- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Dlaczego kierowcy nie korzystają z tunelu pod Forum Gdańsk?
Jeszcze w lipcu ma rozpocząć się budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej, co dla kierowców oznacza większe niż dotychczas korki w centrum Gdańska. Paraliżu mogą pomóc uniknąć sami kierowcy, jeśli zaczną korzystać z wygodnego tunelu pod Forum Gdańsk, a więc Nowego Podwala Grodzkiego. Póki co jeździ tamtędy garstka osób.
Niedawno zakończyły się prace przy Wiadukcie Biskupia Górka. W ramach inwestycji Nowe Podwale Grodzkie zostało wydłużone aż do ul. Augustyńskiego, co ma usprawnić komunikację w rejonie Urzędu Marszałkowskiego i Bramy Nizinnej.
Na co dzień z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie auta dostawcze zaopatrujące sklepy w galerii handlowej. Dlaczego z tunelu nie korzystają zwykli kierowcy, którzy jadąc między Podwalem Grodzkim przy dworcu a Orunią w zdecydowanej większości wybierają jazdę przez zatłoczone Hucisko?
4 powody, dlaczego kierowcy nie jeżdżą tunelem:
- Po pierwsze, wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z istnienia nowej drogi i jeździ na pamięć przy Bramie Wyżynnej. To błąd, bo przejazd pustym Nowym Podwalem Grodzkim pozwala zaoszczędzić kilka minut względem zatkanego Huciska i Wałów Jagiellońskich.
- Po drugie, kierowcy przyzwyczajeni do kilkuletniej budowy wiaduktu Biskupia Górka wciąż zakładają, że w rejonie skrzyżowania z Toruńską toczą się prace. To też błąd, bo choć formalnie inwestycja przechodzi obecnie etap odbiorów, to układ drogowy w rejonie nowego wiaduktu jest już gotowy i oddany do użytku.
- Po trzecie, kierowcy niechętnie zjeżdżają z głównego ciągu na bypass, bo póki co jest on traktowany przez drogowców właśnie jako objazd i droga podporządkowana z krótką fazą zielonego światła. Ale to też się wkrótce zmieni. Drogowcy już zapowiedzieli, że gdy tylko zakończą się odbiory i zostanie wdrożona docelowa organizacja ruchu długość zielonego światła zostanie dwukrotnie wydłużona.
- Po czwarte, przejazd przez Hucisko, a nie NPG sugerują też nawigacje samochodowe. Kierowca spoza Gdańska bez znajomości miasta, który prowadzi auto przy asyście aplikacji nie wie, że zamiast stać w korku na Podwalu Grodzkim, Hucisku i Wałach Jagiellońskich tuż obok ma do dyspozycji pusty i bezkolizyjny przejazd.
Dość powiedzieć, że o istnieniu tunelu najwięcej osób dowiedziało się, gdy w połowie sierpnia 2019 r. doszło w nim do pożaru samochodu. Podziemny przejazd zamknięto wówczas aż na cztery miesiące, by wymienić uszkodzone w ogniu instalacje. Ponownie tunel otwarto pod koniec grudnia 2019 r.
Tunel pod Forum pusty i przejezdny (7 opinii)
Opinie (333) ponad 200 zablokowanych
-
2021-07-20 18:04
Tunel może być
Dla tranzyty w kierunku Orunia / Pruszcz Gdański. Ale na Armii Krajowej to jak z tunelu wjechać ?
- 3 0
-
2021-07-20 18:08
Nie korzystają bo nie wszyscy jeżdżą w stronę Orunii
Zrozumcie to wreszcie, to jest centrum i tutaj się przyjeżdża z różnych powodów sądy urzędy inne sprawy, miasto tylko naziemne potrafi malowac
- 8 0
-
2021-07-20 18:12
Dulkiewicz do dymisji!!!
Władze miasta Gdansk powinny podać się do dymisji za te ostatnie nietrafione decyzje i utrudnianie życia mieszkańców!!! Sami ustawiają tak inwestycje drogowe ze coraz większe korki się tworzą szczególnie na dolnym mieście i co za tym idzie przekłada się to na centrum!!!
- 9 0
-
2021-07-20 18:13
Ja korzystam często
- 0 3
-
2021-07-20 18:16
i po piąte tym tunelem jest mi nie po drodze
- 4 1
-
2021-07-20 18:25
To on jest otwarta?
Po tym pożarze był tak długo zamknięty że nie wiedziałem o jego otwarciu...
- 1 0
-
2021-07-20 18:27
Kolejne prejscie brawo Dulska za "ochrone środowiska "
- 6 0
-
2021-07-20 18:30
Powody, czemu nie ma tam dużego ruchu
Uwielbiam te ankeity z jedną odpowiedzią.
Przyczyn jest parę.
1. dojazd do tunelu wymaga skręcenia z głównej laterii, przecięcia buspasa,
2. jazda małymi, bocznymi uliczkami, brukowanymi , ciasne rondo
3. na końcu tunelu zielone światło nie jest długo, więc się stoi i próbuje wcisnąć.
4. cały zabieg wymaga znacznie więcej kręcenia, a uzysku nie ma żadnego. Człowiek więcej się nakręci, nakombinuje, aby na koniec stać na czerwonym świetle i przepuszczać tych, co pojechali prosto.
Wyjazd z tunelu na dedykowany pas - zachęciłby do korzystania.
Dłuższe zielone światło na wyjeździe - zachęciłoby z korzystania
Łatwiejszy dojazd do tunelu - wcześniejszy prawozkręt, trochę krótszy buspas.- 16 0
-
2021-07-20 18:38
pewnie z tych samych powodów dla których rowerzysta woli jezdnię
Jezdnią jedzie się bez poprzecznych krawężników, garbów, zakrętów 90 st o promieniu skrętu 1m. Auta z podporządkowanych zatrzymują się i ustępują pierwszeństwa rowerzyście na jezdni (w tym czasie blokują przejazd rowerowy). Ruch jest prawostronny i nie trzeba przeskakiwać z prawej na lewą i za chwilę na prawo. Po prostu jezdnia jest dla pojazdów. Pseudo droga rowerowa dla masochistów.
- 8 0
-
2021-07-20 18:38
Jeżdżę codziennie! kiedy robiliście pomiaru w tym tunelu i liczyli auta o 1 w nocy?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.