- 1 Gdański kandydat na prezydenta RP? (267 opinii)
- 2 Prawie gotowy pomnik gdańskiego bówki (33 opinie)
- 3 Zabójstwo na Witominie. "Mieli się pogodzić" (138 opinii)
- 4 Dodatkowy lewoskręt z al. AK na stałe (110 opinii)
- 5 Nowa tablica w miejscu tej skradzionej (44 opinie)
- 6 Można spać w lesie pod pewnym warunkiem (91 opinii)
Dodatkowy lewoskręt z Armii Krajowej zostanie na stałe
Od 21 sierpnia na stałe zostanie wprowadzona możliwość skręcania w lewo z dwóch pasów al. Armii Krajowej w al. Havla. Zdaniem drogowców sprawdziło się rozwiązanie testowo wprowadzone w maju. - Poprawiły się czasy przejazdu i zmniejszyły kolejki aut - słyszymy w GZDiZ.
- O 400 aut więcej na godzinę przejeżdża przez skrzyżowanie
- Ani jednej kolizji po wprowadzeniu zmiany na skrzyżowaniu
Odczyty danych z pętli indukcyjnych (detektorów ruchu wtopionych w asfalt) mierzących ruch na skrzyżowaniu wskazały, że w godzinach szczytu (14-18) wprowadzone zmiany pozwoliły przejechać przez skrzyżowanie 40 proc. więcej pojazdów.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody w automacie między 50 a 60 tys. zł
O 400 aut więcej na godzinę przejeżdża przez skrzyżowanie
Dla przykładu pik komunikacyjny zmierzony w kwietniu wyniósł 1050 pojazdów na godzinę. Z kolei w maju ta liczba wyniosła 1400-1450 pojazdów.
Zanotowane odczyty w ujęciu globalnym dają wynik skrócenia czasu przejazdu na skrzyżowaniu w kierunku obwodnicy o blisko 40 proc. W ślad za tym zmniejszyły się też kolejki pojazdów oczekujących na przejazd przez skrzyżowanie o 32 proc., a liczba zatrzymań na skrzyżowaniu spadła o 22 proc.
Ani jednej kolizji po wprowadzeniu zmiany na skrzyżowaniu
Przypomnijmy, że zmiana w organizacji ruchu na wspomnianym skrzyżowaniu została wprowadzona 10 maja.
- Według danych policyjnych nie odnotowano w tym czasie ani jednej kolizji pojazdów, co więcej - poprawiła się segregacja pojazdów skręcających w lewo. Już w momencie skręcania kierowcy ustawiają się na właściwym dla siebie pasie, jadąc dalej w stronę pętli tramwajowej lub zjeżdżając na osiedla, co zmniejsza efekt "przeplatania się" pojazdów na pasach, upłynniając ruch i zmniejszając ryzyko kolizji - dodaje Patryk Rosiński.
Opinie (110) 2 zablokowane
-
5 godz.
czy widząc tą grafikę durnie przestaną się ładować z lewego pasa na skrajny prawy
a z prawego na środkowy i lewy?
- 0 1
-
5 godz.
To za mało (5)
Potrzeba wydłużyć jeszcze lewoskręt w Łostowicką od strony obwodnicy, jest miejsce żeby pociągnąć jeszcze z 50m a nawet i 500m
- 71 3
-
4 godz.
Był taki projekt w BO. Nikt go nie chciał. (1)
- 12 1
-
3 godz.
I to nie jeden raz był zgłaszany
- 2 0
-
3 godz.
Zalać całe miasto asfaltem
Zburzyć wszystko inne, nie będzie korków, bo nie będzie po co nigdzie jeździć
- 1 3
-
2 godz.
Tam to należy zerwać część asfaltu, bo przez te durne wymysły kierowczyków zalewa Gdańsk
- 1 1
-
47 min
.
.
- 0 0
-
4 godz.
Wystarczy nauczyć kierowców (2)
Jak są dwa pasy to korzysta się z dwóch, a nie wszyscy na jednym. Tak jest w wielu miejscach. Są dwa pasy, a kierowcy ustawiają się na jednym
- 19 11
-
2 godz.
Zawsze taki mądry jesteś? Miś Uszatek normalnie. Idź ucz innych geniuszu.
- 2 4
-
1 godz.
tak, tak... najprościej wchodzić innym do podwórka i mówić co robią źle
zacznij od siebie - to jest trudniejsze
- 1 0
-
4 godz.
Tylko wiadukt
Wiadukt budować a nie takie dziadostwo!
- 2 0
-
4 godz.
Robienie pomiarów w okresie wakacyjnym to chory pomysł.
- 1 0
-
4 godz.
a gdzie dodatkowy prawoskręt z Potokowej w Wyklętych?
- 1 0
-
4 godz.
Szkoda
- 0 0
-
4 godz.
sygnalizacja świetlna okopowa armi krajowej
a może niech drogowcy, poprawią ustawienie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu okopowej z armi krajowej. jadąc od strony dworca do armi krajowej. to skrzyżowani to parodia z sygnalizacja. wiecej jedzie samochodów od strony stogów 20 szt . a od strony dworca 2 sztuki.
- 0 0
-
4 godz.
(3)
"Dzięki" za buspas na Grunwaldzkiej. Godzina 19, buspas pusty, a na pozostałych dwóch pasach korek. Gratulujemy wyobraźni...
- 2 1
-
4 godz.
Bus pasów jest zdecydowanie za mało w Gdańsku (2)
priorytet dla komunikacji miejskiej zachęciłby do korzystania większą ilość mieszkańców. Ale to nie jedyne potrzebne zmiany. I wtedy część stojących w korkach i szukających miejsc parkingowych chętniej korzystaliby ze zbirokomu który w Gdańsku ciężko kuleje. Podobniej jak budowanie nowych tras tramwajowych w technologii bez sensu po której nie mogą jeździć autobusy jak w cywilizowanych miastach.
- 0 3
-
1 godz.
tam jest tramwaj
żaden buspas nie jest potrzebny. jak już to autobusy powinny jeździć po torach, jak na morenie
- 1 0
-
50 min
Bez buspasa o 19 tam nigdy nie było korka.
- 0 0
-
4 godz.
Od wiaduktu i tak nie uciekniecie farbą
Może nie tak strategiczne jak płatne parkingi dla petentów obowiązkowych urzędów czy szpitali
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.