- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (74 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (136 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (75 opinii)
- 5 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 6 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (264 opinie)
Dodatkowe światła na Trakcie św. Wojciecha przy wjeździe do centrum
Gdańsk planuje montaż sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez Trakt św. Wojciecha na wysokości przystanków Brama Oruńska. Poza samymi przystankami "na żądanie" wokół nie ma praktyczne żadnych zabudowań. Czy światła są tam rzeczywiście potrzebne?
Mimo to urzędnicy szykują się do zamontowania tam sygnalizacji świetlnej. Dla wielu osób to dość zaskakująca decyzja.
W pobliżu nie ma budynków, ale są przystanki... "na żądanie"
- Po pierwsze: kilka lat temu przejście przebudowano na dwuetapowe,
- po drugie: wokół niego nie ma żadnych zabudowań, więc ruch jest niewielki,
- po trzecie: dwa lata temu rozpoczęła się rozbiórka pobliskich hal, w których mieściły się składy budowlane i magazyny.
![Znikają hale przy Trakcie św. Wojciecha](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3048/150x100/3048230__c_181_155_3367_2433__kr.webp)
Faktem jest, że po obu stronach ulicy są przystanki autobusowe, ale oba "na żądanie", co świadczy raczej o niskiej frekwencji.
Zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu pieszych
Dlaczego zatem zapadła decyzja o zamontowaniu tam świateł?
- Montaż sygnalizacji świetlnej na wskazanym przejściu ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego i poprawę komfortu przejścia pieszych. Dochodziło w tym miejscu do wypadków i zdarzeń drogowych - wyjaśnia Jakub Panasewicz z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Za niebezpieczne uznaje je również Rada Dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce, która wnioskowała o montaż sygnalizacji w tym miejscu.
Projekt sygnalizacji w 9 miesięcy
DRMG ogłosiła postępowanie w formie zaproszenia do złożenia oferty na projekt sygnalizacji i nadzór nad pracami. Zgłosiły się dwie firmy:
Oferty na projekt sygnalizacji:
- BPE Biuro Projektów Elektroenergetycznych Łukasz Szokalski z Gdańska - 70 725 zł
- IDEA B3 Mirosław Baczul z Gdańska - 73 800 zł
Wybrany wykonawca będzie miał 40 tygodni (ok. 9 miesięcy) na zaprojektowanie świateł. Co oznacza, że w przyszłym roku można spodziewać się ich powstania.
Opinie (105) 1 zablokowana
-
2023-10-05 12:08
Bzdura
Przestancie blokowac miasto,zamiast uplynniac ruch przez synchronizowanie swiatel i przerabianie tych mniej uczeszczanych przejsc na tzw zielone na żądanie czyli po nacisnieciu guzika lub dojechaniu do sygnalizatora to dokladacie kolejne ktore beda hamowac ruch. Idealnym dowodem na moje slowa sa dni kiedy wystapi awaria sygnalizacji,korki o polowe mniejsze,ludzie sami sie dogaduja co do ustapienia pierszenstwa czy przepuszczenia sie
- 2 2
-
2023-10-05 13:12
Wincyyyj świateł, wincyyj zebr.
Ruch wytrzyma.
- 2 0
-
2023-10-05 13:30
Zróbmy światła na każdym przejściu dla pieszych (1)
Na pewno będzie bezpieczniej dla wszystkich i usprawni to zatory na drogach
- 28 3
-
2023-10-05 16:58
zróbmy przyciski dla kierowców
- 1 3
-
2023-10-05 13:57
kiedy polityka drogowa to klapa
robimy swiatla, zeby na nie zwalic naszą niedospodarnosc
- 1 0
-
2023-10-05 14:03
Niestety ostatnio urzędnicy dają plamę na całej linii. Przede wszystkim bezmyślne i bez ładu i składu decyzje.I to kosztem głównie kierowców i trochę pieszych
Choć tym na otarcie łez po zabraniu wielu chodników na pseudo ścieżki rowerowe robią niby dodatkowe światła i przekścia paraliżując miasto i jednoczśnie zwiększając smog i ilość spalin w mieście. A potem płacz ,że powietrze nie.. Prosty przykład : pasy przy Locie za ponad milion. Albo planowane pasy przy Głównym obok dworca PKP.. I tak korki w szczycie a dla 80% kierowców brak alternatywy dojazdu tam gdzie potrzebiją. Już jest płacz ma autobusy MZK żo opóźnine i wypadają. A bęfzie jeszcze gorzej. Albo wywalona kasa na malowane pasy na jezgni na 3msja ,gdzie prawie nikt nie jeździ ,a obok jest za torami ścieżka rowerowa, która powstała ma starym chodniku ,który zniszczono podczas remontu torowiska przed Euro2012 i nie odbudowano. I choćby 1 m szerokości chodnika dla pieszych. Tam najwięcej chodzi matek z wózkami. i osób starszych do windy przy
przystanku tram
przy PKSie- 2 0
-
2023-10-05 16:59
w tej okolicy przemysł i magazyny ustąpią nowym osiedlom.
pojawi się sporo pieszych
- 1 0
-
2023-10-05 17:06
Nic nowego (1)
W Gdańsku nie potrafią niczego innego zaprojektować. Mają "specjalizację" w robieniu przejść naziemnych, także tam gdzie już są podziemne. Naprawdę ambitne projekty. Jak na wyborach samorządowych tego nie zatrzymamy Gdańsk trafi do księgi rekordów Guinnessa w ilości przejść dla pieszych w przeliczeniu na kilometr kwadratowy.
- 2 0
-
2023-10-05 17:17
Już się Polska z nas cała śmieje.
- 0 0
-
2023-10-05 17:26
Pojazdy podczas hamowania i ruszania emitują najwięcej szkodliwych substancji! Ruch należy uplynniać!
W dużych miastach to właśnie toksyczne spaliny mają znaczący wpływ na liczbę przedwczesnych śmierci. Substancje zawarte w spalinach pojazdów są dużo bardziej szkodliwe niż zanieczyszczenia pochodzące z przemysłu ze względu na to, że rozprzestrzeniają się w bezpośrednim sąsiedztwie ludzi, w wysokich stężeniach oraz na niewielkich wysokościach. W centrach dużych miast, w których utrudnione jest wprowadzenie rozwiązań umożliwiających zapewnienie płynności ruchu pojazdów, wpływ zanieczyszczeń z transportu na jakość powietrza może być nawet większy, zwłaszcza w przypadku stężeń dwutlenku azotu (NO). Z przeprowadzonych badań, wynika, że w Warszawie i Krakowie wpływ ten szacowany jest na ok. 75 proc.
- 1 0
-
2023-10-05 17:32
polecam test zająca
przejsc przez jezdnie w nieoznaczonym miejscu z jednej strony na druga
- 5 1
-
2023-10-05 17:56
Bardzo Dobrze
Kierowcy notorycznie przekraczają prędkość! Jest 50 a jadą 80 i więcej!
Brak szacunku do pieszego, który nadal musi wymuszać przejście bo kierowcy nie respektują przepisów!- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.