• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy lewoskręt z Armii Krajowej zostanie na stałe

bra
14 sierpnia 2024, godz. 11:15 
Opinie (110)
Za tydzień żółte pasy zostaną zastąpione białymi, co oznacza, że testowana od maja zmiana będzie obowiązywała już na stałe. Za tydzień żółte pasy zostaną zastąpione białymi, co oznacza, że testowana od maja zmiana będzie obowiązywała już na stałe.

Od 21 sierpnia na stałe zostanie wprowadzona możliwość skręcania w lewo z dwóch pasów al. Armii Krajowej w al. HavlaMapka. Zdaniem drogowców sprawdziło się rozwiązanie testowo wprowadzone w maju. - Poprawiły się czasy przejazdu i zmniejszyły kolejki aut - słyszymy w GZDiZ.




Odczułe(a)ś poprawę ruchu na skrzyżowaniu Armii Krajowej - Havla?

- Przeprowadzone elektroniczne symulacje oraz rzeczywiste dane pozyskane z pętli indukcyjnych potwierdziły, że dzięki temu rozwiązaniu poprawiły się czasy przejazdu pojazdów przez skrzyżowanie i zmniejszyły kolejki aut oczekujących na zielone światło - mówi Patryk Rosiński, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Odczyty danych z pętli indukcyjnych (detektorów ruchu wtopionych w asfalt) mierzących ruch na skrzyżowaniu wskazały, że w godzinach szczytu (14-18) wprowadzone zmiany pozwoliły przejechać przez skrzyżowanie 40 proc. więcej pojazdów.



O 400 aut więcej na godzinę przejeżdża przez skrzyżowanie



Dla przykładu pik komunikacyjny zmierzony w kwietniu wyniósł 1050 pojazdów na godzinę. Z kolei w maju ta liczba wyniosła 1400-1450 pojazdów.

Zanotowane odczyty w ujęciu globalnym dają wynik skrócenia czasu przejazdu na skrzyżowaniu w kierunku obwodnicy o blisko 40 proc. W ślad za tym zmniejszyły się też kolejki pojazdów oczekujących na przejazd przez skrzyżowanie o 32 proc., a liczba zatrzymań na skrzyżowaniu spadła o 22 proc.

Ani jednej kolizji po wprowadzeniu zmiany na skrzyżowaniu



Przypomnijmy, że zmiana w organizacji ruchu na wspomnianym skrzyżowaniu została wprowadzona 10 maja.

- Według danych policyjnych nie odnotowano w tym czasie ani jednej kolizji pojazdów, co więcej - poprawiła się segregacja pojazdów skręcających w lewo. Już w momencie skręcania kierowcy ustawiają się na właściwym dla siebie pasie, jadąc dalej w stronę pętli tramwajowej lub zjeżdżając na osiedla, co zmniejsza efekt "przeplatania się" pojazdów na pasach, upłynniając ruch i zmniejszając ryzyko kolizji - dodaje Patryk Rosiński.
bra

Opinie (110) 2 zablokowane

  • Boże jak super (1)

    Znowu poprawa ruchu w Trójmieście za pomocą farby

    • 19 6

    • No i super, o wiele taniej niż asfaltowanie kazdego skrawka ziemi.

      • 7 3

  • (1)

    A ile mniej przejeżdza teraz przez Łostowicką? Bo od kiedy wprowadzono to rozwiązane to korek na Rakoczego sięga Schubeerta

    • 2 1

    • Zawsze zaczynał się na górce koło Medyków.

      • 0 0

  • A następnym etapem musi być koniecznie

    budowa, na jednym kierunku,ścieżki rowerowej,a na drugim kierunku chodnika dla pieszych. Ulice w miescie są nie tylko dla szoferów I szoferek

    • 4 1

  • to niestety oznacza że jakikolwiek pomysł budowy tam wiaduktu i bezkolizyjnego przejazdu Armii Krajowej (3)

    jeżeli nawet pojawił sie na chwilę w głowach urzędników, to bardzo szybko zostanie z tych głów wyrzucony bo przecież miasto działa i wszystko jest usprawnione

    • 7 1

    • Widziałeś kiedyś korek który jest rano przed Łostowicką od strony obwodnicy? (2)

      Teraz wyobraź sobie, że przesuwa się do Śródmieścia. Sięgnie bez problemu skrzyżowania z Łostowicką i Havla.

      Jedyna sensowna dla mieszkańców opcja, to pół wiaduktu - tylko w stronę obwodnicy.

      • 3 2

      • Tam się przecina jeszcze kierunek z południowych części (1)

        Na Morenę i do Wrzeszcza. Poza tym zwężając jezdnię, budując kolejne przejścia naziemne, buspasy itd. nikogo nie obchodzi że korki się rozwlekają na kolejne odcinki i skrzyżowania

        • 2 0

        • Bo przejścia naziemne i buspasy mają sumarycznie marginalny wpływ na korki, które w wielu miejscach istniały na długo przed wytyczeniem nowych przejść i buspasów. Ich budowa tworzy natomiast alternatywy dla samochodów, których nadmiaru nie rozwiążemy ciągłym dodawaniem kolejnych pasów.

          • 0 1

  • Wiadukt by tam w końcu wybudowali. 20 lat temu powinien być! (1)

    • 14 2

    • Wiadukt wzdłuż drogi?

      Przecież to jak przejście naziemne nad tunelem.

      • 2 1

  • Teraz by się przydał podwójny prawoskręt z Kołobrzeskiej w Rzeczpospolitą.

    • 1 0

  • tam powinien być wiadukt w dwie strony, bo wjazd i wyjazd do Gdańska wygląda jak do miasta powiatowego (1)

    • 5 3

    • Powinien być tylko w jedną

      Na wylocie

      • 3 1

  • Przecież zmieniono zmianę świateł (4)

    armii krajowej dostała priorytet i dłuższy czas zielonego. Efekt tego większe korki na łostowickiej szczególnie pod górę, które tworzą się już od Emaus. Także tym sprytnym ruchem uzasadniono, że dodatkowy lewoskręt był słuszny - tylko nikt nie wziął pod uwagę że wyjazd z łostowickiej teraz generuje zdecydowanie dłuższe korki. Polityka sukcesu. W jednym miejscu nie wiele się poprawiło w drugim zrobił się dramat - ale nikt nie patrzy tam na ruch całościowo.

    • 30 1

    • gddkia

      Oj tam, na Łostowickej sytuację się poprawi poprzez powrót do starej konfiguracji czasowej i będzie kolejny sukces!

      • 3 0

    • super

      Badania przeprowadzono w wakacje! Bardzo miarodajne.
      W wrześniu wrócimy do stania w korku od odrzańskiej.

      • 4 0

    • Bzdura (1)

      Kompletna bzdura . Jeżdżę Łostowicka codziennie w godzinach szczytu i od 10 lat tam są korki od Emaus. Sprawę korków rozwiązał na Łostowickiej by tylko wiadukt a nie wydłużenie czy skrócenie świateł...

      • 2 1

      • Teraz czasem już

        tworzą się od Centrum Handlowego na Morenie. A jak wybudują tam nowe osiedla to dramat będzie jeszcze większy.

        • 2 0

  • Kiedy wiadukt? (2)

    • 3 3

    • Wtedy kiedy Nowa świętokrzyska

      na którą czekamy od ćwierć wieku.

      • 3 0

    • Gdy kierowcy z Kaszub i ościennych mieścin się dorzucą - to przecież oni z niego będą głównie korzystać.

      • 4 3

  • Ewidentnie Gdańsk, jak i cała Polska, skręca w lewo (7)

    • 2 0

    • (4)

      tu chodzi o to żeby ci skrecajacy w lewo nie blokowali pasa do jazdy na wprost

      • 2 0

      • Tam ich niewiele skręca w lewo (3)

        więc to nie oni blokują jazdę na wprost. Można było im zjazd w lewoskręt wydłużyć wcześniej jest dużo miejsca. A i tak nie wszyscy się zmieszczą po skręcie w lewo bo kolejne światła ich zatrzymują co dodatkowo korkuje Łostowicką.
        Wypadało by dużo wcześniej niżej ustawić znaki, namalować który pas w którą stronę jedzie. Bo zmiana pasa zazwyczaj teraz odbywa się jak podpowiada nawigacja.

        • 0 0

        • Jeszcze nigdy nie byłem w sytuacji, żebym nie mógł przejechać na drugą stronę skrzyżowania, w Havla, bo nie było miejsca. (2)

          A jeżdżę pół na pół, raz z AK, raz z Łostowickiej.

          • 0 1

          • zależy w jakich godzinach

            jak się trafią dwa autobusy przebijające się to często nawet wystają na skrzyżowaniu.

            • 0 0

          • spróbuj jechać rano z Havla w lewo, w kierunku obwodnicy

            nie raz natkniesz się na geniuszy blokujących AK, jadących z Lostowickiej w lewo, w kierunku centrum

            • 0 0

    • I słusznie,byle dalej (1)

      od ePiSkopatu i pisu

      • 0 1

      • uśmiechnieta Polska, wszystko dla dojczland

        Czy rząd premiera Tuska zlikwiduje Departament Restytucji Dóbr Kultury? Jedno jest pewne - strona internetowa Departamentu już nie działa. Efektem likwidacji mogłoby być zaprzestanie polskich starań o odzyskanie skradzionych przez Niemcy polskich dóbr kultury....wazne ze pis nie rządzi.. tłuki

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane