• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czyje tory?

JAGA
16 lutego 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Kto ma remontować tory kolejowe w portach? Na pozór prosta odpowiedź - PKP, bo są właścicielem. Niestety nie mają pieniędzy. Porty chętnie by zadbały, ale to nie ich. Trwa rozwiązywanie problemu.

A wbrew pozorom jest on poważny, bo torowiska są w coraz bardziej opłakanym stanie, a nikt się nie kwapi do remontu. Jak będą funkcjonowały porty, jeśli korzystanie z takich torów będzie niebezpieczne?

- Wiem jedno: póki tu będę, nie odpuszczę tego tematu, a wierzę w szczęśliwy finał, żeby te sprawy własnościowe były uregulowane - deklaruje Witold Górski, podsekretarz stanu ds. morskich w Ministerstwie Infrastruktury. - Zawsze jak nie ma gospodarza, to jest problem. Port modernizowałby i naprawiał te tory, ale są nie jego. Z kolei kolej chętnie by to zrobiła, tylko nie ma pieniędzy. I jest sytuacja patowa. Ważne, że kończy się inwentaryzowanie tych torów - choć trwało to kilka miesięcy. Teraz i porty, i kolej wiedzą mniej więcej co mają, bo przez dziesięciolecia nie było tej wiedzy.

W minionym tygodniu odbyło się w Warszawie spotkanie dotyczące przekazania infrastruktury kolejowej położonej w obrębie portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie-Świnoujściu i Kołobrzegu. Celem tych działań jest zapewnienie większej dostępności portów od strony lądu. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele departamentu transportu morskiego, departamentu kolejnictwa, zarządów portów morskich oraz PKP S.A. W następnym spotkaniu mają wziąć udział eksperci, którzy określą wartość zinwentaryzowanych torowisk i rozjazdów uwzględniając wartość nakładów finansowych poczynionych przez obie strony - PKP S.A. i zarządy portów. Wtedy zostaną ustalone prawne formy przekazania majątku.
Głos WybrzeżaJAGA

Opinie (13)

  • Port gdyby przejął te tory na swoim terenie za wszystkie naprawy, które w nie włożył do mógłby je potem naprawiac jako swoje i obciążać PKP mytem.
    I już.
    Takie proste te wszystkie rozwiązania ekonomiczne są, że każdy przedszkolak by wymyślił. A rózni tacy z ministerstwa podsekretarze stanu tylko pianę biją, o patach jakichś nawijają. " póki tu będę" deklaruje p. Górski. A jest tu bo czeka na propozycję intratniejszą i guzik go ten teren rusza.

    • 0 0

  • Nika, te portowe torowiska sa rzeczywiscie w fatalnym stanie, nie wiem ile porty w
    nie zainwestowaly ale cosik mi sie wydaje, ze stanowczo za malo. I nie dziwota z
    drugiej strony jesli nie im one podlegaja. PKP - cargo tylko doi ile moze za przesyl
    towarow, coreczka - spoleczka. Ktos mial niezlego nosa, ze ja stworzyl.

    • 0 0

  • Ej, panowie od Randes Vous

    To wsiadajcie we właściwy autobus - PKS Słupsk :)
    PKS Gdynia to faktycznie złomowiec :(

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane