- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Do końca roku projekt tuneli dla pieszych na Oruni
Przy torach biegnących przez Orunię pojawią się trzy tunele z przejściami dla pieszych oraz bezkolizyjny przejazd dla samochodów. Mają one zastąpić istniejące przeprawy przez tory. Projekt inwestycji powstanie do końca 2020 roku. Na jej późniejszym etapie urzędnicy podejmą decyzję, czy auta pojadą tunelem czy wiaduktem.
- Pierwszy tunel dla pieszych zostanie zbudowany w ciągu ul. Sandomierskiej.
- Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej.
- Z kolei do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.
Ponadto powstać ma także bezkolizyjny przejazd dla aut pomiędzy ulicami Dworcową/Smętną a Niegowską. Na późniejszym etapie inwestycji podjęta zostanie decyzja czy będzie to wiadukt, czy tunel.
- Projektant ma uwzględnić również montaż monitoringu i elementów małej architektury - informuje Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Co ważne - w przyszłości z przestrzeni dzielnicy mają zniknąć szlabany oddzielające drogę od torów kolejowych.
Radna: przejścia są konsekwencją planowanego wiaduktu
Oferty złożone w przetargu otwarte zostaną pod koniec lutego. Z informacji udzielonych przez miejskich urzędników wynika, że zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".
Agnieszka Bartków, radna dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce, podkreśla, że nie jest zaskoczona planami miasta.
- To bardzo dobra wiadomość, ale spodziewaliśmy się jej w radzie dzielnicy. Od 2016 roku współdziałamy w tej sprawie z miastem i jesteśmy na bieżąco informowani na temat postępów w przygotowaniu tej inwestycji. Przejścia dla pieszych są konsekwencją planowanego wiaduktu, który ma pojawić się nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Podmiejskiej, w śladzie ulicy Serbskiej - mówi Agnieszka Bartków. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że ruszył etap ich projektowania.
Trąbiące pociągi dawały się we znaki mieszkańcom...
Powstanie nowych przejść przez torowiska to nie jedyna dobra informacja dla mieszkańców Oruni. Wszystko wskazuje na to, że uda się także rozwiązać problem hałasujących pociągów. Maszyniści do niedawna musieli bowiem używać tzw. sygnału Rp 1 "Baczność" przed każdym przejazdem kolejowo-drogowym - niezależnie od pory dnia. "Trąbiące" pociągi dawały się we znaki lokatorom budynków położonych w sąsiedztwie torów.
Czytaj też: Społecznicy chcą poprawić bezpieczeństwo przy torach
Pod koniec ubiegłego roku minister infrastruktury podpisał nowelizację rozporządzenia w zakresie stosowania wspomnianego sygnału ostrzegawczego.
...po zmianie przepisów w okolicy torowisk może być ciszej
- Najważniejszym celem tej zmiany jest poprawa standardu życia jak największej liczbie mieszkańców okolic skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi poprzez sukcesywne eliminowanie uciążliwego hałasu trąbiących pociągów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa na tych skrzyżowaniach - tłumaczą ministerialni urzędnicy.
Jak jeżdżą pociągi w Trójmieście? Rozkłady SKM i PKM
Nowela zakłada, że maszyniści pociągów nie będą "trąbić" przed najlepiej zabezpieczonymi przejazdami kolejowo-drogowymi.
- Wyjątkiem będzie spostrzeżenie przez maszynistów sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa - informują przedstawiciele resortu.
Miejsca
Opinie (136) 8 zablokowanych
-
2020-01-17 18:21
Opinia wyróżniona
Tunel dla samochodów tam jest niedobry
Lepszy wiadukt, bo tam zalewa woda
- 33 2
-
2020-01-17 18:07
Opinia wyróżniona
Czegoś tu nie rozumiem? (3)
Na ulicach tworzy się przejścia naziemne obok tuneli a tu buduje tunele? Przecież są wygodne przejścia. Ustanowić tylko priorytet pieszego i po kłopocie!
- 29 21
-
2020-01-18 18:54
Na pewno Pendolino szybko wyhamuje jak tylko zobaczy pieszego zamierzającego przejść przez tory (1)
- 5 1
-
2020-01-18 21:27
Szybki pocąg...
...szybko hamuje! :D
- 2 1
-
2020-01-17 18:09
Brakowało mi czopka, z tekstem przejście
naziemne....
- 7 4
-
2020-01-17 18:54
Opinia wyróżniona
Wszystko fajnie, ale może czas pomyśleć nad przedłużeniem SKM do Pruszcza? (6)
Od stacji Śródmieście-Czerwony Most-Orunia-Lipce-Święty Wojciech-Pruszcz
- 53 5
-
2020-01-18 19:25
Za późno. Centrum Radunia i michnikowe kino pożarły rezerwy terenowe układu torowego. (1)
- 5 0
-
2020-01-18 21:28
To Centrum Radunia ciągnie się aż do Pryszcza? :o
- 0 0
-
2020-01-18 14:38
No pewnie. Stacja Czerwony Most miala powstać właśnie przy Sandomierskiej.
- 0 0
-
2020-01-17 23:13
2055r
Bardzie projekt metra.
- 2 2
-
2020-01-17 20:36
Lepiej do Tczewa. (1)
- 8 1
-
2020-01-18 18:41
SKM to Szybka Kolej Miejska.
A nie kolej dowożąca plebs z ościennych wiosek.
PKM sobie pociągnijcie do pruszcza z Kartuz :D- 0 10
Wszystkie opinie
-
2020-01-17 17:02
(13)
Patologia i tak będzie przez tory chodzić.
- 53 43
-
2020-01-17 17:24
(10)
Mówisz o sobie?
- 10 12
-
2020-01-17 18:35
No i bardzo dobrze, że będą chodzić. (9)
Przez 24 lata (które ~pamiętam) było przejście naziemne na ul. Rejtana i nikt tam nie zginął.
To lewackie-cebulackie myślenie sprawia, że wszędzie stawia się światła i zakazy...
Durnie postanowili, że Pani w budce musi zamykać przejazd kolejowy 2 minuty przed pociągiem. Nie wiem, ile samochodów przejechałoby w 1 minutę, albo 1.5 minuty, ale podejrzewam, że sporo.
Po prostu jakiś tępy klaun postanowił, że ma być zamknięte i koniec.
ps.
Porozmawiajmy teraz o śmierci pod pługiem pociągu - bo pod koła nie trafisz.
1) Kończą tak albo samobojcy - a na nich żadne światła i szlabany nie działają, jak by ktoś chciał zapytać.
2) Albo idioci, którzy jeżdżą niesprawnymi samochodami - bo sprawne nie zgaśnie na środku torów.
Przy czym dla przypadku drugiego wcześniejsze zamknięcie nie ma żadnego znaczenia, bo durnie i tak jeżdżą na czerwonym.
Chcecie fotki?
Codziennie przejeżdżam przy "małym kościółku" na Oruni przynajmniej 2x
Mogę zgrywać filmik za każdym razem.
W tydzień będzie 14 filmików z czego ~60 samochodów na czerwonym - po 2 z każdej strony.
Żyjemy w kraju absurdu.
I to nie od 4 lat, tylko od 30....
Ja nie pamiętam komuny, ale wtedy nie było rurek, każdy był w wojsku, sąsiad mógł sprać dzieciaka jak coś złego zrobił, a jak ten poskarżył się ojcu to dostał drugi raz...
Więc załóżmy, że źle jest od lat 30.... bo do lewackiej PRLowskiej mentalności dochodzi jeszcze multi-kulti i internet z bandą imbecyli-influencerów o IQ równym rozmiarowi buta.- 19 16
-
2020-01-17 19:14
(1)
Masz problem stary...
- 8 8
-
2020-01-18 18:43
Ja nie mam żadnego problemu.
Moje auto jest sprawne w 100% :)
- 2 0
-
2020-01-17 19:23
Kurde koleśa trzeba namierzyć i odizolować... (2)
- 2 9
-
2020-01-17 23:46
ciebie i twoją matkę trzeba odizolować
- 4 3
-
2020-01-18 09:22
A Ciebie dekapitowac.
- 2 2
-
2020-01-17 19:41
100%
- 3 2
-
2020-01-17 20:20
Dyrdymały piszesz. Widać, że faktycznie nie pamiętasz czasów komuny. (1)
Sąsiad nie mógł sprać dzieciaka, to było jak teraz karalne.
Nie każdy był w wojsku. Młodzi kombinowali, żeby nie załapać się na 2 lub 3 lata do woja. Tam gdzie kończył się rozum, zaczynało się wojsko.
Jeśli chodzi o nogawki u spodni to w różnych okresach były modne szwedy, dzwony i rurki zwane papieroskami.
Były też kartki na wiele artykułów żywnościowych i kilometrowe kolejki do sklepów.- 5 5
-
2020-01-17 21:44
No dobrze....
Zgadzam się w pełni.
Poza tym spraniem dzieciaka po d*psku - bo to czysta teoria płynie z Twojej wypowiedzi.
W praktyce natomiast było tak, jak mówię.
Wracając do przejazdu kolejowego...
JAKI interes ktokolwiek ma, żeby stawiać szlabany?
Bo wszyscy Państwo powyżej obracają kota ogonem, a temat dotyczy szlabanów i tuneli ;)
Gdyby nie było szlabanów - nie byłoby problemu.
Każdy, nawet Seba i Janusz podjeżdżałby do skraju torów i rozglądał się.
Paradoksalnie NAWET d**ile nie chcą być rozsmarowani na odcinku 500m przez 600 tonowy pociąg ;)
A samobójców i tak NIKT ani NIC nie powstrzyma....- 5 2
-
2020-01-18 09:22
Masz rację.
- 1 0
-
2020-01-17 17:47
To już osiem razy obiecał Adamowicz (1)
Może jakieś własne pomysły Dulkiewicz?
- 8 8
-
2020-01-17 18:08
zamów mszę za niego
- 3 12
-
2020-01-17 17:03
A kiedy tunel dla aut? (5)
W 21 wieku trzeba czekać w środku miasta na przejazd pociągu nawet niekiedy ponad 15 minut
- 95 15
-
2020-01-17 17:12
ło panie całe 15 minut, a w gdyni to sie czeka nawe po 45 (2)
- 21 2
-
2020-01-17 18:08
(1)
rozmawiamy o miastach , a nie o przysiólkch
- 16 6
-
2020-01-18 07:35
Jak rozmawiasz komentarzem? Pewnie we wsi gdańsk to norma haha.
- 3 4
-
2020-01-17 17:13
Zapraszam do Gdyni
- 10 2
-
2020-01-17 22:02
nie ma co ukrywać że ekipa Adamowicza pokpiła sprawę 10-12 lat temu
Gdy była przeprowadzana modernizacja linii kolejowej PKP bez większych problemów budowała przeprawy przez linię kokejową, bo były na to przewidziane środki. Jak kotś nie wierzy to niech przejedzie sie wzdłuż linii kolejowej na południe od Gdańska. Tunele budowano w małych wioskach i w ciagu bocznych dróg.
Niestety w Gdańsku PKP nie dogadała się wtedy z ówczesną ekipą Adamowicza, która to ekipa ewidentnie olała temat. Potem jeszcze Adamowicz na spotkaniach mówił do mieszkańców teksty typy"mogliście sobie to sami załatwiać" chociaz doskonale wiedział że to była rola miasta. Adamowicz był zajęty propagandą sukcesu już wtedy i budowami takimi jak ECS.
Mineło ok 10 lat i oto wspaniałomyślnie miasto pozoruje kolejne ruchy w temacie przepraw przez linie kolejową, płacząc że nie ma pieniedzy, wijąc się skąd by je na to wziąć. Oczywiście lepiej późno niż wcale ale prawda jest tak, ze wtedy przegapili temac celowo albo niechcący.- 20 3
-
2020-01-17 17:05
dobrze ale mało (2)
Bardzo dobrze, że będą tunele dla pieszych. Przydałyby się również dla ruchu samochodowego - czasami tam sie naprawdę długo czeka, ale rozumiem że koszty byłyby zdecydowanie większe. Tak czy inaczej, tunel to dobre i bezpieczne rozwiązanie.
- 49 5
-
2020-01-17 19:00
W ym miejscu to tylko wiadukt ,bo tunel będzie co ulewa zalewany.
- 8 0
-
2020-06-28 06:50
Namalujemy pasy na torach.
- 0 0
-
2020-01-17 17:05
ważne by przejścia dla pieszych zakładały możliwość wygodnego przejazdu osobom na wózkach inwalidzkich (3)
oraz oczywiście osób korzystających z rowerów i hulajnóg. Zbudowane kilka lat temu labirynty podziemne - tunele dla pieszych mające ułatwić przedostanie się na drugą stronę linii kolejowej łączącej Gdańsk z Pruszczem nie sprawiają wrażenia budowanych z myślą o komforcie i bezpieczeństwie korzystania z nich przez mieszkańców.
- 31 14
-
2020-01-17 19:16
Labirynty? Serio? Ja tam się w żadnym nigdy nie zgubiłem.
- 3 1
-
2020-01-18 09:16
lobby rowerowe
Przejścia naziemne są konieczne tylko i wyłącznie rowerzystom, w całej kampanii przejść naziemnych nie chodzi o niepełnosprawnych i pieszych tylko o rowerzystów. Kto zniesie rowerzyście rower po schodkach?
- 3 0
-
2020-01-18 12:39
windy, z niewidocznymi dla bandytów kamerami. za niszczenie srogie kary
- 0 0
-
2020-01-17 17:10
A nie dalo by sie tak (2)
Uspokoic ruchu?
- 18 18
-
2020-01-17 18:03
czy to jest przejaw poczucia humoru?
raczej wątpię
- 4 4
-
2020-01-17 20:38
Nie wolno spychac pieszych do podziemia
- 3 1
-
2020-01-17 17:18
a może tunel dla pociągów? (6)
dla czego tory nie są schowane pod ziemię w środku miasta...
to byłyby lepiej wydane pieniądze zamiast ciągle wydawać miliony na bezowocną walkę ze smrodem w Szadółkach...- 56 14
-
2020-01-17 17:26
bo by woda w dolinach zalegała, a poza tym nie da się na takich odcinkach zastosować szybkich połączeń
- 4 4
-
2020-01-17 19:18
A poza tym zaraz by wszyscy krzyczeli że zmarnowane pieniądze. Lepiej by w SKM włożyli te kasę, wszystko rozkopane itp. Nie zrobią podziemnych, nie ma bata.
- 2 1
-
2020-01-17 21:22
(3)
Ile toby kosztowało? Miliard lub dwa???
- 4 1
-
2020-01-17 23:13
Dwa miliardy to kosztował tunel pod Martwą Wisłą (2)
Tutaj, w mieście na takim odcinku, wśród budynków? pewnie z 50 miliardów byłoby mało.
- 0 1
-
2020-01-17 23:46
nie! nie! nie! (1)
teren już jest własnością Pekapowa
nie trzeba wywłaszczań, skomplikowanych planowań
tylko trzeba by niestety zamknąć linię w cholerę*
i wpuścić "złowrogich pomarańczowych",
koparkami w miesiąc wyryją tunel, położą prefabrykowany tunel,
zakopią tunel, położą tory, zepną wszelkie światłowódy, trakcję,
plus święty pokropek, wszystko w mniej niż miesiąc
kiedyś i tak trzeba to będzie zrobić, choćby i w XXII wieku,
koszty wykupów itd tylko wzrosną,
niestety, "urzędasy" rzadko myślą w perspektywie dłuższej
niż ich krótki interesik, męski/partyjny, wsio rybka
więc niestety, jedyna nadzieja w... Putinie? Marsjanach?
** pewnie lepie jak by na czas przerwybyła alternatywa, choćby przez Kościerzynę i Gdynię, jak ta przed wojną. ale zwlekanie gie da.- 4 4
-
2020-01-17 23:58
paranoiczny tunel pod pachołkiem
cztery lata temu
miał kosztować cztery miliardy- 0 2
-
2020-01-17 17:18
(1)
Przecież tunele dla pieszych tam są, a niszczenie krajobrazu dzielnicy betonowymi wiaduktami żeby blachosmrody nie musiały stać przed szlabanem to kpina
- 20 58
-
2020-01-17 18:56
Jak będziesz tak jak my stać na tym przejeździe kilka razy dziennie tracąc po 15 min za każdym razem to zmienisz zdanie i
- 7 2
-
2020-01-17 17:21
Na Podwalu tunele dla pieszych sa niedobre. (5)
Badzcie konsekwentni i zrobcie przejscia na przycisk. Pociag moze sie zatrzymac
- 71 23
-
2020-01-17 17:27
Tunele (3)
Cała prawda Na Podwalu likwidują bo niby Dolne Miasto odciete Orunię wschodnia tory kolejowe bez przejazdów nie odetną?
- 11 7
-
2020-01-17 18:32
naziemne to gejowska inicjatywa (1)
lewaki i fragowcy
- 11 10
-
2020-01-17 19:19
Plaskoziemcy i reptilianie też.
- 8 0
-
2020-01-17 19:20
A no i antyszczepionkowcach, nie zapomnijmy o tych jaskiniowcach
- 8 0
-
2020-01-17 18:24
Spokojnie później te tunele się zasypie z budżetu obywatelskiego
- 8 3
-
2020-01-17 17:22
Czyli da się budować bez dziesiątek wizualizacji
Haha :)
- 17 3
-
2020-01-17 17:22
Lubię tunele
czym dłuższy tunel, tym bardziej należy wydrążyć kieszeń podatnika.
- 20 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.