• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Warszawy jeszcze dalej. Pociągiem

Michał Sielski
24 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
PKP Intercity kusi bezprzewodowym internetem nawet w drugiej klasie. PKP Intercity kusi bezprzewodowym internetem nawet w drugiej klasie.

7, a w wyjątkowej sytuacji nawet 10 godzin, będzie teraz zajmowała podróż pociągiem z Gdyni do Warszawy, ze względu na remont torów. - Jesteśmy w krytycznym momencie przebudowy, gorzej już nie będzie - zapewniają kolejarze.



Czy podróż do Warszawy pociągiem ma jeszcze sens?

Rozkład zmienia się od 1 czerwca. Warto zapoznać się ze zmianami, bo skorygowane zostały godziny odjazdów i przyjazdów niemal każdego pociągu do i z Warszawy. Nie będzie dobrze, przeciętnie pociąg Intercity będzie jechał do stolicy ok. 7 godzin.

- Trzeba pamiętać, że to największy od 30 lat program modernizacji linii kolejowych w Polsce. Na linii Warszawa - Gdynia wybudujemy 117 nowych wiaduktów. W marcu zaczęliśmy prace w Sopocie, od 1 czerwca ruszamy z budową obiektów inżynieryjnych i torów pomiędzy Gdańskiem i Gdynią. De facto praktycznie całą linię budujemy od początku - mówi Robert Kuczyński z centrum realizacji inwestycji PKP Linie Kolejowe.

Efekt ma być taki, jaki można zaobserwować pomiędzy Warszawą Wschodnią a miejscowością Świercze. Na tym odcinku lada dzień będzie już można jeździć z prędkością 160 km/h. Niemal cała trasa ma być dostosowana do takich prędkości. Na razie jednak po raz kolejny pociągi muszą zwolnić. Na jak długo?

- Jeszcze w tym roku czas podróży powinien się skrócić, znaczące zmiany czekają nas jednak w roku 2012. Musimy w trzy lata wykorzystać unijne pieniądze, a efekty będą na 40-50 lat - dodaje Robert Kuczyński.

- Aby ulżyć pasażerom, uruchamiamy 58 dodatkowych, wakacyjnych pociągów. Zmiany zajdą też w Expresach Intercity. Od wakacji będzie w nich darmowy, bezprzewodowy Internet, także w drugiej klasie - zaznacza Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Co ciekawe, pociągi mogłyby jeździć nieco szybciej. Rozkłady przygotowane są bowiem z rezerwą.

- Tak się robi na całym świecie, bo podczas remontów są zmienne warunki. Np. jednego dnia wykonuje się prace na jednym torze, a kolejnego trzeba nieco zaingerować w dwa i pociąg musi jechać wolniej. Nie ma więc sensu zmieniać rozkładu co dwa dni. Na trasie Gdynia - Warszawa rezerwa wynosi ok. 30 minut i zdarza się, że na miejsce pociąg przyjeżdża szybciej, ale nie może przed czasem odjechać ze stacji - wyjaśnia Leszek Lewiński z Zakładu Linie Kolejowe w Gdyni.

PKP Intercity przygotowało 110 tys. ulotek z nowym rozkładem, które będą rozdawane w kasach, na dworcach i w pociągach. Podczas coraz dłuższej podróży będzie więc sporo czasu, by się z  nimi zapoznać, a także zastanowić się nad alternatywnym środkiem transportu.

Opinie (135) 1 zablokowana

  • To tam ktoś jeszcze jeździ?

    • 3 1

  • ręce opadają....

    Mnie już to przeraża, tym bardziej ze co roku jeżdżę do Krakowa.Chyba w tym roku zrezygnuje;( Nawet nie widzę żadnego innego alternatywnego środka transportu do stolicy małopolski.

    • 4 1

  • marudzicie! Jezeli w kolej nie inwestowano od x at to co wy chcecie! teraz remontuja dostali pieniadze od uni to niech robia! a nie ze rzad ma w pupie koleje i nie daje kasy na remonty!

    • 5 1

  • Wi-Fi w wagonie? A chociaż jest prąd w kontaktach? (2)

    10 godzin podróży z lapkiem albo nawet z telefonem podłączonym do netu? Ja rozumiem, że nie ciągle...ale to zabawa na góra 2 godziny jeśli chodzi o laptopa bo na tyle (w najlepszym wypadku) starczy baterii! A w wagonie prądu nie uświadczysz, ani w kontaktach na korytarzu ani w wc..

    • 6 1

    • mień baterię w laptopie. (1)

      A później zweryfikuj swoją wiedzę n/t prądu w gniazdkach w wagonach.

      • 3 0

      • Przepraszam, za szybko się wysłało.

        Miało być: Najpierw zmień baterię w laptopie.
        A później zweryfikuj swoją wiedzę n/t prądu w gniazdkach w wagonach.

        • 1 0

  • BUAHAHAHAHAHA

    W efekcie będziemy jeździć 160km/h czyli tyle co parowozy w ubiegłym wieku.
    To wszystko co mają na do zaoferowania po kilku latach remontu?

    • 5 1

  • co tam 10 godzin, ja to widze inaczej:

    ...w pociągu był tłok a w przedziale mrok w ciemnościach oboje zrobili ten krok... :)

    • 5 1

  • PKP wprowadziło nową promocję za te same pieniądze do 2 razy dłużej (2)

    Darmowe minuty i weekendy spędzone w pociągu

    • 15 0

    • Za wieksze pieniadze...

      w 2007 roku z Gdanska do Warszawy jechalo sie IC 2 klasa 3,5-4,5 h za ok 80 zl, teraz jedzie sie IC 2 klasa ok. 6-7 godzin za ok 120 zl, czesto sa awarie i spoznienia po drodze (za ktore nikt nie zwraca kasy, bo i po co), przez co czas podrozy moze sie przedluzyc i do 12 h. Jak mam wazne spotkanie, wole jechac busem, bo juz pare razy przez kolej sie spoznilem i teraz sie boje.
      Gniazdek do laptopow nie ma czesto i w pierwszej klasie, wiec po co taki sygnal WiFi, jak i wkrotce braknie narzedzia, aby z niego skorzystac?
      Normalnie zyc nie umierac (jesli sie jest prezesem PKP). Czuje sie przez PKP zwyczajn ie naciagany. Czas na jakis bojkot.

      • 1 0

    • I to jest sieć, która daje nawięcej minut za te same pieniądze

      • 0 0

  • Nędzne 160 km/h? Francuzi pociągi jadące 200 km/h spożywają na śniadanie. (1)

    Bo im się kojarzą, ze ślimakami.

    • 5 1

    • To nic. Ostatniej zimy koleje francuskie zmuszone były do zmniejszenia prędkości.

      Zamiast 300, było 220 km/h. Klienci chcieli ich przez durszlak przepuścić. O!

      • 1 0

  • 58-dodatkowych pociagów, czy one zdaża dojechac do i z w-wy

    w ciagu wakacji (2mcy)

    • 3 0

  • jak zwykle ankieta do d... !!
    generalnie wybieram samolot, nie jest juz tak drogi a oszczedzamy 8h mordegi w samochodem tuciez koleja..

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane