- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (421 opinii)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (221 opinii)
- 3 Rekordzista dostał 5 mandatów (73 opinie)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (348 opinii)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (5 opinii)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (57 opinii)
A wbrew pozorom jest on poważny, bo torowiska są w coraz bardziej opłakanym stanie, a nikt się nie kwapi do remontu. Jak będą funkcjonowały porty, jeśli korzystanie z takich torów będzie niebezpieczne?
- Wiem jedno: póki tu będę, nie odpuszczę tego tematu, a wierzę w szczęśliwy finał, żeby te sprawy własnościowe były uregulowane - deklaruje Witold Górski, podsekretarz stanu ds. morskich w Ministerstwie Infrastruktury. - Zawsze jak nie ma gospodarza, to jest problem. Port modernizowałby i naprawiał te tory, ale są nie jego. Z kolei kolej chętnie by to zrobiła, tylko nie ma pieniędzy. I jest sytuacja patowa. Ważne, że kończy się inwentaryzowanie tych torów - choć trwało to kilka miesięcy. Teraz i porty, i kolej wiedzą mniej więcej co mają, bo przez dziesięciolecia nie było tej wiedzy.
W minionym tygodniu odbyło się w Warszawie spotkanie dotyczące przekazania infrastruktury kolejowej położonej w obrębie portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie-Świnoujściu i Kołobrzegu. Celem tych działań jest zapewnienie większej dostępności portów od strony lądu. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele departamentu transportu morskiego, departamentu kolejnictwa, zarządów portów morskich oraz PKP S.A. W następnym spotkaniu mają wziąć udział eksperci, którzy określą wartość zinwentaryzowanych torowisk i rozjazdów uwzględniając wartość nakładów finansowych poczynionych przez obie strony - PKP S.A. i zarządy portów. Wtedy zostaną ustalone prawne formy przekazania majątku.
Opinie (13)
-
2005-02-15 22:49
wpuscic do portow zlomiarzy i parafrazujac slowa jednego z najwiekszych mordercow XX w. Stalina - "sa tory jest problem, nie ma torow, nie ma problemu"
- 0 0
-
2005-02-15 23:16
Strategia Mista Gdańska
Jest konsekwentnie realizowana. cieszy mnie to bardzo!
Chętnych do zapoznania sie ze strategią miasta do roku 2015
zapraszam na www.gdansk.pl zakładka publikacje miejskie.
P.s. KOCHAM GDAŃSK- 0 0
-
2005-02-16 07:30
Zlom nie zlom, oglaszam czyn spoleczny lub zbiorke pieniedzy-inaczej sie nie da!
Zmieniliscie temat ,kazde ma jakis problem ale sprawa torow jest wazna.To chodzi o bezpieczenstwo o gospodarke,rozwoj panstwa.Moze nalezaloby PKP podzielic na dwa sektory oddzielne przewozow pasazerskich i towarowych( o znaczeniu militarnym i obronnym).Dofinnasowanie tego powinno pojsc z MON!
Przewozy pasazerskie nalezy sprywatyzowac ,wpuscic firmy francuskie i inne.
W Polsce caly czas sukces gospodarczy mierzy sie iloscia zjedzonego boczku per kapita.
Tylko kto wie czy do tego boczku z boczku nie dosiadlo sie kilku turystow ,ktorym zasmakowal.
Moze wyjsciem oceny ´gospodarki powinna byc ocena energetyki ,zaobow wodnych na osobe,lub przepustowosci i jakosci drog,obok wyzej wymienionego boczku.
To brzmi jak 3 swiat ze problem odcinka torow urasta do rangi problemu wagi panstwowej!
Znow zenada i bezmyslnosc,calkowita niemoc.
Mam wrazenie ze polscy poslowie mysla tylko w chwilach dyskusji na temata swoich apanazy,czy bonusow za pseudo prace ktora wykonuja.- 0 0
-
2005-02-16 08:08
scacha ty jesteś obleśny wzywam cie do opamiętania bo jak nie to zacznie cie prześladować pan nasz wieczysty i spuści na ciebie cały ogrom klęsk nieurodzaju
- 0 0
-
2005-02-16 10:49
Zapatrzeni w siebie, a jednak nie z milosci.
Uwazajcie bo jak wam rozbiora ostatni tor to nie bedzie juz o czym gadac.Mialo byc pod co sie rzucac... .
- 0 0
-
2005-02-16 11:48
Droga Gdańszczanko
Ta strategia jest tyle warta co poprzednich 6 a wystarczy popatrzeć jak się realizuje tramwaje na górny taras, trasy wylotowe z miasta. Jak wygląda s-ka zo.o. ZKM toz to przechowalnia swoich a koszty ogromne i poki nie oddzieli sie tramawjów od autobusow będzie coraz gorzej z braku podstaw do zdrowej konkurencji
- 0 0
-
2005-02-16 12:33
Jasne, PKP
Wszystko doskonale wyremontuja ROTFL. Widać to już po dworcu Gdynia Główna Osobowa. Jedyne co można zrobić to zlikwidować wreszcie tego molocha PKP, sprywatyzować spółki i tak działać. PKSy się sprywatyzowały i funkcjonują na poziomie. Podobnie z kolejami w Angli, można sobie zegarki ustawiać według nich. A w Polsce? Słychać tylko z megafonu "Pociag pospieszny GRYF relacji Szczecin - Olsztyn przyjedzie opóźniony około godziny. Informujemy, że opóźnienie może ulec zmianie". No, do cholery!
- 0 0
-
2005-02-16 14:18
Poprostu gdanszczanin:
Ale co Ty piszesz wogole. Idea tramwaju jest to, zeby w miejscu jego przejazdu nie bylo skazane srodowisko, to ma byc czysta komunikacja, czego nie mozna powiedziec o autobusach, po ktorych zostaje kleb czarnego dymu. Gdy wprowadzimy konkurencje bus vs tram to idei tramwaju nie bedzie, bo za tramwajem bedzie jechal bus a za busem lecial dym...
- 0 0
-
2005-02-16 17:12
super PKS
tak zachwalasz PKS? Jakbys stal 2h na mrozie to bys zmienil zdanie. Na niektorych trasach PKS jest monopolista i ma gdzies pasazerow. a autobusy toz to dramat, oczywiscie niewszystkie ale nieraz az boje sie by czegos sobie nie ubrudzic.
- 0 0
-
2005-02-16 19:42
kiedys tez podano Tora !Tora!Tora! i wynikło z tego nieszczęśćie . Z torami to trzeba ostrożnie :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.