- 1 Ulewa przeszła przez Trójmiasto (72 opinie)
- 2 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (101 opinii)
- 3 Tajemnicze konstrukcje w Dolinie Samborowo (53 opinie)
- 4 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (232 opinie)
- 5 Kolbe i rodzina Ulmów wrócą do muzeum (512 opinii)
- 6 Zgubiłeś ponton na morzu? Szukają cię (77 opinii)
Do Warszawy jeszcze dalej. Pociągiem
7, a w wyjątkowej sytuacji nawet 10 godzin, będzie teraz zajmowała podróż pociągiem z Gdyni do Warszawy, ze względu na remont torów. - Jesteśmy w krytycznym momencie przebudowy, gorzej już nie będzie - zapewniają kolejarze.
- Trzeba pamiętać, że to największy od 30 lat program modernizacji linii kolejowych w Polsce. Na linii Warszawa - Gdynia wybudujemy 117 nowych wiaduktów. W marcu zaczęliśmy prace w Sopocie, od 1 czerwca ruszamy z budową obiektów inżynieryjnych i torów pomiędzy Gdańskiem i Gdynią. De facto praktycznie całą linię budujemy od początku - mówi Robert Kuczyński z centrum realizacji inwestycji PKP Linie Kolejowe.
Efekt ma być taki, jaki można zaobserwować pomiędzy Warszawą Wschodnią a miejscowością Świercze. Na tym odcinku lada dzień będzie już można jeździć z prędkością 160 km/h. Niemal cała trasa ma być dostosowana do takich prędkości. Na razie jednak po raz kolejny pociągi muszą zwolnić. Na jak długo?
- Jeszcze w tym roku czas podróży powinien się skrócić, znaczące zmiany czekają nas jednak w roku 2012. Musimy w trzy lata wykorzystać unijne pieniądze, a efekty będą na 40-50 lat - dodaje Robert Kuczyński.
- Aby ulżyć pasażerom, uruchamiamy 58 dodatkowych, wakacyjnych pociągów. Zmiany zajdą też w Expresach Intercity. Od wakacji będzie w nich darmowy, bezprzewodowy Internet, także w drugiej klasie - zaznacza Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Co ciekawe, pociągi mogłyby jeździć nieco szybciej. Rozkłady przygotowane są bowiem z rezerwą.
- Tak się robi na całym świecie, bo podczas remontów są zmienne warunki. Np. jednego dnia wykonuje się prace na jednym torze, a kolejnego trzeba nieco zaingerować w dwa i pociąg musi jechać wolniej. Nie ma więc sensu zmieniać rozkładu co dwa dni. Na trasie Gdynia - Warszawa rezerwa wynosi ok. 30 minut i zdarza się, że na miejsce pociąg przyjeżdża szybciej, ale nie może przed czasem odjechać ze stacji - wyjaśnia Leszek Lewiński z Zakładu Linie Kolejowe w Gdyni.
PKP Intercity przygotowało 110 tys. ulotek z nowym rozkładem, które będą rozdawane w kasach, na dworcach i w pociągach. Podczas coraz dłuższej podróży będzie więc sporo czasu, by się z nimi zapoznać, a także zastanowić się nad alternatywnym środkiem transportu.
Opinie (135) 1 zablokowana
-
2011-05-24 09:29
To tam ktoś jeszcze jeździ?
- 3 1
-
2011-05-24 09:32
ręce opadają....
Mnie już to przeraża, tym bardziej ze co roku jeżdżę do Krakowa.Chyba w tym roku zrezygnuje;( Nawet nie widzę żadnego innego alternatywnego środka transportu do stolicy małopolski.
- 4 1
-
2011-05-24 10:18
marudzicie! Jezeli w kolej nie inwestowano od x at to co wy chcecie! teraz remontuja dostali pieniadze od uni to niech robia! a nie ze rzad ma w pupie koleje i nie daje kasy na remonty!
- 5 1
-
2011-05-24 10:23
Wi-Fi w wagonie? A chociaż jest prąd w kontaktach? (2)
10 godzin podróży z lapkiem albo nawet z telefonem podłączonym do netu? Ja rozumiem, że nie ciągle...ale to zabawa na góra 2 godziny jeśli chodzi o laptopa bo na tyle (w najlepszym wypadku) starczy baterii! A w wagonie prądu nie uświadczysz, ani w kontaktach na korytarzu ani w wc..
- 6 1
-
2011-05-24 11:34
mień baterię w laptopie. (1)
A później zweryfikuj swoją wiedzę n/t prądu w gniazdkach w wagonach.
- 3 0
-
2011-05-24 11:35
Przepraszam, za szybko się wysłało.
Miało być: Najpierw zmień baterię w laptopie.
A później zweryfikuj swoją wiedzę n/t prądu w gniazdkach w wagonach.- 1 0
-
2011-05-24 10:42
BUAHAHAHAHAHA
W efekcie będziemy jeździć 160km/h czyli tyle co parowozy w ubiegłym wieku.
To wszystko co mają na do zaoferowania po kilku latach remontu?- 5 1
-
2011-05-24 10:47
co tam 10 godzin, ja to widze inaczej:
...w pociągu był tłok a w przedziale mrok w ciemnościach oboje zrobili ten krok... :)
- 5 1
-
2011-05-24 11:14
PKP wprowadziło nową promocję za te same pieniądze do 2 razy dłużej (2)
Darmowe minuty i weekendy spędzone w pociągu
- 15 0
-
2011-05-24 11:46
Za wieksze pieniadze...
w 2007 roku z Gdanska do Warszawy jechalo sie IC 2 klasa 3,5-4,5 h za ok 80 zl, teraz jedzie sie IC 2 klasa ok. 6-7 godzin za ok 120 zl, czesto sa awarie i spoznienia po drodze (za ktore nikt nie zwraca kasy, bo i po co), przez co czas podrozy moze sie przedluzyc i do 12 h. Jak mam wazne spotkanie, wole jechac busem, bo juz pare razy przez kolej sie spoznilem i teraz sie boje.
Gniazdek do laptopow nie ma czesto i w pierwszej klasie, wiec po co taki sygnal WiFi, jak i wkrotce braknie narzedzia, aby z niego skorzystac?
Normalnie zyc nie umierac (jesli sie jest prezesem PKP). Czuje sie przez PKP zwyczajn ie naciagany. Czas na jakis bojkot.- 1 0
-
2011-05-24 11:58
I to jest sieć, która daje nawięcej minut za te same pieniądze
- 0 0
-
2011-05-24 11:53
Nędzne 160 km/h? Francuzi pociągi jadące 200 km/h spożywają na śniadanie. (1)
Bo im się kojarzą, ze ślimakami.
- 5 1
-
2011-05-24 15:15
To nic. Ostatniej zimy koleje francuskie zmuszone były do zmniejszenia prędkości.
Zamiast 300, było 220 km/h. Klienci chcieli ich przez durszlak przepuścić. O!
- 1 0
-
2011-05-24 12:13
58-dodatkowych pociagów, czy one zdaża dojechac do i z w-wy
w ciagu wakacji (2mcy)
- 3 0
-
2011-05-24 12:37
jak zwykle ankieta do d... !!
generalnie wybieram samolot, nie jest juz tak drogi a oszczedzamy 8h mordegi w samochodem tuciez koleja..- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.