- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Dlaczego w lasach nie ma śmietników? To celowy zabieg
Zostawiłem śmieci w lesie, bo nie było śmietnika, a być powinien - to częsty argument tych, którzy zostawiają po sobie bałagan. Choć to żadne wytłumaczenie, rzeczywiście może zwracać uwagę na fakt, że koszy na śmieci w trójmiejskich lasach jest mało. Okazuje się jednak, że nie jest to niedopatrzenie leśników, tylko celowy zabieg, by nie stwarzać zagrożenia dla zwierząt.
Czytaj też: Zaostrzenie kar za śmiecenie w lasach
Ostatni z takich przykładów to Sopot, gdzie po pikniku w leśnej wiacie została reklamówka pełna śmieci.
Z kolei we wtorek, 16 lutego, w okolicy sanatorium "Leśnik" kierowca wyrzucił w lesie gruz i odpady z remontu mieszkania. Jego "wyczyn" został uwieczniony na zdjęciach i zgłoszony do straży miejskiej. Mężczyzna został ukarany mandatem w wysokości 500 zł za zaśmiecanie i został zobowiązany do posprzątania tego, co podrzucił do lasu.
Wśród komentarzy naszych czytelników na temat zostawiania mniejszych śmieci w lasach niestety często przewija się ten, że winnym bałaganu jest... brak śmietników.
Co z tymi śmietnikami w lasach?
Dlaczego w trójmiejskich lasach nie ma zbyt wielu śmietników? Wbrew domysłom niektórych wcale nie dlatego, że leśników na to nie stać. Nadleśnictwo Gdańsk porozwieszało w tej sprawie informacje na wiatach w lasach, w których wyjaśnia, że to celowy zabieg. Na specjalnych naklejkach możemy przeczytać:
Dlaczego tu nie ma śmietnika?
- Zwierzęta leśne łatwo dobierają się do śmieci. Trują się nimi, zaplątują się w opakowania.
- Pusta butelka, opakowanie waży mniej niż pełne. Dałeś radę przynieść, tym bardziej możesz zabrać je ze sobą.
Jest też apel o zachowanie porządku i ostrzeżenie o możliwym monitoringu dla tych, którzy jednak zdecydują się zostawić śmieci w lesie.
Film z jesieni ubiegłego roku z Gdańska
Ogromne pieniądze na sprzątanie zaśmieconych lasów
W ubiegłym roku na sprzątanie śmieci pozostawionych w lokalnych lasach Nadleśnictwo Gdańsk wydało 238 086,48 zł. Dla porównania: na remont istniejących wiat, miejsc ogniskowych i budowę takich nowych obiektów przeznaczono 101 682,05 zł.
Z kolei Lasy Państwowe każdego roku wydają 20 mln zł na uprzątnięcie terenów leśnych, z których wywozi się prawie 115 tys. m sześc. odpadów. To ponad tysiąc wagonów kolejowych wypełnionych po brzegi śmieciami.
Miejsca
Opinie (201) ponad 10 zablokowanych
-
2021-02-21 09:10
Opinia wyróżniona
Co za problem wziąć ze sobą śmiecia. (11)
Tylko w mentalności niektórych to jest granica nie do pokonania. Musisz jeść i pić, umrzesz bez tego w 2h spacerze. Śmietniki w lesie są niepotrzebne. Bo to jest las, jak sama nazwa wskazuje.
- 232 10
-
2021-02-21 23:35
a co za problem by leśnicy opróżniali kosze pod lasami 2x dziennie?
ach to nieoPiSane Lenistwo!
ps) ... kosze na parkinagach są wszędzie - na Litwie Łotwie i w Estonii w Szwecji w Niemczech tylko akurat Nie w Polsce - bo tu polskie zwięrzęta są jakieś kuźwa inne? - a złodzieje z PiS się nie nachapią tymi Nagrodami co im się po prostu należały!- 0 12
-
2021-02-21 12:24
zabrac go z gdanska z urzedu
- 0 0
-
2021-02-21 09:14
Ja chodzę na 10-14 h spaceru (8)
- 3 25
-
2021-02-21 09:16
To zabierz śmieci do plecaka, tak jak to się robi w niektórych wysokogórskich schroniskach. (7)
- 48 0
-
2021-02-21 11:23
tu jest Polska, tu żyją Polacy co wstali z kolan, taka mentalność (2)
jak byłem w Danii na ruinach zamku muzeum to było czyściutko, aż w pewnym momencie doszliśmy do miejsca gdzie leżało pełno puszek po piwach. Oczywiście polskie marki. Niestety.
- 26 5
-
2021-02-21 13:45
(1)
Opowiadasz tą zmyśloną a historię pod każdym artykule na trujmiasto.pl
- 5 12
-
2021-02-22 00:05
Niekoniecznie.
Byłem kiedyś w pewnym kurorcie portugalskim, większość gości to byli Brytyjczycy. Na murku przy plaży był jeden wysprejowany byle jak napis, górnik zabrze. czy to zrobili Brytyjczycy czy Portugalczycy? Tacy z Zabrza?
- 8 1
-
2021-02-21 09:17
Mój plecak to nie śmietnik żebym tam śmieci wrzucał (3)
- 3 60
-
2021-02-21 15:28
a las to smietnik ze tam rzucasz?
- 19 0
-
2021-02-21 09:59
Argument godny przedszkolaka.
- 17 4
-
2021-02-21 09:51
Nue nie wchodź do lasu.
Chodź po mieście.
- 37 2
-
2021-02-21 09:08
Opinia wyróżniona
Jak ktoś kiedyś był na szlaku w Alpach (8)
Ten wie, że śmietników nie ma nawet przy schroniskach. Po prostu znosisz z gór sam to co wniosłeś, śmieci też. I to jest dobre podejście.
- 212 10
-
2021-04-12 11:57
powiedz to pijakom ktorzy ida sie ujebac do lasu
co pojde do lasu to wychodze z siatką butelek, puszek i małpek. Kraj zachlanych mord, cos z tym społeczeństwem trzeba zrobić
- 0 0
-
2021-02-22 08:08
Potwierdzam nigdzie na szlakach nie ma śmietników jak jesteś w stanie nieść butelkę z napojem to jesteś też w stanie nieść pusta lżejszą chyba, że jesteś pustakiem
- 3 0
-
2021-02-22 06:22
Colorado
W Colorado śmietniki są. Ich konstrukcja jest taka, że nawet niedźwiedź im nie podoła. Nie daję wiary, że nikt z lasów nie wie o ich istnieniu. Moim zdaniem łatwiej leśnikom wymyślić historię, dlaczego ich nie instalują... Dobrze zabezpieczone śmieci kontra butelki pet w całym lesie. Daleko nam z codzienną kulturą do Amerykanów, a misiów też za dużo nie mamy. Mimo tego oni śmietniki mają, a my nie.
- 1 3
-
2021-02-21 09:49
A jak znajdziesz tam papierek to można być niemal pewnym (4)
Że zostawił go Polak albo Turek.
- 21 10
-
2021-02-21 12:00
albo Niemiec (3)
- 8 6
-
2021-02-21 12:30
Niemcy są bardziej czysci. (2)
Najwiecej śmieci na ulicach widziałem w Anglii. Szczególnie po weekendzie. Opakowania po fastfoodach leżą na każdej ulicy. W Niemczech ani w Belgii tego nie widziałem.
- 10 1
-
2021-02-21 14:56
Nie są bardziej czyści, tylko to Polacy z UK po brexicie teraz tam sprzątają
- 1 2
-
2021-02-21 13:47
Pewno nie widziałeś bo wracałeś na czworakach po 10tej rano do domu gdy służby juz sprzątnęły ulice
- 2 4
-
2021-02-21 09:30
Opinia wyróżniona
takie zachowania wynikajją z braku wychowania, powinny być wysoko finansowo karane (3)
nasz tok myślenie, idzie w kierunku, są od tego inni co posprzątają , naprawią, wywiozą ,za to im płacą. Buta nowobogackich i głupota tzw. januszerki.. Ja zawsze zwracam uwagę osobie,jak widzę, że np. wyrzuca peta, upuszcza papierek itp.. Reakcje są różne od zawstydzenia, po agresje.
- 115 3
-
2021-02-22 08:09
500 zł za wór gruzu czy elektronikę to żart
Kary powinny być co najmniej 10x wyższe. I to za każdy rzucony papierek po cukierku czy peta. Wystarczy, że każdy spacerowicz rzuci po papierku czy butelce, a las niebawem zamieni się w Szadółki.
Lasów i innych zielonych terenów jest coraz mniej, naprawdę, dbajmy o to, co nam jeszcze zostało!- 2 0
-
2021-02-21 12:00
Powinno sie zrobic karte do lasu. (1)
- 5 0
-
2021-02-22 07:54
PiS już wam zamknął raz LAS
- bo się zwierzątka covidem pozarażają
- 1 3
Wszystkie opinie
-
2021-02-21 09:02
"kulturalnemu" Januszowi nie wytłumaczysz (4)
A nawet jeśli byłby w lesie miejsca wyznaczone, to on rzuciłby i tak tam, gdzie stoi
- 127 6
-
2021-02-21 09:54
Zwany platfusem
Bo tylko tacy tu zostali, pisiory wytepione. Sami wyborcy czaska i lewicy
- 2 13
-
2021-02-21 09:56
A co za problem zwrócić smiecącemu cebulakowi uwagę? Jeśli na to odburknie z ryjem to palka teleskopowa go wyleczy hehe
- 5 4
-
2021-02-21 10:32
czy zostawianie czegokolwiek w lesie nie powinno wiazac sie z siecia smietnikow i toalet?
to teraz temat toalet w lasach.
- 0 3
-
2021-02-22 09:58
ale potrzafią was omotać ... eko ideologią
toż nie chodzi o zwierzęta bo są , a raczej były (śmietniki zamykane ) ....ale o kasę by nie mieć problemu i kosztów z wywozem przypomnę iż nawet za komuny gdy była słaba eko świadomość śmietniki były na każdym leśnym i przyleśnym parkingu i co zwierzęta ewoluowały i nauczyły się otwierać klapy :):) ...... a dzisiejsza ideologia wyprała mózg większości społeczeństwa na czym oszczędzają lasy państwowe .....
a dlaczego zniknęły ogólne śmietniki w miejscowościach zawsze wystarczyło się zatrzymać przy każdej wsi był dostępny śmietnik / kontener dziś nie uświadczysz ...dlaczego- 0 0
-
2021-02-21 09:04
smietniki nie zmienia mentalnosci, (2)
na plazy jest mnostwo smietnikow
- 114 3
-
2021-02-21 10:06
no i są pełne każdego dnia wakacji i działają! (1)
- 6 0
-
2021-02-21 23:19
ludzie smieca caly rok i spora czesc niestety nie d smietnikow
- 2 0
-
2021-02-21 09:05
wczoraj w radio gdansk w programie o podrozach (3)
gościł Pan Jakub z okolic Milicza- lesnik-pasjonat; od razu zapragnelo się iść do lasu.... takich ludzi i nam tutaj trzeba...
- 30 2
-
2021-02-21 09:21
niby pasjonat, a las wycina
i strzela do sarenek
- 4 10
-
2021-02-21 11:39
Nie słucham reżimowego radia. (1)
- 2 4
-
2021-02-21 12:01
i tracisz
bo czytasz rezimowe portale
- 2 1
-
2021-02-21 09:08
Opinia wyróżniona
Jak ktoś kiedyś był na szlaku w Alpach (8)
Ten wie, że śmietników nie ma nawet przy schroniskach. Po prostu znosisz z gór sam to co wniosłeś, śmieci też. I to jest dobre podejście.
- 212 10
-
2021-02-21 09:49
A jak znajdziesz tam papierek to można być niemal pewnym (4)
Że zostawił go Polak albo Turek.
- 21 10
-
2021-02-21 12:00
albo Niemiec (3)
- 8 6
-
2021-02-21 12:30
Niemcy są bardziej czysci. (2)
Najwiecej śmieci na ulicach widziałem w Anglii. Szczególnie po weekendzie. Opakowania po fastfoodach leżą na każdej ulicy. W Niemczech ani w Belgii tego nie widziałem.
- 10 1
-
2021-02-21 13:47
Pewno nie widziałeś bo wracałeś na czworakach po 10tej rano do domu gdy służby juz sprzątnęły ulice
- 2 4
-
2021-02-21 14:56
Nie są bardziej czyści, tylko to Polacy z UK po brexicie teraz tam sprzątają
- 1 2
-
2021-02-22 06:22
Colorado
W Colorado śmietniki są. Ich konstrukcja jest taka, że nawet niedźwiedź im nie podoła. Nie daję wiary, że nikt z lasów nie wie o ich istnieniu. Moim zdaniem łatwiej leśnikom wymyślić historię, dlaczego ich nie instalują... Dobrze zabezpieczone śmieci kontra butelki pet w całym lesie. Daleko nam z codzienną kulturą do Amerykanów, a misiów też za dużo nie mamy. Mimo tego oni śmietniki mają, a my nie.
- 1 3
-
2021-02-22 08:08
Potwierdzam nigdzie na szlakach nie ma śmietników jak jesteś w stanie nieść butelkę z napojem to jesteś też w stanie nieść pusta lżejszą chyba, że jesteś pustakiem
- 3 0
-
2021-04-12 11:57
powiedz to pijakom ktorzy ida sie ujebac do lasu
co pojde do lasu to wychodze z siatką butelek, puszek i małpek. Kraj zachlanych mord, cos z tym społeczeństwem trzeba zrobić
- 0 0
-
2021-02-21 09:08
Leśnik to nie śmieciarz! (2)
Po co ze swoimi śmieciami do lasu isc? Jak przyniosłeś to zabierz!
- 56 3
-
2021-02-21 10:08
leśnik to grabieżca wycina w pień stare lasy i bierze z tego miliardową kase w skali kraju (1)
a jak ma coś zrobić dobrego to umywa ręce bo po co dbać o coś co się rabuje
- 4 10
-
2021-02-22 06:49
dokładnie, i pamiętajmy że lasy państwowe należą do suwerena czyli do nas, a haj$ zbija tylko śmietanka, a tłumaczenie że zagrożenie dla zwierząt to już se kurcze wymyślili niech ich... trafi
- 0 1
-
2021-02-21 09:10
Opinia wyróżniona
Co za problem wziąć ze sobą śmiecia. (11)
Tylko w mentalności niektórych to jest granica nie do pokonania. Musisz jeść i pić, umrzesz bez tego w 2h spacerze. Śmietniki w lesie są niepotrzebne. Bo to jest las, jak sama nazwa wskazuje.
- 232 10
-
2021-02-21 09:14
Ja chodzę na 10-14 h spaceru (8)
- 3 25
-
2021-02-21 09:16
To zabierz śmieci do plecaka, tak jak to się robi w niektórych wysokogórskich schroniskach. (7)
- 48 0
-
2021-02-21 09:17
Mój plecak to nie śmietnik żebym tam śmieci wrzucał (3)
- 3 60
-
2021-02-21 09:51
Nue nie wchodź do lasu.
Chodź po mieście.
- 37 2
-
2021-02-21 09:59
Argument godny przedszkolaka.
- 17 4
-
2021-02-21 15:28
a las to smietnik ze tam rzucasz?
- 19 0
-
2021-02-21 11:23
tu jest Polska, tu żyją Polacy co wstali z kolan, taka mentalność (2)
jak byłem w Danii na ruinach zamku muzeum to było czyściutko, aż w pewnym momencie doszliśmy do miejsca gdzie leżało pełno puszek po piwach. Oczywiście polskie marki. Niestety.
- 26 5
-
2021-02-21 13:45
(1)
Opowiadasz tą zmyśloną a historię pod każdym artykule na trujmiasto.pl
- 5 12
-
2021-02-22 00:05
Niekoniecznie.
Byłem kiedyś w pewnym kurorcie portugalskim, większość gości to byli Brytyjczycy. Na murku przy plaży był jeden wysprejowany byle jak napis, górnik zabrze. czy to zrobili Brytyjczycy czy Portugalczycy? Tacy z Zabrza?
- 8 1
-
2021-02-21 12:24
zabrac go z gdanska z urzedu
- 0 0
-
2021-02-21 23:35
a co za problem by leśnicy opróżniali kosze pod lasami 2x dziennie?
ach to nieoPiSane Lenistwo!
ps) ... kosze na parkinagach są wszędzie - na Litwie Łotwie i w Estonii w Szwecji w Niemczech tylko akurat Nie w Polsce - bo tu polskie zwięrzęta są jakieś kuźwa inne? - a złodzieje z PiS się nie nachapią tymi Nagrodami co im się po prostu należały!- 0 12
-
2021-02-21 09:11
(7)
Opłaty za wywóz w ostatnich latach to 200-300% w górę więc o tyle więcej powinno być ogólnodostępnych śmietników, w tym tych na terenie lasów. Czy ktoś te nasze pieniądze po prostu kradnie i zarabia? O co chodzi ze śmieciami? Ma być czysto czy ktoś ma być zarobiony kosztem kieszeni mieszkańców i czystości otoczenia? To nie jest wcale oczywiste ostatnio. Im wyższe oplaty tym brudniej.
- 22 62
-
2021-02-21 09:15
Słyszałeś o czymś takim jak inflacja podwyżki dla pracowników
Wymiana sprzętu itd? Czy myślisz że jak dziś coś kosztuje 5 zł to na 100 lat też 5 zł będzie kosztowało?
- 10 12
-
2021-02-21 09:17
Co ty piszesz? Opłata za śmieci wzrosła i dlatego śmiecisz w lesie? (1)
- 24 3
-
2021-02-21 12:02
tak i wielu sasiadow jak widze
- 0 6
-
2021-02-21 09:19
(1)
A zapytaj się rządu może?
To opłaty rządowe spowodowały lawinowy wzrost cen za śmieci.- 11 10
-
2021-02-21 12:03
mijasz sie z prawda.
- 5 6
-
2021-02-21 09:49
IQ70
- 4 3
-
2021-02-22 13:18
Kradnie i zarabia? Od razu wiadomo, ze Ty kradniesz, skoro kradziez z zarobkiem utozsamiasz.
- 0 0
-
2021-02-21 09:18
dziwna logika (21)
Idą tropem Pana leśniczego to należy zlikwidować śmietniki wszędzie - na starym mieście też. Przyniosłeś - zabierz W hotelach też - przywiozłeś zabierz do domu ect, ect. A teraz poważnie. Leśnicy dążą do stanu aby ludzie w lesie zostali odpowiednio :skanlizowani. Aby nie chodzili tam gdzie nie są wskazani ( młodniki, szkółki, ostoje zwierząt, miejsca gdzie piją wodę itd. To rozumiem. Ale kanalizując ruch " turystów" przejmują na siebie ich obsługę. A to są między innymi śmietniki. Trzeba je tak skonstruować aby zwierzęta nie mogły się do nich dostać. Tylko wtedy trzeba te śmietniki obsługiwać. A to już przetarg, obsługa umowy, faktury, reklamacje, kontrola. A tego Panu leśniczemu już się nie chce. Łatwiej powiedzieć przyniosłeś - zabierz. Ciekawe dlaczego jak z lasu wywożą drewno i błotem zarzucą całą ulicę ( np. Spacerową) to po sobie nie sprzątają. Tu nie działa zasada swoje śmieci zabieram ze sobą?
- 49 99
-
2021-02-21 09:27
(2)
Może w Tatrach co 10 metrów też ustawić śmietniki
- 15 7
-
2021-02-21 09:30
Tak
- 7 17
-
2021-02-21 12:03
na szlakach jak najbardziej byc powinny.
- 2 17
-
2021-02-21 09:33
brak logiki (1)
Do lasu sam się pchasz ani leśniczy ani zwierzyna za syfem z takich Brudasów nie tęskni. Jak ktoś błoci szosę wezwij Policję a tamten zapłaci lub posprząta bo musi takie jest prawo.
- 14 3
-
2021-02-22 13:21
A jak ktos smieci las, to wezwij policje i niech sprawca sprzata. I status quo mamy zachowane, czyli mamy wy bane.
- 0 0
-
2021-02-21 09:45
(2)
Zgoda, ale jeżeli mamy robić infrastrukturę dla turystów leśnych, to wprowadzimy wam opłaty za wstęp do lasu. Koniec kropka.
- 11 5
-
2021-02-21 10:13
infrastruktura jest od dawien
są parkingi leśne i szlaki leśne. Lasy państwowe to mega bogata firma, wyżyna w pień całe połacie lasu za grube miliardy nasadzając młodniki które są warte dla środowiska i finansowo dziesięć razy mniej, gospodarka rabunkowa.
- 8 6
-
2021-02-21 12:14
A może trochę zreorganizować zatrudnienie wśród leśników.
I tak nie potrzeba tyłu osób więc zaoszczędźmy trochę na etatach. Oszczędności wydajmy na służbę zdrowia.
- 3 8
-
2021-02-21 09:50
bęcwał.
nie odróżnia hotelu od lasu.
- 10 3
-
2021-02-21 09:52
I jeszcze ścieżki wybetonować i założyć oświetlenie.
- 10 3
-
2021-02-21 10:09
Głupi jesteś jak but panie Stachoo
- 5 4
-
2021-02-21 10:09
pełna racja, leśnicy to złodziejska grabieżcza firma
a jak trzeba za coś zapłacić to udają że nie ich sprawa
- 4 12
-
2021-02-21 10:31
(1)
wiemy że u Was na wschodzie w Rosji wyrzucanie rzeczy pod siebie albo za okno to norma ale u nas się po sobie sprząta
- 9 2
-
2021-02-22 13:22
A niby skad to wiecie?
- 1 0
-
2021-02-21 10:44
Wynoszenie śmieci z lasu to dla leśników koszt, a Ci nie lubią się dzielić swoimi pieniędzmi z resztą infrastruktury miasta, z którymi lasy (o których mowa) się stykają.
Ani nie chciało by im się latać z workami na śmieci, ani też jakimś pojazdem dostosowanym do tego.
Gdyby leśnicy rzeczywiście przejmowali się lasami, nie jeździliby blachosmrodami po lasach, a zainwestowaliby już dawno temu w elektryki.- 4 14
-
2021-02-21 13:29
Stachoo, Ty tak na poważnie, czy jaja sobie robisz? (4)
Porównując Las do hotelu....
Ile hektarów lasu przypada na jednego leśnika? Czy są oni (leśnicy) w stanie posporzątać po niechlujnych? Wizytując tych zaśmiecających, często gęsto musisz zdejmować buty przed "furtką", zanim wkroczysz na ich psesję. O swoje walczą jak lwy, a cudze? Cudze olać i szczycić się ośmioma gwiazdkami. Ci spacerowicze co zaśmiecają, nie spacerują po wyznaczonych szlakach. Czym najbardziej zaśmiecają? Ano "opakowaniami" po napojach, chipsach, batonikach i często zużytymi podpaskami. Wysypujących wszelkiego rodzaju odpady po remontach też nie brakuje. Teraz pomyśl i zastanów się nad treścią swojego wpisu, czy leśnicy są w stanie to ogarnąć.....- 10 1
-
2021-02-21 18:43
I jedna i druga strona ma po części rację. (3)
Jeśli wyznaczane są trasy turystyczne, to powinna na nich istnieć również infrastruktura taka jak śmietniki. Leśnicy i tak jeżdżą po lasach, mogliby raz dziennie opróżniać wieczorem na szlakach - tak jak na plaży w sezonie. Poza tym, ile kosztuje sprzątanie lasów po śmiecących turystach? No tak, lepiej wysłać dzieciaki ze szkół, żeby sprzątały za darmo.
Z drugiej strony, nie rozumiem wyrzucania gdzie popadnie papierów, butelek czy opakowań po żarciu, tym bardziej że puste ważą o wiele mniej, niż pełne.- 4 4
-
2021-02-22 00:11
Leśnicy to nie śmieciarze, od zbierania śmieci są specjalne służby. (2)
Sprzątanie lasów po turystach wandalach to spory problem. Gdzie na świecie jest w lasach "infrastruktura" typu kosze na śmieci w środku puszczy? Nasz stosunek do tego typu spraw jest miarą naszego ucywilizowania, my chyba jesteśmy na jakimś wstępnym etapie uspołecznienia. Jesteśmy narodem beznadziejnych egoistów, myślimy tylko o sobie.
- 3 1
-
2021-02-22 13:25
Problem? Przeciez sam piszesz, ze "od zbierania śmieci są specjalne służby".
Lesniczy moze tak podejsc do sprawy, a zwykly obywatel juz nie? W koncu ze swoich podatkow utrzymuje i lesniczego, i te specjalne sluzby, a i sam las jest tego obywatela wlasnoscia, wiec jakzeby on mogl tak nieodpowiedzialnie sie zachowac?
- 1 0
-
2021-02-22 13:54
Po pierwsze - gdzie masz w Gdańsku puszczę?
Po drugie - umiesz czytać? Pisałem o szlakach pieszych/rowerowych wytyczanych w lasach. To nie jest puszcza, tylko infrastruktura turystyczna. To nie są też Tatry, że nie da się wjechać samochodem i opróżnić śmietników.
- 0 0
-
2021-02-23 15:03
Oj durnyś ty durny stachoo, że aż strach
- 0 0
-
2021-02-21 09:19
(3)
Nie wiem co trzeba mieć w głowie, żeby wywieźć śmieci do lasu. Kary są śmiesznie niskie, porównywalne lub niższe z kosztem wywozu, wiec ludzie ryzykują. Nie maja problemu z dowalaniem podwyżek to czemu tego nie podniosą do 5000 ?
- 72 2
-
2021-02-21 10:34
Nie wiem czy nie gorsze od smiecenia takie wylewanie tam betonu. (2)
Stawiania deweloperskich raków w pasie nadmorskim czy lesie to dopiero buractwo.
- 5 4
-
2021-02-21 10:37
(1)
Nie, śmiecenie jest gorsze...
- 3 3
-
2021-02-21 12:05
wlasnie nie
bo to osiedlanie tam nuworyszy sciaga ich kolegow i rodziny co smieca na potege.
- 3 0
-
2021-02-21 09:22
Japońskie Tokio, miasto wielkości Polski. (4)
Najczystsze na świecie i nie ma tam śmietników. Czystość na ulicy świadczy o mentalności mieszkańców.
Pracujmy na taki stan kochani.
Wierzę w nas.- 65 11
-
2021-02-21 09:26
Tokio - miasto o wielkości populacji Polski* (1)
- 5 2
-
2021-02-21 23:51
14 mln vs. 38 mln
- 1 3
-
2021-02-21 09:35
Tokio ?
Jako najczystsze miasto na świecie najczęściej pokazuje się Calgary.
Tokio nie widać nawet w pierwszej dziesiątce najczystszych miast świata.- 4 4
-
2021-02-21 10:23
co ty porównujesz?
Japonia ma najwięcej na świecie spalarni śmieci - aż 2 tys. pieców. Jakość powietrza jest lepsza bo nie mają elektrowni węglowych mają za to Fukuszimę w której znowu się kolejne radioaktywne wycieki dostały niedawno do morza. A jeśli chodzi o kosze to tam jest segregacja na około 10 kategorii i nie ma wcale "zmieszanych" a takie były by kosze. A u nas spalarni śmieci prawie nie ma bo są protesty że już elektrowniach atomowych nie wspomnę.
- 9 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.