- 1 Gdański kandydat na prezydenta RP? (267 opinii)
- 2 Prawie gotowy pomnik gdańskiego bówki (33 opinie)
- 3 Zabójstwo na Witominie. "Mieli się pogodzić" (138 opinii)
- 4 Nowa tablica w miejscu tej skradzionej (44 opinie)
- 5 Dodatkowy lewoskręt z al. AK na stałe (110 opinii)
- 6 Można spać w lesie pod pewnym warunkiem (91 opinii)
Dodatkowy lewoskręt z Armii Krajowej zostanie na stałe
Od 21 sierpnia na stałe zostanie wprowadzona możliwość skręcania w lewo z dwóch pasów al. Armii Krajowej w al. Havla. Zdaniem drogowców sprawdziło się rozwiązanie testowo wprowadzone w maju. - Poprawiły się czasy przejazdu i zmniejszyły kolejki aut - słyszymy w GZDiZ.
- O 400 aut więcej na godzinę przejeżdża przez skrzyżowanie
- Ani jednej kolizji po wprowadzeniu zmiany na skrzyżowaniu
Odczyty danych z pętli indukcyjnych (detektorów ruchu wtopionych w asfalt) mierzących ruch na skrzyżowaniu wskazały, że w godzinach szczytu (14-18) wprowadzone zmiany pozwoliły przejechać przez skrzyżowanie 40 proc. więcej pojazdów.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody w automacie między 50 a 60 tys. zł
O 400 aut więcej na godzinę przejeżdża przez skrzyżowanie
Dla przykładu pik komunikacyjny zmierzony w kwietniu wyniósł 1050 pojazdów na godzinę. Z kolei w maju ta liczba wyniosła 1400-1450 pojazdów.
Zanotowane odczyty w ujęciu globalnym dają wynik skrócenia czasu przejazdu na skrzyżowaniu w kierunku obwodnicy o blisko 40 proc. W ślad za tym zmniejszyły się też kolejki pojazdów oczekujących na przejazd przez skrzyżowanie o 32 proc., a liczba zatrzymań na skrzyżowaniu spadła o 22 proc.
Ani jednej kolizji po wprowadzeniu zmiany na skrzyżowaniu
Przypomnijmy, że zmiana w organizacji ruchu na wspomnianym skrzyżowaniu została wprowadzona 10 maja.
- Według danych policyjnych nie odnotowano w tym czasie ani jednej kolizji pojazdów, co więcej - poprawiła się segregacja pojazdów skręcających w lewo. Już w momencie skręcania kierowcy ustawiają się na właściwym dla siebie pasie, jadąc dalej w stronę pętli tramwajowej lub zjeżdżając na osiedla, co zmniejsza efekt "przeplatania się" pojazdów na pasach, upłynniając ruch i zmniejszając ryzyko kolizji - dodaje Patryk Rosiński.
Opinie (110) 2 zablokowane
-
5 godz.
Boże jak super (1)
Znowu poprawa ruchu w Trójmieście za pomocą farby
- 19 6
-
5 godz.
No i super, o wiele taniej niż asfaltowanie kazdego skrawka ziemi.
- 7 3
-
5 godz.
(1)
A ile mniej przejeżdza teraz przez Łostowicką? Bo od kiedy wprowadzono to rozwiązane to korek na Rakoczego sięga Schubeerta
- 2 1
-
4 godz.
Zawsze zaczynał się na górce koło Medyków.
- 0 0
-
5 godz.
A następnym etapem musi być koniecznie
budowa, na jednym kierunku,ścieżki rowerowej,a na drugim kierunku chodnika dla pieszych. Ulice w miescie są nie tylko dla szoferów I szoferek
- 4 1
-
5 godz.
to niestety oznacza że jakikolwiek pomysł budowy tam wiaduktu i bezkolizyjnego przejazdu Armii Krajowej (3)
jeżeli nawet pojawił sie na chwilę w głowach urzędników, to bardzo szybko zostanie z tych głów wyrzucony bo przecież miasto działa i wszystko jest usprawnione
- 7 1
-
4 godz.
Widziałeś kiedyś korek który jest rano przed Łostowicką od strony obwodnicy? (2)
Teraz wyobraź sobie, że przesuwa się do Śródmieścia. Sięgnie bez problemu skrzyżowania z Łostowicką i Havla.
Jedyna sensowna dla mieszkańców opcja, to pół wiaduktu - tylko w stronę obwodnicy.- 3 2
-
2 godz.
Tam się przecina jeszcze kierunek z południowych części (1)
Na Morenę i do Wrzeszcza. Poza tym zwężając jezdnię, budując kolejne przejścia naziemne, buspasy itd. nikogo nie obchodzi że korki się rozwlekają na kolejne odcinki i skrzyżowania
- 2 0
-
1 godz.
Bo przejścia naziemne i buspasy mają sumarycznie marginalny wpływ na korki, które w wielu miejscach istniały na długo przed wytyczeniem nowych przejść i buspasów. Ich budowa tworzy natomiast alternatywy dla samochodów, których nadmiaru nie rozwiążemy ciągłym dodawaniem kolejnych pasów.
- 0 1
-
5 godz.
Wiadukt by tam w końcu wybudowali. 20 lat temu powinien być! (1)
- 14 2
-
4 godz.
Wiadukt wzdłuż drogi?
Przecież to jak przejście naziemne nad tunelem.
- 2 1
-
5 godz.
Teraz by się przydał podwójny prawoskręt z Kołobrzeskiej w Rzeczpospolitą.
- 1 0
-
5 godz.
tam powinien być wiadukt w dwie strony, bo wjazd i wyjazd do Gdańska wygląda jak do miasta powiatowego (1)
- 5 3
-
4 godz.
Powinien być tylko w jedną
Na wylocie
- 3 1
-
5 godz.
Przecież zmieniono zmianę świateł (4)
armii krajowej dostała priorytet i dłuższy czas zielonego. Efekt tego większe korki na łostowickiej szczególnie pod górę, które tworzą się już od Emaus. Także tym sprytnym ruchem uzasadniono, że dodatkowy lewoskręt był słuszny - tylko nikt nie wziął pod uwagę że wyjazd z łostowickiej teraz generuje zdecydowanie dłuższe korki. Polityka sukcesu. W jednym miejscu nie wiele się poprawiło w drugim zrobił się dramat - ale nikt nie patrzy tam na ruch całościowo.
- 30 1
-
5 godz.
gddkia
Oj tam, na Łostowickej sytuację się poprawi poprzez powrót do starej konfiguracji czasowej i będzie kolejny sukces!
- 3 0
-
4 godz.
super
Badania przeprowadzono w wakacje! Bardzo miarodajne.
W wrześniu wrócimy do stania w korku od odrzańskiej.- 4 0
-
4 godz.
Bzdura (1)
Kompletna bzdura . Jeżdżę Łostowicka codziennie w godzinach szczytu i od 10 lat tam są korki od Emaus. Sprawę korków rozwiązał na Łostowickiej by tylko wiadukt a nie wydłużenie czy skrócenie świateł...
- 2 1
-
4 godz.
Teraz czasem już
tworzą się od Centrum Handlowego na Morenie. A jak wybudują tam nowe osiedla to dramat będzie jeszcze większy.
- 2 0
-
5 godz.
Kiedy wiadukt? (2)
- 3 3
-
5 godz.
Wtedy kiedy Nowa świętokrzyska
na którą czekamy od ćwierć wieku.
- 3 0
-
5 godz.
Gdy kierowcy z Kaszub i ościennych mieścin się dorzucą - to przecież oni z niego będą głównie korzystać.
- 4 3
-
5 godz.
Ewidentnie Gdańsk, jak i cała Polska, skręca w lewo (7)
- 2 0
-
5 godz.
(4)
tu chodzi o to żeby ci skrecajacy w lewo nie blokowali pasa do jazdy na wprost
- 2 0
-
4 godz.
Tam ich niewiele skręca w lewo (3)
więc to nie oni blokują jazdę na wprost. Można było im zjazd w lewoskręt wydłużyć wcześniej jest dużo miejsca. A i tak nie wszyscy się zmieszczą po skręcie w lewo bo kolejne światła ich zatrzymują co dodatkowo korkuje Łostowicką.
Wypadało by dużo wcześniej niżej ustawić znaki, namalować który pas w którą stronę jedzie. Bo zmiana pasa zazwyczaj teraz odbywa się jak podpowiada nawigacja.- 0 0
-
4 godz.
Jeszcze nigdy nie byłem w sytuacji, żebym nie mógł przejechać na drugą stronę skrzyżowania, w Havla, bo nie było miejsca. (2)
A jeżdżę pół na pół, raz z AK, raz z Łostowickiej.
- 0 1
-
4 godz.
zależy w jakich godzinach
jak się trafią dwa autobusy przebijające się to często nawet wystają na skrzyżowaniu.
- 0 0
-
1 godz.
spróbuj jechać rano z Havla w lewo, w kierunku obwodnicy
nie raz natkniesz się na geniuszy blokujących AK, jadących z Lostowickiej w lewo, w kierunku centrum
- 0 0
-
3 godz.
I słusznie,byle dalej (1)
od ePiSkopatu i pisu
- 0 1
-
3 godz.
uśmiechnieta Polska, wszystko dla dojczland
Czy rząd premiera Tuska zlikwiduje Departament Restytucji Dóbr Kultury? Jedno jest pewne - strona internetowa Departamentu już nie działa. Efektem likwidacji mogłoby być zaprzestanie polskich starań o odzyskanie skradzionych przez Niemcy polskich dóbr kultury....wazne ze pis nie rządzi.. tłuki
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.