• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czyje tory?

JAGA
16 lutego 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Kto ma remontować tory kolejowe w portach? Na pozór prosta odpowiedź - PKP, bo są właścicielem. Niestety nie mają pieniędzy. Porty chętnie by zadbały, ale to nie ich. Trwa rozwiązywanie problemu.

A wbrew pozorom jest on poważny, bo torowiska są w coraz bardziej opłakanym stanie, a nikt się nie kwapi do remontu. Jak będą funkcjonowały porty, jeśli korzystanie z takich torów będzie niebezpieczne?

- Wiem jedno: póki tu będę, nie odpuszczę tego tematu, a wierzę w szczęśliwy finał, żeby te sprawy własnościowe były uregulowane - deklaruje Witold Górski, podsekretarz stanu ds. morskich w Ministerstwie Infrastruktury. - Zawsze jak nie ma gospodarza, to jest problem. Port modernizowałby i naprawiał te tory, ale są nie jego. Z kolei kolej chętnie by to zrobiła, tylko nie ma pieniędzy. I jest sytuacja patowa. Ważne, że kończy się inwentaryzowanie tych torów - choć trwało to kilka miesięcy. Teraz i porty, i kolej wiedzą mniej więcej co mają, bo przez dziesięciolecia nie było tej wiedzy.

W minionym tygodniu odbyło się w Warszawie spotkanie dotyczące przekazania infrastruktury kolejowej położonej w obrębie portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie-Świnoujściu i Kołobrzegu. Celem tych działań jest zapewnienie większej dostępności portów od strony lądu. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele departamentu transportu morskiego, departamentu kolejnictwa, zarządów portów morskich oraz PKP S.A. W następnym spotkaniu mają wziąć udział eksperci, którzy określą wartość zinwentaryzowanych torowisk i rozjazdów uwzględniając wartość nakładów finansowych poczynionych przez obie strony - PKP S.A. i zarządy portów. Wtedy zostaną ustalone prawne formy przekazania majątku.
Głos WybrzeżaJAGA

Opinie (13)

  • wpuscic do portow zlomiarzy i parafrazujac slowa jednego z najwiekszych mordercow XX w. Stalina - "sa tory jest problem, nie ma torow, nie ma problemu"

    • 0 0

  • Strategia Mista Gdańska

    Jest konsekwentnie realizowana. cieszy mnie to bardzo!
    Chętnych do zapoznania sie ze strategią miasta do roku 2015
    zapraszam na www.gdansk.pl zakładka publikacje miejskie.

    P.s. KOCHAM GDAŃSK

    • 0 0

  • Zlom nie zlom, oglaszam czyn spoleczny lub zbiorke pieniedzy-inaczej sie nie da!

    Zmieniliscie temat ,kazde ma jakis problem ale sprawa torow jest wazna.To chodzi o bezpieczenstwo o gospodarke,rozwoj panstwa.Moze nalezaloby PKP podzielic na dwa sektory oddzielne przewozow pasazerskich i towarowych( o znaczeniu militarnym i obronnym).Dofinnasowanie tego powinno pojsc z MON!
    Przewozy pasazerskie nalezy sprywatyzowac ,wpuscic firmy francuskie i inne.
    W Polsce caly czas sukces gospodarczy mierzy sie iloscia zjedzonego boczku per kapita.
    Tylko kto wie czy do tego boczku z boczku nie dosiadlo sie kilku turystow ,ktorym zasmakowal.
    Moze wyjsciem oceny ´gospodarki powinna byc ocena energetyki ,zaobow wodnych na osobe,lub przepustowosci i jakosci drog,obok wyzej wymienionego boczku.
    To brzmi jak 3 swiat ze problem odcinka torow urasta do rangi problemu wagi panstwowej!
    Znow zenada i bezmyslnosc,calkowita niemoc.
    Mam wrazenie ze polscy poslowie mysla tylko w chwilach dyskusji na temata swoich apanazy,czy bonusow za pseudo prace ktora wykonuja.

    • 0 0

  • scacha ty jesteś obleśny wzywam cie do opamiętania bo jak nie to zacznie cie prześladować pan nasz wieczysty i spuści na ciebie cały ogrom klęsk nieurodzaju

    • 0 0

  • Zapatrzeni w siebie, a jednak nie z milosci.

    Uwazajcie bo jak wam rozbiora ostatni tor to nie bedzie juz o czym gadac.Mialo byc pod co sie rzucac... .

    • 0 0

  • Droga Gdańszczanko

    Ta strategia jest tyle warta co poprzednich 6 a wystarczy popatrzeć jak się realizuje tramwaje na górny taras, trasy wylotowe z miasta. Jak wygląda s-ka zo.o. ZKM toz to przechowalnia swoich a koszty ogromne i poki nie oddzieli sie tramawjów od autobusow będzie coraz gorzej z braku podstaw do zdrowej konkurencji

    • 0 0

  • Jasne, PKP

    Wszystko doskonale wyremontuja ROTFL. Widać to już po dworcu Gdynia Główna Osobowa. Jedyne co można zrobić to zlikwidować wreszcie tego molocha PKP, sprywatyzować spółki i tak działać. PKSy się sprywatyzowały i funkcjonują na poziomie. Podobnie z kolejami w Angli, można sobie zegarki ustawiać według nich. A w Polsce? Słychać tylko z megafonu "Pociag pospieszny GRYF relacji Szczecin - Olsztyn przyjedzie opóźniony około godziny. Informujemy, że opóźnienie może ulec zmianie". No, do cholery!

    • 0 0

  • Poprostu gdanszczanin:

    Ale co Ty piszesz wogole. Idea tramwaju jest to, zeby w miejscu jego przejazdu nie bylo skazane srodowisko, to ma byc czysta komunikacja, czego nie mozna powiedziec o autobusach, po ktorych zostaje kleb czarnego dymu. Gdy wprowadzimy konkurencje bus vs tram to idei tramwaju nie bedzie, bo za tramwajem bedzie jechal bus a za busem lecial dym...

    • 0 0

  • super PKS

    tak zachwalasz PKS? Jakbys stal 2h na mrozie to bys zmienil zdanie. Na niektorych trasach PKS jest monopolista i ma gdzies pasazerow. a autobusy toz to dramat, oczywiscie niewszystkie ale nieraz az boje sie by czegos sobie nie ubrudzic.

    • 0 0

  • kiedys tez podano Tora !Tora!Tora! i wynikło z tego nieszczęśćie . Z torami to trzeba ostrożnie :)

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane