• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czym będziemy jeździć po Trójmieście za 20 lat?

Patsz
2 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Ankieta pomoże w określeniu kierunków w transporcie na najbliższe lata. Ankieta pomoże w określeniu kierunków w transporcie na najbliższe lata.

Do końca października można wypełnić ankietę, która pozwoli poznać jakimi środkami transportu i z jakich powodów poruszamy się najczęściej po Trójmieście. Mieszkańcy mogą również przedstawić swoją wizję podróżowania po metropolii za 20 lat.



Co będzie dominującym elementem transportu w Trójmieście za 20 lat?

Badanie prowadzone jest w ramach przygotowań Planu Zrównoważonej Mobilności, który ma określić priorytety w zakresie transportu w metropolii. Urzędnicy zapowiadają, że chcą je nakreślić wspólnie z mieszkańcami, włączając ich pośrednio do dyskusji ze specjalistami od transportu, zagospodarowania przestrzennego, ochrony środowiska czy zdrowia.

Istotnym elementem jest badanie zaproponowane w formie anonimowej ankiecie. Formularz w kilkanaście minut zbiera najważniejsze dane dotyczące codziennych podróży mieszkańców Trójmiasta i okolicznych gmin.

Rozkład jazdy przewoźników w Trójmieście



Pytania o dni powszednie i weekendy



- Chcemy dowiedzieć się, jak wyglądają codzienne i weekendowe podróże - jakim środkiem transportu się poruszają i ile czasu im to zajmuje. Interesuje nas też, co skłania mieszkańców do korzystania z komunikacji zbiorowej, ale też dlaczego wybierają samochód, czego obawiają się w swoich podróżach - mówi Karolina Orcholska, koordynator ds. transportu i mobilności OMGGS.
Pytania dotyczą m.in. posiadanych na własność środków transportu, korzystania z komunikacji publicznej czy częstotliwości wykonywania podróży samochodem.

Własne opinie mile widziane



W jednym punkcie ankiety należy wyrazić własną opinię, dotyczącą wyobrażeń o transporcie na terenie metropolii za 20 lat, a w innym wskazać poszczególne etapy swojej podróży z domu do pracy z wyszczególnieniem środków transportu.

- Zebrane informacje będą podstawą do opracowania strategicznych dokumentów dla metropolii dotyczących mobilności. Mogą być one niezbędne m.in. do ubiegania się o wielomilionowe dotacje unijne dla rozwoju naszego regionu - dodaje Orcholska.
Ankietę można wypełniać do końca października.
Patsz

Miejsca

Opinie (323) ponad 20 zablokowanych

  • Karawanem :D

    • 11 0

  • Czemu tak szablonowo, że jak VW to tylko Passat i Golf? Teraz po naszych drogach jeżdżą również limuzyny VW... Phaeton (bardzo mało udany 18 latek), a za 20 lat... VW Arteon.

    • 4 0

  • (1)

    będziemy przemykać w maseczkach pod osłoną nocy - oczywiście pieszo i najlepiej zygzakiem

    • 9 0

    • reall

      • 0 0

  • Na miotlach będziemy latac

    • 7 0

  • Koejni "przewidywacze"

    W 2000 roku mieliśmy mieć już bazę na księżycu i latające auta z robotami wykonującymi każde nasze polecenie. Skończyło się na smartfonie i filmach na żądanie. Za 20 lat będzie tak samo jak teraz, tylko ludzie będą mieli większą papkę z mózgu, a popularność zyskają masturbatory VR.

    • 10 1

  • Moja wizja (5)

    Za 20 lat drogi w Gdańsku zakorkują się jeszcze bardziej, dlatego chciałbym żeby komunikacja miejska poprawiła swoje funkcjonowanie, aby przyciągnęła chętnych pasażerów. Rozbudowana sieć komunikacji którą ludzie chcieliby podróżować na co dzień musi opierać się na wielu filarach. Sytuację komunikacji w Gdańsku poprawiła budowa PKM, jednak jest jeszcze wiele do zrobienia. Przede wszystkim należy mocno rozbudować sieć tramwajową która przebiegać musi możliwie bezkolizyjnie lub przynajmniej mieć priorytet na skrzyżowaniach. Autobusy jedynie jako linia dojazdowa/pomocnicza na krótkich trasach, bo one tylko stoją w korkach. Zamiast zwężania 3-pasmowych dróg do 2 pasów należy przerobić trzeci pas na Buspas ewentualnie tworzyć wspólny pas tramwajowo-autobusowy tak jak na Morenie. Trzeba lepiej połączyć ze sobą bliskie dzielnice które dzielą urbanistyczne przeszkody np. tory kolejowe, lasy np. ciężko jest dojechać z Zaspy na Oliwę lub z Moreny do Kiełpinka. PKM musi kursować częściej lub mieć więcej wagonów - osobiście mógłbym dojeżdżać do pracy PKM ale z powodu ekstremalnego tłoku w pociągach nie będę tego robić i wybieram samochód. Konkluzja: jeżeli sytuacja w ciągu 20 lat się nie poprawi, drogi się zakorkują a komunikacja będzie nadal przepełniona to wybiorę inne miejsce do życia niż Gdańsk, ponieważ mój zawód pozwala na pracę zdalna w wymiarze 100%.

    A no i rower miejski bardzo by pomógł żeby to wszystko scalić.

    • 10 5

    • To nie twoja wizja tylko twoja głupota tramwaj jest zabytkiem i niema zadnej przyszłosci

      W przeciwieństwie do autobusów autonomicznych które są rozwijane i sa przyszłością która już jest realizowana w każdej dziedzinie.

      • 3 5

    • To se kup chelikopter albo hujaj noge co chyba bedzie lepsze a jak Ci sie nie podoba to wracaj do Kaliningradu filozofie.

      • 0 7

    • "Sytuację komunikacji w Gdańsku poprawiła budowa PKM" (2)

      i nalezy to kontynuować.

      Tramwaje tego nie zapewnią.

      • 1 0

      • zapewni to każdy rodzaj transportu niezależny od dróg. Czyli w naszym przypadku szynowy. Ale musi być punktualny, częsty i szybki. Mamy pkm, skm i tramwaje. Czas nad nimi popracować a będzie OK

        • 0 0

      • PKM to piękny przykład inwestycji "po polsku"

        Infrastruktura za wielką kasę, a wykorzystanie?
        Kurs co godzinę?
        Naprawdę?

        • 2 0

  • Jak dalej będzie rządzić Księżna to chyba zostaną wlasne nogi i rower...

    • 7 3

  • Sugestywna opinia

    Ja to widzę tak... Planowane są następne cięcia kursów w Zkm i ZTM i to jest pierwsza próba "wyczucia" mieszkańców i ich reakcji buhahaha

    • 9 0

  • Zagłada możliwa!

    Za 20 lat Nas już nie będzie! KOronawirus tak sie zmutuje że polegniemy wszyscy. Zostaną tylko zwierzęta i to one opanują swiat! Więc problemu czym będziemy jezdzić nie bedziemy mieli

    • 7 0

  • Po tych dziurach w Gdyni?

    Z pewnością jakąś terenówką, bo nic innego nie będzie się nadawało.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane