• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Warszawy jeszcze dalej. Pociągiem

Michał Sielski
24 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
PKP Intercity kusi bezprzewodowym internetem nawet w drugiej klasie. PKP Intercity kusi bezprzewodowym internetem nawet w drugiej klasie.

7, a w wyjątkowej sytuacji nawet 10 godzin, będzie teraz zajmowała podróż pociągiem z Gdyni do Warszawy, ze względu na remont torów. - Jesteśmy w krytycznym momencie przebudowy, gorzej już nie będzie - zapewniają kolejarze.



Czy podróż do Warszawy pociągiem ma jeszcze sens?

Rozkład zmienia się od 1 czerwca. Warto zapoznać się ze zmianami, bo skorygowane zostały godziny odjazdów i przyjazdów niemal każdego pociągu do i z Warszawy. Nie będzie dobrze, przeciętnie pociąg Intercity będzie jechał do stolicy ok. 7 godzin.

- Trzeba pamiętać, że to największy od 30 lat program modernizacji linii kolejowych w Polsce. Na linii Warszawa - Gdynia wybudujemy 117 nowych wiaduktów. W marcu zaczęliśmy prace w Sopocie, od 1 czerwca ruszamy z budową obiektów inżynieryjnych i torów pomiędzy Gdańskiem i Gdynią. De facto praktycznie całą linię budujemy od początku - mówi Robert Kuczyński z centrum realizacji inwestycji PKP Linie Kolejowe.

Efekt ma być taki, jaki można zaobserwować pomiędzy Warszawą Wschodnią a miejscowością Świercze. Na tym odcinku lada dzień będzie już można jeździć z prędkością 160 km/h. Niemal cała trasa ma być dostosowana do takich prędkości. Na razie jednak po raz kolejny pociągi muszą zwolnić. Na jak długo?

- Jeszcze w tym roku czas podróży powinien się skrócić, znaczące zmiany czekają nas jednak w roku 2012. Musimy w trzy lata wykorzystać unijne pieniądze, a efekty będą na 40-50 lat - dodaje Robert Kuczyński.

- Aby ulżyć pasażerom, uruchamiamy 58 dodatkowych, wakacyjnych pociągów. Zmiany zajdą też w Expresach Intercity. Od wakacji będzie w nich darmowy, bezprzewodowy Internet, także w drugiej klasie - zaznacza Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Co ciekawe, pociągi mogłyby jeździć nieco szybciej. Rozkłady przygotowane są bowiem z rezerwą.

- Tak się robi na całym świecie, bo podczas remontów są zmienne warunki. Np. jednego dnia wykonuje się prace na jednym torze, a kolejnego trzeba nieco zaingerować w dwa i pociąg musi jechać wolniej. Nie ma więc sensu zmieniać rozkładu co dwa dni. Na trasie Gdynia - Warszawa rezerwa wynosi ok. 30 minut i zdarza się, że na miejsce pociąg przyjeżdża szybciej, ale nie może przed czasem odjechać ze stacji - wyjaśnia Leszek Lewiński z Zakładu Linie Kolejowe w Gdyni.

PKP Intercity przygotowało 110 tys. ulotek z nowym rozkładem, które będą rozdawane w kasach, na dworcach i w pociągach. Podczas coraz dłuższej podróży będzie więc sporo czasu, by się z  nimi zapoznać, a także zastanowić się nad alternatywnym środkiem transportu.

Opinie (135) 1 zablokowana

  • Z Trójmiasta do Warszawy ani pociągów ani autostrady.

    Prowincja. Można szału dostać.

    • 2 0

  • polska

    stadionu na mecz z francja nie ma ,trzewe 400km/h nie bedzie, ceny co roku wzrastaja wynagrodzenie stoi w miejscu a my nadal zyjemy i g*wno z tego mamy...

    • 3 0

  • Gdyby mój ŚP Dziadek kolejarz usłyszał ile teraz jeździ pociąg do Warszawy to by się zapytał czy przez Szczecin jeżdżą.

    • 2 0

  • ukochany kraj, umilowany kraj...

    ukochane sa miasta i wioski...
    ( jak to tam dalej bylo ?? )

    • 1 0

  • za 50 lat heheheheheh co za wizjoner....i jeszcze ten lewiński boże... w życiu z takimi ludźmi do niczego polska infrastruktura

    nie dojdzie. dziennikarz tez sierota i tak toczy polską kupę polska trójca urzędnik, dziennikarz i polityk

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane