• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowe światła na Trakcie św. Wojciecha przy wjeździe do centrum

Michał Brancewicz
5 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (105)
Od kilku lat przejście dla pieszych jest dwuetapowe. Jednak dla zwiększenia bezpieczeństwa powstanie tu również sygnalizacja świetlna. Od kilku lat przejście dla pieszych jest dwuetapowe. Jednak dla zwiększenia bezpieczeństwa powstanie tu również sygnalizacja świetlna.

Gdańsk planuje montaż sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez Trakt św. WojciechaMapka na wysokości przystanków Brama Oruńska. Poza samymi przystankami "na żądanie" wokół nie ma praktyczne żadnych zabudowań. Czy światła są tam rzeczywiście potrzebne?



Sygnalizacja świetlna jest potrzebna na tym przejściu?

Prawdą jest, że gdy nie ma ruchu, kierowcy lubią docisnąć pedał gazu na tym prostym, dwupasmowym odcinku Traktu św. Wojciecha. To też jedna z ulubionych ulic drogówki, która często pojawia się tam. W obrębie tego przejścia w ostatnich kilkunastu miesiącach nie było jednak nawet kolizji.

Mimo to urzędnicy szykują się do zamontowania tam sygnalizacji świetlnej. Dla wielu osób to dość zaskakująca decyzja.


W pobliżu nie ma budynków, ale są przystanki... "na żądanie"



  • Po pierwsze: kilka lat temu przejście przebudowano na dwuetapowe,
  • po drugie: wokół niego nie ma żadnych zabudowań, więc ruch jest niewielki,
  • po trzecie: dwa lata temu rozpoczęła się rozbiórka pobliskich hal, w których mieściły się składy budowlane i magazyny.

Znikają hale przy Trakcie św. Wojciecha Znikają hale przy Trakcie św. Wojciecha

Faktem jest, że po obu stronach ulicy są przystanki autobusowe, ale oba "na żądanie", co świadczy raczej o niskiej frekwencji.

Zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu pieszych



Dlaczego zatem zapadła decyzja o zamontowaniu tam świateł?

- Montaż sygnalizacji świetlnej na wskazanym przejściu ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego i poprawę komfortu przejścia pieszych. Dochodziło w tym miejscu do wypadków i zdarzeń drogowych - wyjaśnia Jakub Panasewicz z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Za niebezpieczne uznaje je również Rada Dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce, która wnioskowała o montaż sygnalizacji w tym miejscu.

Projekt sygnalizacji w 9 miesięcy



DRMG ogłosiła postępowanie w formie zaproszenia do złożenia oferty na projekt sygnalizacji i nadzór nad pracami. Zgłosiły się dwie firmy:

Oferty na projekt sygnalizacji:

  1. BPE Biuro Projektów Elektroenergetycznych Łukasz Szokalski z Gdańska - 70 725 zł
  2. IDEA B3 Mirosław Baczul z Gdańska - 73 800 zł

Wybrany wykonawca będzie miał 40 tygodni (ok. 9 miesięcy) na zaprojektowanie świateł. Co oznacza, że w przyszłym roku można spodziewać się ich powstania.

Opinie (105) 1 zablokowana

  • Akurat w tym miejscu światła są kompletnie zbędne.Kolejny bubel urzędniczy.

    • 38 9

  • Przydały (1)

    By się jeszcze światła na przejściu na Starogardzkiej / Przemian tam jest ruch jak w centrum w kolo osiedla a predkosci duże

    • 7 7

    • Dokładnie

      Już nie raz jeden z drugim wyprzedzał na tych pasach, widocznie rada dzielnicy, do której należą Maćkowy, nie ma takiej siły przebicia. Albo Ci z Orunii mają coraz lepsze chody, patrząc, że to oni ciągle stawiają warunki

      • 1 1

  • Bardzo Fajnie

    Bardzo ładnie mrugaja jak na dobrej dyskotece u Maksima w Gdyni kiedyś

    • 4 6

  • Lepiej fotoradar tam postawić

    Lepiej i skuteczniej będzie wyeliminować piratów drogowych.

    • 15 14

  • W naszych polskich warunkach na drodze czteropasmowej powinny być światła (5)

    Pisząc polskie warunki mam na myśli zachowanie kierowców

    • 15 13

    • A gdzie jest u nas (1)

      Taka droga ?

      • 1 4

      • Tam gdzie chcą światła postawić

        • 4 1

    • (2)

      w innych krajach nie ma przejść bez sygnalizacji na drogach wielopasmowych. Szkopuł w tym, że to przejście jest w ogóle niepotrzebne i szkoda wydawać kasę na sygnalizację. Nikt nie korzysta ani z przejścia ani z przystanków.

      • 4 1

      • Tak, wiemy że nie korzystasz

        • 0 3

      • Dzień dobry

        Korzystam conajmniej 6 dni w tygodniu

        • 0 1

  • Przejście (2)

    Codziennie jeżdżę tamtędy do pracy i codziennie ktoś mnie na tym przejściu wyprzedza. Jeżeli kierowcy nie wiedzą, że na przejściu niewyposażonym w sygnalizację świetlną nie można wyprzedzać, policja tego nie kontroluje, to sygnalizacja świetlna jest potrzebna. Prędzej, czy później jeden z nielicznych pieszych zostanie tam zabity.

    • 69 46

    • Tam to w ogóle jak jedziesz zgodnie z przepisami to praktycznie zostaniesz rozjechany. Siofery zobaczą kawałek prostej i już kociokwiku dostają.

      • 30 10

    • Przez ciebie?

      • 5 17

  • miasto specjalizuje sie w utrudnianiu ruchu (15)

    podam przykład Jana pawła . Kiedy dodawano tam światła przy kościele to świtała maiłay się palić synchronicznie z innymmi w ramach zielonej fali . Ale zielonej fali niem tylko kaskada czerwonych , a najgorsze jest to wystarczy , że ktość podejdzie do przejścia w kierunku koscioła i wciśnie przyczisk natychmiast zapala się czerwone dla kierowców i to dłużej niż na innych światalach , chodzi by babcia z kasą zawsze do kościoła doszła ?

    • 146 35

    • Tam przy kościele masz system czerwone za kare który uruchamia się za każdym razem gdy ktoś jedzie za szybko. Więc masz odpowiedź dlaczego nie są skoordynowane;)

      • 21 5

    • A spróbuj kiedyś przejechać tam 45-50km/h

      Zdziwisz się.

      • 17 4

    • (2)

      Tak jak większość pomysłów jest poroniona to na trakcie powinni spowolnić ruch. Bo tam ewidentnie dwa pasy prostej drogi źle działają na kierowców.

      • 9 8

      • tak, tak oczwyiście, jeszcze nie jest dostatecznie spowolniony. (1)

        • 10 5

        • Dopóki większość kierowców nie zrozumie, że ograniczenia prędkości to nie tylko takie kolorowe znaczki z cyferkami, to niestety trzeba manualnie nimi sterować.

          • 2 1

    • (1)

      ostatnio dowalili garb na Pohulance, która jest tak dziurawa, że więcej niż 30 km/h i tak nie pojedziesz, a wjeżdżając na garb tylko ośłepiasz jadących z przeciwka. I jest mniej bezpiecznie niż było ale ktoś się "wykazał".

      • 12 4

      • Garby w Gdańsku..

        to jest jakaś parodia, momentami są co 10m. Znajomy przetarg "wygrał"?

        • 6 1

    • (2)

      Ale czy Wy naprawdę nie widzicie, że to jest powolna realizacja polityki, którą zapowiedział Trzaskowski w ramach C40?
      Całkowita eliminacja samochodów z miast....
      A Wy ich dalej POpieracie...

      • 3 11

      • Ale ja jadąc na JP2 rowerem (nawet mega powili) trafiam tylko na czerwoną falę (1)

        Nie da się tam przejechać po ludzku

        • 7 1

        • Jedź nieco poniżej 25km/h albo nieco poniżej 12,5 km/h

          • 1 2

    • Newsflash: ruch w mieście odbywa się nie tylko w prywatnych samochodach

      Co więcej, jest go mniejszość (w Gdańsku 42%).

      • 4 4

    • Prawdopodobnie chodzi o produkcję smogu spalinowego w mieście aby wytruć mieszkańców.
      Taka to jest "ekologia" PO Gdańsku.

      • 2 1

    • zwolnij to załapiesz się na zieloną falę...

      • 0 4

    • (1)

      Światła na JP2 to sobie kierowcy sami wywalczyli po zabiciu kilku pieszych. Bardzo dobrze, że są i wymuszają zwolnienie.

      • 1 4

      • Szkoda tylko, że wypadki były głównie na "przejściu" do biedronki - bez pasów, przez pas rozdzielający z trawą,

        a także na przejściu przy szpitalu, bo się nie chciało pieszym czekać na zielone albo biegli na autobus.

        • 4 1

  • Drmg

    Szuka na koniec roku "sukcesu" do odtrąbienia, żeby przyznać sobie premie za osiągnięcia?

    • 27 3

  • przy naszych doskonqle wyszkolonych kierowcach

    swiatla powinny byc co 20m. dodatkowo szykana i prog

    • 9 22

  • wiecej naziemnych

    będzie jeszcze ciekawiej

    • 19 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane