- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Długa podróż do stolicy
Zmiany na lepsze dotyczą jednak miast w środkowej i południowej Polsce. Tymczasem na trasie Gdańsk - Warszawa pojawi się co prawda dodatkowy pociąg Tanich Linii Kolejowych, ale czas przejazdu do stolicy ulegnie wydłużeniu. Najszybszy na tym odcinku pociąg Intercity Kaszub będzie potrzebował aż 4 godz. i 21 min na jego przebycie (obecnie zajmuje mu to 4 godz. i jedną minutę).
Dlaczego kolejny raz podróż do stolicy ulegnie wydłużeniu? Powodem jest coraz gorszy stan torowiska i niezbędne w tej sytuacji remonty. Od września trwają prace modernizacyjne na odcinku Warszawa Praga - Nasielsk. Zmodernizowane tory, przystosowane do prędkości 200 km na godz., gdzieniegdzie się już pojawiły, ale przez najbliższy rok, w związku z kolejnymi pracami, pociągi będą miejscami poruszały się tylko po jednym torze w obu kierunkach. Właśnie to wpłynie na długość przejazdu.
Lepiej powinna przedstawiać się sytuacja na trasach regionalnych.
- Zapewniam, że nigdzie na Pomorzu nie nastąpi pogorszenie oferty - mówi Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego odpowiedzialny m.in. za transport w regionie. - Zwiększymy liczbę pociągów ze Starogardu Gdańskiego do Tczewa oraz z Tczewa do Gdańska. Poza tym na poszczególnych liniach pojawią się pojedyncze dodatkowe kursy pociągów.
Zarząd województwa negocjuje także z firmą Arriva, która wygrała przetarg na obsługę od 9 grudnia transportu regionalnego w województwie kujawsko-pomorskim. Dziś pociągi z Kujawsko-Pomorskiego obsługiwane przez PKP Przewozy Regionalne kończą bieg w Pomorskiem - tak jest m.in. w Chojnicach, Smętowie i Czersku. Urząd Marszałkowski chce, by pociągi prywatnego przewoźnika nadal dojeżdżały do tych stacji.
- Nie dopuścimy do sytuacji, w której te składy kończyłyby bieg przed granicą z naszym województwem - mówi Struk.
Opinie (29) 3 zablokowane
-
2007-11-05 08:31
co znaczy pojadą wolniej?
tzn że kiedyś jeździły szybciej? od dziś mamy je pchać? czy pkp wynajmuje od dzisiaj drezyny ?
- 0 0
-
2007-11-05 08:44
Predkosci z czasow pionierskich kolei zelaznych,
sa nadal codziennoscia na polskich szlakach.
Widze jednak swiatelko w tunelu. Trzech fachowcow grzebie juz cos przy twrotnicy.
Kiedys wymienia na tory do predkosci 200km/h, ktorymi "pomknie" stary, zdezelowany tabor.- 0 0
-
2007-11-05 09:07
Pociągi "EC", -co to takiego? (2)
Może firmowane przez elektrociepłownię? ;)
A może po prostu chodziło o pociągi EX, czyli "zwykłe" ekspresy?- 0 0
-
2007-11-05 09:13
EC
EC to EuroCity. Do tej pory jeździły do Berlina i Wiednia.
- 0 0
-
2007-11-05 15:25
EC
EuroCity
- 0 0
-
2007-11-05 09:12
Kaszub (1)
5:05 z Gdyni... jest nieźle. Niech chociaż wstawią t e nowe wagony z gniazdkami elektrycznymi, bo czas podróży się wydłuża ale wydajność baterii w notebooku nie bardzo to rozumie :(
- 0 0
-
2007-11-05 09:15
Gniazdka są we wszystkich nawet tych starych z pośpiesznych. Tylko prądu w nich wiecznie brak. Ile razy pytałem konduktora czy kierownika pociągu dlaczego to tylko bezradnie rozkładali ręce i radzili iść z laptopem do kibla. Raz specjalnie kupiłem miejscówkę przy oknie w pierwszym przedziale, żeby kabel od zasilacza przeciągnąć przez okno do kibla, bo musiałem popracować w podróży. PKP.
- 0 0
-
2007-11-05 09:12
Euro City
czyli EC
- 0 0
-
2007-11-05 09:14
EC to jest Euro City ! Ludzie zastanówcie się! Nic nie robią narzekacie , zaczynają coś robić narzekacie.
- 0 0
-
2007-11-05 09:31
Uwaga na developera Architekton GDA
Osoby planujące kupić mieszkanie z rynku pierwotnego przestrzegam przed tym developerem w imieniu mieszkańców kompleksu Planeta. Jest to bardzo nierzetelny developer, buduje z najtańszych materiałów, byle jak, popełnia masę błędów budowlanych. Nie wywiązuje się z zawartych umów. Nie dokonuje napraw gwarancyjnych. Jeżeli nie chcesz wtopić pieniędzy i domagać się swoich praw po sądach lepiej trzymaj się od tej firmy z daleka.
- 0 0
-
2007-11-05 09:57
Wolna jazda to nei jedyny problem
Z usług naszych kolei korzystam dwa razy w miesiący jeżdżąc na drugi koniec Polski. Niestety czasami muszę zdecydować się na przesiadkę w Krakowie lub w Warszawie, bo do Rzeszowa jest tylko jeden bezpośredni pociąg - żenada. Więc jeżdżę IC o 5:31 lub 17:16 ze Sopotu. Tym o 5:31 z przesiadką w Krakowie. Ten o 17:16 w Warszawie Wschodniej. Jechałem tymi pociągami już kilka razy. ANI RAZU nie przyjechały punktualnie!!!! Ostatnio IC o 17:16 stanął jakieś 2 km przed W-wą Wschodnią i sobie stało 10 min. CO TRZEBA ROBIĆ W TAKIM WYPADKU? Zasuwać do przedziału, gdzie siedzą konduktorzy i poinformować, że mamy przesiadkę i tylko kilka minut. Wówczas oni łaskawie kontaktują się z maszynista tamtego pociągu, żeby poczekał (czyli na dzień dobry odjechał z opóźnieniem). Za pierwsyzm razem tego nei zrobiłem (jadąc w drugą stronę) i mi IC odjechał. TO się nazywa jakość. Dojeżdzając do W-wy z Gdańska wszystkie pociągi się WLEKĄ. Strata co najmniej 30 minut. JAKOŚĆ USŁUG IC: mam wrażenie, że jednak pasażerów ma się często w poważaniu, bo skoro w IC jest całkowity zakaz palenia, to skoro kopcą faje na korytarzach i łączeniu wagonów to należałoby coś z tym zrobić. 40 minut stałem sobie na korytarzu (bo taką miałem ochotę) i 2 kolesi wypaliło po 3 fajki w tym czasie. W przedzialen "konduktorskim" siedziało trzech pracowników. Oprócz sprawdzenia biletów i siedzenia na 4 literach chyba faktycznie niewiele mają do roboty. A co do gniazek - prawda, często nie ma w nich prądu. Co jest jeszcze żenujące - to, że nie można wyłączyć światła (przynajmniej ja miałem taki przypadek). W nocy neon daję po gałach i tyle.
- 0 0
-
2007-11-05 11:33
dobrze że dzis kupie sobie nowego notebooka bo bym sie chyba zanudził. :)
- 0 0
-
2007-11-05 11:35
Zobligowac poslow, do poruszania sie koleja!
Moze wowczas znajda sie fundusze na rozwoj i modernizacje sieci i taboru.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.