- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Dlaczego kierowcy nie korzystają z tunelu pod Forum Gdańsk?
Jeszcze w lipcu ma rozpocząć się budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej, co dla kierowców oznacza większe niż dotychczas korki w centrum Gdańska. Paraliżu mogą pomóc uniknąć sami kierowcy, jeśli zaczną korzystać z wygodnego tunelu pod Forum Gdańsk, a więc Nowego Podwala Grodzkiego. Póki co jeździ tamtędy garstka osób.
Niedawno zakończyły się prace przy Wiadukcie Biskupia Górka. W ramach inwestycji Nowe Podwale Grodzkie zostało wydłużone aż do ul. Augustyńskiego, co ma usprawnić komunikację w rejonie Urzędu Marszałkowskiego i Bramy Nizinnej.
Na co dzień z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie auta dostawcze zaopatrujące sklepy w galerii handlowej. Dlaczego z tunelu nie korzystają zwykli kierowcy, którzy jadąc między Podwalem Grodzkim przy dworcu a Orunią w zdecydowanej większości wybierają jazdę przez zatłoczone Hucisko?
4 powody, dlaczego kierowcy nie jeżdżą tunelem:
- Po pierwsze, wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z istnienia nowej drogi i jeździ na pamięć przy Bramie Wyżynnej. To błąd, bo przejazd pustym Nowym Podwalem Grodzkim pozwala zaoszczędzić kilka minut względem zatkanego Huciska i Wałów Jagiellońskich.
- Po drugie, kierowcy przyzwyczajeni do kilkuletniej budowy wiaduktu Biskupia Górka wciąż zakładają, że w rejonie skrzyżowania z Toruńską toczą się prace. To też błąd, bo choć formalnie inwestycja przechodzi obecnie etap odbiorów, to układ drogowy w rejonie nowego wiaduktu jest już gotowy i oddany do użytku.
- Po trzecie, kierowcy niechętnie zjeżdżają z głównego ciągu na bypass, bo póki co jest on traktowany przez drogowców właśnie jako objazd i droga podporządkowana z krótką fazą zielonego światła. Ale to też się wkrótce zmieni. Drogowcy już zapowiedzieli, że gdy tylko zakończą się odbiory i zostanie wdrożona docelowa organizacja ruchu długość zielonego światła zostanie dwukrotnie wydłużona.
- Po czwarte, przejazd przez Hucisko, a nie NPG sugerują też nawigacje samochodowe. Kierowca spoza Gdańska bez znajomości miasta, który prowadzi auto przy asyście aplikacji nie wie, że zamiast stać w korku na Podwalu Grodzkim, Hucisku i Wałach Jagiellońskich tuż obok ma do dyspozycji pusty i bezkolizyjny przejazd.
Dość powiedzieć, że o istnieniu tunelu najwięcej osób dowiedziało się, gdy w połowie sierpnia 2019 r. doszło w nim do pożaru samochodu. Podziemny przejazd zamknięto wówczas aż na cztery miesiące, by wymienić uszkodzone w ogniu instalacje. Ponownie tunel otwarto pod koniec grudnia 2019 r.
Tunel pod Forum pusty i przejezdny (7 opinii)
Opinie (333) ponad 200 zablokowanych
-
2021-07-20 20:32
Dlaczego
Dlaczego miasto Gdańsk nie zrobi coś z linia nr 171 toć mieszkamy w mieście a nie osadzie wiejskiej w 19 wieku. Ten autobus nie powinien mieć w ogóle rozkładu jazdy jest nie potrzeby rozkład dla tej lini jest na zasadzie jak ktoś się zapyta jechał już czy jeszcze nie jechał czy dziś też ma koło 30 min spóźnienia. Na pętli Karwiny ul. Nowowiczlinska powinien stać zawsze jeden zastępczy autobus dostać się do Osowy to kosmos a to nie jest to zad*pie w 21 wieku droga z Karwin do Osowy czasowo jakieś 1 godz. 30 min a faktycznie powinna być 15 min. Gdańsk dba tylko o elitę w centrum a Gdańsk Osowa to dla nich zaścianek 19 wieku.
- 1 0
-
2021-07-20 20:46
pod forum Gdańsk
to nie jest tunel brak znaku informującego o tym.
- 0 1
-
2021-07-20 20:49
(1)
Jeden pas i światła za tunelem wcale nie przyspieszają podróży
- 2 0
-
2021-07-21 07:11
tak jest , powinno być 6 pasów i pas startowy!
- 0 0
-
2021-07-20 20:54
Zawsze jade tunelem
Zawsze jade tunelem.Pozdrawiam czytelnikow i redakcje
- 1 0
-
2021-07-20 20:57
proste
skoro skraca na razie czas w niewielkim stopniu to go omijają jak czas przejazdu tunelem a podwalem będzie się różnić znacznie wtedy będzie on obłożony w pełni obłożony.
Tak samo jak tunel pod Wisłą . skraca znacznie niż przejazd przez centrum- 0 0
-
2021-07-20 20:59
po co naziemne ??? jak jest podziemne ?
Bo Januszowi i Grażynie nie chce się chodzić po schodach? dwa można to co jest przerobić na płaskie ładne zejście... widzę, że zaczyna być jak w Gdyni ruch pojazdów regulują ludzie bez wyobraźni i pojęcia o tym co ma być... koszt mogę się założyć, bo tu były ekspertyzy robione dodatkowo podobny do tego który by pochłonął przerobienie tego co jest, ale widać Gdańsk bogaty więc kto bogatemu zabroni :) 10 korków więcej, bo to nie tylko wpłynie na centrum a również na inne rejony... ale co tam... więcej dróg rowerowych więcej buspasów więcej pseudo zieleni a mniej parkingów... bo mają korzystać z ZTM to by było ciekawiej mniej autobusów i innych połączeń zróbmy szczególnie z nowych dzielnic, które w 70% przyjeżdżają do centrum... beton nie urząd...
- 7 2
-
2021-07-20 21:09
mnie pasuje
luzik w tunelu spokojnie można podjechać na rampę zrzucić towar i bez stresu wyjechać ,
- 0 0
-
2021-07-20 21:09
bywało
bywało że przejechałem tamtędy od dworca - zawsze mam wrażenie że łamię przepisy zawadzając o buspass;
złe oznakowanie powoduje ze trzeba złamać przepisy aby tam przejechać- 6 0
-
2021-07-20 21:13
Tunel wskazuje nawigacja
Ostatnio koleżanka z pracy jechała do mnie na Orunię i była podjarana, że nawigacja ją pokierowała przez ultra nowoczesny tunel. Więc artykuł średnio sprawdzony.
- 1 2
-
2021-07-20 21:15
Brak zjazdu do forum
Bo nie jeżdżą w stronę Oruni tylko do centrum, czemu z tunelu niema zjazdu do forum, bezmyślność planisty?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.