- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (318 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (887 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Dlaczego korki wróciły do centrum Gdańska?
Po ubiegłotygodniowym uruchomieniu nowej sygnalizacji świetlnej na Podwalu Przedmiejskim w korkach na Armii Krajowej utknęły setki kierowców. Po kilku dniach światła udało się wyregulować i korki zniknęły. Od początku tygodnia znów jednak nie sposób poruszać się - zwłaszcza po południu - po centrum Gdańska. Dlaczego?
Korki nie nasiliły się nawet po zwężeniu Podwala Grodzkiego przy dworcu z trzech do dwóch pasów i wytyczeniu tam buspasa. W minimalnym stopniu główny ciąg komunikacyjny odciąża też Nowe Podwale Grodzkie, z którego - głównie przez absurdalnie krótką fazę zielonego światła - na co dzień korzysta garstka kierowców.
W ostatnich dniach utrudnienia jednak się nasiliły. Po wielu miesiącach przerwy korki wróciły nie tylko na Wały Piastowskie i Błędnik , ale też na Jana z Kolna , al. Zwycięstwa i Trakt Konny . Na całej długości w godzinach popołudniowego szczytu codziennie trzeba stać też na ul. 3 Maja . Skąd te korki?
Część kierowców przyczyny upatruje w zmianach sygnalizacji świetlnej, jakie dział inżynierii ruchu wprowadził na węzłach Unii Europejskiej i Carla Groddecka po kłopotach z nowymi światłami na Podwalu Przedmiejskim. Drudzy twierdzą, że więcej aut w centrum może mieć związek z niedawnym otwarciem nowego odcinka trasy S7 między Elblągiem a Gdańskiem. Jeszcze inni przyczyn upatrywali w niesprzyjających warunkach pogodowych.
- Większe korki w centrum nie są spowodowane zmianami w sygnalizacji ani otwarciem "siódemki" - mówi Wawrzonek. - Zatory potęguje trwający od początku tygodnia remont i zwężenie prawoskrętu z Wałów Jagiellońskich w Armii Krajowej. Zmiany, jakie wprowadziliśmy w sygnalizacji uregulowały ruch na Trasie WZ, ale przy tym w żaden sposób nie wpływały na przepustowość od strony Huciska czy Podwala Grodzkiego. Z kolei otwarcie nowego odcinka trasy szybkiego ruchu z Elbląga do Gdańska owszem, wpłynęło na większy ruch w Gdańsku, ale nie w centrum. Więcej aut zaobserwowaliśmy głównie na Obwodnicy Południowej, Trasie Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy.
Kłopot dla kierowców i opóźnienia komunikacji miejskiej
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Fragment łącznicy między przystankiem autobusowym przy Forum Gdańsk a wjazdem na Armii Krajowej będzie zwężony jeszcze przez kilka tygodni. Od poniedziałku trwa tam kolejny etap przebudowy układu drogowego Węzła Okopowa.
- Przebudowa polega na demontażu istniejących balustrad, częściowej rozbiórce murów oporowych, wykonaniu nowych oczepów oraz instalacji barieroporęczy. Dzięki wymianie dotychczasowych nienormatywnych i zdegradowanych balustrad poprawione zostanie bezpieczeństwo ruchu drogowego na Węźle - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Od początku tygodnia z korkami nierówną walkę prowadzą nie tylko kierowcy, ale także kierowcy autobusów komunikacji miejskiej. Stojące w korku auta blokują autobusom wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk. W środę po południu pasażerowie na wyjazd spod Bramy Wyżynnej w kierunku Armii Krajowej, Traktu św. Wojciecha i Podwala Przedmiejskiego tracili po kilka minut, podczas gdy normalnie wymiana pasażerów i odjazd z przystanku zabiera maksymalnie kilkadziesiąt sekund.
Utrudnienia do początku grudnia
Jak dodaje rzecznik GZDiZ, od połowy września prowadzone są prace na murach przy łącznicy zjazdowej z ul. Okopowej w Podwale Przedmiejskie oraz łącznicy zjazdowej z al. Armii Krajowej w ul. Okopową.
- Rozpoczęty w poniedziałek etap prac obejmuje swoim zakresem roboty na łącznicy zjazdowej z ul. Wały Jagiellońskie w al. Armii Krajowej. W następnym etapie prowadzone będą roboty na murach północnych od strony zachodniej, tj. na łącznicy zjazdowej z Podwala Przedmiejskiego w ul. Wały Jagiellońskie - dodaje Kiljan.
W sumie poprawiony zostanie stan murów o długości 330 metrów. Koszt modernizacji wyniesie ok. 1 mln zł a jej zakończenie planowane jest na poniedziałek 3 grudnia.
Opinie (408) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-15 18:01
Wyborcza hołota od Adamowicza załatwiła nam te korki (3)
Spoczko.Ciąg dalszy podobnych "atrakcji" gwarantowany. Keep smiling lemingi.Dobrze wam tak.
- 28 10
-
2018-11-15 18:03
Ale Ty cham jesteś (1)
- 0 13
-
2018-11-15 19:04
Cham, ale prawdomówny.
- 10 1
-
2018-11-16 16:50
Kip narzeking pisclaq
- 0 2
-
2018-11-15 18:06
A szczytem tępactwa jest 2-tygodniowy remont przystanku koło Manhattanu. (2)
brawo tępactwo! BTW wiecie gdańskie lemingi, że daliście niedawno znać budyniowi, że wam pasuje taka sytuacja?
- 21 6
-
2018-11-16 14:21
idiota jesteś i tyle (1)
nie przystanku , ale całego odcinka jezdni, zanim coś powiesz to się trzy razy zastanów.\
brak słów.- 1 2
-
2018-11-16 16:52
On z tych, którzy by zrobili wymianę jezdni od podbudowy w jedno popołudnie...
- 0 1
-
2018-11-15 18:09
Jest tylko jedna przyczyna korków (3)
Są nią samochody. Wybierane i nadużywane w Trójmieście i całęj Polsce po prostu za często, do każdego rodzaju podróży. Powodem jest niedostateczna komunikacja publiczna, od szczebla lokalnego do międzymiastowego.
- 29 8
-
2018-11-15 19:12
(1)
Jak to powiedział Leon Krier: "Nie samochód, a dom podmiejski jest przyczyną korków." Mogę mieć sto aut w garażu, ale jak będę do pracy chodził w kapciach do biurowca na przeciwko - nie będzie korków. Oczywiście, komunikacja publiczna u nas to makabra i gdyby dobrze działała byłoby lepiej, ale podstawą złego stanu jest polityka przestrzenna - przeznaczanie centrów na biurowce, często wieżowce, i wyganianie tym samym ludzi na przedmieścia. W efekcie do jednego wieżowca jedzie ileśset ludzi z obrzeży miasta. Alternatywą są dzielnice - miasta - w każdym mieszkaniówka, ale też miejsca pod biznes, szkoły, przedszkola i rekreacja (parki, bary, restauracje). Takie koncepcje przestawiał chyba Kacper Płażyński, ale wolicie deweloperowanie Budynia. Bo Pisior. No to macie. Będzie jeszcze gorzej, korki, powodzie, podmywanie, burzenie zabytkó, betonowanie centum.
- 18 0
-
2018-11-15 23:28
Pełna zgoda
- 4 0
-
2018-11-15 19:36
skoro samochody są przyczyną korków to przestańmy budować dla nich nowe drogi,zamykajmy ulice i inwestujmy w kolej. Zbudowali drogę Elbląg - Gdańsk i dziwią się że auta wjeżdżają do miasta.
- 5 3
-
2018-11-15 18:12
Ta , jak to wrocily??
Byly i beda
- 9 0
-
2018-11-15 18:12
Więcej świateł a piesi i tak chodzą na czerwonym. (3)
Po co to wszystko się pytam.
- 12 6
-
2018-11-15 20:29
Jak mają 3 minuty czekać aż przejdą przez jezdnie to co się dziwisz, że chodzą na czerwonym.
Jak byś stał i patrzył, że odjeżdża ci jeden,drugi i trzeci tramwaj,bo przeważnie jadą stadami i potem nastepny za 15 minut to też byś pedził na czerwonym.- 5 1
-
2018-11-15 23:30
Bo chcą przejsc (1)
Poza tym, jako kierowca widzę więcej kierowców jeżdżących na czerwonym i w ogóle popełniających więcej wykroczeń niż piesi. I wy dobrze wiecie o czym mówię, a jak nie, to przejedźcie się po mieście z maksymalna dozwoloną prędkością. Wyprzedza was wszyscy.
- 3 0
-
2018-11-16 16:54
Wszyscy, którzy cię wyprzedzą, cię wyprzedzą, bo ci, którzy jadą przepisowo, cię nie wyprzedzą...
- 0 0
-
2018-11-15 18:13
Wiecej garbow zrobta
- 6 1
-
2018-11-15 18:15
(2)
Dziwne że przed wyborami było dobrze.Czyżby Adamowicz i jego banda tak odwdzięcza się swoim niedorozwiniętym wyborcom.
- 23 3
-
2018-11-16 06:01
(1)
Tępy i zakompleksiony przegrany się znalazł.
Żal ?- 0 4
-
2018-11-16 09:59
Lizo@@@@d@@up "Pawłowicza"pewnie pracownik jego bandy.
- 1 0
-
2018-11-15 18:16
(1)
A ja się pytam kiedy wreszcie będzie przejście naziemne koło dworca. A korki mnie nie obchodzą.
- 15 15
-
2018-11-16 05:35
Żebyś skisł komuchu, i żeby ci garaż okradli...
- 1 5
-
2018-11-15 18:18
Bo to miasto nie ma gospodarza
- 18 3
-
2018-11-15 18:19
brak (1)
brak urbanistów w urzędzie !!!!!!
- 12 3
-
2018-11-15 18:27
Urbaniści w urzędzie myślą po pisiowemu.
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.