• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy w Oliwie potrzebna jest lepsza komunikacja miejska?

Krzysztof Koprowski
27 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Autobusy przez al. Grunwaldzką w Oliwie w godzinach szczytu kursują  co ok. 15-20 minut. To zdaniem ZTM wystarcza do obsługi istniejącego zapotrzebowania komunikacyjnego w tym rejonie. Autobusy przez al. Grunwaldzką w Oliwie w godzinach szczytu kursują  co ok. 15-20 minut. To zdaniem ZTM wystarcza do obsługi istniejącego zapotrzebowania komunikacyjnego w tym rejonie.

Czy nowe inwestycje biurowe, realizowane w Oliwie wzdłuż al. Grunwaldzkiej, wymagają lepszej obsługi komunikacyjnej? Nasz czytelnik sugeruje, by nawet uruchomić połączenie autobusowe ze Śródmieścia w ten rejon. ZTM podchodzi jednak do propozycji dość sceptycznie.



Oliwa w rejonie skrzyżowania al. Grunwaldzkiej z ul. Kołobrzeską zobacz na mapie Gdańska to od kilku lat wielki plac budowy dwóch kompleksów biurowych - Olivia Business Centre oraz Alchemii. Dodatkowo istnieje tutaj kampus Uniwersytetu Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska oraz kilka sklepów wielkopowierzchniowych.

Mimo nowych obiektów, generujących duży ruch, komunikacja miejska nie jest tutaj zbytnio rozbudowana, na co uwagę zwraca nasz czytelnik, który proponuje uruchomienie linii autobusowej między Oliwą a Śródmieściem.

- Transport autobusowy głównym układem drogowym od Śródmieścia zapewne przyciągnie wielu podróżnych - rano pracowników biurowych, a w ciągu dnia osoby odwiedzające markety budowlane i z elektroniką. Miejsc parkingowych w Oliwie nie ma praktycznie wcale. Al. Grunwaldzką w tym rejonie jeżdżą wprawdzie autobusy, ale mają one długie trasy i nie jest ich zbyt wiele w godzinach szczytu. Kolej metropolitalna również nie rozwiąże problemów, gdyż przystanek PKM Strzyża zobacz na mapie Gdańska jest znacznie oddalony od biurowców - pisze pan Tomasz.

Wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Oliwie w ostatnim czasie powstały kompleksy biurowe oraz sklepy wielkopowierzchniowe. Po prawej Alchemia, w oddali Olivia Business Centre. Wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Oliwie w ostatnim czasie powstały kompleksy biurowe oraz sklepy wielkopowierzchniowe. Po prawej Alchemia, w oddali Olivia Business Centre.
Wspomniane linie autobusowe to całotygodniowa, wykonująca raz w ciągu godziny kurs 122 (port lotniczy - Sopot Kamienny Potok), funkcjonująca w dni powszednie 199 (Suchanino - Oliwa) oraz weekendowa i popołudniowa 315 (Oliwa - Targ Rakowy).

Sprawdź rozkład jazdy w serwisie komunikacja.trojmiasto.pl

W godzinach szczytu autobusy przez al. Grunwaldzką w Oliwie kursują co około 15-20 minut. W tzw. międzyszczycie częstotliwość spada do co ok. 25 minut. I taka oferta zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego jest obecnie wystarczająca.

Czy komunikacja miejska w rejonie nowych biurowców w Oliwie jest wystarczająca?

- W tym rejonie istnieją dwa równoległe środki transportu - tramwaj przez ul. Wita Stwosza [w odległości ok. 400 - 450 metrów od al. Grunwaldzkiej - dop. red.] oraz Szybka Kolej Miejska, która gwarantuje szybki dojazd ze Śródmieścia Gdańska. Według aktualnych badań, nie ma obecnie potrzeby, by zwiększać częstotliwość kursowania autobusów, choć nie oznacza to, że takich zmian nie wprowadzimy w przyszłości, o ile będzie zapotrzebowanie - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

ZTM ponadto zwraca uwagę, że w każdej chwili pracodawca może we własnym zakresie ułatwić dojazd pracownikom, zamawiając odpowiednie połączenie prywatne u jednego z przewoźników.

- Połączenie autobusowe między centrum miasta a Oliwą nie ma raczej szans na realizację. Korki na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej sprawiają, że byłoby bardzo trudno utrzymać punktualność pojazdów - dodaje Zomkowski.

Warto pamiętać, że problemem wokół nowych biurowców nie jest jednak wyłącznie częstotliwość kursowania autobusów, ale także lokalizacja przystanków. Autobusy linii 122 zatrzymują się na wysokości ul. Abrahama zobacz na mapie Gdańska, a potem dopiero na wysokości Hali Olivia zobacz na mapie Gdańska. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja z 199 i 315, które po przystanku Abrahama skręcają w ul. Kołobrzeską i zatrzymują się dopiero w rejonie ul. Słupskiej zobacz na mapie Gdańska.

- Czekamy wciąż na realizację obietnicy dewelopera, który ma zbudować przystanki autobusowe na wysokości Alchemii zobacz na mapie Gdańska. Jeżeli będą gotowe, a inwestor zgłosi chęć, byśmy się tam zatrzymywali lub przekaże infrastrukturę w użytkowanie Zarządu Dróg i Zieleni, to my jesteśmy gotowi uwzględnić to w trasach autobusów - zapewnia zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Według najnowszego harmonogramu, cały układ komunikacyjny w tym rejonie wraz z przystankami, przejściem dla pieszych i skrzyżowaniem gotowy ma być w sierpniu br.

Czytaj też: Będzie nowe skrzyżowanie na Grunwaldzkiej

Miejsca

Opinie (198) 1 zablokowana

  • Naklejki wyeliminuja szroty z miasta i bedzie po problemie

    • 3 1

  • tragiczne te polaczenia (3)

    nikt nie wspomnial ze mieszkajacy ludzie na osowej nie maja jak dojechac na 6 do pracy poniewaz pierwszy autobus z osowej jedzie dopiero o 5 rano a zeby dojechac gdzie kolwiek zajmuje to z przesiadkami 1.5 godz niewspominajac o ludziach ktorzy pracuja na kokoszkach tragedia i zero przemyslunku

    • 5 7

    • A N1 o 4:21 to pies?

      • 1 0

    • z Osowej będzie można dojechać niedługo PKM do Wrzeszcza (1)

      jak ktoś mieszka daleko od centrum, to ma problemy z dojazdem i będzie je miał dopóki nie powstanie połączenie szynowe.

      • 1 0

      • 1. kupic/najac mieszkanie blisko pracy
        2. zalozyc dzialalnosc w miejscu zamieszkania

        • 1 0

  • ZTM należy głęboko zrestrukturyzować (1)

    nie biorą wogóle pod uwagę zapotrzebowania mieszkańców i turystów. Przykładem może byc likwidacja bardzo dobrze komunikującej mieszkańców Chełma z większością szpitali, urzędów, sądów itp. linią 195. Najpierw przeniesiono jest start na pętlę przy ul. Witosa czyli w miejsce do którego każdemu nie podrodze a nastyępnie zlikwidowano. W zamian zmieniono trasę linii 108, która dubluje trasy tramwajóe tyle że dłużej, w korkach na ,św. Wojciecha a dalej tojuż to samo co tramwaj tyhle, że dłużej, powrotną droga zwiedzanie Chełma??!!.

    • 2 4

    • kto normalny jeździł linią 195?

      - do cmentarza - 227
      - do Szpitala - 11

      A może z Chelmu do Centrum przez Siedlce?

      Właśnie ta linia przez kilka lat była wrzodem i należało ją usunąć. Akurat to posunięcie było dobre!

      • 4 1

  • Przymorze (1)

    Na wysokości dawnego Marketu Media Markt jest zatoczka dla autobusów, czy to oznacza że bedzie tu nowy przystanek autobusowy, czy to tylko tak dla jaj jest zrobione?

    • 4 1

    • kiedyś tam stawał 101
      dziś może nocny tamtędy jeździ?
      dawniej to był start Polskiego Biusta, a teraz chyba PKS Elbląg na trasie Gdynia-Warszawa używa tego stopu.

      • 2 1

  • W tym mieście urzędnicy zawsze wiedzą najlepiej. A w kwestiach komunikacji to już są specami, szczególnie ci, którzy z komunikacji publicznej nigdy nie korzystają.

    • 4 4

  • (1)

    czytanie mapy bylo znane od wiekow, ale nie calkiem to wychodzi obecnie.
    Przedlrzyc trase trojlebusów i autobusów z petli w SOPOCIE do petli w OLIWIE,koszt niewielki (wystarczy para drutów,lub trajdki bez kabla,taki kawalek na pewno przejada),a wygoda ogromna.

    • 5 3

    • a wiesz, ze już kiedyś to było?
      połączenie systemów trajtków i tramwajów zostało SPECJALNIE zniszczone

      przez pewnych skurrr....

      • 1 2

  • poudowac parkingi rowerowe i niech niewolnicy korpo jadą rowerami!!

    zwiekszyc budowę drogi rowerowej

    • 7 2

  • Skoro Gdynia kupuje terozki trajtki z akumulatorami umożliwiającymi autonomiczną jazdę, może to nowe blokowisko jest w zasięgu z pętli Reja? Trajtki mogły by zawracać do swych kabli koło Oliwii, a nawet dalej, koło MediaMarktu.

    Jak bym był VIPem tych firm, co mają te blokowiska, a są tam potęgi, jak Energa,
    to może nawet usiłował bym skłonić dotacją lub łapówką by się tam te trolejbusy albo gdyńskie autobusy tam zalęgły. SKM jest niegodna zaufania. A przesiadka z ZTM na ZKM podwaja koszt biletu.

    • 5 1

  • A może by tak ktoś pomyślał (6)

    i uruchomił połączenie autobusowe na trasie Gdańsk, Sopot, Gdynia, bez przesiadek. Wielkie Trójmiasto, Metropolia a podstaw komunikacyjnych brak...Z takiego połączenia wiele osób będzie korzystać....

    • 12 4

    • (4)

      było
      101
      zlikwidowali by nas zmusić do brania SKM
      żżżżżżłoby

      • 4 4

      • (3)

        Trzeba być debilem, żeby wybrać autobus jadący 50 metrów obok równolegle biegnących torów SKM.

        • 7 5

        • (2)

          na SKM nie można liczyć. maja osobny bilet, stają okoniem wszelkim wspólnym pomysłom, upierają się przy swojej taryfie, mają ciągle awarie. są jak cierń w d*pie. jak wróg.

          gdyby był wspólny bilet, a ich częstość była większa, miał byś rację. a teraz w razie ich awarii jest paraliż. równoległe busy przejęły by wtedy potok, o ile ich (SKM) bilet żarł by w busie. jak by żarł zawsze, a nie po ogłoszeniu awarii.

          ale dla organizatorów ważniejsza obrona swych stołków niż praw pasażerów
          a na debila (albo na biurwę SKM) wyrastasz TY

          • 5 1

          • (1)

            jakie ciągle awarie?Raz w roku uruchamiają to wasze 101 to ile to to jedzie z Gdyni Głównej do Urzędu Wojewódzkiego?70 minut?Czy więcej?SKMka pokonuje ten dystans 2X szybciej i w szczycie kursuje co 7 minut ta linia obecnie nie ma sensu

            • 1 1

            • nie pasi ci i to nie jezdz 101

              ja nie postuluje ZAMKNIECIA SKM

              tylko wybór.

              juz sama gęstość przystanków 101 uzasadnia te trase, wolno jej uzywac do dojzdu pod sam dom, np. do stacji SKM, nie ma musu jechac od konca do konca.

              • 1 1

    • lepiej zwiększyć częstotliwość SKM niż wydawać pieniądze na linie autobusowe

      • 1 1

  • (2)

    Dzielnice Gdańska są połączone siecią tramwajową ,no i oczywiście SKM -ką . Moim zdaniem to za mało ! Powinna działać komunikacja autobusowa ,łącząca wszystkie dzielnice bez przesiadania się !!!

    • 4 6

    • Coś co łączy wszystko to jedzie długo (1)

      A skoro jeździ długo to i nikomu nie chce się korzystać.

      • 5 0

      • Polski Biust jedzie dłużej niż Pedziolino

        ale jest tańszy
        można na nich absolutnie polegać
        łatwo kupić ich bilet
        jest internet, straty czasu nie czuć

        i ma więcej pasażerów niż Pedziolino

        wnioski wyciąg se samodzielnie

        • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane