- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Czytelnik: Dostałem "mandat", zanim zdążyłem zapłacić za parkowanie
Nasz czytelnik, pan Michał, zaparkował auto przy ul. Dyrekcyjnej i w ciągu pięciu minut, zanim kupił bilet z parkomatu, został dwukrotnie zeskanowany przez samochód kontrolujący strefę płatnego parkowania. Nałożono na niego opłatę dodatkową, którą czytelnik określa "wyłudzeniem". Czy słusznie? Publikujemy jego list oraz odpowiedź urzędników.
19 stycznia parkowałem przy ul. Dyrekcyjnej w Gdańsku. Z uwagi na obowiązki zawodowe byłem tam w tym dniu kilkukrotnie. Z tego, co pamiętam, próbowałem w tym dniu uiścić opłatę za parking w dwóch parkometrach, z których w jednym nie działał prawidłowo czytnik kart. Nie w tym jednak rzecz.
Otóż w trakcie kontroli (której nie miałem świadomości) przez mobilny pojazd kontroli wykonane zostało zdjęcie mojego pojazdu, o godz. 12:34, w momencie gdy wykonywałem jeszcze manewr parkowania (ustawiania samochodu na miejscu parkingowym). Na szczęście w momencie wykonania tego zdjęcia paliły się jeszcze światła stop mojego samochodu.
Drugie zdjęcie zostało wykonane o godz. 12:40.
Bilet parkingowy (godzinny) opłaciłem o godz. 12:42.
Zdaniem Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni odstęp czasu między będącym w toku manewrem parkowania (niezakończonym) a drugim zdjęciem wykonanym przez mobilny pojazd kontroli stanowił czas, w którym powinienem opłacić postój samochodu.
Czy słusznie?
Uważam, że taka praktyka jest w istocie systemowym "wyłudzaniem" opłat dodatkowych, zaś kontrola - logiczna, żywego człowieka - nad oceną podstaw naliczenia opłat dodatkowych nie istnieje w GZDiZ.
Istniejąca rzekomo w GZDiZ Komisja ds. Rozpatrywania Odwołań prawdopodobnie bazuje - moim zdaniem - na jakimś algorytmie komputerowym, gdyż program ten zupełnie nie wziął pod uwagę, że nie można uznać trwającego manewru parkowania za moment postoju; swoisty "czas start".
Trzeba przecież zatrzymać samochód, wyłączyć silnik, rozpiąć pasy, wziąć osobiste rzeczy. Mój samochód jest dość długi, często więc sprawdzam, czy nie wystaje nadmiernie na jezdnię i poprawiam parkowanie.
W tej sytuacji człowiek nie powinien uznać, że już o tej godzinie (pierwsze zdjęcie z 12:34) rozpoczął się postój samochodu (że zaparkowałem samochód). W tej sytuacji miałem zresztą niebywałe szczęście, gdyż pierwsze zdjęcie zostało zrobione z uchwyceniem palących się świateł stopu. Gdyby zdjęcie zostało zrobione chwilę później, nie byłbym w stanie udowodnić, że właśnie kończyłem manewr parkowania.
Ponadto zachowałem bilet parkingowy (pamiętajcie o tym, kierowcy, gdyż w sprawach opłat dodatkowych GZDiZ jest nastawiony na kasę, a nie na uczciwość).
W tym konkretnym dniu pamiętam jeszcze sytuację, że stałem w kolejce do parkometru, w którym opłaty dokonywał starszy pan. Trwało to tak długo, że z drugim kierowcą pomagałem temu panu dokonać opłaty.
Wielokrotnie spotykam się też z bardzo długo trwającą operacją łączenia czytnika kart z bankiem czy też odrzucaniem transakcji przez czytnik kart.
Powstaje pytanie, co oznacza niezwłoczność opłacenia postoju.
Dla GZDiZ to ok. 5 minut (pomijam, że ten czas powinien być liczony od postoju, a nie od trwającego manewru parkowania). W innych miastach niezwłoczność opłaty objęta jest referencyjnym czasem 10 minut (Płock, Rzeszów, chyba Gdynia); tzn. dokonanie opłaty w tym przedziale czasu jest uznane za opłacenie postoju.
Gdańsk, jak widać, jest żądny pieniędzy od kierowców. I słusznie, gdyż jestem zwolennikiem stref płatnego parkowania. Ale czy ta żądza nie powinna być ubrana w jakieś ramy racjonalności i uczciwości?
Czy maszyny nie powinien kontrolować myślący człowiek? Czy 5 minut nie jest zbyt krótkim czasem referencyjnym na zweryfikowanie opłacenia postoju? Jak wielu kierowców jest w takiej sytuacji "dojonych" z kasy, nie mając tyle szczęścia co ja (zachowany bilet parkingowy, zdjęcie z momentu parkowania samochodu).
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni odpowiada:
Analiza danych z systemu i pierwsze uzasadnienie kierującego nie dawały podstaw do anulowania prawidłowo wystawionej opłaty dodatkowej.
Drugie uzasadnienie, które kierujący przedstawił w zgłoszeniu do Portalu Trojmiasto.pl, nie jest spójne z tym przesłanym we wniosku do GZDiZ:
- Opłata za postój w SPP została o godzinie 12:42 wykupiona po raz trzeci tego dnia, w tym samym parkometrze i na ten sam pojazd. Tymczasem w piśmie do GZDiZ kierujący wskazał, że parkował na tej ulicy pierwszy raz i potrzebował czasu na zlokalizowanie parkometru.
- Druga rozbieżność dotyczy kolejki, którą kierujący także uzasadnia jako opóźnienie w uiszczeniu opłaty za parkowanie. Otóż ostatnia transakcja w tym parkometrze zakończyła się 4 minuty wcześniej. Należy wspomnieć, że każda próba uiszczenia opłaty w parkometrze jest odnotowywana w systemie.
W tym przypadku, w związku z nowymi okolicznościami, dokonamy ponownej weryfikacji wniosku.
Warto dodać, że ważne jest prawidłowe wpisywanie numeru tablicy rejestracyjnej (zarówno w parkometrze, jak i aplikacji mobilnej). Kontroler pieszy ma możliwość weryfikacji na miejscu, czy na podszybiu jest wyłożony ważny bilet (nawet jeśli zawiera on literówkę) - wówczas kontroler nie wystawia opłaty dodatkowej, wychodząc z założenia, że opłata podstawowa została wniesiona. W przypadku pojazdu skanującego weryfikacja wniesienia opłaty następuje wyłącznie na podstawie porównania numeru rejestracyjnego kontrolowanego pojazdu z danymi z systemów. Jeżeli opłata została wniesiona na inny numer rejestracyjny, wówczas system oznacza taki pojazd jako nieposiadający opłaty podstawowej i wystawiana jest opłata dodatkowa.
Ustawa o drogach publicznych z 21 marca 1985 r. nie pozostawia zarządcy drogi, jakim jest Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, jakiejkolwiek dowolności w zakresie możliwości anulowania prawidłowo stwierdzonej opłaty dodatkowej. Organizacja Obszaru Płatnego Parkowania oraz pobór opłat za postój pojazdu samochodowego w Strefie Płatnego Parkowania lub Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Gdańska Nr XX/524/20 z 27 lutego 2020 r. są realizowane zgodnie z art. 13 ust. 1 pkt 1a i 1b Ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Każdy postój, jeśli ma on miejsce na wyznaczonym płatnym miejscu postojowym, podlega obowiązkowi uiszczenia opłaty. Opłata powinna być wykupiona bezpośrednio po zatrzymaniu się w tej strefie.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (691) ponad 20 zablokowanych
-
2022-02-18 07:06
Opinia wyróżniona
A może kątem oka Pan zobaczył samochód kontrolujący? (107)
A może jednak Pan kątem oka zauważył kontrolujący samochód i z prędkością karabinu maszynowego poleciał wykupić bilet? Dziwna sprawa.
- 241 453
-
2022-02-19 06:29
Łżesz jak ruski ambasador
Dokładnie, parkomaty często nie działają, a strefy płatne np wystawiają mandat w obszarze nie objętym strefą, nieoznaczone miejsce obok, wystawili mandat, to powinno być karane jak próba wyłudzenia i poświadczenie nieprawdy
- 1 0
-
2022-02-18 16:12
Jaja sobie robi Pan
Jak parkuję to zwracam uwagę na samachody już zaparkowane, między które muszę się zmieścić. Kwestia dbania o swoje dobro... Potem dopiero bieg świńskim truchtem do automatu, żeby wykupić bilet. Kwestii kontroli sumienia między... Trzeba wrzucić między bajki. I będzie tylko gorzej.
- 2 0
-
2022-02-18 10:41
Brawo (1)
Nauczy się
- 1 4
-
2022-02-18 12:37
Nauczy się
żeby nie płacić za parkowanie, skoro mandat dostanie tak czy owak
- 0 1
-
2022-02-18 09:52
(1)
Dziwna sprawa. Jakby kogos osobiscoe to spotkalo byloby larum ale ktos inny napewno kombinowal. Sama jakis czas temu podeszlam do parkometru a tam tylko karta. A ja z monetami. To wrocilam do auta po karte a tam odrzucone oddzucone odrzucone. Stracilam cierpliwosc postawilam auto na prywatnym. Minuta - postawione, zaplacone i z glowy. No ilez mozna sie uzerac. To bylo w Gdyni akurat.
- 13 3
-
2022-02-18 10:30
A ja mam zawsze odwrotnie.
Na miejskim, wyciągam aplikację, cyk, załatwione.
Jak ostatnio chciałem zaparkować na Słonecznej Morenie, na prywatnym, myślałem że mnie trafi.
Nie dość, że karta nie działa, to jeszcze nie można zapłacić za 10min, a musiałem dłubać stos monet, żeby uzbierało się na godzinę...- 3 4
-
2022-02-18 09:47
Długi samochód? (7)
Czy dalej ta marka fałszuje normy w czasie badania technicznego które Faszysci ustalili dla. Europy żeby inne marki wykosić?
- 4 5
-
2022-02-18 10:28
Niezłe pudło. (5)
W Europie nie trzeba było niczego fałszować.
Nacjonaliści w USA wprowadzili takie normy, bo wolnościowe złamasy nie potrafią wyprodukować diesla w swoich fabrykach.
Zostało dokręcić śrubę tak, żeby dało się kupić tylko benzynę.- 3 3
-
2022-02-18 11:10
Ale jednak wieś wagen oszukiwał i jest afera ale Faszysci ja tuszują... (3)
Oszawabic... Mówi ci to. Coś... Od wieków to samo
- 2 1
-
2022-02-18 15:36
A podjudzac? :) (1)
- 1 0
-
2022-02-18 18:23
To od jude
- 1 1
-
2022-02-18 13:04
Oszwabić
- 0 1
-
2022-02-18 10:49
A u ciebie w Mińsku?
- 1 0
-
2022-02-18 09:55
Informuję że Niemcy fałszują wyniki,, normy,, a japończycy skonstruowali taki silnik który spełnia tę normę
Wszystkie wieś vagony powinny zostać wycofane i złomowane.
- 4 1
-
2022-02-18 09:04
.
A może Ty kolego jesteś. Od Pani Prezydent
Teraz się zacznie będą robić zdjęcia z satelity i podatek weryfikować i będzie płacz .
Musi być na nowe fanaberie typu most zwodzony czy kolejna kładka na motławie .
Miasto mafijne i tyle- 5 6
-
2022-02-18 08:21
Oczywiście że tak było
- 2 2
-
2022-02-18 08:09
A może (13)
Prowadził ważną rozmowę przez telefon ? A może nie mógł jej skończyć? A może dzwoniło dziecko że ma problem ? A może słabo się poczuł? A może jest osobą o kulach bo przyjechał do zespołu orzekania o niepełnosprawności? Większość z góry zakłada że winny.
- 26 29
-
2022-02-18 11:42
A może chciał zaparkować na krzywy ryj i go przyłapano...
- 4 0
-
2022-02-18 10:47
A Tusk przyjął mandat i nie kłamał (1)
- 7 0
-
2022-02-18 11:09
A mógł płemieł mówić że czy Policjant wie kim on jest itd...
Czy wie komu on marynarkę podawał i kto te rąsię ściskał...?
- 3 1
-
2022-02-18 09:04
bo to polandia, tu kazdy kazdego by karal i jeszcze to nowe powolanie spoleczne sygnalista-ormowiec (2)
- 13 8
-
2022-02-18 11:07
A co już tatuś do znajomego nie zadzwoni bo tamtego znajomy już na emeryturze?
- 1 1
-
2022-02-18 10:27
Aaron wypad do Izraela tam jest za darmo
- 0 5
-
2022-02-18 08:38
A może jest osobą o kulach (4)
Orzekanie jest od strony podwórka. Raczej by wjechał bliżej.
- 5 13
-
2022-02-18 13:02
Albo osoba o tęczowym mózgu
- 2 1
-
2022-02-18 09:50
Jakby byl o kulach to zaparkowalby na niebieskiej kopercie (2)
- 11 4
-
2022-02-18 11:18
W tamtym momencie była zajęta
- 1 1
-
2022-02-18 11:06
Co innego jakby rydwan stał... Nie robią wtedy zdjęcia
- 1 6
-
2022-02-18 08:25
(1)
Gdyby tak było to by to napisał w reklamacji zapewne
- 20 3
-
2022-02-18 11:18
Skąd wiesz, że nie napisał?
- 4 3
-
2022-02-18 07:12
(28)
A dlaczego od razu zakładasz, że winny jest ten Pan? W normalnym kraju coś takiego jest nie do pomyślenia.
- 47 25
-
2022-02-18 13:08
Bo to jest oszust
- 2 1
-
2022-02-18 10:08
W normalnym kraju? (9)
W USA za wyrzucenie gumy, papierosa, śmieci na ulicę, chodnik jest mandat 500 dolarów. I nie ma,, że mi upadło, że wypadło... 500 i już więcej nie zrobisz tego.
- 13 5
-
2022-02-18 18:21
W parku tabliczki z napisem śmiecenie 1000 dolarów.
Można?
- 1 0
-
2022-02-18 11:39
W jakim stanie :) Nie zwiedzilem calego swiata, ale Nowy Jork to najwieksza sterta smieci, jaka w zyciu widzialem. (7)
- 8 4
-
2022-02-18 13:00
Jedz. Do Kalifornii jak cię stać. (3)
- 1 6
-
2022-02-18 15:34
San Francisco? Smieci moze i mniej, ale za to wszechobecny snob nie pozwala swobodnie oddychac :) (2)
- 3 2
-
2022-02-18 18:20
W d byłeś g widziales
- 2 0
-
2022-02-18 18:20
Snob?
- 1 0
-
2022-02-18 13:01
Wiesz odkad w NY nie białe i nie katolickie rządzą to czemu się dziwisz.. Busz... (2)
- 2 3
-
2022-02-18 13:39
(1)
NYC jest teraz czystszy niz kiedys, za "bialych, katolickich".
- 1 5
-
2022-02-18 18:22
Ciemniej trochę
Kiedyś było jaśniej i weselej
- 1 0
-
2022-02-18 07:55
(3)
Bo jest: ściema z dziadkiem i pomocą z jakimś facetem. A okazało się przed nim ostatni bilet wyszedł 4 minuty wcześniej.
- 29 6
-
2022-02-18 09:54
Wyszedl bilet czy poszla transakcja no jedno od drugiego dzieli sporo czasu do tego wiele osob stojac przy panelu sprawdza bilecik i moze tak minac i 5 min nim zakupi swoj kolejna osoba. Bywa ze szybciej pojdzies do innego i oplacisz.
- 5 6
-
2022-02-18 09:15
(1)
Może później dziadek mu pomagał?
- 5 8
-
2022-02-18 12:59
To jak ta 15 letnia Rosjanka co piła syrop razem z dziadkiem i na dopingu ja przylapali
A na koronacji,, faka,, pokazała... Ot. Dzicz
- 7 1
-
2022-02-18 07:22
(4)
Bo pisze że ma długi samochód, sprawdza czy nie wystaje na ulicę i poprawia parkowanie.
a na zdjęciu widać, że normalny sedan i wystaje.- 21 11
-
2022-02-18 10:10
Długi to jest Audi A8, BMW 7...
- 4 5
-
2022-02-18 10:10
Bogacz... Wieś vagenem...
- 3 6
-
2022-02-18 10:03
i jeszcze nie wycentrowany
mógłby przynajmniej równo stanąć.
- 3 6
-
2022-02-18 09:14
To takie gadanie macho: " Takiego mam".
- 6 6
-
2022-02-18 07:21
bo wyjaśnienie urzędu ośmieszyło tego płaczka (7)
- 43 27
-
2022-02-18 09:02
rzucaj kamieniami rzucaj, ale pamietaj karma wraca, mam nadzieje ze bedzie to poza granicami (6)
i jak dostaniesz kare w Euro to nastepnym razem sie zastanowisz co wypisujesz
- 15 14
-
2022-02-18 09:13
(5)
Czemu miałby dostać jakąś karę jeżeli uczciwie płaci?
- 12 7
-
2022-02-18 09:48
Uczciwie placi? Opisujac w jakiej to kolejce stal, zeby zaplacic? (4)
Dla mnie sciema. Zobaczyl samochod skanujacy i biegiem do parkometru. Ale sie przejechal i zaplacil za swoje kombinowanie
- 13 13
-
2022-02-18 11:16
Nie każdy cwaniakuje jak ty (1)
Nie mierz wszystkich swoją miarą, januszu biznesu
- 4 0
-
2022-02-18 12:58
Aaronie finansowy....
- 1 0
-
2022-02-18 10:11
Przecież ten komentarz nie dotyczy przypadku tego delikwenta.
- 0 3
-
2022-02-18 10:09
Zakładam że 30+ moi ulubieni
Ściema i tyle. Udawało mu się wcześniej i nagle... Ojej...
- 11 6
-
2022-02-18 07:10
typowo wschodnioeuropejskie (47)
obywatel jest winny. niech udowodni, że nie łże
- 132 31
-
2022-02-19 06:35
Bzdu,lcynea z PO
Jak Tusk dojdzie do władzy to całej RP tak będzie pktodeweloperkaaaa, i oszukiwanie ludzi a pieniędzy nie będzie i tak
- 1 2
-
2022-02-18 09:57
Nie wiem czy to prawda (2)
Ale jak mi zrobili zdjęcie, a kupowałem właśnie bilet, to uwzględnili mi. Różnice do 5 minut akceptują. Nigdy to dłużej nie trwa
- 10 2
-
2022-02-18 11:17
(1)
Dokladnie. Tu było 8 minut, brak kolejki do parkometru i parkometr w znanym kierowcy miejscu.
- 8 1
-
2022-02-18 17:25
może pojazd posiada wielu kierowców? i ten przyjechał w tomiejsce pierwszy raz? i co zatkao kakao?
- 1 5
-
2022-02-18 09:48
Dziękujemy dulkiewicz (3)
Gdańsk miastem wolności...
- 21 10
-
2022-02-18 16:23
Na swoją podwyżkę przecież zbiera
- 2 0
-
2022-02-18 11:40
bo w miastach rządzonych przez PIS nie ma parkometrów? (1)
- 5 9
-
2022-02-18 15:57
pan Dzido - kandydat Samoobrony Leppera chciał znieść opłaty za parkowanie w Warszawie
nie uzyskał dobrego wyniku ;-)
- 3 4
-
2022-02-18 08:59
DOkladnie tak jest, byl tu tekst jak zle jest w Szwecji bo drogo tylko, ze tam takie akcje sie nie zdarzaja
- 12 1
-
2022-02-18 08:02
Akurat ten łże
Czemu treść artykułu nie zgadza się z treścią reklamacji, a obie nie zgadzają się z systemami parkometrów?
- 30 4
-
2022-02-18 07:39
(36)
Na tą chwilę właśnie to udowodniono (zdjęcia zostały mu wysyłane)
- 44 22
-
2022-02-19 06:32
Stop bezmózgi
Pali mu się Stop a więc manewr nie zakończony. To oszustwo tych od skanera, gościu powinien donieść do prokuratury o poświadczenie nieprawdy przez wystawcę mandatu, przez to próbę doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem własnym
- 7 1
-
2022-02-18 10:51
Na tę chwilę.
Dobranoc.- 2 0
-
2022-02-18 09:09
. (33)
Układ jest chory ja byłem u lekarza na Wałowej i spóżniłem się dwie minuty a miałem bilet na 1,5 godziny .
Jak byłem przy aucie panowie jużmieli zrobione zdjęcia i wysłane na strone ZDIZ nie było dyskusji
130 zapłaciłem.
A może wystarczyło by zrobić widełki dla mieszkańców Gdańska .
Na Włowej parking zabudowali zaparkować sie niema gdzie i jeszcze karzą sobie płacic za co sie pytam sprzedali nas razem z miastem deweloperom- 51 15
-
2022-02-18 11:57
widzisz, dwie minuty parkowałeś za darmo, zajmowałes miejsce. ja wtedy własnie szukałem wolnego miejsca
zeby zaparkować i zapłacić z poziomu aplikacji. Wtedy to sobie po prostu wyłączam parkowanie, jak nie potrzebuje
- 7 12
-
2022-02-18 11:14
(1)
A ile te widełki? 10 minut? To będziesz pisał że "spóźniłem się 12 minut o ja biedny i nieszczęśliwy"
- 8 9
-
2022-02-18 15:15
Ile?
Pięć minut byłoby chyba dość sensowne. Miasta by to nie zbawiło.
- 7 0
-
2022-02-18 11:02
Dwie minuty, to po czasie
- 5 6
-
2022-02-18 09:50
Dosyć miedolenia
Wybory będą to pamiętajcie
- 23 3
-
2022-02-18 09:46
Miales wykupiony na 1,5h i sie spozniles (11)
Wiec zaplaciles. Co w tym dziwnego. Trzeba bylo wykupic na 2h. W ten sposob kazdy sie moze tlumaczyc, ze to tylko 2, 3, 5 minut.
- 19 34
-
2022-02-18 15:39
Bądź jasnowidzem...
...czy wizyta u lekarza zajmie ci godzinę, czy dwie.
A co z wyłudzeniami opłaty, gdy zostawiasz pojazd na 15 min. a płacisz za godzinę
i 45 minut przepada bo opłaca je następny?- 12 2
-
2022-02-18 15:13
Spóźnił się 2 minuty
Może jeszcze włączyć naliczanie sekundowe?? Powinno być kilka minut tolerancji na przedłużenie parkowania.
- 13 4
-
2022-02-18 11:07
Może k... na 8 godzin? Jeśli ktoś ma być godzinę to kupuje na 1,5 godziny z górką proste. Czasami jednak bywa różnie i brak tu czynnika ludzkiego.
- 10 4
-
2022-02-18 10:03
Jest to dziwne, bo ciezko komus zarzucic nieuczciwosc w takiej sytuacji. (7)
To samo jest pod szpitalem, ile to razy wrzucalem duzo za duzo, bo raz czekalem na badanie tak dlugo, ze stresowalem sie przekroczonym czasem. A bywa tak, ze przywioza jakiegos wieznia na badanie, a jak wszystkim nam doskonale wiadomo, taki obywatel zawsze ma pierwszenstwo przed chorymi, ktorzy nikogo nie zabili, ani nie zgwalcili. W kazdym razie nikt mi tego przedplaconego czasu nie zwraca, a oplacilem pewnie z tysiac minut, ktorych nie wykorzystalem.
- 40 7
-
2022-02-18 10:06
Jak jest do 12 wykupione to do 12 q, czego nie rozumiecie? (6)
- 16 14
-
2022-02-18 11:10
ano tego głą...e że powinno być tak. minął czas parkowania - wracasz musisz dopłacić jak nie dopłacisz mandat...proste
- 5 2
-
2022-02-18 10:37
To raczej Ty nie rozumiesz tej rozmowy. (4)
Ktos oplacil 1,5h, obiektywne powody gdzies go zatrzymaly, wraca do samochodu, oplaca dodatkowe pol godziny, o ktore przekroczyl czas i wszyscy sa zadowoleni. I tak przeciez podaje sie nr rej., wiec nawet jesli w te pol godziny namierzy to wszystko to parkingowe ufo, to po oplaceniu dodatkowego czasu system anuluje oplate dodatkowa. Banal. Ale warunkiem jest, ze zarzadzajacy podejdzie do sprawy uczciwie, a nie z nastawieniem na oszukiwanie i wyzyskiwanie mieszkancow.
- 31 9
-
2022-02-18 11:08
ale parkomaty są po to, zebys nie parkował (1)
i mają ludzi odpędzać
- 10 0
-
2022-02-18 11:46
Dulkiewicz wstawia je wszędzie
- 7 1
-
2022-02-18 10:44
Ale to wina tego co go obiektywne problemy zatrzymały i koniec. (1)
- 5 20
-
2022-02-18 11:30
Czyli nie rozumiesz tez pojecia winy. Moze juz nie pisz wiecej, zostaw jakies watpliwosci.
- 1 7
-
2022-02-18 09:22
(15)
Zawsze możesz zainstalować w telefonie aplikacje i będzie naliczać Ci czas za parkowanie automatycznie.
- 30 23
-
2022-02-18 11:14
I zrobią ci zdjęcie nim zdążysz zaparkować, wyłączyć silnik, włączyć aplikację i kupić (2)
więc co ci po "automatycznym naliczaniu czasu"? Wg prawa bilet w aplikacji należy kupić przed wyjściem z samochodu, ale ta sprawa pokazuje, że system nie widzi czy kierowca wysiadł czy nie i wysyła mandaty na ślepo.
- 17 5
-
2022-02-18 11:27
Czyli jak zostawię kogoś w samochodzie, mogę parkować za darmo? (1)
Coś tu się teoria nie klei...
- 13 4
-
2022-02-18 12:10
Jeśli w samochodzie jest jeszcze kierowca, to nie ma podstaw by twierdzić, że już zakończył płatność za postój w aplikacji
Mandat powinien być wystawiony tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy nie ma żadnych wątpliwości, że kierowca zakończył parkowanie, odszedł od pojazdu i nie zamierza już płacić za postój. W przeciwnym razie mamy domniemanie winy kierowcy, a to jest niezgodne z Konstytucją RP.
- 14 1
-
2022-02-18 09:58
A ja chce tak placic i bez aplikacji. Czyzbym byl dzieckiem gorszego boga? (1)
- 28 8
-
2022-02-18 10:25
A ja nie chcę się zrzucać na obsługę gotówki w parkomatach, bo wszyscy trzej upośledzeni technologicznie użytkownicy robią raban.
- 8 27
-
2022-02-18 09:47
(9)
A jak pobrać taką aplikację na nokię 6310i?
- 44 12
-
2022-02-18 16:34
Nie pobierać absolutnie nie zmieniać telefonu, i płacić mandaty ;)
- 2 3
-
2022-02-18 13:40
Jakiś wysyp użytkowników 6310i
- 7 2
-
2022-02-18 11:58
na nokie nie da rady. dlatego lepiej zaplacic wiecej za parking, niz oszczedzac pare zlotych
- 8 3
-
2022-02-18 10:24
Zeskanować kod na paśniku dla konia, którym przyjechałeś... (3)
- 19 21
-
2022-02-18 11:44
Co innego rydwan GD... (2)
- 16 5
-
2022-02-18 15:08
Słabe... (1)
- 5 2
-
2022-02-19 11:33
poczekamy az aplikacja na nokie bedzie obejmowala zarzadzanie calymi sprawami miasta wtedy
stado tych darmozjadow pozwoli odetchnac ludziom ktorzy w jakis sposob placa im 90$ za duzo. to juz niedaleko AI robi niesamowite postepy
- 1 0
-
2022-02-18 09:59
przez LTE (1)
- 14 11
-
2022-02-18 10:17
5G
- 10 7
-
2022-02-18 08:26
Opinia wyróżniona
Reklamacja powinna być przyjęta (24)
Kierowca tym razem ma rację.
1/ Pierwsze zdjęcie samochodu z godziny 12:34. Rozpoczęcie postoju - widoczne włączone światła samochodu - kierowca dopiero podjechał/ stanął na miejscu.
2/ Automat , w którym opłacił kierowca bilet - do godz. 12:38 był zajęty przez innego kierowcę - sam GZDiZ potwierdza iż ostatnia transakcja odbyła się wKierowca tym razem ma rację.
1/ Pierwsze zdjęcie samochodu z godziny 12:34. Rozpoczęcie postoju - widoczne włączone światła samochodu - kierowca dopiero podjechał/ stanął na miejscu.
2/ Automat , w którym opłacił kierowca bilet - do godz. 12:38 był zajęty przez innego kierowcę - sam GZDiZ potwierdza iż ostatnia transakcja odbyła się w tym punkcie o tym czasie.
3/ Od g. 12:38 powinno się liczyć w tym przypadku czas ok. 5minut jako okres w którym kierowca dokonać powinien zapłaty. Wcześniej automat był niedostępny czyli transakcja zapłaty nie mogła być dokonana w ten sposób. Kierowca uiścił opłatę o g. 12:42 czyli zmieścił się w czasie 5 minut.- 526 90
-
2022-02-18 12:52
oczywiście, ze powinna być przyjęta. Kierujący uiścił opłatę. Koniec i kropka. Nawet jeśli, jak to ktoś napisał: kątem oka zobaczył samochód kontrolujący. Opłata jest opłata, a opóźnienie na tyle male, że nie powinno mieć znaczenia. Tego brakowało abyśmy biegali do parkometrów ze strachem, ze nie zdążymy opłacić postoju
- 9 4
-
2022-02-18 12:50
Reklamacja nie powinna być przyjęta! (1)
Ten pan jeździ nówka Passatem, ci w passatach najczęściej lubią przycwaniaczyć, a poza tym na biednego nie trafiło więc żale i pretensje zachowaj pan dla siebie i płać pan mandacik!
- 3 5
-
2022-02-18 19:45
Jaka tam mówka
- 1 0
-
2022-02-18 10:14
wystarczy że samochod zeskanuje
i wystawi mandant jesli np. pol godziny potem nie bedzie oplacony jeszcze
- 2 0
-
2022-02-18 09:37
Kombinatorów unas by nie placic unas niebrakuje powinien jeszce 3 raz dostac oplate zato ze oszukuje
- 7 5
-
2022-02-18 09:25
mandat nalozony slusznie
miasto nie jest dla mieszkancow, tylko dla korzysci majatkowych w formie kar, oplat i podatkow
- 17 1
-
2022-02-18 09:07
(1)
GZDIZ potwierdza ze transakcjia została zakonczona a nie rozpoczeta przez poprzedniego kierowce wykupienie biletu nie zajmuje 5 minut przeciez wiec nie ma tu zadnego rozsadnego wyjasnienia jezeli chodzi o kierowce zreszta wykupil bilet po raz 3 w tym miejscu wiec...
- 12 2
-
2022-02-18 10:15
Dokańczam:
Więc to osoba, która uczciwie płaci za parkowanie, a nie próbuje okraść system. Dwa razy zapłacił w odpowiednim momencie, a za trzecim razem uznał, że sobie zaoszczędzi 50 groszy, dla zasady, ale nie wiem jakiej, bo skoro dwie opłaty wniósł regulaminowo, to raczej widzę tu inną zasadę. No ale ja umiem logicznie myśleć, czego i pani życzę na przyszłość.- 12 2
-
2022-02-18 09:07
Skąd wiesz, że kierowca nie stał tam przez 5 minut z włączonym światłem stopu i grzebał w telefonie? To częsta praktyka.
- 11 3
-
2022-02-18 09:04
dzień bez art. o parkowaniu jest dniem straconym
- 8 0
-
2022-02-18 08:57
(1)
nie uiścił o 12:42, przyjrzyj się fotce biletu - opłacone do 13:46, a opłata na 1 godzine i 1 minutę... Pan Michał, kłamie i jest drobnym cwaniakiem
- 19 5
-
2022-02-18 11:30
Znam go głosuje przeciw PiS, zawsze.
Nawet jak bierze 500+ to z obrzydzeniem
- 3 1
-
2022-02-18 08:57
nie ma darmowych lanczy i miejsc parkingowych!
Jakie "dopiero podjechał"? Zaczął zajmować cenne miejsce parkingowe to niech płaci. Proste.
- 11 18
-
2022-02-18 08:38
(10)
1 - pod warunkiem że kierowca niepełnosprawny ruchowo
2 - potwierdził ze poprzednia transakcja zakończyła się 4 min wcześniej..... sporo czasu na zrobienie opłaty
3 - jeszcze raz, automat był dostepny przez 4 min.....
Czytelnik chciał przycwaniaczyć i teraz marudzi- 37 44
-
2022-02-18 09:14
To nigdy nie stałeś za starszym panem? (9)
Skoro pan zakończył transakcję 12.38 ( czyli zatwierdzenie kwoty z karty lub gotówki), to następne przynajmniej 3 minuty zajęło mu wyjęcie karty lub zabranie reszty, włożenia do portfela, schowanie portfela do kieszeni, zdjęcie np. okularów, założenie rękawiczek i odejście od parkomatu. Mnie kiedyś opłacenie postoju w Gdyni, gdy przede mną stały 2 osoby, zajęło 10 minut
- 45 16
-
2022-02-18 12:34
(2)
Dlatego nalezy miec apke. Idac dalej tokiem twojego rozumowania, oplacenie naleznosci w parkomacie moze trwac i 20 minut w wyjatkowo niesprzyjajacych okolicznosciach. Czyli co, postulujesz 20-min parking za darmo? :)
- 0 2
-
2022-02-18 18:08
z tych operacji ewidentnie wynika, że gość cały czas był na parkingu.
Może i polował na 20 minut spędzenia wolnego czasu w ten sposób.
- 3 0
-
2022-02-18 17:59
Bądź tak bystry i powiedz jak zainstalować apkę na Nokii 3310.
No chyba, że jesteś tak głupi, że uważasz, że każdy ma obowiązek mieć najnowszego smartfona?- 4 1
-
2022-02-18 11:11
Ja stałem za. Starszą. Panią... Jezu... Nigdy więcej na zawietrznej
- 2 2
-
2022-02-18 10:48
(1)
stałem dlatego używam apki, ale nie, nie zajęło to starszemu panu 7 min - typ opłacił o 12:45, a nie 12:42
- 8 0
-
2022-02-18 17:43
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni odpowiada:
Opłata za postój w SPP została o godzinie 12:42 wykupiona po raz trzeci tego dnia, w tym samym parkometrze i na ten sam pojazd.
Sam GZDIZ - potwierdza godzinę 12:42 / chyba iż błąd w druku / lub system dolicza 2-3 min na wydruku jako czas na powrót do samochodu i pozostawienie biletu za szybą.- 3 0
-
2022-02-18 09:41
Mam propozycję (2)
Zrób eksperyment: sprawdź ze stoperem ile sekund zajmą Ci te czynności, które wymieniłeś. Zapewniam Cię, że nie będą to przynajmniej 3 minuty, a jeśli nawet, to kulturalnie wytłumaczyłbym takiemu delikwentowi, że tu są też inni ludzie, więc dobrze gdyby ruszył d***.
- 14 38
-
2022-02-18 11:53
Bez sensu... (1)
Ale po co poganiać, stresować starszych ludzi skoro ja się nigdzie nie spieszę? Skąd gościu miał wiedzieć że go służby namierzają i każda sekunda się liczy?
- 17 2
-
2022-02-18 20:20
Bez sensu
To są tłumaczenia Czytelnika. Nie wierzę, że GZDiZ fantazjuje na tak dużą skalę, żeby wmawiać komuś wcześniejsze dwukrotne parkowanie.
- 1 7
-
2022-02-18 07:23
Opinia wyróżniona
(34)
Pierwsze zdjecie bylo o 12:34 a bilet został kupiony o 12:42. 8 minut na zaparkowanie na pustym parkingu i kupno biletu to szmat czasu.
- 188 324
-
2023-07-28 14:48
5 minut
To mam zawsze robić na wariackich papierach ??a jeśli przyjadę z 2 dziecię to nigdy nie dam rady zmieścić się w tych 5 minutach .Ten status napisał pedał albo kawaler !!
- 0 0
-
2022-02-18 22:22
do ciebie
szmat czasu to twoja stara
- 0 0
-
2022-02-18 19:01
Pusia
Byłam w Gdańsku i parkowałam i wykupiłam bilet i też zapłaciłam mandat. To jest po prostu złodziejstwo. I niestety nie wygrałam z tymi przepisami
- 10 1
-
2022-02-18 18:04
8 min...
Pragnę przytoczyć fakt, że wielokrotnie biletomaty, mówiąc kolokwialnie zamulają. Problemy z łącznością, wolne działanie itd.
Niejednokrotnie sama procedura opłaty za postój to 3 minuty. Doliczmy dojście do automatu, transakcję, oczekiwanie na inne osoby w kolejce przed nami, dojście z powrotem do auta.
Minuta to aż 60 sekund, ale to na prawdę szybko mija.- 10 1
-
2022-02-18 14:14
jak parkomat nie działa, to nie szmat.
- 6 0
-
2022-02-18 11:36
Oczywiście.
Inaczej ludzie by sobie parkowali za darmo na 15 minut i twierdzili że w kolejce do parkomatu stali.- 4 4
-
2022-02-18 10:26
A co jeśli nie bywasz w tym miejscu? (2)
I potrzebujesz się zorientować czy opłata jest potrzebna, gdzie jest parkometr, jak działa, ILE będzie Cię kosztowała ta przyjemność? Potrzebujesz podjąć decyzję w jaki sposób uiścisz opłatę - którą kartą, a może jednak blikiem?
Myślę, że 10min byłoby rozsądnym czasem buforowym między zatrzymaniem auta, a uiszczeniem opłaty.- 14 4
-
2022-02-18 11:26
Facet był tam trzeci raz w ciągu tego samego dnia i nie orientował się gdzie jest parkometr i jak działa?
- 5 5
-
2022-02-18 10:47
W 10 minut to d............y nie wytzesz po s..................u.Powinno być przede wszystkim 30 minut bezplatnie,a na zalatwienie oplaty z 20 minut,gdyż przy parkometrach często jest kolejka,starsi ludzie nie nadążają za technologią z szybkością karabinu maszynowego,a te sposoby firm to tylko zdierstwo w njgorszym wydaniu.
- 6 5
-
2022-02-18 09:36
Kolejny pirat drogowy facet nie potrafi z w ciagu 8minut zaplacic i naturalnie w reklamacji podaje inne informacje a jak mu
- 5 11
-
2022-02-18 09:11
(1)
Gorzej - kłamie że kupił o 12:42, bo ze zdjęcia biletu wynika że kupił o 12:45 - opłata jest DO 13:46, dokonana na 1 godzinę 1 minutę
- 9 8
-
2022-02-18 09:41
Przecież to typowe bicie piany
Trzecie kolejne płacenie w tym samym parkomacie tego samego dnia i nagle musiał lokalizować parkomat? Godziny płatności też mu się pomyliły? Nie, po prostu nie zauważył pierwszego przejazdu samochodu kontrolującego i wyskoczył z roboty dopiero po drugim przejeździe. Takich mistrzów od stania przy szybie w sklepie czy przy oknie w pracy jest mnóstwo. Tylko trzeba już być naprawdę ograniczonym, by potem pochwalić się swoim dziaderstwem jeszcze w prasie.
- 17 9
-
2022-02-18 09:04
1 zdjęcie było owszem (9)
Ale zrobione gdy pojazd był jeszcze w ruchu, a nie zaparkowany, kierowca mógł np. wycofać by poprawić auto - wykonując ten manewr musiał ustąpić 5 autom jadącym z tyłu. Zaparkował później, poszedł do parkomatu a ten był zajęty.
Pozatym, zapłacił?? Zapłacił - to na _uj drążyć temat.- 46 8
-
2022-02-18 09:57
Tak to kazdy kombinujacy parkowalby samochod na 4 godz a pozniej placil za 10 min (1)
A ty bys to za kazdym razem komentowal " ale zaplacil? Zaplacil" a parkingi oplacane bylyby z naszych podatkow a nie przez parkujacych. Dobre podejscie ekonomiczne
- 8 13
-
2022-02-18 12:18
nikt by tak nie ryzykował bo w ciągu 4 godzin są w stanie cię sprawdzić
nie istotne powinno być również to czy zrobił to bo przyuważył kontrolę czy nie. Takich szczęściarzy co zauważą jest niewielu więc nie ma co się nad tym pochylać. To tylko margines. Skoro jest bilet to nie powinno być mandatu.
- 9 2
-
2022-02-18 09:49
Masakra (4)
Oczywiście, pojazd był w ruchu. To po pierwsze.
Po drugie jeżeli kierowca, dokonał opłaty w ciągu 8 minut to znaczy że chciał to zrobić. Nie pozostawił pojazdu.
po trzecie płatność spokojnie może trwać 3-4 minuty, wbicie numeru, terminal itp. W dodatku osoba która dokonywała płatności wcześniej nie musiała odejść od parkometru od razuOczywiście, pojazd był w ruchu. To po pierwsze.
Po drugie jeżeli kierowca, dokonał opłaty w ciągu 8 minut to znaczy że chciał to zrobić. Nie pozostawił pojazdu.
po trzecie płatność spokojnie może trwać 3-4 minuty, wbicie numeru, terminal itp. W dodatku osoba która dokonywała płatności wcześniej nie musiała odejść od parkometru od razu po wydrukowaniu biletu.
Po czwarte to widać kto płaci za parkingi, kto nie. Sami widzieli że był tam wcześniej i opłacał parkingi. Dla mnie nie ludzie tylko skok na pieniądze obywatele i tyle- 29 8
-
2022-02-18 11:26
(1)
Po sprawiedliwość to tylko do TSUE.
- 2 1
-
2022-02-19 00:24
Tsue może nam zrobić
Jak beda fikać to wypisujemy sie z euro kołchozu
- 2 2
-
2022-02-18 10:42
(1)
To nie tylko skok na pieniądze obywatela to zwykle sk.............stwo.Niedlugo będziemy musieli jeszcze parkować z szybkością rajdowca ,i biegać do parkometru z szybkością sprintera.Przestańcie w końcu doić ludzi ,ciągle wam mało i mało .Wystarczy już że wprowadzacie setki zakazow i nakazow dla uczciwie pracujących obywateli,ile ma jeszcze trwać ten cyrk,może naprawdę trzeba wyjść już na ulice bo powoli nie daje się żyć w tym sy.......ie
- 14 5
-
2022-02-18 11:38
zwykłe sk... to pchanie się śmierdzącym pojazdem do centrum miasta
- 4 12
-
2022-02-18 09:28
(1)
Między pierwszym a drugim zdjęciem nie ma żadnej różnicy w ustawieniu samochodu. Więc jak - poprawił trafiając idealnie w to samo miejsce???
- 17 8
-
2022-02-18 11:44
Moglo tak byc, ale nie ma to zadnego znaczenia.
Po prostu pierwsze zdjecie nie jest dowodem na rozpoczecie parkowania, wrecz jest antydowodem, dlatego dalsza dyskusja jest jalowa. GZDiZ najzwyczajniej nie jest w stanie udowodnic, kiedy ropoczelo sie parkowanie. Pewnie latwiej by im bylo, gdyby pierwsze zdjecie calkiem skasowali.
- 11 3
-
2022-02-18 08:45
Odp (2)
Parking przy Dyrekcyjnej do 17 nigdy nie jest pusty.
- 23 7
-
2022-02-18 09:08
nie jest, ale skad maja to wiedziec dzieci internetu, przeciez to rodzice za nich wszystko zalatwiaja
- 12 7
-
2022-02-18 09:04
Na tych zdjęciach widać wolne miejsca z obu stron tego samochodu.
- 16 5
-
2022-02-18 08:45
Piszsesz służbowo piS menie ? (8)
- 22 59
-
2022-02-18 10:38
A co ukarali sekciarza z PO?
Już PiS winien... W Gdańsku? A nie Dulkiewicz?
- 12 3
-
2022-02-18 09:07
masakra pismeni za wszystko wszystki by karali ale o pegasusie zapominaja, jak karac to karac za pegasusa tez (6)
- 22 17
-
2022-02-18 12:44
Udaj sie na leczenie psychiatryczne, natychmiast!!!
- 1 1
-
2022-02-18 09:29
To wasz kolorowy Gdańsk (4)
was chce ukarać. Nie żadni pismeni.
- 37 10
-
2022-02-18 09:40
Opozycja i jej problemy (3)
Kolejny co nie miał 3 zl na parking. Chciał oszukać bastion PO
- 16 15
-
2022-02-18 10:39
na POpaprańca trafiło?
Ale jaja ale jaja
- 7 3
-
2022-02-18 09:44
Jak sr*..cie to też o polityce rozmawiacie? Proponuję terapię lub leki. (1)
- 25 3
-
2022-02-18 11:32
A później dulkiewicz na prąd nie ma i na parady
- 8 3
Wszystkie opinie
-
2022-02-18 07:04
Czas na PIS (15)
Prawo i sprawiedliwość tego brakuje w Gdańsku. kacper liczymy na porządki.
- 82 180
-
2022-02-18 07:21
Kacper musiał by w pierwszej kolejności zrobić porządek na swoim "strychu" (4)
Bo głupotą wieje od niego z daleka... W tym wypadku od jabłka do jabłoni jest bardzo daleko...
- 26 7
-
2022-02-18 08:13
no i oddać 20 tysięcy (3)
stop dojnej zmianie komunistów i złodziei
- 15 2
-
2022-02-18 08:45
Czydzieści (2)
- 5 3
-
2022-02-18 09:43
(1)
Co to jest czydzieści !!!!! Chyba trzydzieści !!!
- 4 0
-
2022-02-18 11:33
Czydziesci to pisał wyznawca Jajka W.
- 0 3
-
2022-02-18 07:27
Porządki, porządki...
A wtedy będzie tak, jak po wprowadzeniu Polskiego Ładu.
- 24 4
-
2022-02-18 07:34
hahaahha (1)
w zadnym ,ale to w żadnym miescie pis nie zrobił porządków , jedynie chlew i syf. W kilku przypadkach skończyło się referendami odwołującymi nieudaczników i złodzieii.
- 18 5
-
2022-02-18 08:46
Nie lubisz jude i SSyjonistów ? oNe od 1945r tak sie starają !
- 1 3
-
2022-02-18 09:45
Wystarczy nam szarańcza zwana PO u władzy
- 7 9
-
2022-02-18 10:51
Porządek jak w Polskim Ładzie? To gratuluję! (1)
- 10 2
-
2022-02-18 11:34
Jak nie kraść,, modlitewnik PO,,
- 2 6
-
2022-02-18 10:57
Kacper to zdrajca regionu. Niech nawet nie pokazuje się na oczy ten pisowski liz. s.
- 6 5
-
2022-02-18 15:32
Nie daj co. Taki on gospodarny, że mimo odszkodowania za ojca musiał brać jeszcze dotację z pośredniaka żeby kancelarię otworzyć. Byłby kolejny Polski Wał.
- 5 2
-
2022-02-18 17:12
zaproś ich sobie do domu i będziesz szczasllywy
- 2 0
-
2022-02-18 17:27
dokładnie - trzeba rozbić układ totalnych
- 1 2
-
2022-02-18 07:05
Lepsi od skarbówki (2)
- 100 10
-
2022-02-18 09:56
Zawsze zasłaniam (1)
Tablicę
- 4 0
-
2022-02-18 10:05
zuch
- 2 0
-
2022-02-18 07:06
Opinia wyróżniona
A może kątem oka Pan zobaczył samochód kontrolujący? (107)
A może jednak Pan kątem oka zauważył kontrolujący samochód i z prędkością karabinu maszynowego poleciał wykupić bilet? Dziwna sprawa.
- 241 453
-
2022-02-18 07:10
typowo wschodnioeuropejskie (47)
obywatel jest winny. niech udowodni, że nie łże
- 132 31
-
2022-02-18 07:39
(36)
Na tą chwilę właśnie to udowodniono (zdjęcia zostały mu wysyłane)
- 44 22
-
2022-02-18 09:09
. (33)
Układ jest chory ja byłem u lekarza na Wałowej i spóżniłem się dwie minuty a miałem bilet na 1,5 godziny .
Jak byłem przy aucie panowie jużmieli zrobione zdjęcia i wysłane na strone ZDIZ nie było dyskusji
130 zapłaciłem.
A może wystarczyło by zrobić widełki dla mieszkańców Gdańska .
Na Włowej parking zabudowali zaparkować sie niema gdzie i jeszcze karzą sobie płacic za co sie pytam sprzedali nas razem z miastem deweloperom- 51 15
-
2022-02-18 09:22
(15)
Zawsze możesz zainstalować w telefonie aplikacje i będzie naliczać Ci czas za parkowanie automatycznie.
- 30 23
-
2022-02-18 09:47
(9)
A jak pobrać taką aplikację na nokię 6310i?
- 44 12
-
2022-02-18 09:59
przez LTE (1)
- 14 11
-
2022-02-18 10:17
5G
- 10 7
-
2022-02-18 10:24
Zeskanować kod na paśniku dla konia, którym przyjechałeś... (3)
- 19 21
-
2022-02-18 11:44
Co innego rydwan GD... (2)
- 16 5
-
2022-02-18 15:08
Słabe... (1)
- 5 2
-
2022-02-19 11:33
poczekamy az aplikacja na nokie bedzie obejmowala zarzadzanie calymi sprawami miasta wtedy
stado tych darmozjadow pozwoli odetchnac ludziom ktorzy w jakis sposob placa im 90$ za duzo. to juz niedaleko AI robi niesamowite postepy
- 1 0
-
2022-02-18 11:58
na nokie nie da rady. dlatego lepiej zaplacic wiecej za parking, niz oszczedzac pare zlotych
- 8 3
-
2022-02-18 13:40
Jakiś wysyp użytkowników 6310i
- 7 2
-
2022-02-18 16:34
Nie pobierać absolutnie nie zmieniać telefonu, i płacić mandaty ;)
- 2 3
-
2022-02-18 09:58
A ja chce tak placic i bez aplikacji. Czyzbym byl dzieckiem gorszego boga? (1)
- 28 8
-
2022-02-18 10:25
A ja nie chcę się zrzucać na obsługę gotówki w parkomatach, bo wszyscy trzej upośledzeni technologicznie użytkownicy robią raban.
- 8 27
-
2022-02-18 11:14
I zrobią ci zdjęcie nim zdążysz zaparkować, wyłączyć silnik, włączyć aplikację i kupić (2)
więc co ci po "automatycznym naliczaniu czasu"? Wg prawa bilet w aplikacji należy kupić przed wyjściem z samochodu, ale ta sprawa pokazuje, że system nie widzi czy kierowca wysiadł czy nie i wysyła mandaty na ślepo.
- 17 5
-
2022-02-18 11:27
Czyli jak zostawię kogoś w samochodzie, mogę parkować za darmo? (1)
Coś tu się teoria nie klei...
- 13 4
-
2022-02-18 12:10
Jeśli w samochodzie jest jeszcze kierowca, to nie ma podstaw by twierdzić, że już zakończył płatność za postój w aplikacji
Mandat powinien być wystawiony tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy nie ma żadnych wątpliwości, że kierowca zakończył parkowanie, odszedł od pojazdu i nie zamierza już płacić za postój. W przeciwnym razie mamy domniemanie winy kierowcy, a to jest niezgodne z Konstytucją RP.
- 14 1
-
2022-02-18 09:46
Miales wykupiony na 1,5h i sie spozniles (11)
Wiec zaplaciles. Co w tym dziwnego. Trzeba bylo wykupic na 2h. W ten sposob kazdy sie moze tlumaczyc, ze to tylko 2, 3, 5 minut.
- 19 34
-
2022-02-18 10:03
Jest to dziwne, bo ciezko komus zarzucic nieuczciwosc w takiej sytuacji. (7)
To samo jest pod szpitalem, ile to razy wrzucalem duzo za duzo, bo raz czekalem na badanie tak dlugo, ze stresowalem sie przekroczonym czasem. A bywa tak, ze przywioza jakiegos wieznia na badanie, a jak wszystkim nam doskonale wiadomo, taki obywatel zawsze ma pierwszenstwo przed chorymi, ktorzy nikogo nie zabili, ani nie zgwalcili. W kazdym razie nikt mi tego przedplaconego czasu nie zwraca, a oplacilem pewnie z tysiac minut, ktorych nie wykorzystalem.
- 40 7
-
2022-02-18 10:06
Jak jest do 12 wykupione to do 12 q, czego nie rozumiecie? (6)
- 16 14
-
2022-02-18 10:37
To raczej Ty nie rozumiesz tej rozmowy. (4)
Ktos oplacil 1,5h, obiektywne powody gdzies go zatrzymaly, wraca do samochodu, oplaca dodatkowe pol godziny, o ktore przekroczyl czas i wszyscy sa zadowoleni. I tak przeciez podaje sie nr rej., wiec nawet jesli w te pol godziny namierzy to wszystko to parkingowe ufo, to po oplaceniu dodatkowego czasu system anuluje oplate dodatkowa. Banal. Ale warunkiem jest, ze zarzadzajacy podejdzie do sprawy uczciwie, a nie z nastawieniem na oszukiwanie i wyzyskiwanie mieszkancow.
- 31 9
-
2022-02-18 10:44
Ale to wina tego co go obiektywne problemy zatrzymały i koniec. (1)
- 5 20
-
2022-02-18 11:30
Czyli nie rozumiesz tez pojecia winy. Moze juz nie pisz wiecej, zostaw jakies watpliwosci.
- 1 7
-
2022-02-18 11:08
ale parkomaty są po to, zebys nie parkował (1)
i mają ludzi odpędzać
- 10 0
-
2022-02-18 11:46
Dulkiewicz wstawia je wszędzie
- 7 1
-
2022-02-18 11:10
ano tego głą...e że powinno być tak. minął czas parkowania - wracasz musisz dopłacić jak nie dopłacisz mandat...proste
- 5 2
-
2022-02-18 11:07
Może k... na 8 godzin? Jeśli ktoś ma być godzinę to kupuje na 1,5 godziny z górką proste. Czasami jednak bywa różnie i brak tu czynnika ludzkiego.
- 10 4
-
2022-02-18 15:13
Spóźnił się 2 minuty
Może jeszcze włączyć naliczanie sekundowe?? Powinno być kilka minut tolerancji na przedłużenie parkowania.
- 13 4
-
2022-02-18 15:39
Bądź jasnowidzem...
...czy wizyta u lekarza zajmie ci godzinę, czy dwie.
A co z wyłudzeniami opłaty, gdy zostawiasz pojazd na 15 min. a płacisz za godzinę
i 45 minut przepada bo opłaca je następny?- 12 2
-
2022-02-18 09:50
Dosyć miedolenia
Wybory będą to pamiętajcie
- 23 3
-
2022-02-18 11:02
Dwie minuty, to po czasie
- 5 6
-
2022-02-18 11:14
(1)
A ile te widełki? 10 minut? To będziesz pisał że "spóźniłem się 12 minut o ja biedny i nieszczęśliwy"
- 8 9
-
2022-02-18 15:15
Ile?
Pięć minut byłoby chyba dość sensowne. Miasta by to nie zbawiło.
- 7 0
-
2022-02-18 11:57
widzisz, dwie minuty parkowałeś za darmo, zajmowałes miejsce. ja wtedy własnie szukałem wolnego miejsca
zeby zaparkować i zapłacić z poziomu aplikacji. Wtedy to sobie po prostu wyłączam parkowanie, jak nie potrzebuje
- 7 12
-
2022-02-18 10:51
Na tę chwilę.
Dobranoc.- 2 0
-
2022-02-19 06:32
Stop bezmózgi
Pali mu się Stop a więc manewr nie zakończony. To oszustwo tych od skanera, gościu powinien donieść do prokuratury o poświadczenie nieprawdy przez wystawcę mandatu, przez to próbę doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem własnym
- 7 1
-
2022-02-18 08:02
Akurat ten łże
Czemu treść artykułu nie zgadza się z treścią reklamacji, a obie nie zgadzają się z systemami parkometrów?
- 30 4
-
2022-02-18 08:59
DOkladnie tak jest, byl tu tekst jak zle jest w Szwecji bo drogo tylko, ze tam takie akcje sie nie zdarzaja
- 12 1
-
2022-02-18 09:48
Dziękujemy dulkiewicz (3)
Gdańsk miastem wolności...
- 21 10
-
2022-02-18 11:40
bo w miastach rządzonych przez PIS nie ma parkometrów? (1)
- 5 9
-
2022-02-18 15:57
pan Dzido - kandydat Samoobrony Leppera chciał znieść opłaty za parkowanie w Warszawie
nie uzyskał dobrego wyniku ;-)
- 3 4
-
2022-02-18 16:23
Na swoją podwyżkę przecież zbiera
- 2 0
-
2022-02-18 09:57
Nie wiem czy to prawda (2)
Ale jak mi zrobili zdjęcie, a kupowałem właśnie bilet, to uwzględnili mi. Różnice do 5 minut akceptują. Nigdy to dłużej nie trwa
- 10 2
-
2022-02-18 11:17
(1)
Dokladnie. Tu było 8 minut, brak kolejki do parkometru i parkometr w znanym kierowcy miejscu.
- 8 1
-
2022-02-18 17:25
może pojazd posiada wielu kierowców? i ten przyjechał w tomiejsce pierwszy raz? i co zatkao kakao?
- 1 5
-
2022-02-19 06:35
Bzdu,lcynea z PO
Jak Tusk dojdzie do władzy to całej RP tak będzie pktodeweloperkaaaa, i oszukiwanie ludzi a pieniędzy nie będzie i tak
- 1 2
-
2022-02-18 07:12
(28)
A dlaczego od razu zakładasz, że winny jest ten Pan? W normalnym kraju coś takiego jest nie do pomyślenia.
- 47 25
-
2022-02-18 07:21
bo wyjaśnienie urzędu ośmieszyło tego płaczka (7)
- 43 27
-
2022-02-18 09:02
rzucaj kamieniami rzucaj, ale pamietaj karma wraca, mam nadzieje ze bedzie to poza granicami (6)
i jak dostaniesz kare w Euro to nastepnym razem sie zastanowisz co wypisujesz
- 15 14
-
2022-02-18 09:13
(5)
Czemu miałby dostać jakąś karę jeżeli uczciwie płaci?
- 12 7
-
2022-02-18 09:48
Uczciwie placi? Opisujac w jakiej to kolejce stal, zeby zaplacic? (4)
Dla mnie sciema. Zobaczyl samochod skanujacy i biegiem do parkometru. Ale sie przejechal i zaplacil za swoje kombinowanie
- 13 13
-
2022-02-18 10:09
Zakładam że 30+ moi ulubieni
Ściema i tyle. Udawało mu się wcześniej i nagle... Ojej...
- 11 6
-
2022-02-18 10:11
Przecież ten komentarz nie dotyczy przypadku tego delikwenta.
- 0 3
-
2022-02-18 11:16
Nie każdy cwaniakuje jak ty (1)
Nie mierz wszystkich swoją miarą, januszu biznesu
- 4 0
-
2022-02-18 12:58
Aaronie finansowy....
- 1 0
-
2022-02-18 07:22
(4)
Bo pisze że ma długi samochód, sprawdza czy nie wystaje na ulicę i poprawia parkowanie.
a na zdjęciu widać, że normalny sedan i wystaje.- 21 11
-
2022-02-18 09:14
To takie gadanie macho: " Takiego mam".
- 6 6
-
2022-02-18 10:03
i jeszcze nie wycentrowany
mógłby przynajmniej równo stanąć.
- 3 6
-
2022-02-18 10:10
Bogacz... Wieś vagenem...
- 3 6
-
2022-02-18 10:10
Długi to jest Audi A8, BMW 7...
- 4 5
-
2022-02-18 07:55
(3)
Bo jest: ściema z dziadkiem i pomocą z jakimś facetem. A okazało się przed nim ostatni bilet wyszedł 4 minuty wcześniej.
- 29 6
-
2022-02-18 09:15
(1)
Może później dziadek mu pomagał?
- 5 8
-
2022-02-18 12:59
To jak ta 15 letnia Rosjanka co piła syrop razem z dziadkiem i na dopingu ja przylapali
A na koronacji,, faka,, pokazała... Ot. Dzicz
- 7 1
-
2022-02-18 09:54
Wyszedl bilet czy poszla transakcja no jedno od drugiego dzieli sporo czasu do tego wiele osob stojac przy panelu sprawdza bilecik i moze tak minac i 5 min nim zakupi swoj kolejna osoba. Bywa ze szybciej pojdzies do innego i oplacisz.
- 5 6
-
2022-02-18 10:08
W normalnym kraju? (9)
W USA za wyrzucenie gumy, papierosa, śmieci na ulicę, chodnik jest mandat 500 dolarów. I nie ma,, że mi upadło, że wypadło... 500 i już więcej nie zrobisz tego.
- 13 5
-
2022-02-18 11:39
W jakim stanie :) Nie zwiedzilem calego swiata, ale Nowy Jork to najwieksza sterta smieci, jaka w zyciu widzialem. (7)
- 8 4
-
2022-02-18 13:00
Jedz. Do Kalifornii jak cię stać. (3)
- 1 6
-
2022-02-18 15:34
San Francisco? Smieci moze i mniej, ale za to wszechobecny snob nie pozwala swobodnie oddychac :) (2)
- 3 2
-
2022-02-18 18:20
Snob?
- 1 0
-
2022-02-18 18:20
W d byłeś g widziales
- 2 0
-
2022-02-18 13:01
Wiesz odkad w NY nie białe i nie katolickie rządzą to czemu się dziwisz.. Busz... (2)
- 2 3
-
2022-02-18 13:39
(1)
NYC jest teraz czystszy niz kiedys, za "bialych, katolickich".
- 1 5
-
2022-02-18 18:22
Ciemniej trochę
Kiedyś było jaśniej i weselej
- 1 0
-
2022-02-18 18:21
W parku tabliczki z napisem śmiecenie 1000 dolarów.
Można?
- 1 0
-
2022-02-18 13:08
Bo to jest oszust
- 2 1
-
2022-02-18 08:09
A może (13)
Prowadził ważną rozmowę przez telefon ? A może nie mógł jej skończyć? A może dzwoniło dziecko że ma problem ? A może słabo się poczuł? A może jest osobą o kulach bo przyjechał do zespołu orzekania o niepełnosprawności? Większość z góry zakłada że winny.
- 26 29
-
2022-02-18 08:25
(1)
Gdyby tak było to by to napisał w reklamacji zapewne
- 20 3
-
2022-02-18 11:18
Skąd wiesz, że nie napisał?
- 4 3
-
2022-02-18 08:38
A może jest osobą o kulach (4)
Orzekanie jest od strony podwórka. Raczej by wjechał bliżej.
- 5 13
-
2022-02-18 09:50
Jakby byl o kulach to zaparkowalby na niebieskiej kopercie (2)
- 11 4
-
2022-02-18 11:06
Co innego jakby rydwan stał... Nie robią wtedy zdjęcia
- 1 6
-
2022-02-18 11:18
W tamtym momencie była zajęta
- 1 1
-
2022-02-18 13:02
Albo osoba o tęczowym mózgu
- 2 1
-
2022-02-18 09:04
bo to polandia, tu kazdy kazdego by karal i jeszcze to nowe powolanie spoleczne sygnalista-ormowiec (2)
- 13 8
-
2022-02-18 10:27
Aaron wypad do Izraela tam jest za darmo
- 0 5
-
2022-02-18 11:07
A co już tatuś do znajomego nie zadzwoni bo tamtego znajomy już na emeryturze?
- 1 1
-
2022-02-18 10:47
A Tusk przyjął mandat i nie kłamał (1)
- 7 0
-
2022-02-18 11:09
A mógł płemieł mówić że czy Policjant wie kim on jest itd...
Czy wie komu on marynarkę podawał i kto te rąsię ściskał...?
- 3 1
-
2022-02-18 11:42
A może chciał zaparkować na krzywy ryj i go przyłapano...
- 4 0
-
2022-02-18 08:21
Oczywiście że tak było
- 2 2
-
2022-02-18 09:04
.
A może Ty kolego jesteś. Od Pani Prezydent
Teraz się zacznie będą robić zdjęcia z satelity i podatek weryfikować i będzie płacz .
Musi być na nowe fanaberie typu most zwodzony czy kolejna kładka na motławie .
Miasto mafijne i tyle- 5 6
-
2022-02-18 09:47
Długi samochód? (7)
Czy dalej ta marka fałszuje normy w czasie badania technicznego które Faszysci ustalili dla. Europy żeby inne marki wykosić?
- 4 5
-
2022-02-18 09:55
Informuję że Niemcy fałszują wyniki,, normy,, a japończycy skonstruowali taki silnik który spełnia tę normę
Wszystkie wieś vagony powinny zostać wycofane i złomowane.
- 4 1
-
2022-02-18 10:28
Niezłe pudło. (5)
W Europie nie trzeba było niczego fałszować.
Nacjonaliści w USA wprowadzili takie normy, bo wolnościowe złamasy nie potrafią wyprodukować diesla w swoich fabrykach.
Zostało dokręcić śrubę tak, żeby dało się kupić tylko benzynę.- 3 3
-
2022-02-18 10:49
A u ciebie w Mińsku?
- 1 0
-
2022-02-18 11:10
Ale jednak wieś wagen oszukiwał i jest afera ale Faszysci ja tuszują... (3)
Oszawabic... Mówi ci to. Coś... Od wieków to samo
- 2 1
-
2022-02-18 13:04
Oszwabić
- 0 1
-
2022-02-18 15:36
A podjudzac? :) (1)
- 1 0
-
2022-02-18 18:23
To od jude
- 1 1
-
2022-02-18 09:52
(1)
Dziwna sprawa. Jakby kogos osobiscoe to spotkalo byloby larum ale ktos inny napewno kombinowal. Sama jakis czas temu podeszlam do parkometru a tam tylko karta. A ja z monetami. To wrocilam do auta po karte a tam odrzucone oddzucone odrzucone. Stracilam cierpliwosc postawilam auto na prywatnym. Minuta - postawione, zaplacone i z glowy. No ilez mozna sie uzerac. To bylo w Gdyni akurat.
- 13 3
-
2022-02-18 10:30
A ja mam zawsze odwrotnie.
Na miejskim, wyciągam aplikację, cyk, załatwione.
Jak ostatnio chciałem zaparkować na Słonecznej Morenie, na prywatnym, myślałem że mnie trafi.
Nie dość, że karta nie działa, to jeszcze nie można zapłacić za 10min, a musiałem dłubać stos monet, żeby uzbierało się na godzinę...- 3 4
-
2022-02-18 10:41
Brawo (1)
Nauczy się
- 1 4
-
2022-02-18 12:37
Nauczy się
żeby nie płacić za parkowanie, skoro mandat dostanie tak czy owak
- 0 1
-
2022-02-18 16:12
Jaja sobie robi Pan
Jak parkuję to zwracam uwagę na samachody już zaparkowane, między które muszę się zmieścić. Kwestia dbania o swoje dobro... Potem dopiero bieg świńskim truchtem do automatu, żeby wykupić bilet. Kwestii kontroli sumienia między... Trzeba wrzucić między bajki. I będzie tylko gorzej.
- 2 0
-
2022-02-19 06:29
Łżesz jak ruski ambasador
Dokładnie, parkomaty często nie działają, a strefy płatne np wystawiają mandat w obszarze nie objętym strefą, nieoznaczone miejsce obok, wystawili mandat, to powinno być karane jak próba wyłudzenia i poświadczenie nieprawdy
- 1 0
-
2022-02-18 07:07
Panie Michale trzeba było przyjechać na rowerze (5)
w końcu to przyjazne miasto :)
- 60 43
-
2022-02-18 08:02
(4)
Przyjazd rowerem nie jest problemem , problem jest bezpieczne pozostawienie roweru . Nie zostawię swego roweru za 16K na ulicy a innej możliwości nie ma. Jadę więc rowerem tylko wtedy kiedy nie muszę tracić roweru z zasięgu wzroku .
- 6 4
-
2022-02-18 08:48
Naczelna bis lub arcy Kupa święciła te 16K ? (1)
- 0 5
-
2022-02-18 09:19
no składak ani Ukraina to nie jest
- 3 0
-
2022-02-18 11:40
(1)
To ten za 16 zostaw tam gdzie go zostawiasz przyjeżdżając samochodem a przyjedź na rowerze z 1000
- 1 0
-
2022-02-18 17:13
przyzwyczaiłem się do tego za 16 a za 1500 wisi w garażu
- 0 0
-
2022-02-18 07:08
8 min to dużo (6)
- 58 32
-
2022-02-18 07:24
I tak, i nie... (3)
Czasem stoją dwie osoby przed tobą i wtedy to schodzi... Zanim wrzucą grosik, zanim wbiją tablice rejestracyjne, zanim znajdziesz ten parkometr, dojdziesz do niego i wrócisz to niestety trochę mija...
- 16 5
-
2022-02-18 07:37
No jeśli dla Ciebie nie i zawsze stoją osoby przed parkometrem, to polecam aplikacje.
- 3 8
-
2022-02-18 08:04
(1)
Ale nie stały. Ostatnia płatność 4 minuty wcześniej.
- 12 5
-
2022-02-18 09:19
czasami ludzie walczą i rezygnują
- 4 0
-
2022-02-18 16:20
A 4 minuty klikania w parkometr
to dużo czy mało?
- 1 0
-
2022-02-19 14:12
Dokładnie
Cwaniak miał nadzieję, że zaoszczędzi na parkowaniu, a jak nie wyszło to aferę robi.
- 1 1
-
2022-02-18 07:08
Pusty parking ale 5minut na manewr parkowania... Jasne (4)
Polecam ściągnąć jedną z aplikacji typu MobiParking etc. Rozliczają minutowo.
ps. Widać, ze ten samochod do sprawdzania działa!- 73 47
-
2022-02-18 07:31
(1)
Przez 5 minut to się czasem da załatwić sprawę i odjechać.
- 11 8
-
2022-02-18 10:49
Tia, w UM , odmownie.
- 3 0
-
2022-02-18 07:38
Aplikacji nie założy, bo tam nie można ściemniacze, że daleko był parkometr, że kolejka, nie chciało łączyć z bankiem itd. itp.
- 13 8
-
2022-02-18 09:18
5 min to strasznie mało na załatwienie biletu
Przy pomyślnych wiatrach tak, ale:
* możesz nie wiedzieć gdzie parkomat
* kolejka przy parkomacie
* zamulający czytnik kart (ostatnio co prawda z tym trochę lepiej niż kiedyś)
* błąd przy wpisywaniu rejestracji
* jak jesteś w samochodzie z małym dzieckiem, to musisz wypakować
* itd, itp.
A no i zobaczymy czy za 20 lat będziesz taki kozak, co załatwi w 5 minut.
Aplikacja mobilna jest lepsza to prawda, ale póki co parkomaty też działają, więc niech działają normalnie, a nie że trzeba lecieć na skręcenie karku.- 7 4
-
2022-02-18 07:09
Ma słuszne pretensje . (3)
Całkowicie zgadzam się z wypowiedzią pana Michała .
- 112 68
-
2022-02-18 08:03
oczywiście
- 4 2
-
2022-02-18 08:06
Ekspert internetowy potwierdził
Można się rozejść :)
- 8 1
-
2022-02-18 08:21
a co z danymi od GZDIZ?
kłócisz się z zegarem z parkometru i zegarem z aparatu? Oba zdjęcia pokazują, że zajął już miejsce parkingowe. Mógłby siedzieć sobie w tym samochodzie i robić korekty przez godzinę - nie zmienia to faktu, że miejsce jest zajęte więc należy się opłata
- 5 4
-
2022-02-18 07:09
urzędnicy są nieludzcy dlatego tak to wygląda (5)
przecież od razu nie otrzymałeś mandatu więc jeśli widać, że kupiłeś bilet nawet 15 minut później to opłaciłeś postój, w momencie kupowania biletu nie byłeś świadom już wystawionego mandatu, więc nie można mówić o celowym działaniu "po"
- 101 34
-
2022-02-18 07:40
(1)
Jak nie był świadomy??? Ten samochód jest widoczny z daleka z tymi lunetami. Tłumaczenie jak w szkole: ja nie wiedziałem proszę Pani.
- 10 13
-
2022-02-18 10:46
przejazd samochodu nie oznacza wystawionego mandatu
bez kwitu nie ma sprawy
- 7 1
-
2022-02-18 08:07
15 minut to kombinowania na maksa i mandat słusznie się należy, tym bardziej że był tam 3 raz w ciągu dnia, a przy parkometrze nikogo nie było
- 6 9
-
2022-02-18 08:08
Urzędnicy widzą wielu cwaniaczków dziennie
I rozpiznają ich po pierwszych słowach. Myślę ze colepsze wykręty stosowane przez cwanych inaczej są czytane na głos i przesyłane jak memy i stanowią rozrywkę w ich pracy.
- 6 6
-
2023-02-27 20:20
A teraz w drugą stronę
Jeżeli ktoś opłaci bilet na godzinę,a załatwi sprawe w 15 minut i odjedzie to zwrotu nie ma.A na twoje zapłacone miejsce na pozostałe 45 min. przyjeżdza kolejne auto i płaci "krwiopijcom" 100% kolejną kase wtedy jest ok."
- 0 0
-
2022-02-18 07:11
Opinia wyróżniona
No to co zrobić jak stają np. 2 osoby przy parkometrze i chcą zapłacić? (33)
Nie każdy korzysta z płatności mobilnych a chyba po to stoją parkometry, żeby z nich korzystać. Wystarczy, że ktoś przyjedzie z innego miasta i trochę czasu mu zajmuje zanim kupi bilet w parkometrze.
- 199 20
-
2022-02-18 07:33
(10)
To wtedy nie będzie 4 minut przerwy między nim a poprzednią osobą i reklamacja będzie uznana
- 23 9
-
2022-02-18 07:56
Tak? Z tekstu to nie wynika. "Ustawa nie pozostawia jakiejkolwiek dowolności (6)
w zakresie możliwości anulowania prawidłowo stwierdzonej opłaty dodatkowej".
- 13 1
-
2022-02-18 08:09
No dobra, to odwrotnie (5)
Jeśli się pisze o dziadku przed nim w kolejce, a poprzednia płatność była 4 minuty wcześniej, to reklamacja na pewno nie będzie uznana
- 7 3
-
2022-02-18 08:33
hola hola dziadek mógł stać przed parkometrem dumać a później się spostrzegł, że nie wziął portfela (4)
na ten przykład i machnąć ręką ale czas mijał nieubłaganie. Mógł być też turystą który pytał o drogę i czas się wydłużył też nieubłaganie.
- 4 3
-
2022-02-18 09:43
Naprawdę w 2022 roku można się nauczyć żyć zgodnie ze standardami XXI wieku (1)
Owszem, można stać zawsze w markecie do kas tradycyjnych, jeździć na wakacje tylko pociągami nocnymi i zbierać filmy na DVD czy nawet VHS. Tylko niekoniecznie daje to podstawę do żądań, by te VHS były dostępne wszędzie.
- 0 10
-
2022-02-18 11:16
Ale nie jest to obowiązek więc spadaj ze swoimi zasadami!
- 3 0
-
2022-02-18 09:59
A moze
Kierowca jest upośledzony umysłowo i powinni zabrać jemu prawko. Nie daje rady kupić biletu przez 4 minuty a co dopiero reakcja na drodze
- 3 4
-
2022-02-18 11:29
I już całą nieprawdopodobną historię wymyśliłeś, żeby uzasadnić 4 minuty przerwy między transakcjami, a tak naprawdę to facet ściemnia
- 2 3
-
2022-02-18 07:57
Ciekawe po jakim czasie piszą o nałożonej karze, jeszcze wyjdzie na to, że bilety będzie trzeba trzymać jak faktury 5 lat ;P
- 10 1
-
2022-02-18 09:36
Czemu wszyscy uparcie piszą tu o 4 minutach??? (1)
Przecież jesli pan dziadek skończył swoją operację np. o 13:38:57 a pan poszkodowany opłacił swoją np. o 13:42:05 to to jest zaledwie TRZY minuty a nie żadne cztery!!! Czy wy nie widzicie że to jest czyste oszustwo i naciąganie na kase!!!
- 8 2
-
2022-02-18 11:30
A jeśli skończył 13:38:01 a "poszkodowany" opłacił o 13:42:59 to 5 minut
- 1 1
-
2022-02-18 07:37
(4)
apka
- 1 9
-
2022-02-18 07:46
(2)
Na moj telefon nie istnieje aplikacja, mam blackberry...
- 13 1
-
2022-02-18 07:49
(1)
Niestety czas zmienić telefon, albo korzystać z komunikacji. Kartę płatniczą też posiadasz z jakiś względów a nie płacisz miedziakami.
- 3 19
-
2022-02-18 09:57
Blacki sa extra. Po co ma zmieniac.
- 3 0
-
2022-02-18 07:52
Powodzenia z apka w play
Gdzie internet ledwo dziala
- 8 1
-
2022-02-18 07:42
(2)
No dobrze masz racje, zdarzają się takie przypadki ale niekiedy, mały promil. Więc żeby zaoszczędzić sobie kłopotu to tym bardziej należałoby zainstalować aplikację. Trwa to minutę
- 3 9
-
2022-02-18 08:21
(1)
Do tego chyba trzeba mieć bankowość mobilną w telefonie, prawda? Przecież wiele osób z różnych przyczyn nie ma takiej możliwości.
- 8 4
-
2022-02-18 09:30
Nie trzeba, część aplikacji można doładować nawet robiąc przelew na poczcie z wykorzystaniem gotówki.
- 4 2
-
2022-02-18 07:51
Przeczytaj jeszcze raz artykuł (1)
Jest napisane w piśmie od GDZiZ: pomiędzy transakcją pana Michała a poprzednią minęły 4 minuty. Czyli nikt przed nim nie stał. Co on robił przez ten czas tylko on sam wie.
Jak przed Tobą jakaś osoba kupuje bilet 10 min. bo jest z innego miasta, to liczy się czas pomiędzy zakończeniem jego transakcji a twoją.
Dla mnie pan Michał postanowił na łamach trójmiasta wylać swoje żale do całego świata, a powinien raczej spojrzeć na siebie.- 18 7
-
2022-02-19 00:57
Nigdy nie mierzyłem swojego czasu przy zakupie biletu, jednak zdarzało się że parkometr "przyciął się" w efekcie czego pojawił się błędny nr rejestracyjny, wykasowanie, poprawienie go....
Przy niektórych parkometrach mam problem z płatnością przez NFC w telefonie i muszę użyć fizycznej karty. W tej sytuacji czas 4 minut mógłby mieć jakieś uzasadnienie
Jeżeli te 4 minuty to moment od ostatniej płatności do podjęcia jakich kolwiek czynności przy parkometrze to rzeczywiście mega długo.- 0 0
-
2022-02-18 07:52
Łże. Parkometr był wolny od 4 minut. (5)
Skoro czesto parkuje to na pewno obsługuje parkometr sprawnie.
- 13 9
-
2022-02-18 08:32
(1)
teoretycznie mógł ktoś stać przy parkometrze i po kilkukrotnym nie przyjeciu bilonu przez parkometr, stwierdził że to pier..... i poszedł gdzie indziej :)
- 7 3
-
2022-02-18 10:01
Nieudane
Próby też sa rejestrowane
- 2 3
-
2022-02-18 09:45
Absolutna bzdura! (2)
Od 4 minut nikt nie wykonal na nim operacji co nie oznacza ze byl wolny! Poza tym nie ma pewnosci ze to byly "az" 4 minuty bo czas jest podawany bez sekund (zakladam sie o kazde pieniadze ze celowo bo nie ma zadnych technicznych powodow zeby nie drukowac dokladnego czasu co do sekundy) wiec rownie dobrze to moglo byc "tylko" 3 minuty.
- 2 1
-
2022-02-18 11:33
(1)
Oznacza że był wolny bo również nieudane próby są rejestrowane, a 4 minuty bez sekund równie dobrze mogły być pięcioma.
- 2 1
-
2022-02-18 17:56
Jakie nieudane próby są rejestrowane? Każde wciśnięcie każdego klawisza jest rejestrowane? A jak ktoś stoi i czyta instrukcje to tez jest rejestrowane?
- 2 1
-
2022-02-18 08:31
(2)
Są aplikacje jak mobilet, w których płacić można za parkowanie i bilety zbiorkomu w wielu miejscowościach. Do tego płaci się tylko za faktyczny czas parkowania.
- 3 4
-
2022-02-18 09:07
(1)
Do tego przy aktywacji aplikacji trzeba zapewne podawać pełne dane osobowe od czasu wprowadzenia ustawy o antyterroryźmie.
- 5 5
-
2022-02-18 09:46
Pana dane mamy już z 23761 źródeł
Notabene, ma Pan nieprawidłowo podany kod oddziału NFZ w kadrach.
Pozdrawiamy,
NSA- 2 0
-
2022-02-18 09:56
Wiele osob nawet nie zna numeru wlasnego auta i wtedy sie zaczyna szukanie dowodu albo dziecko / zona leci sprawdzic cyferki etc.
- 4 0
-
2022-02-18 10:44
I o to chodzi, żeby można było nakładać opłaty dodatkowe. Przecież o nic więcej nie chodzi z tymi parkingami płatnymi tylko o kasę.
- 2 1
-
2022-02-18 17:58
zjeść snickersa
- 2 0
-
2022-02-18 07:12
(6)
Na początku skłonny byłem uwierzyć, jak przeczytałem o długim samochodzie i poprawianiu parkowania już nie jestem.
Też kiedyś wziąłem darmowy bilet pod sklepem dopiero jak zobaczyłem jakiegoś kontrolera przy samochodzie.- 59 50
-
2022-02-18 07:23
Typowy Janusz (2)
- 9 4
-
2022-02-18 07:42
(1)
Jak większość polakówów.
- 4 7
-
2022-02-18 08:43
Nietrafione
Najwięcej w Polsce jest Piotrów i Ann.
- 1 3
-
2022-02-18 10:04
szczerze, to niepotrzebne te detale (1)
Naprawdę musimy się tłumaczyć, czemu zajęło 8 minut a nie 5?
Dziadka, który blokował parkomat wzywać na świadka? I będziemy dochodzić, czy faktycznie blokował 3 minuty, a nie 2?- 9 2
-
2022-02-18 12:17
Jakiego dziadka?? Wystarczy ktokolwiek z kartą płatniczą. Terminal ludzi skutecznie zatrzyma na długie minuty. Miasto pozwać za te cyrki i wyłudzenia, to dopiero usprawni system!
- 5 2
-
2022-02-23 06:03
O, ciekawe
Ja też mam długi samochód i też czasem poprawiam parkowanie. Co w tym dziwnego?
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.