• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: zróbmy mądrą sygnalizację na ul. Wielkopolskiej

Krzysztof
7 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Przejście dla pieszych przez ul. Wielkopolską w Gdyni. Czy staną tu tradycyjne światła, czy takie jak proponuje nasz czytelnik? Przejście dla pieszych przez ul. Wielkopolską w Gdyni. Czy staną tu tradycyjne światła, czy takie jak proponuje nasz czytelnik?

Nasz czytelnik twierdzi, że dodatkowa, standardowa sygnalizacji na ul. Wielkopolskiej w Gdyni, zakorkuje tę ulicę. Proponuje montaż sygnalizacji, która pozwalałaby na bezpieczne pokonanie tej ulicy pieszym, ale tylko częściowo blokowała ruch aut.



Którą propozycję popierasz?

W weekend napisaliśmy, że na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Racławickiej powstaną nowe światła. Będą one miały priorytet dla samochodów, na zielone dla pieszych zmienią się dopiero wtedy, gdy pieszy naciśnie guzik.

Pan Krzysztof uważa jednak, że nawet taka sygnalizacja może utrudnić ruch na ulicy, a na domiar złego wiąże się z większym kosztem utrzymania. Zaproponował inne rozwiązanie.

Oto jego refleksja:

Piszę te słowa z perspektywy zarówno pieszego pokonującego opisywane przejście, jak i kierowcy, który często jeździ Wielkopolską.

Mam wrażenie, że myśląc o nowych światłach nikt nie analizuje płynności ruchu. Przypatrzmy się światłom na ul. Łowickiej. Od kiedy powstały to zator, który do tej pory zaczynał się mniej więcej na wysokości przystanku Lidzka, przeszedł już kilka przecznic niżej. Bywa, że ciągnie się aż od Placu Górnośląskiego.

Co więcej - skręcając z ulicy Łowickiej w Wielkopolską nie natrafimy na zieloną strzałkę. Nawet przy możliwości włączenia się do ruchu stoimy cały cykl świateł.

Oprócz tego światła te funkcjonują całą dobę czerpiąc energię i blokując ruch także w nocy. To kompletnie bez sensu!

Przy światłach na skrzyżowaniu Wielkopolskiej z Racławicką zobacz na mapie Gdyni będzie zapewne podobnie. Rozumiem potrzeby pieszych, ale nie kosztem blokowania połowy miasta!

Proponuję rozwiązanie, które zadowoli wszystkich: światła rodem z zachodu. Na co dzień będą w ogóle wyłączone (nawet bez pulsującego pomarańczowego), a w razie potrzeby, czyli zbliżenia się pieszego do przejścia, włączą kolejno: pomarańczowe i czerwone dla aut, zielone dla pieszych, czerwone dla pieszych, pomarańczowe i zielone dla aut. W ten sposób pieszy uruchamia sygnalizację tylko w razie potrzeby przejścia.

Dzięki temu auta niepotrzebnie nie stoją oraz oszczędzamy energię, za którą płacimy w podatkach. Uwaga - dodatkowa korzyść - bez dużego ruchu jako pieszy mogę przejść bez włączania sygnalizacji. Robię to legalnie, nie blokuję niepotrzebnie samochodów i nie narażam się na mandat za przejście na czerwonym.

Oczywiście, w pewnej mierze za zator odpowiadają też zbyt wolno ruszający kierowcy. Potrzeba edukacji i w tej dziedzinie. Z drugiej strony jednak jeśli nastawiamy sobie wszędzie świateł to miasto będzie wiecznie sparaliżowane, a w podatkach za prąd się nie wypłacimy.
Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (156) 3 zablokowane

  • Pytanie do Pana Prezydenta

    Dlaczego nie ma pieniędzy na przebudowę skrzyżowań: Wielkopolska/Sopocka, Wielkopolska/Parkowa/Racławicka, Wielkopolska/Spokojna a znajdują się na budowę drogi dojazdowej dla wąskiej grupy mieszkańców Wzgórza Bernadowo?

    • 6 0

  • No ja proszę (3)

    Sadzę że stosunek samochodów do pieszych winien preferować rozwiązania korzystniejsze z punktu widzenia ogółu a nie mniejszości. A więc krótko:
    - kładka jest bezpieczniejsza dla pieszych
    - nie zatamuj ruchu
    - Nie zatamuje KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ

    No kurde po to tam jest prawie 6 pasów żeby je spowalniać? Ja przepraszam bardzo ale tą ulicą porusza się w autach paręnaście tysięcy ludzi a przechodzi? paręset?

    Przecież ta droga jak była projektowana przewidywał wzmożenie na niej ruchu w perspektywie czasu i dlatego zostało pobudowane przejście podziemne oraz dodatkowy pas zjazdowy dla autobusów,

    • 7 3

    • Z kladki nikt nie bedzie korzystac. Wszyscy pojda jezdnia.

      • 2 0

    • (1)

      Człowieku to jest miasto, szybko to na autostradzie. Na wielkopolskiej średnia przejazdu wynosi 80 a sa tacy zdolni, co lecą 100 i więcej. A moje dziecko wracając ze szkoły musi przejść przez Wielkopolska właśnie na tym skrzyżowaniu. Dla mnie priorytetem jest bezpieczeństwo a nie wygoda kierowców którym sie zawsze spieszy. A swoja droga to inżynierowie ruchu i policja muszą sie jeszcze dużo nauczyć, moze jak ruszy tristar to coś sie zmieni. Na razie kasa w kibel.

      • 0 3

      • średnia 80??!! Skąd Ty sie urwałeś?? Takiej średniej nie ma się nawet poza miastem!

        • 0 0

  • Skrzyżowanie Wielkopolska/Spokojna (1)

    Polecam przedłużyć barierki energochłonne - zlikwidować możliwość wjazdu/wyjazdu z Wielkopolskiej bezpośrednio w Spokojną. Ustawić światła na wysokości stacji LUKoil, a na Wielkopolskiej ograniczenie do 60 km/h. Na wspomnianym skrzyżowaniu doszło dzisiaj do kolizji Mondeo-Passat (aż dziw, że kierowcy forda się nic nie stało-dostał strzała z ok 50km/h w bok)

    • 2 1

    • bylo na czolowke nie w bok.

      poza tym 2 tak stare starutenkie ze az strach szroty, ze pewnie obu dawno hamulce nie dzialaly

      • 1 0

  • Kładka kładka kładka

    To skrzyżowanie to jedna wielka loteria - dziś żyjesz jutro nie - zatem zróbmy kładkę a i kierowców nie będziemy spowalniać. Ot taka moja sugestia :)

    • 5 5

  • Dość utrudniania ludziom. (1)

    Spowolnić to trzeba samochody, a nie kładki tunele dydrymały. Ograniczyć do jednego pasa, 10 na godz max. i żadnych świateł nie trzeba. I drogę dla rowerów zamiast drugiej jezdni.

    • 7 6

    • a pierwsza dla hulajnog i palantow

      • 4 1

  • czegos tu nie rozumiem: (1)

    najpierw Pan pisze: "czyli zbliżenia się pieszego do przejścia, włączą kolejno: pomarańczowe i czerwone dla aut, zielone dla pieszych..",

    a potem: "Uwaga - dodatkowa korzyść - bez dużego ruchu jako pieszy mogę przejść bez włączania sygnalizacji."

    czyli beda czy nie beda sie wlaczaly automatycznie dla pieszego????

    • 5 0

    • Niefortunny skrot myslowy

      Przez podejscie pieszego mialem na mysli podejscie i wcisniecie przycisku, a nie automatyczne zalaczenie

      • 0 0

  • racja

    od krzyżowania nowowiczlińskiej do zjazdu na rózowa jest już tyle swiateł, na krótkim odcinku do shella sa 3 postoje to się robi chore....czy to jest ekologiczne...stanie aut,ruszanie,nie bardziej ekologicznie jest wybudowanie kładek, w końcu w unii jesteśmy tak ekologiczni

    • 4 2

  • a Grunwaldzka i Do Studzienki Koszmar jakich mało blokuje ruch w godzinach szczytu od Sopotu

    • 0 0

  • ZIELONE STRZAŁKI

    Najlepiej postawić nową sygnalizację heh ale nikt nie myśli o kierowcach, o dołączeniu strzałek do małych blokowych uliczek !!!!! Jak przy wyjeździe spod przedszkola nr 6 na Karwinach 3 w stronę Tesco, sygnalizacja stoi i d*pa nie ma strzałki i czekaj lata na zmianę kolorku, to samo z myśliwskiej naprzeciwko heh rozwiązać należy podstawowe problemy a nie tylko dokładać i dokładać !!!!! niech myślą o wszystkich , jestem za stawianiem sygnalizacji ale z głową !!!!! to wkońcu nasze pieniadze na to idą !!!!!!!

    • 0 0

  • mądra sygnalizacja to rozumny człowiek

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane