• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: chaos przez zmiany parkingowe

Piotr
22 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach
  • Jako przykład chaosu czytelnik podaje Orłowo, gdzie wielu unika jak może parkowania na płatnych miejscach

- Po co kreować reguły, których później nikt nie przestrzega oraz nikt nie egzekwuje - pyta pan Piotr, odnosząc się do rozszerzonej Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni. Według czytelnika Trojmiasto.pl po zmianach powstał niebywały chaos.



Czy zostawiasz auto w strefach płatnego parkowania?

Mija blisko rok od wprowadzenia nowych stref płatnego parkowania w Gdyni oraz podwyżek za parkowanie w dotychczasowych lokalizacjach. Przez ten czas pojawiło się sporo kontrowersji.

Interweniował rzecznik praw obywatelskich, prokuratura, a władze miasta w tym roku wprowadziły istotne zmiany. Zostały dwie strefy, skończono współpracę z zewnętrznym operatorem dziewięciu parkingów i umożliwiono mieszkańcom - za okazaniem identyfikatora - parkowanie w niedziele za darmo.

Mimo to mieszkańcy nadal mają wątpliwości, czy zeszłoroczne zmiany zasad parkowania nie przyniosły więcej szkód niż pożytku i czy miały sens.

Płatne parkowanie w Gdyni: zasady, abonamenty, identyfikatory mieszkańca



Poniżej argumenty pana Piotra, który przekazał je naszej redakcji:

Zastanawiam się, czy środki wydane na Strefę Płatnego Parkowania nie zostały zmarnowane. Poza wieloma przykładami absurdalnego wyznaczenia miejsc parkingowych oraz braku właściwego oznaczenia, które były już wielokrotnie opisywane, system nadal jest niewydajny i wadliwy.

  1. Strefa nie ma wyraźnego oznaczenia, iż parkowanie poza wyznaczonymi miejscami jest zabronione. Samochody stoją więc na trawnikach, podjazdach i skrzyżowaniach, aby uniknąć opłaty.
  2. Brak oznaczenia pionowego. Oznaczenie poziome P7B jest często pokryte liśćmi, śniegiem lub piaskiem i przez to niewidoczne. Samochody parkują więc na zakazie zatrzymywania, a kierowcy, szczególnie przyjezdni, narażeni są na blokady po interwencjach mieszkańców. Dla wielu kierowców linia P7B jest również niezrozumiała.
  3. Kompletny brak egzekwowania prawidłowości parkowania. Mieszkańcy zostawiają pojazdy, gdzie im wygodnie, głównie na chodnikach, a wyznaczone miejsca stoją puste. To stało się już regułą.


Po co kreować reguły, których później nikt nie przestrzega oraz nikt nie egzekwuje? Wprowadza to jeszcze większy chaos niż przed wdrożeniem stref.

Podobnie wygląda sytuacja przy molo w Orłowie. Zakaz ruchu obowiązuje od parkingu na Orłowskiej, a ruch na odcinku z zakazem jest spory. Czy nie można zainstalować kamery wykroczeń i egzekwować prawa?

Cytując Jerzego Stuhra: "Ja tu widzę niezły burdel".

Odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

1. Strefa Płatnego Parkowania oraz Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania są bardzo dobrze, wyraźnie i prosto wyznaczone oraz oznakowane. Oczywiście zdarzają się sytuacje, że kierowcy łamią zasady i parkują na trawnikach i innych miejscach niedozwolonych. Każde takie nielegalnie parkowanie bezzwłocznie należy zgłaszać straży miejskiej lub policji, które sprawnie egzekwują łamanie prawa.

2. Posiadając uprawnienia do kierowania pojazdem samochodowym, jesteśmy zobowiązani do tego, aby znać znaczenie wszystkich znaków drogowych. Liście, śnieg czy piasek są systematycznie usuwane przez służby miejskie, a oznakowanie, które się starło, jest odnawiane w ramach corocznego odtworzenia oznakowania poziomego.

3. Należy wziąć pod uwagę oznakowanie B39 wprowadzone na większości obszaru Strefy Płatnego Parkowania, które pozwala mieszkańcom posiadającym abonament parkingowy do parkowania poza miejscami wyznaczonymi, ale zgodnie z przepisami ruchu drogowego.

Nawiązując do wspomnianego dużego ruchu przy molo w Orłowie: zakaz ruchu nie obowiązuje mieszkańców dolnego odcinka posiadających identyfikatory, służb, dostawców oraz osób niepełnosprawnych. Jest to bardzo turystyczny rejon miasta, w związku z czym ruch jest tam naturalnie duży. Egzekucją nieuprawnionego wjazdu sprawnie zajmuje się straż miejska.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (182) 9 zablokowanych

  • byłem w Gdyni na plaży tydzień temu, parkowałem 6 godzin, dziękuję więcej nie skorzystam

    przy okazji zjadłem i wypiłem w kilku miejscach, tego też nie powtórzę

    • 24 1

  • Szcz...k i jego dewe...erzy

    Znów afera i układy na Oksywiu.

    Sitwa zamienila strefę zamieszkania na przelotówki, bo taki jest układ z dewe...erami.

    Szcz...k bez skrupułów rujnuje miasto.

    • 12 1

  • Brawo. Wzorcowa odpowiedź urzędniczki- rzeczniczki ZDiZ.

    Pan coś pisze ale nie ma Pan racji, bo ja wiem lepiej.

    • 17 1

  • Miasto nie jest dla mieszkańców, tylko po to żeby urzędnicy mieli pracę.

    • 10 0

  • ZDIZ w Gdyni to pan Dyrektor Felon (rowerzysta), podwładny łucyka

    Natomiast komendantem SM jest były radny, nie znający sie na rzeczy, który tą rozszerzoną strefę wprowadził. Jakieś pytania?

    • 15 0

  • Najlepsze jest to, że urzednik z Gdyni okrada mieszkańców zlecając kradzież pieniędzy mimo opłacania parkowania

    • 9 0

  • Strefa to zło (3)

    ponieważ:

    1. Nie generuje dochodu dla miasta - jej koszty utrzymania oraz amortyzacja inwestycji w najlepszym przypadku są porównywalne do przychodów z opłat za parkowanie, tudzież mandatów, więc nie ma najmniejszego sensu ekonomicznego
    2. Sprawia, że zamiast naturalnie się rozproszyć po mieście, zaparkowane samochody koncentrują się przy granicach strefy, co denerwuje mieszkańców i w konsekwencji prowadzi do rozrostu strefy w często kuriozalnych obszarach
    3. Generuje inne patologie - opłaty za parkowanie przed marketami, centrami handlowymi wprowadzono tylko i wyłącznie ze względu na strefy parkowania w mieście. Utrudnia to życie robiącym zakupy i nie przynosi zysków właścicielowi marketu czy centrum - patrz punkt 1
    4. Nic nie zmienia jeżeli chodzi o dostępność miejsc do parkowania, przynajmniej ja osobiście nie zauważyłem, żeby w Gdyni łatwiej się parkowało, zwłaszcza po tym jak kucyk wywalił dwa duże parkingi nie dając nic w zamian.

    • 24 1

    • Utrzymanie 3 banki rocznie (2)

      Zarobek 23 miliony. Jednak chyba jest sens ekonomiczny.

      • 0 1

      • a niby skąd te cyfry

        lekko licząc te 3 banki nie wystarczą nawet na wynagrodzenie dla cieciów co mandaty wlepiają. a gdzie amortyzacja inwestycji (ogromne koszty, zwłaszcza po ostatnich rozszerzeniach stref) , gdzie koszty serwisowania (to są stałe koszty), gdzie opłaty abonamentowe za komunikacje, koszty IT, itd.

        • 2 0

      • i jeszcze jedno

        Nie miałbym problemu z tym, aby płacić za parkowanie gdyby miasto za zarobione rzeczywiście środki ze strefy wydawało je co do złotówki na infrastrukturę drogową w mieście i się z tego rozliczało w pełni transparentnie, a najlepiej gdyby mieszkańcy posiadający pojazdy na terenie miasta decydowali o alokacji tych środków, analogicznie jak w budżetach obywatelskich. I mam tu na myśli tylko infrastrukturę poprawiającą jakość samochodowego transportu indywidualnego, a więc zdecydowanie nie buspasy, nie drogi rowerowe czy inne fanaberie. Wtedy byłoby fair - składamy się na coś co nam przyniesie korzyść.

        • 2 0

  • stawianie parkometrow w takich miejscach to zwykle szalenstwo

    postawcie na witominie i chyloni przed blokami to zwykly rozboj urzedniczy

    • 14 0

  • Spokojnie po otwarciu Trasy Kaszubskiej dopiero się zacznie (2)

    Będzie znacznie więcej aut co sprawi że parkowanie stanie się luksusem

    • 1 9

    • Bzdury (1)

      Kto miał dojeżdżać samochodem do miasta już dojeżdża. Trasa Kaszubska może ulżyć mieszkańcom Gdyni Południe.

      • 2 1

      • Zobacz jaki ruch aut do Trójmiasta generuje autostrada to zrozumiesz że Trasa Kaszubska będzie pomocna wszystkim mieszkańcom. Podobnie jest z Obwodnicą która nie tylko jest tranzytem

        • 0 0

  • W Gdańsku to samo

    Wystarczy zobaczyć co się dzieje na Uphagena czy Miszewskiego

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane