• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego kierowcy nie korzystają z tunelu pod Forum Gdańsk?

Maciej Korolczuk
20 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie dostawcy, a to świetna alternatywa do ominięcia korków w centrum Gdańska. Z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie dostawcy, a to świetna alternatywa do ominięcia korków w centrum Gdańska.

Jeszcze w lipcu ma rozpocząć się budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej, co dla kierowców oznacza większe niż dotychczas korki w centrum Gdańska. Paraliżu mogą pomóc uniknąć sami kierowcy, jeśli zaczną korzystać z wygodnego tunelu pod Forum Gdańsk, a więc Nowego Podwala Grodzkiego.Mapka Póki co jeździ tamtędy garstka osób.



Dlaczego kierowcy nie korzystają z Nowego Podwala Grodzkiego?

Nowe Podwale Grodzkie powstało w ramach budowy centrum handlowego Forum Gdańsk. Nowa droga pozwala ominąć zatkane w godzinach popołudniowego szczytu Hucisko i węzeł Unii Europejskiej.

Niedawno zakończyły się prace przy Wiadukcie Biskupia Górka. W ramach inwestycji Nowe Podwale Grodzkie zostało wydłużone aż do ul. Augustyńskiego, co ma usprawnić komunikację w rejonie Urzędu Marszałkowskiego i Bramy Nizinnej.

Na co dzień z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie auta dostawcze zaopatrujące sklepy w galerii handlowej. Dlaczego z tunelu nie korzystają zwykli kierowcy, którzy jadąc między Podwalem Grodzkim przy dworcu a Orunią w zdecydowanej większości wybierają jazdę przez zatłoczone Hucisko?

4 powody, dlaczego kierowcy nie jeżdżą tunelem:



Przebieg Nowego Podwala Grodzkiego. Przebieg Nowego Podwala Grodzkiego.
  1. Po pierwsze, wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z istnienia nowej drogi i jeździ na pamięć przy Bramie Wyżynnej. To błąd, bo przejazd pustym Nowym Podwalem Grodzkim pozwala zaoszczędzić kilka minut względem zatkanego Huciska i Wałów Jagiellońskich.
  2. Po drugie, kierowcy przyzwyczajeni do kilkuletniej budowy wiaduktu Biskupia Górka wciąż zakładają, że w rejonie skrzyżowania z Toruńską toczą się prace. To też błąd, bo choć formalnie inwestycja przechodzi obecnie etap odbiorów, to układ drogowy w rejonie nowego wiaduktu jest już gotowy i oddany do użytku.
  3. Po trzecie, kierowcy niechętnie zjeżdżają z głównego ciągu na bypass, bo póki co jest on traktowany przez drogowców właśnie jako objazd i droga podporządkowana z krótką fazą zielonego światła. Ale to też się wkrótce zmieni. Drogowcy już zapowiedzieli, że gdy tylko zakończą się odbiory i zostanie wdrożona docelowa organizacja ruchu długość zielonego światła zostanie dwukrotnie wydłużona.
  4. Po czwarte, przejazd przez Hucisko, a nie NPG sugerują też nawigacje samochodowe. Kierowca spoza Gdańska bez znajomości miasta, który prowadzi auto przy asyście aplikacji nie wie, że zamiast stać w korku na Podwalu Grodzkim, Hucisku i Wałach Jagiellońskich tuż obok ma do dyspozycji pusty i bezkolizyjny przejazd.

  • Obecnie z tunelu korzysta garstka osób.
  • Wkrótce do użytku zostanie oddany nowy odcinek Nowego Podwala Grodzkiego od skrzyżowania z Toruńską do Augustyńskiego.
  • Nowy odcinek NPG biegnie pod wiadukt Biskupia Górka.
  • Do tej pory kierowców odstraszało zbyt długo świecące się czerwone światło na skrzyżowaniu z Toruńską.
Dość powiedzieć, że o istnieniu tunelu najwięcej osób dowiedziało się, gdy w połowie sierpnia 2019 r. doszło w nim do pożaru samochodu. Podziemny przejazd zamknięto wówczas aż na cztery miesiące, by wymienić uszkodzone w ogniu instalacje. Ponownie tunel otwarto pod koniec grudnia 2019 r.
13:48 22 LIPCA 21

Tunel pod Forum pusty i przejezdny (7 opinii)

Fajny ten tunel i pusty. Tylko radio traci zasięg ;-)
Fajny ten tunel i pusty. Tylko radio traci zasięg ;-)

Opinie (333) ponad 200 zablokowanych

  • Buspas

    Jakby można było korzystać z buspasa przez osoby skręcające do tunelu to była by to dobra alternatywa. W momencie gdy trzeba od Placu Zebrań stać taki kawał w korku aż za dworzec to dodatkowe 2 minuty na hucisku już nie robią różnicy. A gdyby już od zieleniaka można było śmignąć buspasem do tunelu to byłoby to dobre rozwiązanie.

    • 2 1

  • bo jest za wąski

    i ma słabo zorganizowane zjazdy.
    Żaden zysk w stosunku do głównej.
    Jaka różnica czy stoję na ziemi, czy pod ziemią...
    Jak jeszcze powstaną przejścia przy dworcu...

    • 2 0

  • bo tunel jest w połowie drogi i żeby do niego dojechać to trzeba stać najpierw w korku ;) Wiec sporo kierowców po prostu wybiera od razu inną drogę.

    • 3 0

  • Światla do d.

    Zgadzam się z przedwmówcą. Kierowcy wiedzą o istnieniu tunelu tylko nim nie jeżdżą, bo jest dlużej. Co to za droga, ktora pozwala uniknąć zatoru ale wychodzi dłuzej czasowo;)
    Wystarczy, że Panowie pogmerają w światełkach i zdziwienie minie.

    • 2 0

  • Nie rozumiem

    W taki tunel to tylko wjechać

    • 0 0

  • Kierowcy nie wierzą że remont się skończył ..

    Niestety jeździłem tamtędy często a remont trwał chyba z 8 lat ( liczę od samego początku przerabiania tamtej okolicy) i aż nie wierzę że w końcu będzie można skręcić w prawo w stronę Orunii jadąc armii krajowej :p

    • 1 0

  • Google maps od samego początku kieruje na tunel.

    Dziś już mało kto korzysta z innej nawigacji niż google, gdyż tam mamy aktualne natężenie ruchu i najszybsze warianty dojazdu.

    • 0 0

  • Niewiedza (9)

    Kierowcy nie mają pojęcia o tej drodze przede wszystkim dlatego że aby się do niej dostać trzeba zjechać za hotelem w prawo ale tam nie widać tej drogi i wygląda jakbyśmy mieli zjechać w ślepa uliczkę. Po za tym trzeba częściowo zjechać na bus pas co też kierowcom daje do myślenia

    • 217 7

    • Czylk jazda na pamiec.

      Sam dopiero niedawno tam wjechalem, jechałem powoli, w środku punkty róż ładunkowe etc, ale rzeczywiście zyskałem 3-4 minuty.

      • 1 6

    • Dokładnie tak

      Dodatkowo, ciąg komunikacyjny fatalnie oznakowany i wyprofilowany, który wręcz zmusza kierowcę alby kierował się na wprost a nie do tunelu.

      • 7 3

    • (2)

      kierowcy w ogóle nie potrafią myśleć, jedyny przepis jaki pamiętają że obwodnicą rowerem nie można jechać nawet jeśli jest korek.

      • 2 10

      • Pora spać synek

        • 0 0

      • pamiętają tylko te przepisy które są dla nich wygodne, a te co nie to oni nie wiedzą, albo nie pamiętają.

        • 0 0

    • O tym tunelu nie ma pojęcia nawet gps

      • 5 0

    • I nie jest tam najłatwiej zjechać właśnie przez bus pas (1)

      Jak wiadomo przepisy zabraniają kierowcom korzystania z bus pasa. Więc zgodnie z przepisami, dopiero na światłach można skręcić w prawo w stronę tunelu, ale wtedy przecinamy bus pas biegnący prosto, więc jest duże ryzko kolizji. Zarówno z autobusami/taksówkami, jak i samochodami, które na ten pas włączyły się wcześniej.

      • 12 0

      • Złotówy

        Z autobusami to może nie, ale złotówy to tam pędzą ile fabryka dała...

        • 2 1

    • Drukuje tez jakichkolwiek znaków informujących o tej drodze. Ogólnie, znaki informacyjne w Gdańsku są, mówiąc oględnie kiepsko informujące. A dla turystów to juz jest horror.

      • 2 0

  • Chętnie, ale

    Korzystam w jedną stronę, w drugą, choć byłoby to dla mnie ułatwienie, nie mogę, jest zakaz skrętu w lewo przy zjeździe z wiaduktu od strony Traktu. Dlaczego?

    • 0 0

  • A gdzie była informacja, ze już

    Jest otwarty po pożarze chętnie tamtędy jeździliśmy

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane