• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy wstrzymać remont ul. Morskiej na lato?

Michał Sielski
4 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Znaki (dez)informacji po remoncie Morskiej
Zwężenie do jednego pasa będzie przez całe lato. Zwężenie do jednego pasa będzie przez całe lato.

Z powodu przebudowy ul. Morskiej korki sięgają nawet 5 km w głąb obwodnicy. W drugą stronę stoi się już czasem od połowy Rumi. Pomysły na zmniejszenie korków mają zarówno radni, jak i nasi czytelnicy. ZDiZ: robimy wszystko, by było lepiej, zmian dokonujemy na bieżąco, czasem nawet dwa razy dziennie. Korków jednak całkiem nie unikniemy.



Informujesz urzędników/radnych, gdy masz pomysł na poprawę przepustowości jakiegoś fragmentu drogi lub skrzyżowania?

Rozbudowę ul. Morskiej na odcinku od ul. Chylońskiej zobacz na mapie Gdyni do ul. Kcyńskiej zobacz na mapie Gdyni prowadzi Strabag. Za 17,5 mln zł przebudowane zostanie uzbrojenie przy skrzyżowaniach na ul. Morskiej, zmieni się także geometria, dobudowane zostaną pasy do skrętu i oczywiście nowa nawierzchnia.

Remont ma zakończyć się w październiku. Największe utrudnienia, polegające na zamknięciu po jednym z pasów w każdym kierunku, są właśnie teraz. Spodziewać się ich możemy aż do września. Korki doskwierają kierowcom zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu. W ostatnią niedzielę po południu z Rumi do skrzyżowania ul. Morskiej z obwodnicą jechało, a raczej stało się ok. 1,5 godziny, gdy normalnie dystans można pokonać w kilka minut. W drugą stronę korek zaczyna się już na obwodnicy i często sięga 5 km.

- Zwężenie oczywiście jest tego główną przyczyną, ale niemały wpływ mają też na to światła. A przecież sygnalizację świetlną na remontowanym odcinku można nie tylko przeprogramować, ale wręcz wyłączyć - przekonuje nasz czytelnik, pan Edward, który codziennie pokonuje tę trasę.

Według mieszkańca Gdyni korek potęgowany jest przez światła na remontowanym odcinku. Twierdzi, że na dwóch skrzyżowaniach ul. Morskiej z wjazdami w osiedla, można by całkowicie wyłączyć sygnalizację. Pieszych nie ma tam wielu, więc spokojnie przeszliby na drugą stronę. Zwłaszcza, że na remontowanym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h, a z powodu fatalnej nawierzchni, mało kto choć minimalnie tę prędkość przekracza. Równie mało jest też samochodów wyjeżdżających z dróg podporządkowanych.

Urzędnicy przekonują, że robią wszystko, by korki jak najmniej doskwierały mieszkańcom i turystom.

- Po wprowadzeniu każdej zmiany w organizacji ruchu obserwujemy sytuację i staramy się dopasować do natężenia ruchu. Korekty wykonywane są dosłownie z dnia na dzień, czasem nawet dwukrotnie jednego popołudnia. Bierzemy pod uwagę wszystkie sygnały i każdy analizujemy. Zwężenie do jednego pasa oraz ograniczenie prędkości powoduje jednak, że korków nie unikniemy, ale zrobimy wszystko, by je ograniczyć - tłumaczy Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Inny pomysł ma radny PO Łukasz Cichowski, który postuluje wręcz wstrzymanie remontu na okres lipca i sierpnia.

- Doszedłem do wniosku, że jedynym ratunkiem przed letnią katastrofą komunikacyjną będzie przeprowadzenie remontu w taki sposób, aby w lipcu i sierpniu nie wyłączać z użytkowania pasów ruchu na ul. Morskiej lub - jeśli to niemożliwe - nawet wstrzymanie remontu na okres lipca i sierpnia przy jednoczesnym wydłużeniu okresu realizacji inwestycji - mówi radny, który wysłał już w tej sprawie interpelację do prezydenta Gdyni.

Nie ma jednak mowy o wstrzymaniu remontu na okres lipca i sierpnia. Takiej możliwości przede wszystkim nie dopuszcza umowa miasta z inwestorem.

- Nie miałoby to też sensu ze względu na przeciągnięcie prac na kolejny rok. W końcowej fazie remontu układane będą ostatnie warstwy nawierzchni, a do tego potrzebna jest dobra pogoda. W listopadzie trudno na nią liczyć, a zostawienie drogi w takim stanie na zimę i dokańczanie prac wiosną nie wchodzi w grę - podkreśla Maciej Karmolisńki, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Miejsca

Opinie (237) 4 zablokowane

  • od 1 lipca ma być zamknieta ul chylonska również remont ,ponoc maja w planie zakazac mieszkańcom chyloni i cisowej używanie samochodow i areszt domowy

    • 4 0

  • Kupiłem sobie skuter:)

    • 1 0

  • 24 h / dobę / 7 dni w tygodniu

    I to cały przepis. To droga krajowa. Protesty mieszkańców - rabat na wywóz śmieci, inne usługi komunalne. Czy myślenie w tym kraju cały czas musi tak boleć? Prace można tak ułożyć, że hałaśliwe roboty przesunąć na dzień, a w nocy robić to, co jest mniej uciążliwe dla otoczenia.

    • 5 0

  • A oznakowanie? Objazdy? (1)

    Czemu znak o zwężeniu jest kilkanaście metrów przed zwężeniem? Nie można by ustawić znaków informacyjnych kilka kilometrów wcześniej? Przygotować objazdów? Dla osób jadących do Gdańska od strony Lęborka na pewno jest jakaś droga alternatywna. Nie można o niej poinformować? Objazd przez Hutniczą? Sam jestem przyjezdny i dzięki CB radiu udało mi się objechać korek skręcając w lewo przy Castoramie w Rumii i wyjechałem w Gdyni koło dworca głównego. Za kilka dni jak będę jechał to planuję ominąć obwodnicę (podobno jest jakaś droga z Osowy do Wejherowa). Aha, i tak jak wyżej 24h/7dni w tygodniu pracować i skróci się termin przynajmniej o połowę.

    • 2 0

    • Jak chcesz ominąć obwodnicę i Morską to na następnym skrzyżowaniu ze światłami (następne skrzyżowanie po tym przy Castoramie) w prawo i cały czas prosto.. przez lasy i wioski, ale lepiej się w mapę wyposażyć lub nawigację.

      • 1 0

  • drogi (1)

    jaki prezydent miasta takie udogodnienia zawsze takie prace w gdyni robi się latem panie prezydencie czas przestać być przy korycie i robic na przekór mieszkańcom .Gdyniama zyc a nie się dusic.a takie prace robi się po lub przed wakacjiemi

    • 1 2

    • zgadzam się z przedmówcą. prace drogowe/budowlane należy prowadzić zimą

      najlepiej w Wigilię, bo wówczas większość ludzi jest w sklepach. Samochodów też jakby mniej na ulicach, bo warunków do jazdy nie ma. Ale powiem raz jeszcze, prace należy prowadzić zimą, w tunelach pod śniegiem.

      • 1 0

  • umowa miasta z inwestorem

    to kto jest inwestorem jeśli nie miasto?

    • 0 0

  • SUPER kiedy my jeździmy do pracy i szkoły niech będzie przechlapane

    Ale kiedy jesteśmy na wakacjach a warszawka przejeżdża tędy na smażoną flądrę to ma mieć wygodnie i bez stresu. Nic dziwnego że OPAT czy Trasa Lęborska w świadomości warszawki pozostaje problemem lokalnym. Panie radny PO Łukaszu Cichowski weź pan rozpęd i przydzwoń tym czerepem w jakąś mocniejszą ścianę. Nie gwarantuję że pomoże, gwarantuję że już na pewno nie zaszkodzi.

    • 4 0

  • robić

    remontu nie przerywać puki jest kasa, ludzi bez wyobraźni nie słuchać. Jeżeli remontuje się w optymalnych warunkach, to i jakość drogi jest lepsza i trwalsza nawierzchnia.Trzeba przecierpieć. Najbardziej pyskują tow. od Kwaśniewskiego, który przez dwie kadencje nic nie robił na drogach i na kolei , liczył, że naród wróci do socjalizmu.

    • 0 1

  • Bałwany z władz miasta

    A czy remont nie mogł się zacząć w kwietniu i skończyć 28 czerwca ??? Wiadomo, ze od 28 czerwca nad morze rusza karawany turystów, którzy i tak maja dosyć korków w gdyni, redzie i rumii. Super władza, co na najważniejszym odcinku na wybrzeże robi remont w lipcu i sierpniu. Brawo nasze ukochane peło !!! Brawo !!!

    • 0 1

  • praca nocna

    Wystarczylo by dodatkowo prace prowadzic noca skruciloby to czas wykonania inwestycji. A nie praca do 16 i dowidzenia.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane