• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego kierowcy nie korzystają z tunelu pod Forum Gdańsk?

Maciej Korolczuk
20 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie dostawcy, a to świetna alternatywa do ominięcia korków w centrum Gdańska. Z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie dostawcy, a to świetna alternatywa do ominięcia korków w centrum Gdańska.

Jeszcze w lipcu ma rozpocząć się budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej, co dla kierowców oznacza większe niż dotychczas korki w centrum Gdańska. Paraliżu mogą pomóc uniknąć sami kierowcy, jeśli zaczną korzystać z wygodnego tunelu pod Forum Gdańsk, a więc Nowego Podwala Grodzkiego.Mapka Póki co jeździ tamtędy garstka osób.



Dlaczego kierowcy nie korzystają z Nowego Podwala Grodzkiego?

Nowe Podwale Grodzkie powstało w ramach budowy centrum handlowego Forum Gdańsk. Nowa droga pozwala ominąć zatkane w godzinach popołudniowego szczytu Hucisko i węzeł Unii Europejskiej.

Niedawno zakończyły się prace przy Wiadukcie Biskupia Górka. W ramach inwestycji Nowe Podwale Grodzkie zostało wydłużone aż do ul. Augustyńskiego, co ma usprawnić komunikację w rejonie Urzędu Marszałkowskiego i Bramy Nizinnej.

Na co dzień z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie auta dostawcze zaopatrujące sklepy w galerii handlowej. Dlaczego z tunelu nie korzystają zwykli kierowcy, którzy jadąc między Podwalem Grodzkim przy dworcu a Orunią w zdecydowanej większości wybierają jazdę przez zatłoczone Hucisko?

4 powody, dlaczego kierowcy nie jeżdżą tunelem:



Przebieg Nowego Podwala Grodzkiego. Przebieg Nowego Podwala Grodzkiego.
  1. Po pierwsze, wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z istnienia nowej drogi i jeździ na pamięć przy Bramie Wyżynnej. To błąd, bo przejazd pustym Nowym Podwalem Grodzkim pozwala zaoszczędzić kilka minut względem zatkanego Huciska i Wałów Jagiellońskich.
  2. Po drugie, kierowcy przyzwyczajeni do kilkuletniej budowy wiaduktu Biskupia Górka wciąż zakładają, że w rejonie skrzyżowania z Toruńską toczą się prace. To też błąd, bo choć formalnie inwestycja przechodzi obecnie etap odbiorów, to układ drogowy w rejonie nowego wiaduktu jest już gotowy i oddany do użytku.
  3. Po trzecie, kierowcy niechętnie zjeżdżają z głównego ciągu na bypass, bo póki co jest on traktowany przez drogowców właśnie jako objazd i droga podporządkowana z krótką fazą zielonego światła. Ale to też się wkrótce zmieni. Drogowcy już zapowiedzieli, że gdy tylko zakończą się odbiory i zostanie wdrożona docelowa organizacja ruchu długość zielonego światła zostanie dwukrotnie wydłużona.
  4. Po czwarte, przejazd przez Hucisko, a nie NPG sugerują też nawigacje samochodowe. Kierowca spoza Gdańska bez znajomości miasta, który prowadzi auto przy asyście aplikacji nie wie, że zamiast stać w korku na Podwalu Grodzkim, Hucisku i Wałach Jagiellońskich tuż obok ma do dyspozycji pusty i bezkolizyjny przejazd.

  • Obecnie z tunelu korzysta garstka osób.
  • Wkrótce do użytku zostanie oddany nowy odcinek Nowego Podwala Grodzkiego od skrzyżowania z Toruńską do Augustyńskiego.
  • Nowy odcinek NPG biegnie pod wiadukt Biskupia Górka.
  • Do tej pory kierowców odstraszało zbyt długo świecące się czerwone światło na skrzyżowaniu z Toruńską.
Dość powiedzieć, że o istnieniu tunelu najwięcej osób dowiedziało się, gdy w połowie sierpnia 2019 r. doszło w nim do pożaru samochodu. Podziemny przejazd zamknięto wówczas aż na cztery miesiące, by wymienić uszkodzone w ogniu instalacje. Ponownie tunel otwarto pod koniec grudnia 2019 r.
13:48 22 LIPCA 21

Tunel pod Forum pusty i przejezdny (7 opinii)

Fajny ten tunel i pusty. Tylko radio traci zasięg ;-)
Fajny ten tunel i pusty. Tylko radio traci zasięg ;-)

Opinie (333) ponad 200 zablokowanych

  • Wydlużą zielone. Dwukrotnie. (1)

    Czyli Toruńska stanie popołudniem "na amen"

    • 5 0

    • Juz stoi.

      • 0 0

  • O ile ktoś jedzie prosto w stronę Pruszcza, to jest to faktycznie ominięcie korka. Dla kierowców, którzy jadą w stronę Podwala Przedmiejskiego - można jechać Toruńską, ale tam wszystko stoi, bo jest zwężenie na moście. Zdarzało mi się tam utknąć, więc nie korzystam z tunelu

    • 1 0

  • chaos

    W mieście panuje komunikacyjny chaos. W przypadku centrum problem stanowi brak prawo skrętu z Armii Krajowej na nowy wiadukt oraz brak możliwości zjazdu z Elbląskiej na Trakt. Wszyscy kierowcy blokują Toruńską.
    Światła, pod wspomnianym w artykule tunelu, też nie grzeszą logiką

    • 5 0

  • Nieopłacalny skrót

    Jeżdżę tamtędy codziennie w godzinach szczytu i różnica jest naprawdę niewielkia w porównaniu do przejazdu normalnie na wprost. Za każdym razem stoi się od 3 do 6 zmian świateł. Większa ilość cyklów niż 3 powoduje że przejazd podstawową trasą przez Hucisko jest szybszy. Wydłużenie świateł do włączenia się na Trakt na pewno usprawniły by ruch i przepustowość a drugą pomocna sprawa byłaby możliwość korzystania z buspasa przy dworcu dla osób korzystających z prawoskrętu a tak to trzeba czekać Praktycznie do samej sygnalizacji świetlnej gdzie już do następnej krzyżówki z Huciskiem mamy tylko ze 250m a ta odległość pokonujemy w maksymalnie dwie zmiany świateł.

    • 3 0

  • Poważnie włączacie nawigację jadąc codziennie do pracy aby zaoszczędzić 2 minuty w korku ?

    • 1 1

  • Ja nawet nie wiedziałam ze jest taki i tunel i gdzie się znajduje.

    • 0 2

  • Nie tylko światła

    Wiem o tunelu i nie tylko światła są problemem, często i gęsto gdy są korki tunel po prostu jest zamknięty. Ustawiony jest szlaban z zakazem wjazdu, więc mija się z celem.....

    • 3 0

  • Może na Toruńskiej nie ma już prac, ale po 15 polecam postać w korku : )

    • 2 0

  • Przejście naziemne przy bramie wyżynnej - brawo!!! Świetny pomysł!!! Proponuję wogóle wyłączyć okolice dworca i Okopową z ruchu drogowego. Kto to wymyślił? Proponuję rozłożyć czerwony dywan z przejścia prosto do Kunsztu Wodnego i otwarcie z pompą, pochodem dziękczynnym po ulicach miasta.

    • 5 1

  • nie miałam pojęcia

    o istnieniu tej drogi. I zakładam, że nie jestem jedyna

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane