- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (640 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (41 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (50 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (30 opinii)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (242 opinie)
Czy w Oliwie potrzebna jest lepsza komunikacja miejska?
Czy nowe inwestycje biurowe, realizowane w Oliwie wzdłuż al. Grunwaldzkiej, wymagają lepszej obsługi komunikacyjnej? Nasz czytelnik sugeruje, by nawet uruchomić połączenie autobusowe ze Śródmieścia w ten rejon. ZTM podchodzi jednak do propozycji dość sceptycznie.
Oliwa w rejonie skrzyżowania al. Grunwaldzkiej z ul. Kołobrzeską
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Mimo nowych obiektów, generujących duży ruch, komunikacja miejska nie jest tutaj zbytnio rozbudowana, na co uwagę zwraca nasz czytelnik, który proponuje uruchomienie linii autobusowej między Oliwą a Śródmieściem.
- Transport autobusowy głównym układem drogowym od Śródmieścia zapewne przyciągnie wielu podróżnych - rano pracowników biurowych, a w ciągu dnia osoby odwiedzające markety budowlane i z elektroniką. Miejsc parkingowych w Oliwie nie ma praktycznie wcale. Al. Grunwaldzką w tym rejonie jeżdżą wprawdzie autobusy, ale mają one długie trasy i nie jest ich zbyt wiele w godzinach szczytu. Kolej metropolitalna również nie rozwiąże problemów, gdyż przystanek PKM Strzyża
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wspomniane linie autobusowe to całotygodniowa, wykonująca raz w ciągu godziny kurs 122 (port lotniczy - Sopot Kamienny Potok), funkcjonująca w dni powszednie 199 (Suchanino - Oliwa) oraz weekendowa i popołudniowa 315 (Oliwa - Targ Rakowy).
Sprawdź rozkład jazdy w serwisie komunikacja.trojmiasto.pl
W godzinach szczytu autobusy przez al. Grunwaldzką w Oliwie kursują co około 15-20 minut. W tzw. międzyszczycie częstotliwość spada do co ok. 25 minut. I taka oferta zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego jest obecnie wystarczająca.
ZTM ponadto zwraca uwagę, że w każdej chwili pracodawca może we własnym zakresie ułatwić dojazd pracownikom, zamawiając odpowiednie połączenie prywatne u jednego z przewoźników.
- Połączenie autobusowe między centrum miasta a Oliwą nie ma raczej szans na realizację. Korki na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej sprawiają, że byłoby bardzo trudno utrzymać punktualność pojazdów - dodaje Zomkowski.
Warto pamiętać, że problemem wokół nowych biurowców nie jest jednak wyłącznie częstotliwość kursowania autobusów, ale także lokalizacja przystanków. Autobusy linii 122 zatrzymują się na wysokości ul. Abrahama
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Czekamy wciąż na realizację obietnicy dewelopera, który ma zbudować przystanki autobusowe na wysokości Alchemii
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Według najnowszego harmonogramu, cały układ komunikacyjny w tym rejonie wraz z przystankami, przejściem dla pieszych i skrzyżowaniem gotowy ma być w sierpniu br.
Czytaj też: Będzie nowe skrzyżowanie na Grunwaldzkiej
Miejsca
Opinie (198) 1 zablokowana
-
2015-02-27 20:26
Grunwaldzka (1)
Czy nie warto od skrzyżowania z Wojska Polskiego do pętli w Oliwie zbudować linie tramwajową./miejsce jest dosyć/W zakorkowanej Grunwaldzkiej byłaby to super sprawa dojazdu do nowych biur i autobus byłby zbędny.
- 2 4
-
2015-03-01 12:32
O rany. Przejście od Wita Stwosza do Grunwaldzkiej zajmuje minutę, czy to naprawdę taki problem, że pomiędzy istniejącą linię tramwajową i linię SKM chcesz budować kolejną linię tramwajową biegnącą równolegle do ww. i dublującą ich trasę? Może jeszcze mają tramwaj wpuścić pod ziemię abyś mógł wysiąść przy windzie w swoim biurowcu i przypadkiem nie musiał przejść piechotą 200 metrów?
- 0 0
-
2015-02-27 21:14
nowa linia autobusowa (1)
kiedy doczekamy sie bezposredniej linii autobusowej relacji Gdansk-Gdynia?juz przed wojna taka istniala.
- 4 2
-
2015-02-28 08:51
przed wojną nie było często jeżdżących pociągów SKM
po wojnie bywały okresy, gdy SKM między Gdańskiem a Gdynią pociągi SKM jeździły co 6 minut. Zamiast dopłacać do autobusów, lepiej przeznaczyć środki na poprawę dostępu do peronów SKM z obu stron: na przykład właśnie na stacji Gdańsk Oliwa.
- 0 2
-
2015-02-28 06:26
Dodatkowe kursy w dni powszednie lub linia
ZKM powinien wreszcie wyjsc do ludzi i zrobic ankiety co do funkcjonowania i dalszego rozwoju komunikacji. Pracowalem w jednym z biur mieszczacych sie przy grunwaldzkiej na wysokości obecnie budujacej sie alchemii. Klienci caly czas narzekali ma dojazd do firmy. Mowili ze autobus 199 jezdzi za rzadko w godzinach urzedowania. Przypominam ze w biurach pracuje sie od 8-9 do 16-17. Tramwajem nie chcieli jezdzic bo daleko od przystanku trzeba bylo isc a przez teren uniwerku nie da sie przejsc na skroty.
Juz nie mowie o tym ze udalo nam sie utrzymac klientow z Sopotu ktorzy narzekali na zmiane trasy 122 jaka zrobil ZKM.
Mysle ze linia np 222 w dni robocze z Sopot Reja przez 3maja Ergo Arenę, Grunwaldzka, petle Oliwa, dalej Gruwaldzka, Abrahama, Wita Stwosza, PKM Strzyza i do Wrzeszcza PKP.- 1 3
-
2015-02-28 07:05
A wededług mnie brakuje conajmniej jednej lini
Gdyby autobus z Pętli Oliwa przejechał dwa razy w poprzek lini tramwajowej i pojechał przez Kołobrzeską przynajmniej pod Szpital na Zaspie.
- 1 1
-
2015-02-28 09:03
Nie wiem czy oliwa ale napewno Sopot potrzebuje. np
autobus z Sopotu do Brzezna albo Nowego portu.- 5 0
-
2015-02-28 11:46
komunikacja autobusowa na długich odcinkach się nie sprawdza
powilanie tras tramwajowych i SKM nie ma sensu, Zatyka tylko ruch. Lokalne busy dojazdowe do węzłów to co innego i ewentualne dostosowania miejsc przystanków.Dziwacznie umiejscowiony jest przystanek 143 - wiedzą o nim tylko miejscowi.
- 2 0
-
2015-02-28 12:42
Oliwa potrzebuje porządnego dworca kolejowego (1)
jako miejsce centralne dla aglomeracji potrzebny jest dworzec kolejowy.
prosze spojrzec na sopoty bedace w stosunku do Oliwy zwykłą wioską. niby maja 36 k mieszkancow a dworzec na 6 k obsługi dziennek.
A Oliwa po obu stronach torów do 3 kilometrów zamieszkuje 100 k mieszkanców- 1 2
-
2015-02-28 15:11
i nawet nie działają tam windy
a jak działają, to spróbuj do nich się wtelepać z dużym wózkiem inwalidzkim, dziecięcym, albo z normalnym rowerem - są za krótkie i najczęściej nieczynne
a można było zrobić zwykły betonowy podjazd, miejsca jest cały park
nieudaczniki i złodzieje- 0 0
-
2015-02-28 12:43
KOLEŚ GIT
CO ZA GOŚĆ.MOŻE NAJLEPIEJ NA KAŻDEJ ULICY W GDAŃSKU NIECH MYKA AUTOBUS.NIECH NA KAZDEJ ULICY POSTAWIA TORY TRAMWAJOWE ORAZ PKM BO PAN TOMEK MA POMYSLY NAD KTORYMI CHYBA LATAMI MYSLAL.PROPONUJE SPACEREK LUB ROWEREK DLA ZDROWIA.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.