• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy niektóre tunele znikną spod gdańskich ulic?

Katarzyna Moritz
23 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak mogłaby wyglądać ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy Chmielnej, gdyby powstało tam przejście dla pieszych. Tak mogłaby wyglądać ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy Chmielnej, gdyby powstało tam przejście dla pieszych.

Radni z komisji rewitalizacyjnej chcą przekonać władze Gdańska, że z ul. Podwale Przedmiejskie powinny zniknąć przejścia podziemne. Powód? Są brzydkie, niebezpieczne i niewygodne.



Czy tunele pod Podwalem Przedmiejskim powinny zniknąć?

Podczas wrześniowej sesji powołano dziesiątą już komisję w Radzie Miasta. Ma zająć się rewitalizacją, do jej zadań będzie należało koordynowanie programów z zakresu planowania przestrzennego, budownictwa, ekonomii i polityki społecznej.

W poniedziałek komisja wzięła na pierwszy ogień trzy gdańskie tunele, biegnące pod ul. Podwale Przedmiejskie. Jeden przy Żabim Kurku zobacz na mapie Gdańska, kolejny przy Chmielnej zobacz na mapie Gdańska i ostatni przy Łąkowej zobacz na mapie Gdańska.

Co jest z nimi nie tak?

- Są brudne, zasikane, śmierdzące, wilgotne, nieoświetlone, z brzydkimi budami do handlu. Jest w nich wszystko to, co najgorsze. Ale obserwuję też, że coraz mniej ludzi z nich korzysta. wyjaśnia Dariusz Słodkowski, radny PO, przewodniczący komisji rewitalizacji.

Co radny proponuje w zamian?

- Zwykłe przejścia naziemne z sygnalizacją. Po pierwsze są wygodniejsze i tańsze w eksploatacji. Po drugie podłączylibyśmy pobliskie ulice do Podwala, by można było łatwo i wygodnie na nie wjechać. Po trzecie pozwoliłoby to scalić sztucznie rozdzielone budową Podwala Przedmiejskiego Stare Przedmieście i Główne Miasto - argumentuje Słodkowski.

Podobną propozycję przedstawiliśmy kilka tygodni temu w artykule Zróbmy z W-Zetki drogę miejską.

Komisja rewitalizacji nie chce jednak zamykać wszystkich tuneli. Te, które muszą funkcjonować, chce ucywilizować, wypracować dla nich wspólny standard estetyczny, czyli zamontować kamery, dbać o czyste posadzki czy schludną kolorystykę.

Chcąc uświadomić miejskim urzędnikom, jak fatalnie prezentują się gdańskie tunele, radni zaprosili do wspólnego spaceru m.in. zastępcę prezydenta Gdańska Macieja Lisickiego oraz dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni Mieczysława Kotłowskiego. Spacer celowo odbył się po zmierzchu, gdy zły stan tuneli szczególnie odpycha od korzystania z nich.

- Mam nadzieję, że urzędnicy jakoś się do tego ustosunkują, m.in. przedstawiając jednolitą strategię odnośnie pozostałych tuneli, tym bardziej, że w mieście tych niepotrzebnych jest znacznie więcej, jak np. przy Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska. Ich utrzymanie kosztuje, a wiele z nich jest niepotrzebnych - zapowiada radny.

Poza tunelami, komisja rewitalizacji chce zająć się m.in. ciągle kwitnącym nielegalnym handlem, dwuetapowymi przejściami dla pieszych oraz samochodami, które zastawiają chodniki.

Miejsca

Opinie (534) ponad 10 zablokowanych

  • Rewitalizacja tuneli

    Łatwiej zamknąć niż zadbać, ale to standard. Krzyki na brak kasy, a bunkier pod Stocznią się buduje. Na ch.. nam bunkier... Niech lepiej zrewitalizują tunele i połączą je z siecią dróg rowerowych przez zastąpienie schodów opadającm chodnikiem.

    • 1 2

  • abbb

    Wystarczy rewitalizacja tunelów. Generalne malowanie być może nowe graffiti dla zachowania pamięci, kamerki i kontrola straży raz na jakiś czas. A tak miasto znowu wyda masę pieniędzy na przejścia, które dodatkowo utrudnią ruch, stworzą nowe zagrożenie - dla pieszych jak i kierowców- następne roboty drogowe , już widzę jak przeciskamy się jadąc na plażę.

    • 4 2

  • Idiotyzm

    Normalnie szkoda słów na takie poronione pomysły - przejście podziemne jest najbezpieczniejsze gdyż nie ma możliwości aby pojazd potrącił pieszego i nie generuje korków których mamy już chyba trochę.A to,że w tunelu jest ciemno i śmierdzi to Szlachetni Włodarze należy odpowiednio zadbać np.posprzątać

    • 2 1

  • A potem czas na SKM

    Aż strach się bać! Ostatnio w mediach duzo pisano o tym, że w kolejkach sie pali, pije i ogólnie jest źle. Boje się, że ktoś z decydentów to przeczyta i ... wpadnie na pomysł likwidacji kolejek elektrycznych. Powód? Jak napisano wyżej: Są brzydkie, niewygodne (jak tunel odróżnić wygodny od niewygodnego? - to pytanie zasługuje na specja;ną uwagę) i niebezpieczne. Jedni buduja obwodnice by jechało sie płynniej, inni buduja sygnalizacje na drodze z podziemnym przejsciem. Chybna tylko po to, by za szybko nie mozna było jechać. Potem tylko wprowadzic system tristar, by jechało sie płynniej i ...

    • 5 0

  • absurd !!!!!!

    Po pierwsze przebudowa będzie droższa od wyremontowania tuneli i założenie tam kamer. Tunel jako przejście bezkolizyjne jest bezpieczniejszy dla pieszego od zwykłego przejścia(zebry). Wprowadzenie przejść dla pieszych i świateł nie zlikwiduje tranzytu tą ulicą bo jest to wylotówka z miasta.
    Wprowadzenie świateł a także ograniczenie prędkości nie zlikwiduje korków a je powiększy. Przejazd tą ulicą byłby płynny ale wśród kierowców pojawiają się rodzynki, które wbijają się z pasa do jazdy na wprost na pas do skrętu w prawo. Jest to nagminne i takie zachowanie na drodze powoduje ten ogromny korek. Fajnie że UM coś chce robić ale to zły kierunek.

    • 1 3

  • Rety, co za wynik ankiety..

    Ludzie. Nie będziecie mieć sprawnego miasta komunikacyjnie jeśli nie postawi się na komunikację miejską w 100%. To pieszy jest najważniejszy, a nie auto. Każda jezdnia z dwoma pasami i więcej powinna mieć buspas, gdy są tam trudności z jazdą autobusu.
    Dla wielu się wydaje to absurdem, ale innej drogi nie ma. Budowa nowych dróg tylko przesunie korki w inne obszary.

    • 2 1

  • tuneliki

    Najważniejsza funkcja tunelu to zwiększenie przepustowości dróg (mniej korków).

    Fajnie jakby tam w tych tunelach coś powstało porządnego, w np. Japonii są ogromne powierzchnie pod ziemią z centrami handlowymi, ślicznie zrobione, fajnie zagospodarowane, siłownie, restauracje.

    Przy Łąkowej z tego co pamiętam ten tunel jest chyba po remoncie teraz.

    A jakie to są koszty utrzymania tunelu?

    • 2 0

  • Zlikwidowac najbezpieczniejsze przejscie dla pieszych.

    Tak. W zamian zainstalowac jeszcze bezpieczniejsze : teleporter.

    • 1 0

  • zlikwidować tunele i co 20 metrów na drodze namalować pasy dla pieszych, brawo to się równa z korkami po zakopiankę. Nie lepiej wybudować przejście nad drogą bo nie zapominajcie o przystankach i linii tramwajowej

    • 1 0

  • Mało mamy korków ? Zamiast usprawniać ruch radni chcą zafundować kierowcom następny drogowy koszmar .lobby hotelarskie posiada mocne argumenty.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane