• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do i z Trójmiasta: łatwiej polecieć, niż pojechać lub popłynąć

Michał Sielski
8 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Z Trójmiasta coraz łatwiej wydostać się samolotem, niż pociągiem czy promem. Z Trójmiasta coraz łatwiej wydostać się samolotem, niż pociągiem czy promem.

Lotnisko w Rębiechowie chwali się lotami do kolejnych europejskich miast, ale inni przewoźnicy mają problemy. Z Trójmiasta znikają kolejne połączenia kolejowe oraz promowe.



Czy samoloty wyprą inne sposoby podróżowania po Polsce i Europie?

Lotnisko rozkwita, a w nierozbudowanym jeszcze terminalu tłok. Tymczasem problemy mają zarówno koleje jak i przewoźnicy promowi. Od poniedziałku nie kursuje pociąg Gdynia - Kaliningrad.

- Połączenie było nieopłacalne, w pociągu po prostu nie było już pasażerów - przyznaje rzecznik PKP Intercity Paweł Ney. - Kursowanie pociągów wznowimy przed wakacjami, kiedy zainteresowanie tym kierunkiem rośnie.

Połączenie z Kaliningradem wróci do rozkładu 29 maja, a ponownie zawieszone zostanie 6 października.

Do tej pory pociąg przemierzał trasę 261 km codziennie, ale przestali z niego korzystać nawet przemytnicy. Celnicy potrafili bowiem rozkręcić go na części pierwsze w kilka godzin, więc przewożącym kontrabandę (najczęściej alkohol i papierosy) przestało się opłacać korzystanie z tego "narzędzia pracy" i przerzucili się na samochody.

Nie funkcjonuje już także połączenie promowe Gdynia - Travemunde. Finnlines nie komentuje oficjalnie swojej decyzji, ale ten kierunek nie cieszył się dużym zainteresowaniem zarówno turystów, jak i firm handlowych czy spedycyjnych.

Czy tendencja wypierania przez transport lotniczy innych przewoźników jest już stała? - Na pewno stały będzie wzrost ilości pasażerów korzystających z transportu lotniczego. Polacy latają zdecydowanie rzadziej, niż inni Europejczycy i według wszelkich prognoz będziemy coraz częściej przemieszczać się samolotami. Najczęściej z regionalnych lotnisk, które są motorem rozwoju całego krajowego rynku transportu lotniczego - podkreśla Paweł Łatacz, ekspert rynku lotniczego, były szef Polskich Portów Lotniczych.

Dokąd polecisz lub popłyniesz?

Z lotniska w Rębiechowie można polecieć bezpośrednio do Alicante, Bergen, Birmingham, Bremy, Bristolu, Corku, Doncaster-Sheffield, Dortmundu, Dublina, Dusseldorfu-Weeze, Edynburga, Eindhoven, Frankfurtu, Glasgow, Goeteborga, Hamburga-Lubeki, Kolonii, Kopenhagi, Krakowa, Liverpoolu, Londynu (Luton i Stansed), Malmo, Bergamo, Monachium, Oslo, Paryża, Poznania, Reykjaviku, Rzymu, Sztokholmu, Turku i oczywiście Warszawy.

Promem dopłyniemy z Gdyni do Karlskrony, Helsinek i Rostocku, a z Gdańska do Nynashamn pod Sztokholmem.

Po likwidacji połączenia z Kaliningradem z Trójmiasta nie odchodzą żadne pociągi międzynarodowe.

Opinie (269) 4 zablokowane

  • (32)

    ja latam do szwecji za 19 zł a wy za ile ?? :)

    • 22 41

    • właśnie (10)

      gdzie można znaleźć takie tanie bliety? Zawsze mam z tym problem... :/

      • 6 3

      • (7)

        wezyr i rajanery... bukujesz na stronie placisz i lecisz gdzie chcesz za smieszne pieniadze :)

        • 13 1

        • śmieszne pieniądze plus opłaty lotniskowe, i już nie jest śmiesznie (6)

          minimum 200 PLN musisz na taki bilet przeznaczyć

          • 8 22

          • (5)

            nie wiem jak ty to robisz ale ja zawsze zamykam sie maxymlanie w 50 zł

            • 12 2

            • hmm a to ciekawe (4)

              chyba że latasz bez bagażu, który kosztuje 45zł w wizair w jedna strone. Ja teraz kupiłam bilety do londynu za 89 złotych w jedną stronę, potem doszły podatki, 1 szt bagażu do 15 kg, bez ubezpieczenia i jakimś cudem wyszło mi w obie stony 300 złotych

              • 6 3

              • jezeli oczywiscie chcesz zabrac taki bagaz to jasne... ja mam tylko podreczny i na weekend starcza :)

                • 8 2

              • ale ale

                no ale 300 to i tak grosze;)

                • 5 0

              • za 300 pln to możesz sie

                dotłuc do Warszawy i z powrotem o****nym PKP. 6 godzin w jedną stronę. Także nie narzekaj.

                • 12 0

              • ohh

                rzeczywiscie straszne ceny, lot i lufthansa maja mega taniej nie? np gdansk - sztokholm za nieco ponad 1000 a tu z ciebie 150 w jedna zdzieraja zlodzieje !!!!

                • 5 0

      • Ty ja też za 19!

        niewiarygodne!!!

        • 6 1

      • gdzie tanie,gdzie tanie? dusigrosze

        a moze powinni Ci jeszcze doplacic ze lecisz?

        • 1 4

    • to przepłacasz :) (1)

      da się polecieć za 4 zł :)

      • 15 1

      • i dwa hot-dogi w cenie

        • 2 0

    • 19pln (6)

      ...plus 11pln za przelew = 30. Ale to i tak tanio :)

      • 8 0

      • (5)

        a bagaż ? chyba że lecisz tylko z podręcznym

        • 4 2

        • (4)

          No ale jak się to bukuje? Na stronach przewoźników czy jakichś innych? No ja nigdy nie trafiłem na taką okazję. Chyba że trzeba jakoś specjalnie szukać. Jakieś metody?

          • 0 3

          • Witam (3)

            to i ja sie podziele swoimi spostrzezeniami
            mieszkam i pracuje w helsingborgu w szwecji
            2 razy w miesiacu srednio wylatuje z malmö do trojmiasta w piatek po pracy i wracam w niedziele wieczorem
            uklad idealny, jak bukuje na stronie wizzaira wczesniej bilety to wychodzi mi srednio 50-100 w 2 strony! podrozuje oczywiscie bowiem tylko z bagazem podrecznym
            polecam wszystkim tanie linie- to dziala, poszukaj na stronie wizzaira

            • 7 0

            • (2)

              ejjj a gdzie mieszkasz w helsingborgu ?? attekula Raa ?? :>

              • 1 1

              • mieszkam w centrum, Karl Gustavs Gata (1)

                pozdrawiam

                • 4 0

              • Gatan

                • 2 1

    • a inni pasazerowie doplacaja do tych Twoich 19zl (3)

      nikt przy zdrowych zmyslach nie uwierzy ze wszyscy pasazerowie poleca za 19zl :D srednia cena przelotu jest duzo wyzsza, kolega nie zdaje sobie sprawy jak wysokie sa koszty wlasne a gdzie zarobek firmy, 19zl to kpina, tyle to moze zaplaca 2, 3 pierwsze osoby

      • 2 10

      • (2)

        linie lotnicze zarabiaja na tych co sie ockną ze musze leciec samolotem pare dni przed i dzieki temu ktos im buli po 300-400 zł a reszta siedzen i tak jest do upchania wiec miesiac wczesniej bilety sa po 20 zł!

        • 2 0

        • (1)

          RyanaAir utrzymuje się głównie ze źródeł innych niż podstawowa cena biletów np dopłaty samorządów do lotów (tzw opłata za reklamę - miasta płacą za to że linia lata np na Wysypy - przykładowo Bydgoszcz płaci ponad 2 mln zł rocznie za to Ryan lata na wyspy), procentu od biletów autobusowych jezdzacych z lotnisk ktore są na koncu swiata, loterii na pokładzie, opłat za płatnosc kartą i miliona innych

          • 3 0

          • Ale i tak się opłaca: i rajanowi i pasażerom.

            • 1 0

    • (2)

      15 osob poleciało na wycieczke do Oslo za 38zł bez opłat w dwie strony
      - Da się! :)

      • 3 0

      • jutro dopiero :)

        • 0 0

      • świetnie

        Super, tylko zobacz ile kosztuje transport z lotniska do centrum Oslo, już tak fajnie nie będzie :)

        • 0 0

    • Witam

      to i ja sie podziele swoimi spostrzezeniami
      mieszkam i pracuje w helsingborgu w szwecji
      2 razy w miesiacu srednio wylatuje z malmö do trojmiasta w piatek po pracy i wracam w niedziele wieczorem
      uklad idealny, jak bukuje na stronie wizzaira wczesniej bilety to wychodzi mi srednio 50-100 w 2 strony! podrozuje oczywiscie bowiem tylko z bagazem podrecznym
      polecam wszystkim tanie linie- to dziala

      • 2 1

    • Za 19 zł można jeździć 2 dni non stop komunikacją miejska (1)

      a gallux jeździ aż 4 dni (ulgowy)

      • 4 3

      • yhy... znamy ten myk... całodobowe :P

        • 0 0

    • 2a2a

      • 0 1

    • Do Eindhoven za 86 w obie strony

      • 0 0

  • Koszmar ! (9)

    Dlaczego nie ma tanich połączeń letniczych do Poznania, Krakowa czy Wrocławia?

    • 90 10

    • (1)

      są, ja leciałem latem do Krakowa za 200 zł w jedną stronę

      • 3 2

      • a za 19 zł do szwecji :)

        pytam ile kosztuje reszta, bo zawsze wszystko pięknie ale do którego lotniska i jakie opłaty??

        • 2 0

    • Do Wrocławia niedawno były. Zawiesili bo za mało ludzi latało.

      • 1 0

    • No właśnie!

      • 1 0

    • dokładnie to samo mnie interesuje

      w połowie kwietnia bilet do Krakowa (z powrotem) ponad 600. To jakaś kpina jest, albo nie to po prostu LOT.

      • 7 0

    • (2)

      Po prostu dlatego, ze na razie tanim liniom sie nie chce. Dobrze, ze do Krakowa i Poznania mamy JetAir. Szkoda, ze wypadl Wroclaw, ale chyba wroci to polaczenie
      w sezonie letnim.

      • 0 0

      • iZWIENITIE MIENJA, KUDA NACH BRESLAU?

        • 2 0

      • Co to znaczy: się nie chce?

        W innych krajach (Niemcy, Włochy, Hiszpania) tani przewoźnicy mają pokaźny udział w przewozach krajowych.. a w Polsce po prostu żadna linia nie chce umoczyć na pół roku maszyny nie mając pewności co do chęci Polaków do latania po kraju za więcej niż 50zł

        Niestety tu daje o sobie znać nędzna siła nabywcza Polaków, a nie niechęć tanich linii

        • 4 0

    • Do Krakowa i Poznania są. Do Wrocławia zawiesili z powodu małej liczby pasażerów.

      • 0 0

  • Jeszcze chwila i będziemy latać w świat z Gdyni! (11)

    • 89 99

    • (7)

      Swoja drogą to lotnisoko w Gdyni absurdalny pomysł. Po co drugie lotnisko w aglomeracji z 1mln ludności? Dwa się nie maja szans utrzymać. Jak rozumiem główny powód to "A w Gdyni to też bym chcial lotnisko!". Pasażerowi nie skorzystają, bo ceny biletów od tego nie spadną. Co najwyżej niektórzy będa mieli bliżej, ale nie wiem czy np. z Karwin na Rębiechowo jest dalej niż do Babich Dołów.

      • 18 15

      • . (3)

        Z Karwin nie, z innych dzielnic tak. Plus z linii Rumia-Wejherowo i podbliskich miejscowości itd. To czy pomysł trafny czy nie okaże się zapewne dopiero po kilku latach działania lotniska. Troche wody do tego czasu upłynie, a podróż między chmurami cały czas zyskuje na popularnosci i rozwija się, więc zapewne będzie to trafna decyzja.

        • 9 9

        • Konkurencja? NIE! (1)

          Lotnisko w GA to same zalety!
          - więcej połączeń
          - lepsza jakość lotniska w Gdańsku (konkurencja)
          - rozwój osiedli na północy Trójmiasta i nowe miejsca pracy!

          • 9 17

          • Więcej połączen - podaj choc jeden powód tego twierdzenia. Jesli Gdynia będzie chciała połączenia tanich lini to będzie musiała za to zapłacic - dla informacji RyanAir lata tam gdzie miasto mu za to zapłaci -> jesli Gdynia zapłaci więcej niz Gdansk to będą loty z gdyni, ale to czysta strata dla mieszkancow bo większe dopłaty dla lini.

            Konkurencja jest wtedy gdy konkurują podmioty prywatne, a tu są publiczne, w dodatku udziałowcem obu jest Gdynia. Nazywa się to wg kodeksu "niegospodarnosc" - to tak jakby w miejscu gdzie jest szpital wybudować drugi szpital - okaze się ze miejsc jest za dużo, a "dzięki" tej budowie oba szpitale będą deficytowe

            - Lotnisko wpływa na rozwoj osiedli?? chyba negatywnie.

            Żadna metropolia wielkości Trojmiasta w naszej częsci Europy nie ma dwóch lotnisk, bo to nie ma Żadnego uzasadnienia ekonomicznego.

            • 9 3

        • Okaże się? Czyli eksperyment za 200 baniek?

          Okaże się za kilka lat? A jak się okaże wielka klapa, to kto zapłaci 200 baniek za nieudany eksperyment? Plus kolejne kilkanaście rocznie na utrzymanie.
          Z Rębiechowo może latać nawet i 10x pasażerów i nawet gdyby każdy mieszkaniec Trójmiasta latał 10 razy w roku to i tak tej liczby nie osiagniemy.
          A konkurencją dla Rębiechowa jest Warszawa, Poznań, ...

          • 10 4

      • Nadal bliżej

        Mimo wszystko trochę bliżej. Z Karwin do Babich Dołów jest 16 a do Rębiechowa 18 km.

        • 2 4

      • O porcie morskim w (1)

        • 0 0

        • Gdyni też mówili przed jego budową ze będzie nie opłacalny i proszę

          • 0 2

    • (2)

      Obawiam się,że będzie jak w przysłowiu:Gdzie dwóch się bije tam trzeci skorzysta.
      I skorzysta lotnisko w Warszawie.Niech tylko wyremontują tory kolejowe to sie przekonacie.Mnie z Gdańska bardziej opłacało się będzie pojechać do W-wy PKP niż tłuc się kolejką do Gdyni,która będzie stawała na każdym przystanku , jak obecnie autobus.Tym bardziej na lot do miejscowości do której muszę się przesiąść na Okęciu.Z Gdańska loty są do niewielu miejscowości,a głównie tam gdzie są nasi emigranci.Np do Brukseli w ogóle nie można z Gdańska dolecieć.
      Właśnie z takiej Brukseli nikt do Londynu,czy Paryża nie leci samolotem,a jedzie koleją.I nas to czeka.

      • 3 0

      • do asa

        ja tydzien temu mialam lot z okecia o 9 rano - co oznacza odprawe o 7 rano. Dzien przed postanowilam skorzystac z tlk, czyli pkp (pociag z gda glownego o godz 21:05), zeby dojechac o 5 rano na centralny (czas podrozy 8h!!!). Jak mozna przypuszczac pociag byl opozniony o 200 min, wiec do warszawy suma sumarum udalam sie Lotem o 5 rano..... Przy takim stanie kolei.... moge zapewnic, ze raczej Rebiechowo na tym skorzysta......a nie okecie

        • 3 2

      • Ja najczęściej przesiadam

        się we Frankfurcie. A tam można dolecieć prosto z Gdańska. I to chyba ze trzy razy dziennie

        • 0 0

  • Kolej nie inwestując w tabor niedługo pójdzie z torbami. (4)

    O zaszczanych, brudnych i brzydkich dworcach PKP nie wspominając...

    • 87 3

    • cena adekwatna do standardu (1)

      porownales ceny biletow Deutshce Bundesbahn i PKP? tam oferuja wyzszy standard ale takze za wyzsza cene, kogo stac w Polsce na drogie bilety gdy mam codziennie dojechac np do pracy?

      • 5 5

      • te w pkp tez nie sa tanie...

        • 6 0

    • Tak jest (1)

      Zamiast Polska wybudowac kolej Transrapid jadaca 500 km/h, lub infrastrukture by mogl jezdzic Bombardier Zefiro 380 jadacy 380 km/h to robi sie CIENIZNE i latanie dziur w jezdni plastelina.

      Zero perspektywicznego myslenia. Glupota, katolicyzm i zascianek, to ten kraj.

      • 5 4

      • jak widać też - nienawiść do chrześcijan też się dobrze ma w tym jak z to "miłością" nazwałeś "zaścianku"

        • 2 2

  • Trójmiasto robi się zaściankiem kolejowym :/ (9)

    Dlaczego nie ma konkurencji kolejowej na trasie Trojmiasto - Warszawa gdzie między Wrocławiem - Krakowem i Warszawą Przewozy Regionalne konkurują z PKP IC?

    • 67 2

    • Trójmiasto już JEST ZAŚCIANKIEM KOLEJOWYM !! (2)

      Nic tylko płakać. Nawet w Rosji pociągi szybciej dojeżdżają do celu. O ile oczywiście nic po drodze nie wybuchnie.
      Trójmiasto jest w dodatku ZAŚCIANKIEM DROGOWYM, dojazd do Szczecina - 5godzin przy sprzyjającej pogodzie. Nie mówię już ile się do Suwałk jedzie, chyba konno było by szybciej !!!!

      • 10 4

      • Trójmiasto jest ZAŚCIANKIEM - po prostu

        i jest to coraz bardziej widoczne.

        Żadne ECSy, TwoTowers, Baltic Areny, Quattro Turbo Tower Big Boys ;) czy Mariny tego nie zmienią niestety.
        Nie ta kolejność działań.

        • 10 4

      • do Katowic nie ma ani jednego IC, co za masakra te rozkłady jazdy, żeby jechac do znajomych czy rodziny 11godz pospiechem w stanie tragicznym.

        • 7 0

    • bo w tym kraju banda debili nie potrafi NIC zrobic (5)

      Zamiast Polska wybudowac kolej Transrapid jadaca 500 km/h, lub infrastrukture by mogl jezdzic Bombardier Zefiro 380 jadacy 380 km/h to robi sie kaszane i inwestuje by pociagi jezdzily...200 km/h.

      Zero perspektywicznego myslenia. Glupota, katolicyzm i zascianek, to ten chory kraj.

      Glupi prosci ludzie glosuja na PO i kraj dryfuje od 2007 roku juz ponad 2.5 roku.

      Jak sie okazalo prywatny byznes tuska tez tysiecy km autostrad nie wybudowal, choc te zle kaczory chcialy by autostrady byly panstwowe, jak w Niemczech.

      • 1 6

      • Kolejny znawca któremu się kolei magnetycznej zachciewa. (4)

        Nie masz widać pojęcia jakie są koszty takiej inwestycji. W czasach kiedy wiadomo już, że znacznie tańsza kolei szynowa może osiągać podobne prędkości (patrz ostatni rekord TGV) transrapid jest zupełnie nieopłacalny i nawet Niemcy (którzy zainwestowali ogromne środki w jego opracowanie) nie zamierzają go budować.

        Nie zdajesz też sobie chyba sprawy, że kolej o prędkości powyżej 200km/h (poza zespołami z wychylnym pudłem) wymaga budowy zupełnie nowego niemal idealnie prostego torowiska. To już zupełnie inna inwestycja niż modernizacja istniejącej trasy do wyższych prędkości. O wiele większe są koszty i czas budowy. Zysk w czasie przejazdu za to już aż tak wielki nie jest. Niewiele krajów stać na takie wydatki, my się niestety do nich jeszcze nie zaliczamy. Zwłaszcza, że na razie musimy doprowadzić naszą zaniedbaną kolei do europejskich standardów.

        Trzeba być niespełna rozumu żeby myśleć, że 200km/h to „kaszana”, „katolicyzm i zaścianek”. Ale głupiemu, prostemu człowiekowi łatwo jest przecież napisać, że władza powinna zrobić to czy tamto nie zastanawiając się czy są na to środki.

        PS. Bombardier jest potentatem kolejowym ale akurat nie jest liderem jeżeli chodzi o koleje wysokich prędkości wiec po co podajesz ich produkty jako przykład?

        • 2 1

        • A który to pociąg w Polsce jedzie z prędkością 200km/h ?

          Skoro się unosisz że nie mamy "kaszany" w PKP

          • 2 0

        • Jestem za

          Czekam na prędkości rzędu średnio 160 km/h. Dwie godziny do Warszawy. cztery do Krakowa i Wrocławia. I jestem zadowolony. Na razie taniej lotem

          • 2 0

        • W Chinach Transrapid sie oplaca jak widac

          Transrapid jest oplacalny. Wyliczenia mowia jasno, ze koszty wybudowania SZYBKIEJ koleji jak ICE3 czy AVG sa wieksze niz Transrapid Maglev.

          Miedzy Frankfurtem a Kolonia popelniono ten blad budujac tory pod ICE 3 generacji. Dzis wiadomo, ze Transrapid byl by tanszy w budowie i.....co najwazniejsze W EKSPLOATACJI. Same plusy.

          Maglev to przyszlosc koleji, a nie pojazdy szynowe czyniace halas, drogie w konserwacji i eksploatacji.

          Ja czekam az ktos madry zainwestuje w kolejnym kraju w budowe Transrapid. To jest TO!

          • 0 1

        • i jeszcze jedno

          TVG jadace 574.8 km/h to nie TVG dla podroznych, tylko krociutki, specjalny sklad, jadacy na SPECJALNYM torze, prowadzony przez specjalny zespol, ze specjalna obsluga poza pociagiem.

          Kolej w Europie bedzie jezdzila 350-360 km/h niebawem, tak jak w Hiszpanii niemieckie Velaro E, ale to wciaz mniej niz w Maglev w Chinach.

          Jestem zwolennikiem kolei magnetycznej - pojazdow przyszlosci od 30 lat.

          • 0 0

  • Ja już od dawna stawiam na podróżowanie samochodem. (8)

    Można się zatrzymać po drodze gdzie się chce, pozwiedzać przy okazji, no i jadę jaką chcę trasą przy muzyce jakiej chcę słuchać.

    • 36 25

    • no i jadac samochodem jakies tirówki mozna schaczyc po drodze. W pociagu tego nie uswiadczysz !

      • 6 5

    • ale sobie nie wypijesz ;p

      • 7 1

    • chyba że do Oslo :)

      • 3 0

    • a na zakazie zatrzymywania i postoju

      też?

      • 0 0

    • (3)

      Po 16 godzinach jazdy musisz faktycznie być pozwiedzany i wymiętoszony, ja taki odcinek pokonuję samolotem w godzinkę z minutami.

      • 5 3

      • taa jasne - z dojazdem na lotnisko, odprawą,lotem, odprawą, przejazdem z lotniska docelowego

        do kogo ta mowa

        • 3 2

      • (1)

        Zapomniałeś chyba, że podróż samolotem to nie tylko sam lot. Czas liczy się od drzwi do drzwi, a tu już z 5-6h trzeba liczyć.

        • 1 1

        • Nawet 6 godzin jak piszesz to nie 16. A realnie 30 minut na dojazd do lotniska 1 godzina na odprawę, 1,5 godziny lot, na miejscu 30 minut na dojazd do domu. Zapomniałem dodać, że latam z podręcznym, więc nie czekam na bagaż.

          • 1 0

  • Do Reykjaviku? (11)

    Jaką linią, bo to ciekawa destynacja?

    • 24 4

    • iceland express

      • 1 1

    • (5)

      Iceland Express od 04/06

      • 2 1

      • (3)

        Będzie z Gdańska? Bo już sprawdzałam loty z Berlina...

        • 0 2

        • z wawy dawno lata

          • 0 0

        • Będzie

          niestety to nie jest low-cost :D

          • 1 1

        • Co piątek począwszy od 04/06 z/do Gdańska do/z Reykjavik. Wszystko jest na stronie przewoźnika, ceny również: www.icelandexpress.com

          • 0 0

      • skoro podaje się nieaktywne połączenie do reykjaviku, to na tej samej zasadzie można było podać Gironę (obok Barcelony).

        • 3 0

    • No to ładnie

      Dzięki za informację. Właśnie kilka dni temu szukałem jakiegoś połączenia via np. Niemcy, Londyn, a tu najciemniej pod latarnią :)

      • 1 0

    • (2)

      Polaczenie Reykjavik-Gdansk i Gdansk-Reykjavik jest aktualne,ale te loty dopiero zaczynaja sie w okresie letnim. Tak wiec informacja sie zgadza.
      Pozdrawiam :)

      • 0 1

      • Nie zgadza sie bo do Barcelony Girony

        • 0 0

      • Nie zgadza sie bo do Barcelony (Girony)

        jest kurs aktualny...

        • 0 0

  • bristol?? (7)

    O ile zdążyłam się zorientować, do Bristolu z Gdańska nie dolecimy bez międzylądowania... Może zanim coś się napisze, warto sprawdzić, czy to prawda.

    • 5 11

    • (1)

      polecimy i juz latalismy, ale wiosna, latem i jesienia, przez zime czesc lotow jest zatrzymana

      • 1 0

      • Już dawno bezpośrednie połączenie z Gdańska do Bristolu zostało zlikwidowane i nie jest to kwestia sezonowości.

        • 0 0

    • bristol (1)

      Doleci się bez międzylądowania!!!-geografia?????

      • 0 0

      • że łot?

        • 0 0

    • (1)

      odrobine dociekliwosci i wszystko jasne

      • 0 0

      • www.airport.gdansk.pl/#/airport/news&news=1434&options=0,2008

        • 0 0

    • ryanair uruchamia

      Jak nie wierzysz to spr na stronie ryanair ze niedlugo chyba od marca bedzie mozna poleciec bezposrednio z gdanska do bristolu :)

      • 0 0

  • No i pieknie (2)

    Jezeli za cene biletu do Zakopca moge sobie poleciec do Londynu ,Barcelony to jest to chyba cos nie tak

    • 39 2

    • Zakopane (1)

      Zwróć uwagę że na zachodzie koszt podróży koleją jest o wiele wiele droższy niż w Polsce. A ceny lotów mamy podobne.

      • 1 1

      • Wszystko sie zgadza

        Z jedna roznica.Daleko PKP do kolei zachodnich

        • 12 0

  • (14)

    "Dlaczego nie ma tanich połączeń letniczych do Poznania, Krakowa czy Wrocławia?"

    Może dlatego, że nie się opłaca? Nikt przecież do interesu dopłacać nie będzie.

    • 12 23

    • (10)

      to dlaczego opłaca sie poleciec do szwecji odleglosc dokladnie ta sama??

      • 7 0

      • (8)

        bo LOT jest tradycyjnym POLSKIM przewoźnikiem, który lata pomiędzy polskimi lotniskami pobierając za to odpowiednia do taryfy opłatę. WizzAir natomiast korzysta z lotnisk tańszych, mniejszych i to nadaje mu miano "tanich linii lotniczych". Polskie, tradycyjne linie lotnicze- LOT nie korzystają z jakichś tam ulg typu tańsze lotniska (bo jest TRADYCYJNA linią lotniczą) i przez to ceny za bilety są takie a nie inne. Smutne ale prawdziwe. Tez osobiście wolę polecieć do Sztokholmu za 19 czy 39 złotych w jedna stronę, niż do zakopanego za ok 100złotych w dwie strony przy ponad 10godzinnej podróży.

        • 5 1

        • (2)

          no to nie moga obnizyc stawki, zrobic tanszych biletow: wiecej chetnych wiecej polaczen, wieksza reklama, większy rozglos, ROZWÓJ....

          • 2 0

          • (1)

            poczytaj trochę to będziesz wiedział, że LOT ma problemy finansowe a co dopiero "większy rozgłos, reklama" itp.

            • 0 0

            • dlaczego ma problemy ?? za wysokie ceny biletow ktore nie inetersuja pasazerow??

              • 2 1

        • (3)

          Mało przekonujący argument. Wizz, Easy i inne tanie linie w Polsce lądują na tych samych lotniskach co LOT. Z prostego powodu - nie ma "tańszych lotnisk". Więc jak LOT robi cenę? Tylko przez monopol na połączenia krajowe.

          • 1 1

          • nie! dlatego, że LOT jest tradycyjna a nie tania linia lotniczą! Tu jest podstawowa różnica! Wiem, że ten drugi argument nie jest do końca przekonujący ale trudno mi to inaczej wyjaśnić- sprecyzować

            • 0 1

          • (1)

            no właśnie jest monopolem i dzięki temu takie są ceny. Jakby był jakiś inny Polski przewoźnik to by była konkurencja napędzająca się wzajemnie do obniżania cen. a Tak- LOT ma takie ceny jakie chce.

            • 0 1

            • LOT nie ma monopolu na loty krajowe

              A nie ma konkurencji, bo nikt (oprócz JetAir) nie zechciał sprawdzić chęci Polaków do latania po kraju. Ale czy można się dziwić, skoro cena powyżej 100zł wydaje się być zaporowa dla większości rodaków?

              Ludzie powbijali sobie do głów, że tanie linie powinny latać za 20zł, nie przyjmując w ogóle do wiadomości, że sam koszt przelotu jest o wiele wyższy i siłą rzeczy takich promocyjnych biletów może być tylko kilka-kilkanaście na lot..

              • 2 0

        • nic dziwnego, że LOT ma problemy finanansowe

          skorą za trasę do Warszawy w strony potrafi zaśpiewać ponad tysiąc złoty :)

          • 2 0

      • Wizzair jeszcze nigdy nie miał zysków więc mocno uwazałbym ze słowem "opłaca się" RyanaAir utrzymuje się głównie ze źródeł innych niż podstawowa cena biletów np dopłaty samorządów do lotów (tzw opłata za reklamę), procentu od biletów autobusowych jezdzacych z lotnisk ktore są na koncu swiata, loterii na pokładzie, opłat za płatnosc kartą i miliona innych

        • 1 0

    • (1)

      podróż pociągiem firmy PKP IC z Gdyni/Gdańska do Wrocławia to minimum 8 i pół godziny więc na pewno znalazłyby się osoby które chętnie skorzystały z usług lotniczych do Wrocławia gdzie podróż wynosiłaby z dojazdem do/z lotniska max 3 i pół godz.

      • 6 1

      • jetair

        Na trasie Gdańsk-Wrocław latał jetair. Bilety w cenie ok 250pln. Widać było za drogo, bo nikt nie korzystał i zrezygnowali z tej trasy. Ale fakt, że jakby ceny były w okolicy 100pln (takie promocje miewa LOT) to zainteresowanie byłoby większe.

        • 5 0

    • zgadzam się...

      .....jak również nie opłaca się łatać na Łotwę,Litwę,Estonię i t.d. bezpośrednio... ABSURD: lot Gdańsk-Birmingham-Ryga kosztuje dwa razy taniej niż Gdańsk-Ryga ,a wszystko dla tego że niema zbyt dużo chętnych....

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane