- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (271 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Czy można zamknąć ulice w centrum Gdyni?
Urzędnicy pytają gdynian o ich stosunek do parkingów i ograniczenia ruchu aut w centrum miasta. W tym tygodniu poddany pod osąd mieszkańców zostanie pomysł zamknięcia dla samochodów al. Jana Pawła II .
Wyniki mają być znane w październiku, ale już teraz można usłyszeć, że to właśnie przedłużenie Skweru Kościuszki może być w następne wakacje całkowicie wolne od samochodów - nie tylko po jednej stronie ulicy, jak to jest teraz, ale na całej swojej długości.
- To wydaje się najbezpieczniejszym rozwiązaniem, które nie będzie wielkim szokiem dla kierowców. Czekamy jednak na wyniki ankiety i decyzję władz miasta - wyjaśnia Alicja Pawłowska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Po wynikach ankiety oraz spotkaniach z handlowcami zrezygnowano z zamknięcia dla samochodów ul. Starowiejskiej. Eksperyment z jej zamknięciem na weekend wzbudził mieszane uczucia. Niewykluczone, że zostanie powtórzony, ale tylko w niedziele, kiedy większość handlujących na ulicy ma wolne.
Po serii ankiet, jesienią rozpoczną się badania dotyczące sytuacji parkingowej w centrum. Zamknięcie ruchu drogowego oznacza bowiem również likwidację miejsc postojowych. Jakie emocje może wywołać ten ruch, pokazała sytuacja przy stworzeniu kontrapasa dla rowerzystów na ul. Starowiejskiej.
- Przeprowadzimy badania we współpracy z Politechniką Gdańską. Chcemy mieć kompleksowy obraz sytuacji, dlatego musimy też myśleć o miejscach parkingowych. Skupimy się na tym, jakie osoby parkują przy ul. Świętojańskiej, Starowiejskiej i al. Jana Pawła II. Ustalimy, gdzie miejsc parkingowych brakuje, a gdzie można pozwolić sobie na ich likwidację - dodaje Pawłowska.
Do rezygnacji z samochodu ma zachęcać również obiekt ustawiony przy al. Jana Pawła II z okazji Dnia bez samochodu. Ten w Gdyni świętowany będzie w sobotę. Antresola postoi, dopóki pozwoli pogoda, a więc nawet kilka tygodni. Nie pojawią się za to obiecane w Orłowie trybuny, bowiem koszt ich montażu przekroczył planowany budżet.
- W weekend stanie tam natomiast tablica. Planujemy montaż trybun wiosną, by w sezonie letnim przypominały, że warto zrezygnować z samochodu na rzecz innych środków transportu - uzupełnia Pawłowska.
Koszt i montaż obydwu obiektów to 7 tys. euro. Pieniądze na ten cel wyłożyła Komisja Europejska.
Opinie (233) 2 zablokowane
-
2014-09-16 11:30
(1)
Popieram pomysł. Nie przemujcie się narzekaniem ludzi. Jak zobaczą na żywo jaka to zmiana - zmienia zdanie, wierzę w to.
- 1 20
-
2014-09-16 11:47
oluś słoneczko idz umyc okienka a nie wylewasz mądrosci w necie
- 7 4
-
2014-09-16 11:57
(1)
Jestem za tym aby świetojańska rownież była zamknięta i została deptakiem jak skwrek.gdynia przyjazna dla turystów i mieszkańców
- 3 17
-
2014-09-16 12:18
A co ty chcesz tam deptać na tej Świętojańskiej?
Chociaż pewna ewolucja jest: Qultowa nie jest już ulicą banków - teraz jest to ulica Żabek, Fresh Marketów i Małpka Expressów. Też atrakcja turystyczna...
- 8 1
-
2014-09-16 12:03
Co oni ćpają w tym magistracie ??
Nie wierze że na tak debilne pomysły można wpaść bez jakiegoś dopalacza czy piguły...Zdrowy ludzki mózg by tego nie wymyślił.
Lotnisko, kolejka na Kamienną, Deptak Świętojańska, zamknięcie Skweru !
Co jeszcze ? Może kosmodrom i zderzacz hadronów na grabówku ??- 23 2
-
2014-09-16 12:40
STOP IDIOTYCZNYM POMYSŁOM (2)
Kolejny bzdurny pomysł zadufanej w sobie, niedouczonej i przemądrzałej ekipy zajmującej się programem Civitas Dynamo biorącej kasę nie wiadomo za co. Zwolnić ze skutkiem natychmiastowym dopóki nie narobili nieodwracalnych szkód.
