• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowe światła na Trakcie św. Wojciecha przy wjeździe do centrum

Michał Brancewicz
5 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (105)
Od kilku lat przejście dla pieszych jest dwuetapowe. Jednak dla zwiększenia bezpieczeństwa powstanie tu również sygnalizacja świetlna. Od kilku lat przejście dla pieszych jest dwuetapowe. Jednak dla zwiększenia bezpieczeństwa powstanie tu również sygnalizacja świetlna.

Gdańsk planuje montaż sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez Trakt św. WojciechaMapka na wysokości przystanków Brama Oruńska. Poza samymi przystankami "na żądanie" wokół nie ma praktyczne żadnych zabudowań. Czy światła są tam rzeczywiście potrzebne?



Sygnalizacja świetlna jest potrzebna na tym przejściu?

Prawdą jest, że gdy nie ma ruchu, kierowcy lubią docisnąć pedał gazu na tym prostym, dwupasmowym odcinku Traktu św. Wojciecha. To też jedna z ulubionych ulic drogówki, która często pojawia się tam. W obrębie tego przejścia w ostatnich kilkunastu miesiącach nie było jednak nawet kolizji.

Mimo to urzędnicy szykują się do zamontowania tam sygnalizacji świetlnej. Dla wielu osób to dość zaskakująca decyzja.


W pobliżu nie ma budynków, ale są przystanki... "na żądanie"



  • Po pierwsze: kilka lat temu przejście przebudowano na dwuetapowe,
  • po drugie: wokół niego nie ma żadnych zabudowań, więc ruch jest niewielki,
  • po trzecie: dwa lata temu rozpoczęła się rozbiórka pobliskich hal, w których mieściły się składy budowlane i magazyny.

Znikają hale przy Trakcie św. Wojciecha Znikają hale przy Trakcie św. Wojciecha

Faktem jest, że po obu stronach ulicy są przystanki autobusowe, ale oba "na żądanie", co świadczy raczej o niskiej frekwencji.

Zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu pieszych



Dlaczego zatem zapadła decyzja o zamontowaniu tam świateł?

- Montaż sygnalizacji świetlnej na wskazanym przejściu ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego i poprawę komfortu przejścia pieszych. Dochodziło w tym miejscu do wypadków i zdarzeń drogowych - wyjaśnia Jakub Panasewicz z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Za niebezpieczne uznaje je również Rada Dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce, która wnioskowała o montaż sygnalizacji w tym miejscu.

Projekt sygnalizacji w 9 miesięcy



DRMG ogłosiła postępowanie w formie zaproszenia do złożenia oferty na projekt sygnalizacji i nadzór nad pracami. Zgłosiły się dwie firmy:

Oferty na projekt sygnalizacji:

  1. BPE Biuro Projektów Elektroenergetycznych Łukasz Szokalski z Gdańska - 70 725 zł
  2. IDEA B3 Mirosław Baczul z Gdańska - 73 800 zł

Wybrany wykonawca będzie miał 40 tygodni (ok. 9 miesięcy) na zaprojektowanie świateł. Co oznacza, że w przyszłym roku można spodziewać się ich powstania.

Opinie (105) 1 zablokowana

  • Bzdura

    Przestancie blokowac miasto,zamiast uplynniac ruch przez synchronizowanie swiatel i przerabianie tych mniej uczeszczanych przejsc na tzw zielone na żądanie czyli po nacisnieciu guzika lub dojechaniu do sygnalizatora to dokladacie kolejne ktore beda hamowac ruch. Idealnym dowodem na moje slowa sa dni kiedy wystapi awaria sygnalizacji,korki o polowe mniejsze,ludzie sami sie dogaduja co do ustapienia pierszenstwa czy przepuszczenia sie

    • 2 2

  • Wincyyyj świateł, wincyyj zebr.

    Ruch wytrzyma.

    • 2 0

  • Zróbmy światła na każdym przejściu dla pieszych (1)

    Na pewno będzie bezpieczniej dla wszystkich i usprawni to zatory na drogach

    • 28 3

    • zróbmy przyciski dla kierowców

      • 1 3

  • kiedy polityka drogowa to klapa

    robimy swiatla, zeby na nie zwalic naszą niedospodarnosc

    • 1 0

  • Niestety ostatnio urzędnicy dają plamę na całej linii. Przede wszystkim bezmyślne i bez ładu i składu decyzje.I to kosztem głównie kierowców i trochę pieszych
    Choć tym na otarcie łez po zabraniu wielu chodników na pseudo ścieżki rowerowe robią niby dodatkowe światła i przekścia paraliżując miasto i jednoczśnie zwiększając smog i ilość spalin w mieście. A potem płacz ,że powietrze nie.. Prosty przykład : pasy przy Locie za ponad milion. Albo planowane pasy przy Głównym obok dworca PKP.. I tak korki w szczycie a dla 80% kierowców brak alternatywy dojazdu tam gdzie potrzebiją. Już jest płacz ma autobusy MZK żo opóźnine i wypadają. A bęfzie jeszcze gorzej. Albo wywalona kasa na malowane pasy na jezgni na 3msja ,gdzie prawie nikt nie jeździ ,a obok jest za torami ścieżka rowerowa, która powstała ma starym chodniku ,który zniszczono podczas remontu torowiska przed Euro2012 i nie odbudowano. I choćby 1 m szerokości chodnika dla pieszych. Tam najwięcej chodzi matek z wózkami. i osób starszych do windy przy
    przystanku tram
    przy PKSie

    • 2 0

  • w tej okolicy przemysł i magazyny ustąpią nowym osiedlom.

    pojawi się sporo pieszych

    • 1 0

  • Nic nowego (1)

    W Gdańsku nie potrafią niczego innego zaprojektować. Mają "specjalizację" w robieniu przejść naziemnych, także tam gdzie już są podziemne. Naprawdę ambitne projekty. Jak na wyborach samorządowych tego nie zatrzymamy Gdańsk trafi do księgi rekordów Guinnessa w ilości przejść dla pieszych w przeliczeniu na kilometr kwadratowy.

    • 2 0

    • Już się Polska z nas cała śmieje.

      • 0 0

  • Pojazdy podczas hamowania i ruszania emitują najwięcej szkodliwych substancji! Ruch należy uplynniać!

    W dużych miastach to właśnie toksyczne spaliny mają znaczący wpływ na liczbę przedwczesnych śmierci. Substancje zawarte w spalinach pojazdów są dużo bardziej szkodliwe niż zanieczyszczenia pochodzące z przemysłu ze względu na to, że rozprzestrzeniają się w bezpośrednim sąsiedztwie ludzi, w wysokich stężeniach oraz na niewielkich wysokościach. W centrach dużych miast, w których utrudnione jest wprowadzenie rozwiązań umożliwiających zapewnienie płynności ruchu pojazdów, wpływ zanieczyszczeń z transportu na jakość powietrza może być nawet większy, zwłaszcza w przypadku stężeń dwutlenku azotu (NO). Z przeprowadzonych badań, wynika, że w Warszawie i Krakowie wpływ ten szacowany jest na ok. 75 proc.

    • 1 0

  • polecam test zająca

    przejsc przez jezdnie w nieoznaczonym miejscu z jednej strony na druga

    • 5 1

  • Bardzo Dobrze

    Kierowcy notorycznie przekraczają prędkość! Jest 50 a jadą 80 i więcej!
    Brak szacunku do pieszego, który nadal musi wymuszać przejście bo kierowcy nie respektują przepisów!

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane