• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: chaos przez zmiany parkingowe

Piotr
22 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach

- Po co kreować reguły, których później nikt nie przestrzega oraz nikt nie egzekwuje - pyta pan Piotr, odnosząc się do rozszerzonej Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni. Według czytelnika Trojmiasto.pl po zmianach powstał niebywały chaos.



Czy zostawiasz auto w strefach płatnego parkowania?

Mija blisko rok od wprowadzenia nowych stref płatnego parkowania w Gdyni oraz podwyżek za parkowanie w dotychczasowych lokalizacjach. Przez ten czas pojawiło się sporo kontrowersji.

Interweniował rzecznik praw obywatelskich, prokuratura, a władze miasta w tym roku wprowadziły istotne zmiany. Zostały dwie strefy, skończono współpracę z zewnętrznym operatorem dziewięciu parkingów i umożliwiono mieszkańcom - za okazaniem identyfikatora - parkowanie w niedziele za darmo.

Mimo to mieszkańcy nadal mają wątpliwości, czy zeszłoroczne zmiany zasad parkowania nie przyniosły więcej szkód niż pożytku i czy miały sens.

Płatne parkowanie w Gdyni: zasady, abonamenty, identyfikatory mieszkańca



Poniżej argumenty pana Piotra, który przekazał je naszej redakcji:

Zastanawiam się, czy środki wydane na Strefę Płatnego Parkowania nie zostały zmarnowane. Poza wieloma przykładami absurdalnego wyznaczenia miejsc parkingowych oraz braku właściwego oznaczenia, które były już wielokrotnie opisywane, system nadal jest niewydajny i wadliwy.

  1. Strefa nie ma wyraźnego oznaczenia, iż parkowanie poza wyznaczonymi miejscami jest zabronione. Samochody stoją więc na trawnikach, podjazdach i skrzyżowaniach, aby uniknąć opłaty.
  2. Brak oznaczenia pionowego. Oznaczenie poziome P7B jest często pokryte liśćmi, śniegiem lub piaskiem i przez to niewidoczne. Samochody parkują więc na zakazie zatrzymywania, a kierowcy, szczególnie przyjezdni, narażeni są na blokady po interwencjach mieszkańców. Dla wielu kierowców linia P7B jest również niezrozumiała.
  3. Kompletny brak egzekwowania prawidłowości parkowania. Mieszkańcy zostawiają pojazdy, gdzie im wygodnie, głównie na chodnikach, a wyznaczone miejsca stoją puste. To stało się już regułą.


Po co kreować reguły, których później nikt nie przestrzega oraz nikt nie egzekwuje? Wprowadza to jeszcze większy chaos niż przed wdrożeniem stref.

Podobnie wygląda sytuacja przy molo w Orłowie. Zakaz ruchu obowiązuje od parkingu na Orłowskiej, a ruch na odcinku z zakazem jest spory. Czy nie można zainstalować kamery wykroczeń i egzekwować prawa?

Cytując Jerzego Stuhra: "Ja tu widzę niezły burdel".

Odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

1. Strefa Płatnego Parkowania oraz Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania są bardzo dobrze, wyraźnie i prosto wyznaczone oraz oznakowane. Oczywiście zdarzają się sytuacje, że kierowcy łamią zasady i parkują na trawnikach i innych miejscach niedozwolonych. Każde takie nielegalnie parkowanie bezzwłocznie należy zgłaszać straży miejskiej lub policji, które sprawnie egzekwują łamanie prawa.

2. Posiadając uprawnienia do kierowania pojazdem samochodowym, jesteśmy zobowiązani do tego, aby znać znaczenie wszystkich znaków drogowych. Liście, śnieg czy piasek są systematycznie usuwane przez służby miejskie, a oznakowanie, które się starło, jest odnawiane w ramach corocznego odtworzenia oznakowania poziomego.

3. Należy wziąć pod uwagę oznakowanie B39 wprowadzone na większości obszaru Strefy Płatnego Parkowania, które pozwala mieszkańcom posiadającym abonament parkingowy do parkowania poza miejscami wyznaczonymi, ale zgodnie z przepisami ruchu drogowego.

Nawiązując do wspomnianego dużego ruchu przy molo w Orłowie: zakaz ruchu nie obowiązuje mieszkańców dolnego odcinka posiadających identyfikatory, służb, dostawców oraz osób niepełnosprawnych. Jest to bardzo turystyczny rejon miasta, w związku z czym ruch jest tam naturalnie duży. Egzekucją nieuprawnionego wjazdu sprawnie zajmuje się straż miejska.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (182) 9 zablokowanych

  • wszystko jest źle (2)

    Płatne miejsca parkingowe to zdzierstwo magistratu.
    Brak wolnych płatnych miejsc parkingowych to niezaradność magistratu.

    • 26 10

    • brak wolnych miejsc do parkowania jest wynikiem nadmiaru samochodów (1)

      brak wolnych płatnych miejsc do parkowania jest wynikiem nadmiaru samochodów i zbyt niskim poziomem opłat za parkowanie na tych parkingach.

      • 5 10

      • Miejsca były w całej Gdyni. Nie trzeba było ich likwidować, a wszyscy by się zmieścili.

        • 9 3

  • Tam powinnien stać parkometr

    • 2 12

  • Kwintesencja działania nieudolnych władz gdyni

    Łucyk do dymisji! Oby za to zapłacili z własnej kasy!

    • 28 2

  • W odpowiedzi Pani rzecznik brakuje informacji, że wprowadzone przepisy (10)

    są przejawem stopniowego wdrażania wizji rozwoju miasta przyjaznego mieszkańcom, a nie posiadaczom czy użytkownikom samochodów. Jest to także wynik uznania za prawdziwą prostej tezy, że samo posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie roszczenia do posiadania darmowego miejsca do parkowania w publicznej przestrzeni miejskiej w pobliżu centrum miasta.

    • 15 20

    • .. co za rowerowy bełkot.

      • 11 5

    • To identycznie jak z rowerem: sam fakt posiadania nie upoważnia do stawiania go na klatce schodowej. (5)

      • 10 3

      • To, że Ty stawiasz, nie znaczy, że inni nie mają pomieszczeń gospodarczych (3)

        • 3 4

        • Ja nie stawiam, bo nie mam roweru, ale wpienia mnie gdy na klatce walają się rowery sąsiadów. (2)

          • 6 2

          • To wyrzucaj do śmieci, przepisy p.poż są ważniejsze.

            • 4 0

          • Toś sobie wybrał miejsce do zamieszkania - pewnie Zakoniczyn

            • 0 2

      • Albo lepiej korzystanie z roweru nie upoważnia do darmowej podwózki komunikacją miejską

        • 0 0

    • Bardzo wielu mieszkańców

      Jest posiadaczami i użytkownikami samochodów. Co za pech.

      • 4 1

    • Odstaw to co bierzesz

      Szkodzi ci

      • 1 1

    • Czyli jak chcesz korzystać z komunikacji to płać za pobyt na przystanku

      • 0 0

  • fakt jest taki ze policja nic z tym nie robi (2)

    ile razy zglaszam zle zaparkowane auta blokujace wyjazd, albo parkujace na chodniku i nic sie nie dzieje.

    • 11 2

    • Policja ma ważniejsze sprawy (1)

      Kobiety z białymi różami itp.

      • 5 1

      • Schody na szczyt ludzkiej głupoty i pilnowanie Gargamela na Żuliborzu.

        • 2 1

  • tak to jest jak 200 tys. miastu zachciało się być Paryżem czy Amsterdamem.

    tylko że tu nikt nie chce przyjeżdżać i.płacą tylko miejscowi. Atrakcje takie same jak w Pucku

    • 33 4

  • No jak? Gdynia zawsze była niebywałym chaosem, więc nie dziwara że takie kwiatki wychodzą (1)

    Napierw płatne parkowanie w niedzielę, potem upadające knajpy i restaturacje zrobiły szum więc co mr. Chaos, Słońce Bulwaru wymyślił? Dla posuadaczy Karty Mieszkańca, po uprzednim czasowym zarejestrowaniu się jednak w niedzielę za darmo.
    Czy to coś zmienia? Czy mr. Chaos Słońce Bulwaru zapełni knajpy i restauracje w niedziele? Wątpię, zła fama poszła i ludzie i tak unikają centrum, jak mogą. Obiad na Kaszubach! Tam mają miejsca parkingowe

    • 26 3

    • Jestem mieszkańcem zameldowanym w Gdyni i rozliczającym podatek, ale po kartę do parkowania w niedziele się nie wybieram. Już nie mam potrzeby tam jeździć ani w niedziele, ani w inne dni tygodnia. Mogą pozamykać wszystkie lokale, już mnie to nie rusza.

      • 8 0

  • UM Gdynia doi mieszkańców gdzie może a i tak długi rosną, już ponad miliard, a ludziska dalej wybierają tę samą ekipę, która najlepiej zarządza własnym portfelem.

    • 24 1

  • Oficer rowerowy powie: (3)

    przesiadać się na rowery.

    • 10 5

    • Obowiązkowo rowery cargo

      • 4 1

    • Może sobie kazać swojej starej

      • 4 1

    • tylko co z rowerem zrobić na ulicy?

      ukradną. Rower dobry do dojazdu z domu do pracy i na wycieczkę taka by go z oczu nie tracić. Zakupy to już niebezpieczeństwo. W tym kraju nawet Wigry 3 ukradli

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Wprowadzenie SPP w Orłowie było błędem (2)

    Popieram takie parkowanie! Zawsze jak idę na spacer ulicami Orłowa, między innymi tymi ze zdjęć, to mnie cieszy, że ludzie obchodzą te opłaty, może urząd się opamięta i usunie tą strefę. Nikt nie prosił o nią, urząd twierdząc, że były konsultacje kłamie. Pytałem się sąsiadów, nikt nie był pytany o zdanie i każdy był zdenerwowany wprowadzeniem tej strefy. Nie było podstaw do tego, aby ją wprowadzać. Argument, że jest to wprowadzone aby mieszkańcy mieli gdzie stawiać auta i przyjezdni im nie "zabierali" miejsc jest bezsensowny, bowiem przyjeżdżają oni weekendami, kiedy parkowanie jest darmowe. Nie jest to również podatek od samochodów, bowiem mieszkańcy sobie radzą z wyznaczonymi miejscami;) Chciałbym zobaczyć podsumowanie kosztów wprowadzenia i utrzymywania tej strefy oraz wpływów z niej. O ile przed wakacjami w ubiegłym roku wpływy rzeczywiście mogły być duże bo niektórzy mieszkańcy kupili abonament na rok, tak teraz nie sądzę aby ktoś dokupował je. Nie widzę też nigdy nikogo przy parkometrach, więc one nie mogą same się zwracać, nie mówiąc o zarabianiu. Koszt tej "inwestycji" ponoszą wszyscy mieszkańcy Gdyni, nie tylko Orłowa. A te pieniądze można wydać w dużo lepszy sposób.

    • 30 5

    • Oj zdiwilbys sie (1)

      Za wprowadzenie zapłacili 3 banki, zyskali 23. Tak przynajmniej jest w sprawozdaniu za 2021

      • 0 0

      • Podeślij źródło jak możesz

        Z tego co znalazłem - artykuł na trojmiasto pl z połowy września zawierający dane z wpływów to kwota przeraża ale w drugą stronę. Większość wpływów to abonamenty i kary. Kwota z abonamentów z lipca i sierpnia na strefie orłowo kiedy ludzie kupowali je na rok to kwota wciskającą w krzesło UWAGA 41 tysięcy polskich złotych. Nawet jeżeli przez pozostały czas kwota dobiła do 50 tysięcy to będzie dobrze. Mieszkam w Orłowie, więc widziałem jak pensjonaty udostępniały tutystom miejsce parkingowe na terenie posesji, więc oni nie płacili. A wtedy kiedy nie dało się minąć rowerem z samochodem naprzeciwko na ulicy bo auta stały gdzie się dało to były słoneczne weekendy gdy parkowanie za darmo jest. Poza sezonem również, jak już ktoś przyjeżdża pospacerować to tylko w weekend. Nie wiem jaka jest kwota wprowadzenia i utrzymywania strefy, ale wydaje mi się że koszt znaków i utawienia ich, koszt parkometrów, ich serwisu, napraw czy wymiany na nowe po uszkodzeniach, obsługa systemu, w końcu zatrudnienie chociaż jednego człowieka do kontrolowania opłat jest dużo dużo wiekszy niż 50 tysięcy rocznie.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane