dziś ma swoje dramatyczne skutki. Świat powinien wyciągnąć z tego jakieś wnioski.
- 11 3
-
2021-08-18 15:44
A ile zła wyrządzili uchodźcy zaproszeni przez Adamowicza? Pokaż skalę zniszczeń, bo pamietam jak (1)
bardzo się tego baliście.
- 3 8
-
2021-08-18 19:13
bo w Polsce nie przekroczyli masy krytycznej
w Danni jak opanowali radę pewnego małego miasta ... natychmiast zaczęli wprowadzać swój szariat na ulicę...
i zabronili stawiania miejskiej choinki i śpiewania publicznego kolęd.- 12 0
-
2021-08-18 14:03
juz wystarczy że rydzykowi katolicy blokują pokojowe manifestacje.
- 0 2
-
2021-08-18 13:38
Boisz się Arabów a nasi Polscy katolicy (1)
Są jeszcze gorsi
- 5 19
-
2021-08-19 08:00
Wyprowadź się do Arabów,
jesli tak ciężko Ci żyć wśród katolików.
Zobaczymy, jak szybko wrócisz.- 6 1
-
2021-08-18 12:55
Dobrze, że katolicy nie blokują nigdy centrum miast jak idą w pielgrzymkach albo w boże ciało. Nie wspominam o rozjeżdzaniu trawników i zastawianiu ulic w niedzielę.
- 6 11
-
2021-08-18 12:37
??? (1)
Co za absolutna bzdura! Nie wierze moim oczom! Mieszkalem prawie 10 lat w Berlinie, rowniez na mniej bezpiecznych imigranckich dzielnicach (jak Neukoelln) i nigdy, przenigdy Berlin nie byl 'zablokowany' przez modlace sie tlumy! Na tych imigranckich dzielnicach takich prawdziwie religijnych ludzi jest duzo mniej niz by Ci sie moglo wydawac.
Co za absolutna bzdura! Nie wierze moim oczom! Mieszkalem prawie 10 lat w Berlinie, rowniez na mniej bezpiecznych imigranckich dzielnicach (jak Neukoelln) i nigdy, przenigdy Berlin nie byl 'zablokowany' przez modlace sie tlumy! Na tych imigranckich dzielnicach takich prawdziwie religijnych ludzi jest duzo mniej niz by Ci sie moglo wydawac.
Berlin jest dalej jednym z najfajniejszych miast w Europie do zycia pomimo tego ze 1/4 spoleczenstwa ma imigranckie korzenie (podobnie jak Londyn). W ciagu mojego zycia w tym miescie mialem tylko 3 nieprzyjemne sytuacje i z tego jedna byla przez Niemcow, jedna przez Polakow i tylko jedna przez Turkow. Wg. Twoich opowiesci to powinienem miec problemy 3 razy od Turkow albo Libanczykow...- 12 9
-
2021-08-19 07:42
1 przez Niemców, 1 przez Polaków i TYLKO 1 przez Turków.
Czy te 1 się od siebie różnią, że Turcy TYLKO 1 raz spowodowali niebezpieczna sytuacje? A Polacy i Niemcy co - AŻ po jednej?- 2 0
-
2021-08-18 12:22
Hmm (2)
Byłem w Berlinie kilkanaście razy i ani razu nie widziałem sytuacji o której piszesz. Nie czułem się też nigdy specjalnie zagrożony. Pół roku mieszkałem we Francji, tam także nie trafiłem na takie sytuacje. Często chodziłem do arabskich barów i spotykałem się tam zawsze z sympatyczną reakcją.
- 11 18
-
2021-08-18 15:38
KOchany, z Francją to pojechałeś. Pól Francuza nie widziałem w Paryżu i nie mam na myśli prusaków (1)
Atmosfera może miła, ale bród i smród gorszy niż w Algierze
- 14 0
-
2021-08-19 07:39
Bród na pewno
Ale przez Loarę.
- 1 0
-
2021-08-18 12:23
Źródło podaj (1)
"I tak kilka razy dziennie a gdyby komuś przyszło do głowy zabronić im tego, puszczą z dymem całe miasto." - serio? Mam znajomą w Berlinie i jakoś nikt jej nie zgwałcił, nie pobił i nie okradł; spytałem się o twój komentarz i odpowiedziała, że to kłamstwo; teraz mam dylemat - świadectwo kogoś na miejscu z jednej strony i komentarz anona z drugiej;
"I tak kilka razy dziennie a gdyby komuś przyszło do głowy zabronić im tego, puszczą z dymem całe miasto." - serio? Mam znajomą w Berlinie i jakoś nikt jej nie zgwałcił, nie pobił i nie okradł; spytałem się o twój komentarz i odpowiedziała, że to kłamstwo; teraz mam dylemat - świadectwo kogoś na miejscu z jednej strony i komentarz anona z drugiej; rozumiesz chyba, że ciężko mi się z twoimi obawami identyfikować; sam ze swojej strony dodam, że mieszkałem w małym miasteczku w Anglii (gdzie parę lat temu bezczelnie kradłem brytom pracę), które to było zdominowane przez arabów i polaków - zgadnij kto bardziej rozrabiał; podpowiem: nadwiślanie;
- 10 14
-
2021-08-18 12:41
tam telefony i internety na lewackogermańskim podsłuchu - powie prawdę i coś złego na emigrantów - to ją do berlińskiej turmy wsadzą! - za sianie rasowej nienawiści.
- 7 3
-
2021-08-18 12:25
Źle postawiony tytuł (1)
trójmiasto czyli kto powinien , mieszkańcy czyli kto może na ochotnika ktoś się zgłosi więc nie będę miał nic przeciwko
- 12 0
-
2021-08-18 12:40
Ci zaszczepieni z UM Sopot. Myślę, że powinni mieć przywilej, wręcz obowiązek...
- 9 2
-
2021-08-18 12:21
kto pisze oswiadczenia
może do swojego własnego mieszkania przyjąć przecież na swój koszt
- 14 0
-
2021-08-18 12:13
ana
dymem miasto tez inny moga zrobic w Berlinie nato uwazaja i w innych miastach tez.
taka glupote trzeba szukac- 1 9
-
2021-08-18 12:13
xD chyba w berlinie nigdy nie byłeś
- 10 1
-
2021-08-18 12:10
anna (2)
kazdy by tego niechcial ale polska taka katolicka i biednemu nie chce reki podac
Co do ich modlitw maja swoje koscioly a bardzo rzadko robia to poblicznym miejscu w tedy musza sie zmiescic w swoim obrebie.
Tylko w polsce jest bardzo malo innych narodowosci koscioly bo po wojnie zabrano wszystkie na katolickie pare zwrocono a ta reszta nawet w Gdansku K.Mariacki to Evangeliski byl. Ludzie troche history niemozna tego bylo robic ale teraz jest internet tam dowiesz sie duzo.- 7 17
-
2021-08-18 15:33
ja, ja evangeliski
- 3 0
-
2021-08-18 12:38
A może coś po polsku napiszesz?
- 17 0
-
2021-08-18 12:10
?
Nigdy nie widzialem zeby blokowali cale miasto.
Slyszales o "procesjach", ktore uskuteczniaja wyznawcy kosciola katolickiego? Tutaj jakos nie ma problemu z blokowaniem miasta. Bardzi dziwne podwojne standardy.- 10 21
-
2021-08-18 11:52
Zgadzam się z komentarzem (3)
Dodatkowo należy spojrzeć na zdjęcia z wnętrza samolotu z ewakuowanymi... sami młodzi mężczyźni, tchórze nie potrafiący walczyć o swoje, zostawiający kobiety, dzieci i słabszych...
- 29 8
-
2021-08-18 11:59
Jak niewyszkolony młokos ma walczyć z armią szkolonych non-stop fanatyków? (2)
To nie są idioci. A tchórzów akurat w Polsce nie brakuje. Stawiam flaszkę, że przy byle konflikcie wszystkie dresy z PW na plecach będą uciekały na zachód. Patrząc przy tym na odlatujące samoloty pełne działaczy PiS i ich rodzi.
- 11 16
-
2021-08-18 13:26
20 lat ich szkolili...
- 11 0
-
2021-08-18 12:12
Racja co nie zmienia faktu że
nie potrzebujemy tego rodzaju kłopotów, dość nam swoich
- 19 3
-
2021-08-18 11:47
odpowiedź jest tylko jedna - NIE! (1)
ciekawe ilu uchodźców pod własny dach jest w stanie przyjąć Pan Mietek...
- 32 6
-
2021-08-18 12:12
Odpowiadam: zero.
- 15 1
-
2021-08-18 11:44
A jak miasto jest zablokowane przez procesje Bozego Ciala, to ok? (17)
- 24 37
-
2021-08-18 15:25
To jest OK. I b.proszę odczep się od jednego z najb. urokliwych świąt tego kościoła (1)
Kiedy przez weekend po mieście buszują rowerzyści i naprawdę całe miasto od rana do wieczora jest zablokowane, to wg Ciebie jest w porzadku? Procesja Bożego Ciala nie blokuje całego miasta, no i nie trwa do popoludnia.
- 11 1
-
2021-08-18 15:41
Sugerujesz, że w boże ciało jest tylko jedna procesja?
- 0 1
-
2021-08-18 12:11
Tak tak, i ludzie uczyestniczący w procesji Bozego Ciała (raz w roku), ucinają niewiernym głowy, strzelają do nich (8)
i wysadzają w powietrze. Ogarnij się.
- 29 10
-
2021-08-18 13:25
Nie...
...ale robią syf na ulicy, którego potem nikt nie sprząta...
- 4 9
-
2021-08-18 12:37
fundamentaliści katoliccy mają takie zapędy. Nie ogarniają materiałów wybuchowych ale zdaje się popierają karę smierci
- 8 23
-
2021-08-18 12:37
ale puszczanie przed pedofilem dziewczynek w kusych strojach z koszykami płatków kwiatowych (5)
to już jest wodzenie na pokuszenie i publiczne prowokowanie do zła.
- 9 18
-
2021-08-18 23:20
Nigdy nie widziałem tam dziewczynek w kusych strojach. Twoje fantazje są niebezpieczne, pedofilu.
- 10 0
-
2021-08-18 15:43
Na co Ty patrzysz?! Dziewczynki mają zazwyczaj dlugi sukienki, no chyba że masz na myśli dziewczynki
w strojach krakowskich
- 7 1
-
2021-08-18 12:47
(2)
nie miałeś wrażenia że to dziwne że rodzice ubrali cie w sukeinke?
- 14 4
-
2021-08-18 19:09
masz dziwne doświadczenia ze swojego dzieciństwa
takie sukienkowo-traumatyczne
- 5 0
-
2021-08-18 15:41
a ty przestałeś brać łapówki?
- 2 2
-
2021-08-18 11:57
co ty porównujesz.. (5)
Procesja Bożego Ciała jest raz w roku, a muslimy modlą się codziennie
- 29 10
-
2021-08-18 14:32
Chyba tez powinieneś modlić się codziennie :))
- 5 1
-
2021-08-18 12:23
Ale dzwony kościelne biją kilka razy dziennie a ja mieszkam niedaleko kościoła i może mnie to przeszkadza ? (3)
- 15 31
-
2021-08-18 17:48
To akurat może przeszkadzać
- 2 1
-
2021-08-18 12:46
(1)
nie słuchaj, ktos ci każe kodziarzu?
- 14 12
-
2021-08-18 13:14
A ty PiSdziarzu nie patrz na tych co się modlą kilka razy dziennie :)
- 9 13
-
2021-08-18 11:45
Przyjmować to jest słuszna (1)
Koncepcja naszej opozycji. Gastronomia nasza jest zlodziejska, a tak będzie więcej kebsow w trójmieście
- 3 6
-
2021-08-18 12:11
No to jest słuszna koncepcja
- 2 0
-
2021-08-18 11:45
(1)
W każdym aspekcie Polsce jeszcze daleko żeby porównywać sie do Berlina. Nie ta polityka społeczna i nie ten poziom gospodarczy kraju aby liczyć tu na "tłumy modlących sie" na ulicach.
- 5 9
-
2021-08-18 11:49
Ale wystarczy, żeby postraszyć biedotę umysłową, która boi się, że Afgańczycy im socjal zabiorą.
- 13 20
-
2021-08-18 11:46
(2)
W jaki sposób muzułmanie blokują całe miasto w godzinach modlitwy? Jestem w Berlinie regularnie i nigdy tego nie zauważyłem.
- 22 15
-
2021-08-18 11:50
W TVP pokazywali. Zdjęcia co prawda były Mekki, ale podpis, że z Berlina :-) (1)
- 21 9
-
2021-08-18 12:12
Jeżeli Mekka ma Bramę Brandenburską, to OK. Zmień dilera.
- 18 8
-
2021-08-18 11:36
Marszałek Struk może we własnym domu przyjmować kogo tylko chce ale nie moze narzucać tego innym! (3)
- 57 14
-
2021-08-18 11:41
Ty mi jezuska najpierw nie narzucaj a potem się wypowiadaj. Nie narzucaj mi płacenia 500+ na nierobów, (2)
- 21 25
-
2021-08-18 12:03
jest TU full miejsca - willa Jarka lekko pomieści z 10sięciu (1)
talibów i talibanek.
- 13 12
-
2021-08-18 12:22
A jak wybuduje jeszcze 2 wieże na Nowogrodzkiej to zmieści się z tysiąc afgańczyków :)
- 8 14
-
2021-08-18 11:31
Pomagać powinny Izrael i USA. Oni chcieli robić porządki z terroryzmem w obronie własnych krajów, (59)
angażując w to inne państwa ze struktur NATO!
- 150 12
-
2021-08-19 12:05
Bajdan jest levacka pacynka
i jeszcze nie widzicie jak miesza by podpalic swiat tak jak lewacks euuropa.
Tak jak oszukane wybory w usa bajena!- 0 0
-
2021-08-18 12:13
(1)
Bo i na tym NATO polega, ze pomagamy sobie wszyscy zwalczac zagrozenia.
- 10 2
-
2021-08-18 14:11
nic o tym w statusie NATO nie ma!
mowa jest TYLKO o "udzieli pomocy Stronie lub Stronom napadniętym"
... a kiedy to Afganistan i Irak napadł na USA?
- bo ja jakoś nie przypominam sobie takiego faktu?
natomiast powszechnie wiadomo, że jedynymi sponsorami "Arabskiego Terroryzmu" są Arabia Saudyjska i Emiraty Arabskie. - to z tych państw płyną miliony dolarów dla terrorystów.
tyle że ich jakoś USA nie chce napadać ... nie wiedzieć czemu?- 7 3
-
2021-08-18 11:35
ale Polacy byli tam głęboko zaangażowani z WP - by bronić reźimu US-namiestnika (1)
strzelali, mordowali tubylców NergalKhel i nazywali to "MiSJA" - to są współwinni.... - tak samo jak ich amerykańscy mocodawcy.
- 8 26
-
2021-08-18 11:43
Nangar Khel, jak już.
Poczytaj sobie, to może zrozumiesz.
- 22 2
-
2021-08-18 11:32
Nikt nam nie kazał tam jechać. Jest mnóstwo krajów w NATO, które do Afganistanu wojsk nie posłały. (53)
My też załatwialiśmy tam swoje interesy. A jeżeli mówi się A, to trzeba powiedzieć B. To jest właśnie ten honor z hasła "Bóg, honor, ojczyzna", coś czego plebs nie rozumie.
- 64 70
-
2021-08-19 08:24
Pomyśl lepiej
Tyle, że oni mają innego boga i inne cele.
- 1 0
-
2021-08-18 13:46
Należy pamiętać, że my w oczekiwaniu na pomoc walczyliśmy w obronie ojczyzny z najeźdzcami ze wschodu i z zachodu, którzy byli o krocie silniejsi od nas.
A te pomazańce pomoc dostali, a jak przyszło co do czego to spie**zaj ą i teraz my mamy ich przyjąć, a najlepiej jeszcze za nich walczyć- 17 1
-
2021-08-18 12:42
dobrze z ze tym rozxumiesz i nas uswiadamiasz, ale zaczniej od Izraela i Usa.
- 4 0
-
2021-08-18 12:12
Bob homar ojczyzna jest wtedy jak pasuje. Jak nie pasuje, to jest typowe okazywanie milosci blizniemu;)
- 9 2
-
2021-08-18 11:39
(17)
Ściągnąć "naszych" i to wszystko. Sprzątanie po innych to już nie honor, a jakaś naiwność.
- 35 3
-
2021-08-18 11:40
Sprzątamy brud, który sami tam zanieśliśmy. Ty po sobie nie sprzątasz? (16)
Czy może jak hitlerowcy powiesz, że "my tylko wykonywaliśmy rozkazy" ?
- 13 28
-
2021-08-18 11:44
(5)
No z tymi hitlerowcami to pojechałeś. A może powiesz, że to my spowodowaliśmy cały ten syf?
- 15 3
-
2021-08-18 11:48
Powiem, że sami wysyłaliśmy tak żołnierzy. Myślałeś, że jechali tam dzieci zabawiać? (4)
- 10 6
-
2021-08-18 12:40
(2)
Nikt ich tam na siłę nie wysyła. Jadą tam dla kasy...
- 8 1
-
2021-08-18 15:40
CZyli urlopy brali i zaciągali się jako najemnicy? Czy może był rozkaz wyjazdu? (1)
- 2 1
-
2021-08-19 09:14
spytaj Kwaśniewskiego który ich tam pierwszy posłał
- 2 0
-
2021-08-18 12:40
Ja nie wysyłałam, nie utożsamiam się z decyzjami polityków. Zależy mi na dobru mojej Ojczyzny, a nie ich.
- 2 3
-
2021-08-18 11:42
Niemcy!!! Nie hitlerowcy!! Zapamiętaj to! (9)
- 42 14
-
2021-08-18 11:44
Nie. Tak samo jak Polak nie jest równoznaczny z PiSowcem. To ty sobie zapamiętaj. (8)
Było mnóstwo przyzwoitych Niemców, tak jak teraz jest mnóstwo przyzwoitych Polaków, sprzeciwiających się bydłu z PiSu.
- 25 34
-
2021-08-18 23:41
Nie lubię polityków, ale Twoje porównanie jest totalnie nieadekwatne, nie na miejscu. Zachowajmy proporcje.
- 0 0
-
2021-08-18 12:45
było? to przypomnij jakim poparciem cieszył się fhurer?
- 4 1
-
2021-08-18 12:08
Podobnie jak nie jest równoznaczny z lewackim POwcem. Bydło? I znowu oceniasz własną miarą. (1)
- 7 5
-
2021-08-18 12:21
PO nigdy nie było lewackie za to PiS jest narodowo socjalistyczny :)
- 11 17
-
2021-08-18 11:50
Bydło z pisu. I kto tu jest agresywny. (3)
- 22 19
-
2021-08-18 11:56
A czy ja komuś agresję wytykam? (2)
Tak, PiS uważam za bydło zadeptujące resztki przyzwoitości Polaków.
- 14 23
-
2021-08-18 12:07
Ty akurat nigdy jej nie miałeś. Nawet nie wiesz co to przyzwoitość. (1)
- 12 9
-
2021-08-18 15:39
No tak, wy jak nikt inny lubicie decydować kto jest "przyzwoity" i kto jest "pariotą" a kto nie.
- 3 6
-
2021-08-18 11:35
Plebs......powiadasz? Nie oceniaj własną miarą. (30)
- 51 32
-
2021-08-19 12:07
Ten plebs was z urzedu wygoni niebawem
Skonczy sie źrodełko plebsu gdulkiewicz!
Rodzinki szemrane won z m.sycyli
Idzie Wielka miotla.
Ojj co z waszymi leasingami??- 0 0
-
2021-08-18 11:37
Historia to ocenia. Powstania, również to warszawskie, to były zrywy inteligencji i mieszczaństwa a nie chłopstwa. (28)
Oni rozumieli czym jest honor i ojczyzna. Dla chłopstwa to zawsze była zaściankowa religijność a interes kończył się na własnym płocie.
- 44 29
-
2021-08-18 23:21
A Bataliony Chłopskie na Lubelszczyźnie, to co, kł\mco? (1)
W tym mój ojciec małolat?? On broni nie miał, chodził kilka razy na rozbijanie niemieckich tzw. punktów kontyngentowych, ale jego starsi koledzy ją mieli, w pewnym momencie BCh walczyły tam więcej i aktywniej od AK. Mimo gorszego uzbrojenia.
- 1 2
-
2021-08-19 09:12
i ten twój ojciec małolat zaraz po wejściu sowietów do Polski został członkiem PZPR i I sekretarzem?
- 0 0
-
2021-08-18 15:31
Co ty pociotku mamuta porównujesz tchórzostwo bam bu sów do Powstania warszawskiego? (1)
- 6 3
-
2021-08-18 15:38
Na pewno powstańcy nie nazywali innych bambusami. Tak robili chłopi i widać czyim potomkiem jesteś.
- 0 6
-
2021-08-18 15:18
Zapomniałeś/aś o Jakubie Szeli...
- 2 0
-
2021-08-18 12:04
powstania
powstania które przyniosły śmierć setkom tysięcy Polaków. jedynie powstanie wielkopolskie było jakoś przemyślane.
- 9 2
-
2021-08-18 11:42
tjaaa Obajtek Misiewicz Piotrowicz Sasin Kurski Szydło ... itd itd (13)
ludzie honoru ;)))
- 22 19
-
2021-08-18 12:19
Tak - tych których wymieniłeś to ludzie bez honoru :) (2)
Bóg Honor i Ojczyzna PiS zamienił na Bób Humus i Włoszczyzna :)
- 14 17
-
2021-08-18 13:05
Hahahaha, możesz sobie obrażać rządzących ile tylko chcesz bo i tak nie masz na nich najmniejszego wpływu. (1)
Masz dwa wyjścia, albo poczekać do terminowych wyborów albo ruszyć z bronią na rząd i elektorat PiS, co jest bardzo ryzykowną hipotezą. Ja rozumiem bezsilność i w związku z tym hasła ***** *** czy wy******ać, które przyświecają opozycji ale trzeba iść po rozum do głowy. Dla mnie to aż nazbyt oczywiste, ze nikt ze zwolenników PO i totalnej opozycji, za broń nie chwyci i rządu nie obali, pozostaje zatem czekać wszelkim zwolennikom i przeciwnikom.
- 7 4
-
2021-08-18 14:30
Z chęcią poczekam by zobaczyć Twoja pisowską minę, nic nie trwa wiecznie :))
- 4 9
-
2021-08-18 12:06
Temat jest o przyjęciu bądź nie, afgańskich uchodźców do Polski a nie o Panu Obajtku i innych. Swoją
nienawiść wylej przy innym temacie, jak będzie dotyczył wymienionych przez ciebie panów. Może wówczas poruszymy temat ludzi "honoru" jak Tusk, Sikorski, Wałęsa, Komorowski i innych.
- 18 4
-
2021-08-18 11:53
Ludzie honoru w PL to np: (8)
Tusk - Smoleńsk - odpowiedzialność wział na siebie :) NS1 - tutaj reprezentował interesy Niemiec i Rosji (spacerek z Putinem na molo), kontrakt na gas (pawlak) - interesy Rosji - najbardziej niekorzystna umowa w UE, Bruksela - ucieczka z PL przed odpowiedzialnością za wały VAT, Amber Gold / OLT...
to jest Wasz człowiek kryształ, uczciwy do bólu , takie ma super relacje zagranicą wszystko nam załatwi NS1,NS2, Brexit, kary unijne, zielony ład...- 33 38
-
2021-08-19 10:30
Kaczor to z kolei człowiek honoru:
Zwiększa dostawy węgla (SIC) z Rosji
Nie próbuje ściągnąć wraku jak obiecał
Rozbija UE wewnętrznie na korzyść Rosji
I najlepsze - elektrownię będzie z nimi budował ...- 2 0
-
2021-08-19 08:18
brexit to sobie Brytyjczycy załatwili sami, nikt im nie musiał pomagać.
- 3 0
-
2021-08-18 14:34
6 lat na zablokowanie NS1 i wielkie gunwo
Jak się jest słabym to nie należy o tym krzyczeć. Zamiast udowadaniać całemu światu, jak nie potrafimy zadbać o swoje interesy czasem lepiej przemilczeć sprawę.
- 4 1
-
2021-08-18 13:21
Hahahaha....
...wyjazd do Brukseli nie oznacza, że polski nieRząd nie może wytaczać procesów i rozliczać za grzechy. PiS już tyle lat u władzy i jakoś nie słyszę, żeby z tym wstrętnym Tuskiem robili porządek. Czyli co? Jednak nie ma dowodów?
- 15 7
-
2021-08-18 12:01
Smoleńsk ciągle w głowie Ci siedzi :D
Czemu Tusk miał brać na siebie? Kto wpychał ludzi do jednego samolotu? Kto chciał tam szybciutko być? Kto od 11 lat wymyśla nowe teorie? Kto miał zabrać wrak? Kto miał "posadzić" wszystkich odpowiedzialnych? Od 2015 roku jakoś nikt z tym nic nie robi. Może dlatego, że to jednak nie Tusk jest winien. Hm?
- 31 18
-
2021-08-18 12:01
ale jak twój kaczuś skakał na majdanie ...
... to OK?
- 7 17
-
2021-08-18 11:56
Skąd ty synuś możesz wiedzieć, kogo inteligentny człowiek uważa za honorowego człowieka? (1)
Jeżeli spacer na molo z Putinem uważasz za zdradę, to stanowczo twierdzę, że inteligencją nie grzeszysz.
- 25 27
-
2021-08-19 09:09
Co do honoru to skoro nie wiesz co to jest honor to lepiej sie nie wypowiadaj. Dlatego twierdzę stanowczo, ojcze ze popieranie ściskania się , robienia niedźwiadków, i żółwików donalda z putinem oraz oddanie bezwarunkowo śledztwa w ręce ruskich to brak inteligencji z twojej strony.
- 4 0
-
2021-08-18 11:40
Aha, to mieszkańcy wsi nie walczyli z Niemcami! Dobrze wiedzieć! (7)
- 33 11
-
2021-08-18 14:33
tak się składa, że najczęściej nie walczyli (1)
z opowiadań babci, która dorastała na kresach wynika, że akurat partyzanci polscy mogli konkurować w okrutności tylko z Ukraińcami.
Sowieci i Niemcy byli przy nich dobrymi ludźmi. Z akcentem na Niemców, którzy ogólnie byli cywilizowani (w stosunku do nieżydów).- 5 24
-
2021-08-19 09:04
Czyli twoja babcia i jej rodzina jako cywilizowana witała kwiatami w 1939 roku bolszewików wkraczających do Polski a w 1941 niemców
- 3 0
-
2021-08-18 11:49
Jeżeli znasz historię to powinieneś wiedzieć że owszem były bataliony chłopskie ale to była rzadkość :) (2)
Tak jak z bolszewikami w 1920 chłopów do obrony kraju namówił dopiero Wincenty Witos :)
- 14 7
-
2021-08-19 08:05
a czego chłopi mieli bronić?
tego nieoPiSanego Warcholstwa, Złodziejstwa, Bezprawia?
- 5 2
-
2021-08-18 14:49
o ziemniaku raz Ci się coś udało mądrego
- 6 2
-
2021-08-18 11:45
owszem, walczyli ale nie zawsze z Niemcami.Został taki nastolatek siłą wcielany do wojska ( niekoniecznie polskiego) i często już nie wracał
- 9 3
-
2021-08-18 11:44
Jak widzisz zapewne, pisałem o powstaniach a nie o zaciągu do wojska, najczęściej obowiazkowym.
- 13 20
-
2021-08-18 11:31
To bardzo prosty temat bazując na dotychczasowych doświadczeniach - NIE. (10)
- 159 25
-
2021-08-19 00:21
Kłamiesz (3)
Żeby nie powiedzieć wulgarnej. Gdzie ty widziałeś Berlin zablokowany przez muzułmańskie modlitwy? Chyba w jakimś filmie propagandowym na szkoleniu w centrali?
- 15 31
-
2021-08-19 09:00
Oj, teraz mam wrażenie, że jednak Ty nie odwiedzałeś Berlina (1)
Lub nie zwiedzałeś go poza turystyczną częścią. Choć to się odnosi również do innych miast w krajach z lepszym socjalem, np. Szwecja
- 14 2
-
2021-08-19 16:06
odwiedziłem - dosłownie potykałem się o modlących muzułmanów na każdym kroku
- 3 1
-
2021-08-19 08:55
A mistrzem w narzucaniu swojej ideologii są raczej PISlamiści z tymi swoimi antyLGBT i zakazem aborcji
- 4 14
-
2021-08-18 12:03
(5)
Przecież Ci ludzi uciekają trzymając się koła samolotu. Serio myślicie że przyjadę tu szerzyć islam?
- 51 94
-
2021-08-18 14:01
xxx
A może to na rozkaz Talibów, mieli uniemożliwić start samolotom
- 18 9
-
2021-08-18 12:15
uciekają chwytając się za koła - bo tam złodziejom obcinają ręce... (1)
a u nas już nie!
- 26 31
-
2021-08-18 14:31
tak, u nas jest chrześcijańskie miłosierdzie.
- 20 11
-
2021-08-18 12:11
(1)
Gwalcic nasze kobiety, zabijac naszych ksiezy i glosowac na pis. Poza tym powoduja defekty w pamieci SSD. Zabronic!
- 28 42
-
2021-08-19 12:01
Bron wiedza jak trzymac!
I machac nozykiem
- 3 0
-
2021-08-18 11:19
Opinia wyróżniona
Spokojnie. Nie po to uciekasz z Afganistanu przed talibami, żeby trafić do Polski (37)
- 668 56
-
2021-08-19 09:24
Też uważam, że te Gdańsk pod rządami pani prezydent
jest średnio konkurencyjny.
- 1 1
-
2021-08-18 12:01
Jeszcze będą chcieli żeby pracować i nie dadzą takich socjali jak w Niemczech czy Anglii.
I znowu będzie że kobiety z dziećmi a finalnie okaże się że znowuż nieroby, dorośli zdrowi faceci bo po drodze wyrzuca kobiety i dzieci.
Na szczęście jesteśmy w Polsce i dzięki temu mało ich u nas- 8 5
-
2021-08-18 12:03
Na fotkach (1)
W tych samolotach sami faceci a gdzie kobiety i dzieci?
- 18 0
-
2021-08-18 15:09
spisane na straty, kobiety sie tam nie liczą
- 5 0
-
2021-08-18 11:48
Niech walczą i umierają za swój kraj
Kolumn
- 11 3
-
2021-08-18 11:29
Jest w tym dużo racji - z jednego reżimu do drugiego reżimu chyba nie będą chcieli :) (5)
Jest tyle pięknych Państw na Świecie :)
- 19 11
-
2021-08-18 11:38
ławka rządowa krótka, a i wiele jeszcze zarządów spółek sk.państwa do obsadzenia (4)
przyda się tych kilku dodatkowych talibów w Sejmie... - do tych co już mamy.
- 10 6
-
2021-08-18 11:51
Spoko, nowe kadry katolibów już kształcą się w prywatnych szkołach Ordo Iuris. (3)
- 12 3
-
2021-08-18 12:16
A kształcą się za nasze pieniążki - dotacje dla rydzyka ciągle idą a sprawozdań z wydanej kasy dalej nie ma :) (2)
- 10 3
-
2021-08-18 15:20
Fanatyku, jakiej religii jesteś wyznawcą? (1)
- 1 3
-
2021-08-19 07:04
ty pewno covidowej
- 1 0
-
2021-08-18 11:27
Właśnie po to (20)
religia każe im nawracać nie wiernych i tych nie korzących się przed ich Panem mordować, nawet za cenę własnej śmierci. Także, tak do Polski też chcą trafić, ekspansja trwa
- 38 57
-
2021-08-18 22:02
Ekspansja piszących komentarze z błędami ortograficznymi także trwa.
- 4 0
-
2021-08-18 12:18
ale jak w czasach komuny i zamordu z Polski ludzie uciekali (15)
na Zachód, i tam przyjmowali ich z otwartymi ramionami to było ok, nie ?
- 29 29
-
2021-08-18 15:34
Z cywilizacji do cywilizacji to było okey. Ale z tak odmiennej kultury, w której zniszczono wspaniałe dzieła sztuki, to nie
- 3 0
-
2021-08-18 14:19
A czemu oni chca do Polski? (1)
Jest tyle innych krajów po drodze
- 12 0
-
2021-08-19 09:55
Wielka i niezaludniona Rosja - tyle miejsca i możliwości...
- 2 0
-
2021-08-18 12:31
(11)
Ludzie z Polski uciekali i jechali tam ciężko pracować a nie pasożytować na socjalu. Nie narzucali swoich obyczajów tylko asymilowali się w nowym środowisku. Co ty w ogóle porównujesz pracowitych i wykształconych Polaków do tych analfabetów i nierobów.
- 46 27
-
2021-08-19 00:40
Teraz to pojechales z tym "pracowity"i "wyksztalcony Polak". Obyczajow nie narzucali,bo sa podobne fakt,no chyba ze picie i wulgarny jezyk. Ale jest OK sa tez porzadni. A u tych Arabow i innych, porzadnych nie ma,tylko stres robia i warunki stawiaja.
- 2 0
-
2021-08-18 20:37
I średniowiecza
- 1 1
-
2021-08-18 19:54
Tak uważasz . A człowieka który ucieka przed wojna i śmiercią w tych uchodźcach nie widzisz? Dramatyczne ale mnie to nie dziwi skoro twój przywódca twierdzi że to jedynie nosiciele chorób . Teraz pomyśl dlaczego juz nigdzie nie mamy przyjaciół , Z takim społeczeństwem nikt nie chce mieć nic wspólnego
- 8 4
-
2021-08-18 13:27
pracowitych i wykształcocnych? (2)
nie widziałeś chyba polskich bezdomnych w Berlinie
- 18 2
-
2021-08-18 14:18
dlatego Szwajcarzy ... Polaków z Emigracji Solidarność 1981-88 przyjmowali u siebie tylko tych z wyższym wykształceniem. (1)
... resztę odsyłali do Kanady i Australii
bo nie od dziś wiadomo "Należy wpuszczać... tylko klientów w krawatach - klient w krawacie mniej awanturujący się jest"- 20 0
-
2021-08-18 15:46
Może wymieńmy naszych dresiarzy na wykształconych Afgańczyków? Obupólna korzyść.
- 15 0
-
2021-08-18 12:54
Dobre dowcipy prawisz. Jest cała masa Polaków nierobów w Niemczech, którzy całe życie na socjali przebujali. (4)
O UK się nie wypowiem, bo nie byłem. Podejrzewam, że jest podobnie.
- 33 12
-
2021-08-18 14:18
Co to za bzdury... (1)
- 4 3
-
2021-08-18 17:58
Islamiści w Szwecji b.rozrabiają
- 4 1
-
2021-08-18 13:36
i rozumiem tak samo jak islamiści tworzą swoje dzielnice gdzie nawet policja boi się wejść i od czasu do czasu zrobią jakiś zamach.
Jak nie widzisz różnicy pomiędzy krajami i wyznaniami i kwestią asymilacji to skończ i zamilcz.
Ci ludzie to odmienny świat. Oni chcą byśmy my byli dla nich a nie oni dla nas. I mają w trąbie oświadczenie Pana Struka.- 30 10
-
2021-08-18 13:36
Jest podobnie.
- 16 4
-
2021-08-18 12:12
Należy przyjmować wszystkich afgańczyków - tych z odmienną orientacją seksualną również
- 11 15
-
2021-08-18 11:51
(1)
Stary ale szczepionki to nie ten temat. Pokój obok.
- 41 10
-
2021-08-18 15:10
To nie jest temat o Marko
Idź do pokoju obok
- 3 5
-
2021-08-18 11:28
Dokładnie. Mamy własnych "talibów", czyli fanatyków religijnych, w rządzie i w sejmie. (4)
- 61 14
-
2021-08-18 11:50
Najwięcej fanatyków widać wśród totalnej opozycji... (3)
- 15 31
-
2021-08-18 12:31
Fanatycy samorządowcy,z takim fanatyzmem przyssali się do stołków (2)
nic nie mają do zaoferowania,korki w Trójmieście są tragiczne.
- 11 6
-
2021-08-18 15:41
I dlatego w ramach ześlizgów myślowych i odwrócenia uwagi od tematów trudnych straszą przyjęciem uchodźców
- 1 0
-
2021-08-18 13:28
nie pasi to wracaj na Podlasie
- 10 3
Wszystkie opinie
-
2021-08-18 11:16
(25)
Nie nie i jeszcze raz nie
Polska jest zawsze pierwsza żeby pomagać przyjmować itd Nam nigdy nikt nie pomaga , jesteśmy i**otycznym krajem a przyjmowanie ludzi z Afganistanu to byłaby katastrofa , same brudasy niewykształcone by tu chodziły- 322 104
-
2021-08-18 11:18
Ty chodzisz tutaj a dramatu jakiegoś nie widzę.
- 31 34
-
2021-08-18 11:21
"nam nigdy nikt nie pomaga" ??? (7)
Widzę że nic nie wiesz a do komentowania jesteś pierwszy.
- 31 22
-
2021-08-18 11:32
(4)
ale taka prawda :D Wszyscy zawsze się na nas wypinali, a Polacy chętnie pomagali. I co z tego mamy?
- 22 23
-
2021-08-18 15:53
Kłamstwo (2)
Polacy zawsze chętnie korzystają z pomocy innych a jak trzeba samemu pomóc to takie rzeczy jak ty piszą
- 11 9
-
2021-08-19 12:43
(1)
Pomóc udzieli nam Sfendzi, panstwo Kijowskie,Cesarstwo niemieckie Sakosonczycy, Krzyżacy......
- 0 0
-
2021-08-20 08:39
jak Sfendzi to sobie podrap
- 0 0
-
2021-08-20 08:29
mieliśmy przynajmniej honor
Teraz już nawet tego nie mamy. Smutny kraj smutnych tchórzliwych frustratów jęczących jak pi...dy, że Afgańczycy przyjadą i zgwałcą. Pracowałem swego czasu w firmie za granicą gdzie niemal 1/3 pracowników to uchodźcy, w tym muzułmanie. To byli inzynierowie, specjaliści od planowania produkcji, logistyki... Przybyli do tego kraju przed laty bo ktoś dał im szansę a nie trząsł d..pą jak domorosła łajza historyk pisząca komentarze na forach
- 0 0
-
2021-08-19 00:36
Przypomnij faryzeuszy jak nam brytole w czasie wojny pomogli uwolnić się od rezerw złota i krwi naszych żołnierzy, gdzie w (1)
- 3 3
-
2021-08-19 07:08
bredzisz bajania nieoPiSane
DoUcz się - Polskie złoto nigdy nie wylądowało na Brytyjskiej ziemi - bo było przechowywane we Francuskiej Casablance, a następnie trafiło do Kanady.
podobnie Rosjanie nie zajumali nam złota - Gomółka wszystko roztrwonił w dekadę: m.innymi na spłatę zobowiązań powojennych Polski wobec amerykanów i amerykańskich żydów.- 2 3
-
2021-08-18 11:21
(2)
No fakt, żaden kraj jeszcze nie podjął się obalenia u nas dyktatury PISu :/
- 22 14
-
2021-08-18 19:17
w Afganistanie są bogate złoża rzadkich minerałów (1)
warte setki jak nie tysiące miliardów dolarów...
a w Polsce smród i ubóstwo... to czego tu Amerykanie mają bronić?- 4 2
-
2021-08-19 12:43
Nie smrut kochany Rosjaninie tylko piasek
- 0 0
-
2021-08-18 11:21
Teraz to trochę musztarda po obiedzie. (4)
Jak się powiedziało A, to wypada powiedzieć B. Było się nie pchać na cudzą wojnę, wtedy nie było by sytuacji jak teraz na zasadzie - dobra to my wracamy, a wy sobie teraz ogarniajcie bezpieczeństwo własne sami.
- 14 15
-
2021-08-18 11:27
(3)
Niektóre państwa nie mają takich dylematów moralnych.
- 18 0
-
2021-08-18 11:50
Putin przyjął czeczenów ... i ci się mu odpłacają (2)
co który opozycjonista prezydentowi podskoczy, to go czeczeńscy odstrzelają... i niezależnych dziennikarzy też!
- 16 6
-
2021-08-18 17:50
Putin przyjął Czeczenów? (1)
Stopień Twojego braku wiedzy i wykształcenia przekracza granice zenitu. Nie napiszę wprost co o Tobie sądzę, to niekulturalne.
- 6 0
-
2021-08-18 19:20
90% budzetu regionu czeczenii
pochodzi wprost z dotacji rządu - budżetu federalnego Rosji!
- 1 1
-
2021-08-18 11:54
do jakiej pracy?
- 9 0
-
2021-08-18 12:54
stan niewiedzy nie boli (1)
na lekcjach historii uczyliśmy się ilu Polaków w czasie II wojny zostało przyjętych przez różne państwa; przecież jesteśmy wierzący więc zgodnie z zasadami wiary mamy wręcz obowiązek pomóc czyli przyjąć; osobiście też mam mieszane uczucia
- 11 8
-
2021-08-19 00:38
Podstawowa zasada udzielania pierwszej pomocy: bezpieczeństwo ratownika
- 4 0
-
2021-08-18 16:02
Bez urazy
Jednak spora część naszego społeczeństwa to niestety brudasy słabo wyedukowane :(
- 12 2
-
2021-08-19 00:47
(1)
Jakby Polsce nikt nie pomogl,to do dzisiaj zdezelowanym Polonezem czy innym wynalazkiem jak Syrenka bys jezdzil. To tylko jeden przyklad.
- 4 4
-
2021-08-19 12:45
Moskva Moskviczem i DDR trabantem nam pomogli
A osoby prywatne z Zachodu paczkami- 0 0
-
2021-08-19 08:07
Kris82
Za chwilę patrioto będziesz po rosyjsku mówił. Z takim podejściem nikt tu nas bronić nie przyjdzie. Oczywiście można mówić też że brak u ciebie empatii itd ale jak wnoszę po wpisie to cię nie rusza więc może coś bardziej realnego da ci do myślenia?
- 3 0
-
2021-08-19 12:06
absolutnie nie!!!
a moze im dacie jeszcze 1000+???a jak ma sie do tego sprawa covidu???nagle przestanie istniec???czy oni kiedykolwiek sie szczepili??Nie wtracajcie sie w ich sprawy , zajmijcie sie panowie i panie rzadzacy sprawami Polakow!!!
- 0 0
-
2021-08-18 11:17
Tak - pod warunkiem , że pójdą do pracy (17)
zero świadczeń jakichkolwiek przez pięć lat
- 278 55
-
2021-08-18 11:19
Czyli nie.
- 35 3
-
2021-08-18 11:38
To może zabierzmy naszym nierobom 500+ ? (2)
- 27 18
-
2021-08-18 16:18
wszystkim oprócz ciebie? :)
- 4 0
-
2021-08-19 15:09
Tak zabierzmy polskim rodzinom
i utrzymujmy za te oszczędności muzułmańskich emigrantow socjalnych. Znamy program PO i KO
- 0 0
-
2021-08-18 11:54
(4)
Z jakiegoś powodu uciekają przed talibami a nie szukają socjalu. Tych akurat myślę że można by przyjąć
- 10 9
-
2021-08-18 11:57
uciekają - bo tam talibowie złodziejom ucinają łapy (2)
nie to co u nas...
- 15 6
-
2021-08-18 11:59
(1)
Raczej jak nie jesteś islamista. Ludzie raczej szukają normalności.
- 6 4
-
2021-08-18 14:24
To w UE nie znajdą normalnosci.
W żadnym normalnym kraju 2 mężczyzn nie może brac slubu, a dziecki nie zabija się bezkarnie dla wygody
- 8 9
-
2021-08-18 18:32
Nie ma takich , oni nie zmienia kultury za nimi przyjadą omamy, wystawia ci minaret pod oknami, my walczyliśmy o każdy kawałek tego kraju, tu się przelewała na kazdym kroku krew Polaków, odbudowaliśmy z ruin nasz kraj po to żeby teraz oddać go bez walki.
- 4 2
-
2021-08-18 12:29
statystyczny mieszkaniec trójmiasta to socjalista ...jak ktoś chce przyjąć uchodźcę to tylko pod swój dach z umową u notariusza (3)
...później niech socjaliści wezmą odpowiedzialność za czyny uchodźców
- 19 1
-
2021-08-18 13:12
a katolicyzm nie mówi żeby - Kochać bliżniego swego jak siebie samego (2)
dla ciebie inny człowiek nie jest bliżnim? ... uważasz za godnych twej łaski tylko swoich poPiSowych złodziei!
- 7 8
-
2021-08-18 14:06
katolik lizm mówi , że kochac młodego/ą , ,slepo ufać i Taca, taca + inne dodatki
- 2 4
-
2021-08-18 15:04
Afgany to nie blizni. Dbajmy o
nasze interesy i bezpieczeństwo
- 5 3
-
2021-08-18 14:23
Jak na Zachodzie, pójda na socjal, bezrobocie, to jest ich głowne zaj ecie zawodowe
Bardziej ogarnięci i przedsiebiorczy z nich rozprowadzają dragi. Pod żadnym warunkiem nie, niech ich goszczą w USA. Izrael wypedził z domów setki tysięcy Palestyńczykow, mają więc miejsce na nowe osadnictwo
- 6 3
-
2021-08-18 18:29
Do jakiej pracy? Oni tu nie przyjeżdzają żeby pracować, oni przyjeżdzają żeby Europą dała im jeść zasiłki, pieniądze na szkole, do której będą niby uczęszczać, a ty będziesz płacił podatki na ich utrzymanie, mimo ze nie ma na szpitale, szkoły i lekarzy
- 4 1
-
2021-08-18 20:35
Oczywiście , z kraju ogarniętym wojną przywiozą ze sobą po worku złota każdy i tu spokojnie urządzą sobie życie. Mamusia już dała kaszki ?
- 2 1
-
2021-08-19 11:26
Oni pracować :)))) Hehe no co Ty :)
- 0 0
-
2021-08-18 11:17
Absolutnie nie. (6)
Jedynym wyjątkiem są współpracownicy naszego wojska i służb i ich rodziny. Wobec niech mamy obowiązek, wobec reszty nie.
- 360 45
-
2021-08-18 11:22
(2)
jaki mamy obowiązek ? Jakiego naszego wojska ? Chyba oni dla nas bo to my płaciliśmy mln żeby tam "pokój" panował co za to dostaliśmy USA poopychało stary złom w cenie x3 i prezydent wyszedł i pomachał wyborcom co jedzą biały chleb z pasztetem ?? Afganistan nie jest w NATO i nasze wojsko nie ma żadnych zobowiązań wobec nich.
- 15 13
-
2021-08-18 11:25
Badziewiak (1)
Współpracujac z naszym wojskiem przeszli pod nasza protekcje. Ale taki pacan jak Ty tego nie zrozumie.
- 14 8
-
2021-08-18 13:10
Tia...
Współpracując z naszym wojskiem przeszli pod nasze listy płac. Umowa zlecenie. Nic więcej. Zlecenie się skończyło. I wszyscy (poza naszymi politykami) wiedzieli że tak się to w końcu skończy.
- 3 6
-
2021-08-18 12:02
(1)
Afganistan jest drugi na liście pod względem prześladowań chrześcijan. Jeżeli Polska chce pomóc to powinnismy się skoncentrować na tejże grupie. Proces wyboru powinien się odbywać przy udziale duchownych i jednostek chrześcijańskich.
- 9 3
-
2021-08-18 15:22
Duchownych to "zapraszam" do udziału w innych procesach
Jeszcze kiedyś przyjdzie ten czas
- 3 2
-
2021-08-18 13:13
tamtejszych kapusi, szpicli, donosicieli i zdrajców swojego Narodu
- nazywasz eufemistycznie "współpracownikami" ???
... / no ja bym ich nazwał kolaborantami okupanta/- 2 5
-
2021-08-18 11:17
Jak zwykle inne kraje Muzulmańskie takie jak Arabia Saudyjska, Katar, ZEA, Jordania nie przyjmą nikogo (7)
- 428 14
-
2021-08-18 11:39
Czyli równamy się do Arabii Saudyjskiej?
Więc jednak katolicy to takie same oszołomy jak Arabowie.
- 17 43
-
2021-08-18 11:52
bo ich na to stać - by nikogo nie przyjmować!
- a szczególnie swoich leniwych braci w wierze
- 28 0
-
2021-08-18 11:55
No przecież uciekają przed radykalnym islamem i wpychasz ich do kraju z radykalnym islamem
- 8 16
-
2021-08-18 12:13
(1)
Wypadałoby trochę ogarniać rzeczywistość, gdy tworzy się taką listę. W poprzednim kryzysie migracyjnym, wywołanym wojną w Syrii, Jordania była jednym z trzech krajów, które przyjęły największą liczbę uchodźców.
- 14 4
-
2021-08-18 16:40
Skąd on ma to wiedzieć? Na demotywatorach i żelaznej logice nie PiSali
- 7 6
-
2021-08-19 06:05
ZEA przyjęlo afganczykow, nie wiem czy to nie jest z deszczu pod rynnę...
- 2 0
-
2021-08-19 11:44
My się szczycimy honorem i tym, że Polacy masowo ratowali Żydów, a teraz, jak przychodzi czas próby i jest dużo łatwiej niż za okupacji, nagle zbroja obsr*na? Oj, coś ta nasza etymologia jest zakłamana
- 2 0
-
2021-08-18 11:17
A my jak zwykle, biedaki z wielkim gestem! (9)
Pytam ponadto, co dał nam udział w tej okupacji?!
- 320 22
-
2021-08-18 11:21
Jakim wielkim gestem? (2)
Więcej polskich emigrantów na świecie niż kiedykolwiek do nas przyjedzie z innych krajów. Pomijam fakt, że wszyscy korzystamy z tego że chcą u nas pracować ukraińcy i hindusi. To żaden wielki gest.
- 6 18
-
2021-08-18 15:05
Nie stać nas. Po prostu.
- 4 1
-
2021-08-19 00:39
Gdyby wraz ze Stalinem nie ukradli nam znacznej części kraju oraz je wymordowali Polaków na Kresach to nie trzeba by było by
- 0 0
-
2021-08-18 11:45
Gest za nieswoje pieniądze i bezpieczeństwo. Zlicytować chatę strukowi i osiedlić go w ośrodku dla afgańczyków. (1)
Niech posmakuje życia ...
- 23 2
-
2021-08-18 14:16
dokwaterować im lgbetowca i Afgana w ramach polityki miłosci i zbliżania
- 6 0
-
2021-08-18 11:47
Jak to co ? Kilkanaście zabitych i setka rannych
- 3 1
-
2021-08-18 12:03
Kilkanaście rent wojennych z budżetu państwa
- 5 0
-
2021-08-18 14:08
mundury zarabiały w $$ ,czym większy H tym więcej .
- 0 0
-
2021-08-18 16:30
Nie biedaki tylko szkodniki i to konkretnie PO i lewicy !!
- 1 0
-
2021-08-18 11:17
Uuu, zaraz odezwą się Prawdziwi Katolicy (21)
W końcu "głodnych nakarmić, spragnionych napoić, nagich przyodziać, podróżnych w dom przyjąć" to tylko jakieś lewackie brednie.
- 120 254
-
2021-08-18 11:20
Nie ma już katolików. Jesteśmy my - nowocześni apostaci i mamy gdzieś twoje wrzaski. (5)
- 29 22
-
2021-08-18 11:22
Przyjmiemy chętnie uchodźcòw (4)
z Polinezji.
- 16 3
-
2021-08-18 12:04
I z Mazur (3)
U mnie w bloku, połowa to uchodźccy z Mazur
- 23 4
-
2021-08-18 14:50
(2)
a Ty i druga połowa z Kujaw pewnie i się dogadać nie możecie :D
- 4 2
-
2021-08-18 14:58
Pomyśl jeden z drugim (1)
Jakie to by były słoiki z Afganistanu: pistacje, daktyle, figi a nie tam jakieś ogórki kiszone.
- 8 1
-
2021-08-19 08:37
pistacje w słoikach, szanuję fantazję
- 2 0
-
2021-08-18 11:21
głodnych nakarmić, spragnionych napoić, nagich przyodziać, podróżnych w dom przyjąć (2)
głodnych nakarmić, spragnionych napoić, nagich przyodziać, podróżnych w dom przyjąć- racja TAK
ale nie pomagać takim którzy zaraz wyjmą nóż i Cie zabiją w imieniu jakiś bredni- 32 18
-
2021-08-18 11:52
tęczowy?
Jeżeli jesteś tęczowy to jesteś w 100% Chrystusowy. No chyba , ze jesteś kolorowy to wtedy jesteś w 100% lgbtqpil++
ta kolorowa flaga to jedynie wykastrowana tęcza. No ale i o tym trzeba mieć pojęcie.- 4 11
-
2021-08-18 14:15
Mirku z Płyty
U nas, arczan pelno jest takich jak ty.
Masz gdyńskie ip. Masz blisko, nie musisz szukać w Gdańsku.
Dostaniesz tęczowa flagę, krótkie opięte gatki, wuwuzele i różową torebkę.- 3 3
-
2021-08-18 11:23
Już się odezwali, niestety...
"naród wspaniały, ale ludzie k...y" - Józef Piłsudski.
- 12 16
-
2021-08-18 11:30
roztropność
i dać sobie poderżnąć gardło...
- 17 7
-
2021-08-18 12:32
Pomagać można
mądrze i na odległość. I nie wycieraj sobie ust chrześcijaństwem.
- 13 7
-
2021-08-18 13:43
na początek podaj domowy adres to ci przyprowadzę kilku do zaopiekowania się.
- 6 3
-
2021-08-18 14:20
Prawdziy lewaku, oni nie sa ni podróżni, ani głodni, ani spragnieni.
Co najwyżej sa głodni i spragnieni socjalu, na który pracują Europejczycy
- 7 10
-
2021-08-18 17:02
Laicki ham
- 1 4
-
2021-08-18 20:08
Ciekawe, że nie przytoczyłeś przypowieści o pannach przezornych
które nie podzieliły się oliwą, bo wtedy i im by jej zabrakło.
- 7 1
-
2021-08-19 00:41
Podróżny to taki co dziś przyjeżdża, jutro wyjeżdża
Głodnych i spragnionych można obsłużyć na miejscu (0unich)0zamowic telepizze z dostawą do Kabulu
- 1 0
-
2021-08-19 11:56
"Cov. Id. 19 ... 84" (1)
"... własne rodziny i bliskich chronić !!! ". "... Nie sprowadzać na nich zagrożenia." Amen.
- 0 0
-
2021-08-20 08:11
ze swoim IQ
sam jesteś największym zagrożeniem dla swojej rodziny
- 0 0
-
2021-08-19 13:09
Polscy katolicy tego nie rozumieją, oni nie uważają ich za dzieci boże
- 1 0
-
2021-08-19 13:10
Coście uczynili jednemu z braci moich mnieście uczynili
- 0 0
-
2021-08-18 11:17
(3)
Oczywiście że nie...młode chłopy niech pracują i walczą o ojczyznę u siebie.
- 313 28
-
2021-08-18 14:08
I to jest ten dramat (2)
Tylko i wyłącznie mężczyźni przylatują, żony i dzieci zostawili..
- 15 1
-
2021-08-19 08:03
(1)
Nasze studentki będą szczęśliwe!
- 0 0
-
2021-08-19 08:38
i ty też
- 0 0
-
2021-08-18 11:17
(4)
Jeśłi politycy są tak chętni do przyjmowania uchodźców, niech ich przyjmą. pod swój dach.
- 323 25
-
2021-08-18 11:21
Przecież nikt cię nie zmusi do przyjęcia pod twój ;) (2)
- 2 33
-
2021-08-18 11:25
xxx
Ale on na to będzie płacił, no i gdzieś muszą zamieszkać, rodowity potrzebujący nie dostanie mieszkanka;)
- 37 2
-
2021-08-19 00:11
ale zmusi mnie do zapłacenia za ich pobyt gdziekolwiek w Polsce by zostali osiedleni...
- 1 0
-
2021-08-19 11:27
Dobre :)
- 0 0
-
2021-08-18 11:18
Patrząc na to co dzieje się w innych krajach EU, zdecydowanie NIE. (5)
Należy skończyć z bajkami, że to ciężko pracujący, uczciwi ludzie. Kto nie wierzy, niech pojeździ po Europie i popatrzy co wyrabiają "uchodźcy".
- 390 42
-
2021-08-18 11:53
grupa samych inżynierów z afryki i magistrów z arabii (1)
i jak tu takich nie przyjąć?
- 29 4
-
2021-08-19 07:20
donek mowil ze trzeba przyjac tyle ile UE uzna za szluszne
- 2 0
-
2021-08-18 12:30
Tak się składa że pracuję w UE (2)
Pracuję od 4 lat w Holandii przy sortownikach paczek i powiem Ci że spotkałem dwa oblicza migrantów z krajów Afryki. Pierwsze to te dobre, był to akurat chłopak z Syrii. Uciekł wraz z rodzicami z Syrii do NL kiedy tylko rozpoczął się konflikt. Nauczył się języka, zdał egzaminy i poszedł na studia medyczne. Musiał pracować, bo jego rodzina do bogatych nie należy. Pracowity, ambitny, pomocny, pomimo tego co przeżył to wciąż otwarty na ludzi. Super chłopak.
Drugie oblicze, to już te złe. Wraz z napływem syryjczyków zaczęli napływać nieroby z innych krajów, które wykorzystywały wojnę w Syrii jako argument do przedostania się w łatwy sposób do UE. Nie jestem znawcą tematu, ale czarnoskórzy to raczej nie są obywatelami Syrii. Spali w robocie, trzeba było ich pilnować, a nawet jak pilnowałeś to charakteryzowali się niską wydajnością. Tragedia.
Szkoda mi ludzi którzy muszą opuścić ojczyznę z powodu wojny, ale tylko tych mi szkoda. Sam muszę pracować poza granicami państwa, bo sytuacja jest jaka jest. Tyle że ja mam możliwość powrotu, oni nie. Jednak w UE powinna być selekcja osób napływowych. Wykształconych brać i niech pracują na nasz dobrobyt. Zradykalizowanie się tej grupy społecznej jest praktycznie niemożliwe. Reszcie nadać specjalną kartę pobytu, że w momencie stwierdzenia jakiś nieprawidłowości może zostać odesłany do domu. Bez selekcji to bardzo zły pomysł przyjmować migrantów.- 32 2
-
2021-08-18 15:18
Selekcje to Niemcy robili na rampie
Niestety przyjmować wcale, nie będzie dylematów i ryzyka
- 12 1
-
2021-08-18 16:12
Cba
Abc
- 1 1
-
2021-08-18 11:18
(16)
Nie i kropka.Czemu nie walczą o swoją ojczyznę?Najłatwiej emigracja,benefity.Czemu Arabia Saudyjska albo USA nie przyjmie?
- 355 32
-
2021-08-18 11:23
(7)
Rozumiem, że polacy podczas drugiej wojny światowej też powinni wszyscy zostać, a nie uciekać i ratować swoje rodziny?
- 16 44
-
2021-08-18 11:24
(3)
Akurat Polacy zawsze walczyli a nie zwiewali zostawiając swoje żony i dzieci.
- 51 10
-
2021-08-18 11:55
spokojnie spokojnie ...
jak się już tu dobrze zadomowią to i kobiety i dzieci masowo tu sprowadzą ....
- a i narobią nam mnóstwo nowych!- 20 3
-
2021-08-18 15:51
To kłamstwo
Polacy są jednym z bardziej emigrujących narodów
- 6 10
-
2021-08-19 09:21
I ratowali Żydów - mamy przecież to w genach, żeby ratować uciśnionych - jak widać w komentarzach xD.
Sami bohaterowie- 1 0
-
2021-08-18 20:12
Jak już ktoś uciekł w czasie II WŚ do USA czy UK, to chyba nie zabijał tam Amerykanów ani Anglików? (1)
- 7 1
-
2021-08-19 09:23
Krzywa zabójstw przez muzułmanów daleko poza skalą zgonów covid. w szwecji mieli łagodne restrykcje, bo tam już nikogo nie było - wszyscy wyrżnięci przez imigrantów *.
*W razie czego - to sarkazm jest ;)- 1 0
-
2021-08-19 00:15
Przypominam, że Polacy walczyli z okupantem Niemieckim w Armiach tzw. zachodu...
- 3 0
-
2021-08-18 12:28
Niemcy ewakuowali 7 osób i 22 tyś litrów alkoholu z Afganistanu (2)
I to jest prawda... Sprawdźcie jeżeli nie wierzycie
- 5 5
-
2021-08-18 13:22
a co mieli lecieć na pusto?
Niemiec to jest Niemiec - zawsze na 1'szym miejscu praca i obowiązek.
skoro był pusty to zabrał niemieckie piwo i wino! - bo u Niemca nic się nie może zmarnować.- 8 1
-
2021-08-19 09:40
Tys. nie tyś
- 0 0
-
2021-08-18 12:37
3 miliony Polaków uciekło na zmywak na Zachód (2)
to czymś trzeba wyrównać te straty osobowe
- 8 8
-
2021-08-18 15:43
Uciekło? Czy ich ten nowy, wspaniały ustrój zmusil do tego? (1)
- 8 4
-
2021-08-18 18:38
Raczej otwarte granice
- 5 1
-
2021-08-18 22:32
Przyjmują
- 0 0
-
2021-08-19 11:47
Nie wiem czy widziałeś zdjęcie amerykańskiego samolotu C-17 wypchanego uchodźcami. Co do Arabii Saudyjskiej - przecież oni zawsze wspierali ruch talibów, a po cichu też, Al-kaidę; poza tym jaki to dla nas przykład moralny jak dla nas "ciapaty" to podczłowiek?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.