- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (288 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (72 opinie)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (338 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (209 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Czytelniczka o PKM: podnosicie ceny biletów, tniecie rozkłady, ale dajcie coś w zamian
Krótkie, a przez to przepełnione pociągi, cięcia w rozkładach jazdy, droższe bilety i opóźnienia - tak zdaniem naszej czytelniczki wyglądają od początku września podróże pociągami na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. - Rozumiem, że składy są spalinowe, paliwo drogie, jest inflacja, wojna w Ukrainie i inne czynniki, którymi każdy tłumaczy podwyżki, ale dajcie coś w zamian - apeluje pani Katarzyna. Oto jej list.
Pociągami PKM dojeżdżam do pracy z Gdańska Jasienia do Gdyni od początku ich istnienia i tak źle, jak do tej pory, nie było nigdy. Pociągi są przeładowane (zrobiłabym zdjęcie, jednak nie mam miejsca, żeby nawet wyciągnąć rękę), przez co jazda nimi ma niewiele wspólnego z bezpieczeństwem, zwłaszcza, że oprócz pasażerów w przestrzeni pociągu wiszą jeszcze rowery, o które łatwo się uderzyć lub zwyczajnie w tym tłoku pobrudzić.
Zlikwidowano dwa z trzech porannych kursów
Na przestrzeni ostatnich miesięcy, w godzinach szczytu porannego zlikwidowane zostały połączenia na mojej trasie czyli Gdańsk Jasień - Gdańsk Wrzeszcz (gdzie przesiadam się na SKM). Teraz żeby dotrzeć do pracy na godz. 8:00 nie mam szans bez spóźnienia. Jeszcze w czerwcu z przystanku Jasień odjeżdżał pociąg o godz. 7:02, 7:07 i 7:16, z czego zlikwidowano 7:02 i 7:07.
O ile jeszcze w wakacje było ciasno (człowiek na człowieku), tak teraz, żeby jedna osoba mogła wysiąść z pociągu, skład musi opuścić 20 innych osób. Przez taki stan rzeczy pociągi mają opóźnienia.
Sytuacja jest skandaliczna. Pociąg jest krótki, przeładowany, a na domiar złego w lipcu bilet miesięczny trójmiejski podrożał aż o 20 zł! Rozumiem składy spalinowe, paliwo drogie, inflacja, wojna w Ukrainie i inne czynniki, którymi każdy tłumaczy podwyżki, ale dajcie coś w zamian!
W nowym rozkładzie nie dodano żadnego połączenia
Nie piszę już o tym, żeby przejazd odbywał się w komforcie, ale w zwyczajnie ludzkich warunkach. Podróż PKMką nie zachęca, aby przesiąść się z auta do pociągu, nawet przy tak wysokich cenach paliw. Łudziłam się, że w spółce PKM pracują myślący ludzie i liczba połączeń w szczycie komunikacyjnym zostanie zwiększona, jednak nic bardziej mylnego. W propozycji zmiany rozkładu jazdy, która będzie obowiązywała od 4 września, nie dodano żadnego połączenia.
Zapraszam szanownych "układaczy" rozkładów jazdy do przejazdu w tych warunkach. O ile w ogóle zdołają wsiąść do pociągu. W normalnym świecie dąży się do transportu zrównoważonego, zachęca się pasażerów do jazdy komunikacją zbiorową, co ma mieć wymiar i ekonomiczny, i ekologiczny, jednak nie wszyscy, jak widać, to rozumieją.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (559) ponad 10 zablokowanych
-
2022-09-03 20:50
30 lat zaniedbań
zrobienie z kombinatora świętego sytuacji nie poprawia.
- 5 0
-
2022-09-03 21:02
Pociągi przepełnione mało kursów lekcjeważą ludzi
- 4 0
-
2022-09-03 21:05
Takt i częstotliwość to komedia (1)
albo burdello bumbum. Odjazdy z Gdańsk Kiełpinek w porannym szczycie: 6:29, następny po 47min!!!!! (chore) o 7:16, aby zaraz po 6 min był kolejny odjazd o 7:22, potem 25min czekania na 7:47, ale ten pociąg nie zatrzymuje się na Niedźwiedniku, czego potrzebuje.
Po pierwsze, czy te pociągi nie mogą jeździć mniej więcej np co 20 min??? Nie chodzi o dokładność co do minuty ale rozrzut pomiędzy 6 a 47 min w szczycie to przesada.
Po drugie, skoro i tak jeżdżą jak chcą, to czemu już nie zatrzymać się na każdym przystanku w środku miasta???- 8 0
-
2022-09-03 22:48
Podpowiedź: elektryfikacja.
I bajzel w Kartuzach.
- 1 0
-
2022-09-03 21:30
I pomyśleć, że człowiek za młodu jeździł pociągiem z...
Z Pruszcza Gdańskiego przez:
- Juszkowo
- Straszyn Prędzieszyn
- Goszyn
- Bielkowo
- Pręgowo Gdańskie
- Kolbudy
- Łapino Kartuskie
- Niestępowo
- Starą Piłę
- Żukowo Zachodnie
- Dzierżążno
- Kartuzy
- Prokowo
- Garcz
- Reskowo
- Miechucino
- Mojusz
- Sierakowice
- Kamienicę Królewską
- Niepoczołowice
- Linię Zakrzewo
- Kętrzyno
- Nawcz
- Rozłazino
- Lębork
- Lębork Nowy Świat
- Nową Wieś Lęborską
- Garczegorze
- Lędziechowo
- Wrzeście
- Steknicę
- do Łeby- 10 0
-
2022-09-03 21:42
Niestety ale transport zbiorowy w aglomeracji trójmiejskiej nie zachęca do korzystania z niego. Stąd, mimo rosnących cen paliw, coraz więcej samochodów, coraz większe zatłoczenie dróg i oddziaływanie transportu na środowisko. Przy obecnej polityce transportowej i działaniach samorządów (ale także państwa, promującego transport drogowy, mimo aktualnie innej opcji rządzącej), ta tendencja się nie zmieni. Dodatkowo do tego przyczynia się niewłaściwa polityka przestrzenna miast i ościennych gmin - "rozlewanie" się obszarów zabudowy mieszkaniowej, przyczyniające się do zwiększania odległości codziennych podróży i wzrostu potrzeb transportowych mieszkańców.
- 6 0
-
2022-09-03 22:07
Pasażer
Ludzie się przyzwyczaili do Pkm i jest ich/ nas coraz więcej a pociągów, składów i częstotliwości nie przybyło. Nawet poza szczytem częstotliwość przejazdu między Wrzeszczem a Żukowem 1h40 min to dużo za dużo.
- 4 0
-
2022-09-03 23:00
Probowalam dojezdzać pkm z Osowej do pracy na Zaspie, ale trwalo to ponad 1,5 godziny, do tego rozkład niedopadowany żeby dojechać na 8.00 więc na dojazd traciłam 2 godziny w jedną stronę. Pociągi jeżdżą zdecydowanie za rzadko, bilety drożeją. Niestety pomimo chęci dojazdów pkm, poddałam się i wróciłam do samochodu. Nie wiem kto układa te rozkłady, dlaczego brakuje pieniędzy na tak potrzebne inicjatywy, a miasto i województwo trwoni często pieniądze na bezceowe projekty. Osowa do dzisiaj nie doczekała się sprawnych połączenie z pozostała częścią miasta. Smutne.
- 8 1
-
2022-09-03 23:12
Kibicuje PKM ale ...
Od początku kibicuje PKM i jeżdzilam nią do pracy. ALE obcięta ilość połączen w godzinach szczytu, nie ma żadnego nawiewu czy klimy w środku, ludzie stłoczeni jak bydło, podziękowałam i przesiadłam się na inny środek transportu. Po 15 min jazdy człowiek wysiada spocony i podduszony. Okienka malutkie co i tak nie ma znaczenia bo zablokowane. Bardzo chwaliłam sobie PKM ale wyszło jak zwykle u nas. Jest bardzo duże zapotrzebowanie na to połączenie ale w godzinach szczytu jeden pociąg to jest porażka. Tak samo to, że człowiek wchodzi do pociągu rano do pracy i wysiada cały spocony, to już lepiej rowerem wtedy:/ szkoda, że potencjał zaprzepaszczony...
- 8 0
-
2022-09-03 23:28
Zgadzam się ze wszystkim, co autorka napisała. Od siebie dodam jeszcze, że wycięcie niektórych przystanków z wielu kursów jest również paranoją (Brętowo np.). Niestety musiałam zrezygnować z PKM po paru latach codziennych dojazdów do/z pracy, bo pociągi nie zatrzymują się na moim przystanku i przy obecnym rozkładzie musiałabym po pracy czekać na kolejkę na peronie ponad pół godziny. Beznadzieja.
- 12 0
-
2022-09-04 01:49
Popieram!! (1)
100% prawda. Czy ktos wie jak dotrzec do tych skubancow? Za nic maja te wszystkie skargi... Ludzie nie maja wyboru i jada samochodami w korkach. Chory kraj ze tego nikt nie widzi na wyzszym szczeblu admin.
- 6 1
-
2022-09-04 10:23
Dotrzesz nie głosując więcej na nich.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.