- 19 3
-
2014-09-16 13:43
Ziomek z tego Civitas Dymano startuje teraz w wyborach w klice Szczurka.
- 4 1
-
2014-09-16 17:12
te działania są odwracalne
ale zwykle ich odwracanie okazuje się nieopłacalne
- 1 1
-
2014-09-16 13:50
Ustalimy, gdzie miejsc parkingowych brakuje, a gdzie można pozwolić sobie na ich likwidację - dodaje Pawłowska.
miejsc parkingowych jest stanowczo za mało - w centrum nie powstał żaden parking !!!
- 14 0
-
2014-09-16 14:54
śmieszne, smutne, żałosne - brak celu, brak wizji, brak kompetencji, "zagrywki" pod publikę, że niby się coś robi. ta ekipa jest pp prostu marna i tyle.
- 10 0
-
2014-09-16 14:59
Tak teraz pozamakają ulice. Następnie będą do centrum Gdyni wpuszczać tylko wybranych.
Podczas organizacji Red Bulla zamknięto niektóre ulice. Co spowodowało ogromne korki , zapchane wszystkie ulice
, nie wspominając o miejscach parkingowych. Jak tak ma wyglądać normalny dzień przy największym obłożeniu, to naprawdę wolę pojechać w inne miejsce a nie stać w korkach. Choć Gdynia już w godzinach szczytu jest przy korkowana. Gratuluje pomysłu.- 15 0
-
2014-09-16 16:04
Zamknięcie ulic
Jeszcze parę takich posunięć i prezydent Szczurek nie zostanie wybrany. Po Świętojańskiej i ul Jana Pawła II będą jeździć rowerzyści od których teraz nie jest wymagane ani prawo jazdy ani znajomość przepisów drogowych.
Następnym krokiem powinno być zamykanie lokali w których pije się alkohol ów. Po co ludzie mają się gromadzić w lokalach !!
POMYŚLCIE trochę - trzeba budować parkingi a nie zamykać ulice.
Nie bierzcie przykładu z mera Moskwy.- 13 1
-
2014-09-16 16:29
wszystko dla picu, bo sa zmuszeni przez jakiś program europejski (3)
a mają kompletnie gdzies takie rozwiazania
juz widze co 'wygra' do zamkniecia - kawałek skweru kosciuszki, bo to najmniej 'problematyczne'
to ze nie bedzie to miało ABSOLUTNIE sensu nie ma znaczenia, bo UM chce jedynie spełnić warunki tego programu - a nie ma wcale na celu wprowadzenia jakiegos sensownego ciagu pieszego, który ożywiłby centrum
przykre ale prawdziwe- 7 1
-
2014-09-16 17:13
program europejski nikogo nie zmusza (2)
ale sugeruje przeprowadzić badania i podejmować decyzje po przedyskutowaniu argumentów za i przeciw, nie lekceważąc nikogo.
- 0 1
-
2014-09-16 17:55
ależ taki wydźwięk ma mój wpis (1)
robia to tylko dla picu, bo chcą skorzystać z tego programu
ale nie dorosli do niego, bo wcale ich to nie interesuje
dlatego to co ma ses w tym programie, czyli tworzenie miejsc ożywiających centrum i tworzacych przestrzeń pieszą, jest kompletnie ignorowane
znamienne jest że teraz krzykacze ze Świetojańskiej, którzy jeszcze parę lat temu nie chcieli zamkniecia ulicy, nagle poczuli ostra konkurencję centrum handlowego i juz chcieliby ja zamykać
ci ze starowiejskiej jeszcze nie dojrzeli do rachunku ekonomicznego - ale co się dziwić, skoro wypowiedzi żuli z budki z komórkami, maja się nijak do potencjału 'deptaku' handlowo-usługowego
a w UM maja podobnie żulowska mentalność
gdyby jej nie mieli, to remont swietojańskiej zrobionoby na samym poczatku, a nie po jej upadku, to samo dotyczy starowiejskiej
przez lata układano ładną kostkę na pobocznych uliczkach, ale kompletnie ignorowano swiętojańską a teraz nadal starowiejską
a wyciaganie wniosku z beznadziejnie zorganizowanego zamknięcia starowiejskiej, do tego akurat w brzydki dzien, to też wyznacznik poziomu intelektualnego UM- 1 1
-
2014-09-16 20:40
Piszesz 'sęs'
A co to znaczy? Mnie już w podstawówce uczyli mowić i pisać SENS
- 0 0
-
2014-09-16 17:15
proponuję zacząć od budowy darmowych, strzeżonych parkingów
dla rowerów na stacjach SKM oraz przy końcu Skweru Kościuszki.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.