- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Dodatkowy tor kolejowy między Osową i Gdynią Główną
Skorzysta na nim port w Gdyni, a także pasażerowie PKM i pociągów regionalnych - dzięki budowie trzeciego toru pomiędzy Gdańskiem Osową i Gdynią Główną, na tę trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów: zarówno towarowych, jak i osobowych.
Sprawniej pojedziemy z Gdyni do Kartuz i Kościerzyny
Dodatkowy - trzeci - tor oraz zaplanowana już wcześniej elektryfikacja tego odcinka (sam projekt elektryfikacji odcinka z Trójmiasta do Bydgoszczy pochłonie 92 mln zł) poprawią przepustowość linii kolejowej. Pozwoli to lepiej pogodzić duży ruch pociągów aglomeracyjnych z Gdyni Głównej do Gdańska Osowej oraz ruch regionalny do Kartuz i Kościerzyny z ruchem towarowym. W efekcie pociągi pojadą szybciej i sprawniej.
Domy na sprzedaż Gdańsk Osowa. Jak się mieszka w Osowej?
Sęk w tym, że z Osowy na południe, w kierunku Kościerzyny, cały czas prowadzi tylko jeden tor kolejowy. Ma to się zmienić za 5 lat. Jesienią 2017 roku przedstawiciele PKP PLK oraz Egis Poland podpisali umowę na opracowanie dokumentacji dotyczącej elektryfikacji i budowy dodatkowego toru między Kościerzyną i Gdynią. Budowa ma ruszyć w 2020 roku i potrwać trzy lata. Ministerialni urzędnicy zapowiadają, że w 2023 roku 150-kilometrowa linia kolejowa Gdynia-Bydgoszcz będzie dwutorowa (a miejscami nawet trzytorowa) i zelektryfikowana.
Szczegółowy zakres prac dotyczących odcinka Gdynia - Osowa określi dokumentacja projektowa. Wartość jej opracowania to 8 mln zł. Projekt ma być gotowy do połowy 2019 roku. Powstaje on w ramach zadania "Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na odc. linii kolejowych nr 201, 214 i 229". Jest on częścią większego programu inwestycyjnego realizowanego w ramach projektu "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, etap I". PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują zrealizować inwestycję, po rozstrzygnięciu przetargu na budowę, w latach 2020-2023.
Opinie (119)
-
2018-07-11 13:44
To na Gdynię północ może jeden tor PKM chociaż zrobią (1)
Gdańsk ma 3 tory, a żeby Gdynia nie miała żadnego, normalnie 3 świat...
- 28 2
-
2018-07-11 17:04
nie da się.
- 5 3
-
2018-07-11 13:46
Brakuje lini 229 (Pruszcz Gd. - Kolbudy - Żukowo - Glincz) (1)
Jak i wielu innych linii kolejowych.
Przedłużenie LK 250 do Tczewa czy LK 227/249 do Zaspy Towarowej.- 13 2
-
2018-07-11 14:21
Może chodzi tylko o linię które planują rozwijać
- 1 0
-
2018-07-11 14:12
Po co tam dodatkowy tor?
A co tam ruch jak na dworcu?
- 8 11
-
2018-07-11 14:18
Nowo wybudowane perony Gdynia Stadion i Karwiny trzeba będzie wyburzyć. (3)
Dalej w kierunku Kościerzyny Rębiechowo i Pępowo też.
Bezmózgowcy projektują.- 13 4
-
2018-07-11 15:44
Nie trzeba. Kto powiedział, że za wszelką cenę trzeci tor, przeznaczony wyłącznie dla towarowych musi być kilka centymetrów (2)
Może przebiegać bokiem. Bez wpływu na pasażerów. Kto tu jest bezmózgowcem?
- 6 7
-
2018-07-11 18:49
A jak pociagniesz tam trzeci tor (1)
OBOK peronow?
- 2 2
-
2018-07-12 03:27
Nawet dziesiatki metrow w lewo lub w prawo od peronow. Nie bylyby towarowe nawet dobrze widoczne z nich. Miej wyobraznie.
- 1 1
-
2018-07-11 14:24
brakuje ścieżki rowerowej Osowa-Karwiny (3)
może wzdłuż linii kolejowej od razu dobudować?
- 23 9
-
2018-07-11 17:01
nie brakuje, przez las można przejechać oznakowaną ścieżką
- 6 2
-
2018-07-11 19:24
Mi by się przydała ścieżka pod obwodnica między Wlk kackiem a Osowa żeby można przejechać do lasów sopockich i dalej do reja
- 6 2
-
2018-07-12 12:27
Brakuje - i to bardzo
W lesie jest droga piaszczysta z fragmentami z resztkami kamienia - pewnie jeszcze sprzed wojny.
Jeśli ktoś chce dojeżdżać codziennie do pracy rowerem to słaba sprawa...- 0 0
-
2018-07-11 14:30
Pitolicie Hipolicie
Po tej linii i tak prawie nic nie jezdzi. Liczba kursow PKM i towarowych nie wykorzystuje potencjalu tej linii nawet w polowie.
Popatrzcie na linie dalekobiezna na odcinku Gdansk-Gdynia. Tez tylko dwa tory, a ile pociagow po niej jezdzi. o skm nie wspomne. Mimo wszelkich wad i problemow kolejki kursuja co 7-8 minut w szczycie i co 10 minut poza szczytem.- 19 4
-
2018-07-11 14:33
Wyngiel będą bardziej wozić
W sumie dla pasażerów nieodczuwalna zmiana, za to współczuję okolicznym mieszkańcom.
- 15 1
-
2018-07-11 15:07
Szalony postęp!
Za komuny pociąg z parowozem z Gdyni do Kościerzyny jechał 1godz15min. Teraz jedzie się prawie 2 godz! :))
- 22 3
-
2018-07-11 15:27
Ciekawe... (7)
Na trasie Osowa - Gdynia jest 16 wiaduktów.
Najważniejsze to Kielnieńska, pod Obwodnicą, 2 x Wielkopolska, Stryjska, Stadion i nad Drogą Różową. Obecnie żaden z nich nie jest dostosowany do 3 torów.
Rozumiem że zostaną przebudowane?
Osowa - Gdynia to najtrudniejszy odcinek z całej trasy.
Czy wąwóz na Karwinach zostanie poszerzony? A istniejące perony na Karwinach i Stadionie cudownie od siebie osunięte? Bo przecież teraz się tam kolejny tor nie zmieści.
Znowu miliony poszły w błoto?- 27 3
-
2018-07-11 15:42
Trzeci tor ma być dla pociągów towarowych. Nie muszą jechać pod tymi wiaduktami. Mogą bokiem. (4)
Nawet być niewidoczne z peronów. Część z nich obsługuje gdyński port. Ciut za dużo jeździ przez Sopot. Więcej będzie mogło tędy, bez wpływu na pasażerskie.
- 2 7
-
2018-07-11 15:44
Większej bzury chyba nie da się napisać... (1)
Bokiem, czyli w poprzek? Czy będą przenikać przez filary wiaduktu i przyczółki?
- 10 2
-
2018-07-11 18:40
Rozwiązaniem jest teleportacja, w ppnt w Gdańsku i Gdyni już nad tym pracują wszystkie start upy na zlecenie samorządu województwa i wszystkich lokalnych folwarków.
- 5 1
-
2018-07-12 03:35
(1)
Lopatologicznie. Trzeci tor przylega do dotychczasowych. Zbliza sie do dowolnego wiaduktu lub stacji pkm. Odsuwa sie w bok by nie przekroczyc ich wcale. Tylko nowym tunelem nawet dziesiatki metrow w lewo lub w prawo. Miej wyobraznie
- 0 3
-
2018-07-12 07:07
A rozumiesz to, że teren dziesiątki metrów w lewo lub w prawo
to już nie jest teren PLK? Są to albo tereny prywatne, miasta lub należą do LP.
Że należałoby najpierw wywłaszczyć, wylesić, wyburzyć a potem wykonywać prace ziemne i budować nowe wiadukty i tunele obok istniejących?- 2 0
-
2018-07-11 16:13
Odpowiedź brzmi: splot torowy (1)
W skrócie "tor w torze". Perony zaprojektowano zawczasu z uwzględnieniem tej potrzeby - znajdziesz nawet artykuły na tej stronie. Dorzucenie kolejnego toru pośrodku wiaduktu też nie powinno być zbytnio kłopotliwe.
- 5 3
-
2018-07-11 18:06
Splot torowy nie zwiekszy tzw przepustowosci
A w zasadzie ja zmniejszy bo pociag jadacy tym trzecim "wplecionym" torem blokuje dwa sasiednie.
Splot torowy umozliwia jedynie przejazd przez stacje i inne krytyczne miejsca pociagow szerszych niz skrajnia peronu.- 9 0
-
2018-07-11 16:22
Kiedy będę mógł wysiąść z samolotu po 22 i pojechać sobotę spokojnie pociągiem do Gdańska? (5)
- 22 2
-
2018-07-11 16:24
Sobie* oczywiście
- 3 0
-
2018-07-11 18:41
Jak tylko go wyczarterujesz na własne potrzeby, ale to wyjdzie taniej taksówką.
- 1 1
-
2018-07-11 18:42
(1)
Nigdy.
- 2 0
-
2018-07-11 20:25
Niestety
- 0 0
-
2018-07-12 07:30
Nigdy. Niestety mamy związane ręce a system się dociera..
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.