- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Dodatkowy tor kolejowy między Osową i Gdynią Główną
Skorzysta na nim port w Gdyni, a także pasażerowie PKM i pociągów regionalnych - dzięki budowie trzeciego toru pomiędzy Gdańskiem Osową i Gdynią Główną, na tę trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów: zarówno towarowych, jak i osobowych.
Sprawniej pojedziemy z Gdyni do Kartuz i Kościerzyny
Dodatkowy - trzeci - tor oraz zaplanowana już wcześniej elektryfikacja tego odcinka (sam projekt elektryfikacji odcinka z Trójmiasta do Bydgoszczy pochłonie 92 mln zł) poprawią przepustowość linii kolejowej. Pozwoli to lepiej pogodzić duży ruch pociągów aglomeracyjnych z Gdyni Głównej do Gdańska Osowej oraz ruch regionalny do Kartuz i Kościerzyny z ruchem towarowym. W efekcie pociągi pojadą szybciej i sprawniej.
Domy na sprzedaż Gdańsk Osowa. Jak się mieszka w Osowej?
Sęk w tym, że z Osowy na południe, w kierunku Kościerzyny, cały czas prowadzi tylko jeden tor kolejowy. Ma to się zmienić za 5 lat. Jesienią 2017 roku przedstawiciele PKP PLK oraz Egis Poland podpisali umowę na opracowanie dokumentacji dotyczącej elektryfikacji i budowy dodatkowego toru między Kościerzyną i Gdynią. Budowa ma ruszyć w 2020 roku i potrwać trzy lata. Ministerialni urzędnicy zapowiadają, że w 2023 roku 150-kilometrowa linia kolejowa Gdynia-Bydgoszcz będzie dwutorowa (a miejscami nawet trzytorowa) i zelektryfikowana.
Szczegółowy zakres prac dotyczących odcinka Gdynia - Osowa określi dokumentacja projektowa. Wartość jej opracowania to 8 mln zł. Projekt ma być gotowy do połowy 2019 roku. Powstaje on w ramach zadania "Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na odc. linii kolejowych nr 201, 214 i 229". Jest on częścią większego programu inwestycyjnego realizowanego w ramach projektu "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, etap I". PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują zrealizować inwestycję, po rozstrzygnięciu przetargu na budowę, w latach 2020-2023.
Opinie (119)
-
2018-07-11 17:08
Ciekawostka... (4)
Ciekawe jak zmieszczą trzeci tor między stacją Gdynia Stadion, gdzie ledwo zmieścił się splot torowy.
- 11 1
-
2018-07-11 18:28
Będą ścieśniać jak w krzyżówkach panoramicznych.
- 4 0
-
2018-07-11 19:56
To nie jedyne wąskie gardło
Wąwozu na Karwinach nie da się poszerzyc poniewaz z jednej strony stoja bloki mieszkalne a z drugiej jest ul. Strzelców. Mozna oczywiscie zrobic mury oporowe i na nowo budowac stacje Karwiny. Na Malym Kacku linia jest wcieta w strome zbocze. Kolejny tor to kilometry szescienne zwiru i nowe umocnienia. Nasyp po zach. stronie obwodnicy podobnie. No i cala infrastrukura czyli przebudowa wiaduktów, ponowne rozkopywanie i kladzenie instalacji. A było to juz robione 2 razy. Pierwszy raz podczas remontu trasy 201 a potem ponowne rycie bylo przy okazji PKM.
- 6 0
-
2018-07-12 09:40
Za wymyslenie dostaja 8 mln. (1)
- 0 0
-
2018-07-12 11:15
za 1% mogę podać rozwiązanie
Znajdźcie 1mld pln na zbudowanie tego odcinka od nowa...
- 0 0
-
2018-07-11 18:27
Ja bym budował tory pietrowo
Jak w garażach wielopoziomowych, to wtedy odpada budowa dodatkowego toru i nie trzeba będzie się mijać na trzeciego. Jak nie wypali ten pomysł to trudno, zburzy się i... Polacy nic się nie stało.
- 8 0
-
2018-07-11 18:46
Czemu pociąg z Kartuz tylko do Sierakowic, a nie do Lemborga? (5)
18 lat temu pociąg jeździł po całej trasie. Kartuzy - Prokowo - Garcz - Reskowo - Miechucino - Mojusz - Sierakowice - Kamienica Królewska - Niepoczołowice - Linia Zakrzewo - Kętrzyno - Nawcz - Rozłazino - Lębork
https://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_229- 7 1
-
2018-07-11 18:49
Do luksemburka
- 1 0
-
2018-07-11 21:12
Dlatego że PGR- owcy rozkradli tory. Na Kaszubach wszystko zostało, na Ziemiach Odzyskanych nic. Dla złodziejstwa linii kolejowej odbudować nie ma sensu.
- 0 0
-
2018-07-11 22:11
pamiętam tam pociągi lata 90 (2)
Potencjał krajobrazowy tej linii jest niesamowity ,wiele podróżowałem w tych okolicach za dzieciaka. Można by tą linię reaktywować a mają to robić ale w całości do Lęborka i do Łeby( odcinek Lębork-Łeba jest chyba aktywny) i pociąg z Gdańska do Łeby przez Kaszuby. W sezonie ta linia miałaby branie
- 2 0
-
2018-07-11 22:19
Na youtube jest film nagrany kamerą VHS.
"Pociągi na linii Somonino-Kartuzy-Lębork"
- 1 0
-
2018-07-12 01:31
rail.phototrans.eu/14,122032,0,FabLok_101D_.html
"Istniały dwie możliwości. Jedną z nich był przejazd przez Trójmiasto - Gdańsk, Sopot, Gdynię i Wejherowo. Drugą, atrakcyjniejszą stanowiła dłuższa trasa przez Kartuzy i Sierakowice. Przesiadka w Pruszczu Gdańskim przynosiła same nowości. Pociąg złożony z dwóch, może trzech wagonów, prowadzony przez zieloną lokomotywę spalinową, z charakterystyczną, pomarańczową literą „V”. Przejazd przez Kolbudy, otoczony lasem most w Rutkach, oraz niewielkie kaszubskie miejscowości położone wśród pagórków i jezior. Za Kartuzami coraz częściej pasażerowie używali ciekawego, nieco innego języka, który mógłby wskazywać, na chwilowo znaleźliśmy się w innej rzeczywistości. Miechucino, Sierakowice, Linia Zakrzewo… Po kilku godzinach spędzonych w oknie wagonu, kończyła się dłuższa niż zwykle podróż."
rail.phototrans.eu/14,24719,0,FabLok_101D_SP42_161.html
http://rail.phototrans.eu/14,122032,0,FabLok_101D_.html- 1 0
-
2018-07-11 18:49
Może PiS wygra wybory samorządowe to wtedy od razu powstanie Centralny Port PeKaEmKoWy, wywłaszczą nas i umorzą Gdynię, nie będzie openera, sea towers, daru pomorza, stref wifi, smartfonów, gimbazy, barów mlecznych, kebabów na świętojańskie, nic nie będzie, tylko tory wszędzie, nawet pod wodą i w powietrzu, zamiast smogu.
- 3 2
-
2018-07-11 18:53
Bzdura (1)
Wyrzucanie kasy. Pociagniesz towarowe moga jezdzic w nocy, jak 20lat temu, gdy pociagi osobowe jezdzily 2x czesciej niz teraz wozac pracownikow do stoczni..
- 10 0
-
2018-07-12 09:45
Jak w kilku miejscach na swojej trasie towarowe
maja jechać tylko w nocy to podróż po Polsce trwa kilka dni. To nie jest transport w obecnym rozumieniu, a wycieczki krajoznawcze dla towarów.
- 0 0
-
2018-07-11 18:56
"A ten Mis po co jest?" (2)
..zburzy sie, co nabudowane pare lat wczesniej ..i tak w kolo - praca nigdy sie nie skonczy
- 8 0
-
2018-07-12 09:45
Co konkretnie chcesz burzyć? (1)
- 0 1
-
2018-07-12 11:10
jak trzeci tor wciśniesz na dopiero co remontowane/budowane obiekty?
Na dodatek jest chęć budować następne (Karwiny)
Nie moja sprawa?
Nie jestem fachowcem?
Moje pieniądze i nie trzeba być fachowcem do spraw widocznych gołym okiem.- 0 0
-
2018-07-11 18:58
W nocy można puszczać towarowe ścieżkami trójmiejskiego parku krajobrazowego, leśne trakty dobrze wygłuszą hałas, odrodzi się partyzantka, znowu będzie dziki zachód, lucky luke i bracia dalton.
- 7 1
-
2018-07-11 20:01
Tymczasem Gryzoń lansuje się w Trójce
Nic Ci to sierściuchu nie da. Twoje dni są policzone
- 8 3
-
2018-07-11 22:04
Gdańsk Główny - Gdańsk Brzeźno (Gdańsk Nowy Port) (9)
A ja kolejny raz proponuję rewitalizację odcinka kolejowego Gdańsk Główny - Gdańsk Stocznia / Gdańsk Młode Miasto - Gdańsk Nowe Szkoty - Gdańsk Kolonia - Gdańsk Letnica - Gdańsk Brzeźno - (Gdańsk Nowy Port). Dzielnice na trasie tej kolei się rozbudowują, powstają nowe osiedla, zwiększy się ilość mieszkańców, pasażerów w pobliżu tej linii. Uważam to za dobry pomysł.
- 8 3
-
2018-07-11 22:07
Były już artykuły na ten temat (7)
Nikomu nie zależy na reaktywacji linii, Miastu Gdańsk, pkp, skm, nikomu, ludzie z przyzwyczajenia i wygody (więcej przystanków i bliżej centrów dzielnic) wybiorą i tak tramwaj
- 1 1
-
2018-07-12 00:28
(6)
tyle tylko że do tramwaju mają spory kawałek i do tego częstotliwość nie powala. Jadąc SKM byliby szybciej w centrum.
- 1 2
-
2018-07-12 09:47
To chyba tylko problem tego nowego Robyga. (5)
Serio dla tego jednego "osiedla" mamy reaktywować linie?
Pieniądze nie rosną na drzewach- 0 1
-
2018-07-12 11:08
jakoś dla imprez sportowych warto było wyremontować linie kolejową i obsługiwaną niemal za darmo. Tym samym lepiej jest by mieszkańcy Nowego Portu mogliby szybciej dostać się do Centrum tak jak i mieszkańcy Letniewa
- 2 0
-
2018-07-12 17:24
Każda inwestycja w infrastrukturę Gdańska jest cenna i nie należy jej hejtować. Pamiętaj, że żyjemy w mieście portowym i turystycznym zarazem. A każda nowa linia komunikacji miejskiej przyda sie nam w przyszłości.
- 2 0
-
2018-07-13 19:26
Ekologicznie modnie i w dobrym tonie jest przemieszczanie się komunikacją miejską. Aby zadanie to było dla nas, mieszkańców, łatwe, potrzebujemy dużo nowych rozwiązań.
- 1 0
-
2018-07-17 13:16
(1)
Serio, jednego osiedla? Letnica to jedna z bardziej rozwojowych lokalizacji w mieście
- 0 1
-
2018-07-20 16:26
Na takiej linii wsztscy skorzystają, nie tylko mieszkańcy Robyga. Pociąg nie stoi w korkach, nie emituje tyle spalin, jest bezpieczniejszy dla pozostałych uczestników ruchu drogowego i nie niszczy dróg. Więc same korzyści
- 1 0
-
2018-07-14 12:18
jestem za takim rozwojem
zważywszy ze powstają tutaj nowe osiedla i zamieszkają nowi mieszkańcy. Taka rewitalizacj odcinka kolejowego, z Letnica, powinnna w tych czasach nastąpić. Byłbyto duży okłon w stronę mieszkańców.
- 1 0
-
2018-07-11 22:05
i co z tego jak nie ma pieniędzy na nic, na nowe pociągi, kursy, przystanki itd
Marszałek się nawet nie dogadał do dziś z PKP w sprawie oddzielnego, wydzielonego peronu i torów we Wrzeszczu, co jakimś tam byłoby rozwiązaniem (tymczasowym) jak wszystkie prawie kursy się kończą tam, a nie w Gdańsku Głównym, gdzie dwa perony SKM świecą pustkami od paru lat, szkoda pisać, jedni warci drugich...
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.