- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (318 opinii)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (886 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Dlaczego korki wróciły do centrum Gdańska?
Po ubiegłotygodniowym uruchomieniu nowej sygnalizacji świetlnej na Podwalu Przedmiejskim w korkach na Armii Krajowej utknęły setki kierowców. Po kilku dniach światła udało się wyregulować i korki zniknęły. Od początku tygodnia znów jednak nie sposób poruszać się - zwłaszcza po południu - po centrum Gdańska. Dlaczego?
Korki nie nasiliły się nawet po zwężeniu Podwala Grodzkiego przy dworcu z trzech do dwóch pasów i wytyczeniu tam buspasa. W minimalnym stopniu główny ciąg komunikacyjny odciąża też Nowe Podwale Grodzkie, z którego - głównie przez absurdalnie krótką fazę zielonego światła - na co dzień korzysta garstka kierowców.
W ostatnich dniach utrudnienia jednak się nasiliły. Po wielu miesiącach przerwy korki wróciły nie tylko na Wały Piastowskie i Błędnik , ale też na Jana z Kolna , al. Zwycięstwa i Trakt Konny . Na całej długości w godzinach popołudniowego szczytu codziennie trzeba stać też na ul. 3 Maja . Skąd te korki?
Część kierowców przyczyny upatruje w zmianach sygnalizacji świetlnej, jakie dział inżynierii ruchu wprowadził na węzłach Unii Europejskiej i Carla Groddecka po kłopotach z nowymi światłami na Podwalu Przedmiejskim. Drudzy twierdzą, że więcej aut w centrum może mieć związek z niedawnym otwarciem nowego odcinka trasy S7 między Elblągiem a Gdańskiem. Jeszcze inni przyczyn upatrywali w niesprzyjających warunkach pogodowych.
- Większe korki w centrum nie są spowodowane zmianami w sygnalizacji ani otwarciem "siódemki" - mówi Wawrzonek. - Zatory potęguje trwający od początku tygodnia remont i zwężenie prawoskrętu z Wałów Jagiellońskich w Armii Krajowej. Zmiany, jakie wprowadziliśmy w sygnalizacji uregulowały ruch na Trasie WZ, ale przy tym w żaden sposób nie wpływały na przepustowość od strony Huciska czy Podwala Grodzkiego. Z kolei otwarcie nowego odcinka trasy szybkiego ruchu z Elbląga do Gdańska owszem, wpłynęło na większy ruch w Gdańsku, ale nie w centrum. Więcej aut zaobserwowaliśmy głównie na Obwodnicy Południowej, Trasie Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy.
Kłopot dla kierowców i opóźnienia komunikacji miejskiej
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Fragment łącznicy między przystankiem autobusowym przy Forum Gdańsk a wjazdem na Armii Krajowej będzie zwężony jeszcze przez kilka tygodni. Od poniedziałku trwa tam kolejny etap przebudowy układu drogowego Węzła Okopowa.
- Przebudowa polega na demontażu istniejących balustrad, częściowej rozbiórce murów oporowych, wykonaniu nowych oczepów oraz instalacji barieroporęczy. Dzięki wymianie dotychczasowych nienormatywnych i zdegradowanych balustrad poprawione zostanie bezpieczeństwo ruchu drogowego na Węźle - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Od początku tygodnia z korkami nierówną walkę prowadzą nie tylko kierowcy, ale także kierowcy autobusów komunikacji miejskiej. Stojące w korku auta blokują autobusom wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk. W środę po południu pasażerowie na wyjazd spod Bramy Wyżynnej w kierunku Armii Krajowej, Traktu św. Wojciecha i Podwala Przedmiejskiego tracili po kilka minut, podczas gdy normalnie wymiana pasażerów i odjazd z przystanku zabiera maksymalnie kilkadziesiąt sekund.
Utrudnienia do początku grudnia
Jak dodaje rzecznik GZDiZ, od połowy września prowadzone są prace na murach przy łącznicy zjazdowej z ul. Okopowej w Podwale Przedmiejskie oraz łącznicy zjazdowej z al. Armii Krajowej w ul. Okopową.
- Rozpoczęty w poniedziałek etap prac obejmuje swoim zakresem roboty na łącznicy zjazdowej z ul. Wały Jagiellońskie w al. Armii Krajowej. W następnym etapie prowadzone będą roboty na murach północnych od strony zachodniej, tj. na łącznicy zjazdowej z Podwala Przedmiejskiego w ul. Wały Jagiellońskie - dodaje Kiljan.
W sumie poprawiony zostanie stan murów o długości 330 metrów. Koszt modernizacji wyniesie ok. 1 mln zł a jej zakończenie planowane jest na poniedziałek 3 grudnia.
Opinie (408) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-15 18:22
gka gmb gda (2)
tych tablic i jeszcze paru nie wpuszczamy i proste
- 17 5
-
2018-11-15 19:08
Wiemy o tym bajzlu , i tak tam nie wjeżdżamy . Gniećcie się w swoich furach.
Pretensje , to do swojego prezydenta .- 5 0
-
2018-11-16 02:16
tak i jeszcze wyższych nad 1.50 (zajmują miejsce)
I z numerem butów od 43 wzwyż.
- 1 0
-
2018-11-15 18:26
Bo samochodów jest za dużo! (1)
Bo komunikacja zbiorowa za słaba, bo ludzie za głupi i leniwi. Bo nie wierzymy, że niedługo zapłacimy bardzo wysoką cenę za takie traktowanie naszego środowiska.
- 16 7
-
2018-11-16 11:25
bo działania na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów
korzystających także z SKM oraz tramwajów i autobusów są za mało zdecydowane.
- 0 0
-
2018-11-15 18:28
(2)
Nie wiem kto ma odpowiedzieć na to pytanie w tytule artykułu? Czy autor tego artykułu zadaje to pytanie dzieciom z przedszkola? Chyba każdy wie jaki jest powód tych korków. Budowa biurowców molochów w centrum miasta. Coraz więcej osiedli budowanych na każdym wolnym skrawku ziemi. Posiadanie coraz większej ilości samochodów przez mieszkańców.
- 11 7
-
2018-11-15 23:36
Podpowiadam -⎌to nie biurowce tworzą korki
Tylko samochody. Zobacz sobie natomiast ilu tu ludzi krzyczy, ze przy biurowcach trzeba dobudować parkingów. Nie trzyma się to kupy, prawda? Polecam tez podejść pod biurowce i zobaczyć ile tam stoi rowerów. W dni kiedy nie pada wszystko zastawione do ostatniego miejsca.
Ale żeby nie było -tez jestem przeciw takim skupiskom biurowców. Zabudowa powinna mieć mieszana funkcje, wtedy nie ma tak, ze wszyscy jadą w jedno miejsce- 1 2
-
2018-11-16 03:49
Popatrz na okolice lotniska. Żadne centrum a korki aż miło :(
- 1 0
-
2018-11-15 18:28
teraz dopiero to dostrzegliście? (1)
Kiepski system Tristar niedostosowany .....Jaki prezydent takie ulice .....
- 18 3
-
2018-11-16 11:26
tristar jest OK
tylko że przy okazji przedłuża czas oczekiwania pieszych na zmianę świateł.
Wyzwaniem jest zbyt duża skłonność do korzystania z samochodów.
Błędna doktryna planowania miasta: tylko zabudowa skupiona wokół stacji SKM ma sens (oczywiście po wymianie taboru i podniesieniu częstotliwości połączeń).- 0 1
-
2018-11-15 18:49
Będzie tylko gorzej
Żal mi tylko słoików :-(
- 11 1
-
2018-11-15 18:51
(1)
Odpowiedź jest bardzo prosta. Tym miastem rządzą d**ile, idioci, zwał jak zwał. Narysujcie więcej pasów dla pieszych w Centrum pomimo tuneli parę metrów dalej. Po co instalować windy dla niepełnosprawnych skoro można rąb-nąć kolejne przejście, kolejne światełka. Totalne bez mózgi kierują w tym mieście. Nie pozdrawiam tych zjeeeebów
- 26 9
-
2018-11-15 23:38
Właśnie! Bo to piesi tworzą korki!
Bo ... przechodzą :):):)
- 2 2
-
2018-11-15 19:03
(1)
Tylko durnie budują centra handlowe , i " galerie ", w samym centrum miasta.
Tam i tak nikt nie wiedzie, a jak już wiedzie , to nie wyjedzie . To jest budyniowe miasto .- 29 3
-
2018-11-15 19:19
nigdy do Galeri Forum nie stałem, a Galeria jest super !
- 1 12
-
2018-11-15 19:03
Korki to objaw rozwoju
Tak wiec nie marudzic moi drodzy gdanszczanie. Bedze wiecej blokowisk to korki beda wieksze. Za 5 lat dostaniecie po drozdzowce na ulicy i znowu mi ulegniecie
- 20 5
-
2018-11-15 19:21
Dlaczego tylko przejmujecie sie korkami w Gdańsku (6)
Kilka lat wstecz na skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej i Słowackiego we Wrzeszczu były popołudniu gigantyczne korki i tłumaczono się zapchana ul. Słowackiego. Teraz jest wiadukt i ul. Żołnierzy Wyklętych i korki nie uległy zmianie tylko godziny z karkami się wydłużyły. - Co z tym Miasto w końcu zrobi ? Jak na razie tylko Gdańsk się liczy a przed wyborami są najważniejsze dzielnice Gdańska.
- 5 9
-
2018-11-15 19:27
Za korki odpowiada kolizyjnosc skrzyzowan (2)
I kolizyjnosc zajazdow z tych drog. Do tego brak pietrowych wydajnych parkingow. Jak sieciowego zautomatyzowanego i wysokorozdzielczego systemu sterowania ruchem w czasie rzeczywistym.
- 3 8
-
2018-11-15 23:41
To jasne -więcej parkingów to mniejsze korki
Bo zawsze możesz zaparkować i zaczekać :)To zupełnie co innego niż stać w korku
- 4 1
-
2018-11-16 11:29
za korki odpowiada niezdolność decydentów do zakwestionowania roli samochodu w mieście
i ograniczona zdolność mieszkańców do zastanawiania się nad wyborami alternatywnych środków transportu po mieście.
MEVO będzie początkiem zmiany sposobu myślenia nt. mobilności w mieście.- 1 1
-
2018-11-15 19:45
(1)
licz na mevo, ale nie za bardzo. bo
wszyscy mamy zbytnio zryte berety
a poża tym sam erower bez
wspólnego biletu
nic nie da- 3 3
-
2018-11-16 11:30
w Warszawie Veturilo przyniosło zmianę sposobu myślenia o transporcie w mieście
Veturilo nie jest zintegrowane ze wspólnym biletem.
- 1 0
-
2018-11-16 09:12
Słabo pamiętasz jak było. kiedyś stało się godzinami teraz kilka minut i są alternatywy.
- 0 1
-
2018-11-15 19:28
Adam wasz wódz
- 7 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.