• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Dojazdy to koszmar po wyprowadzce za miasto"

Iwona
14 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (1062)
Przedłużające się remonty na drogach w pobliżu obwodnicy sprawiają, że ekspresówka często się korkuje. Przedłużające się remonty na drogach w pobliżu obwodnicy sprawiają, że ekspresówka często się korkuje.

Że są korki, że trzeba czekać w kolejce, że znowu remont i jakieś utrudnienia na drodze - do tego mieszkańcy Trójmiasta już się przyzwyczaili. Czasem jednak liczba przeszkód na codziennej trasie dojazdowej potrafi zdenerwować nawet największego stoika za kółkiem.
- Żeby było lepiej, to przez chwilę musi być gorzej. Tylko że to "gorzej" trwa coraz dłużej. Kolejne remonty się zaczynają, ale poprzednie nie kończą - zauważa nasza czytelniczka.



Korki podczas dojazdu do Trójmiasta:

Pani Iwona jest gdańszczanką. Od urodzenia, z zameldowania, ale od pewnego czasu - jak pisze - już nie z zamieszkania. Wyprowadziła się pod miasto. Jednak praca, szkoła starszego dziecka i żłobek młodszego nadal znajdują się w Gdańsku. Nie narzeka na dojazdy, przynajmniej do tej pory tak było.

Oto jej spostrzeżenia.

Wiadomo - samochód to nie helikopter, nie jesteśmy też jedynymi ludźmi, którzy rano muszą dojechać do miasta, więc i korki się zdarzają.

Ale...



...to, co się ostatnio dzieje, zwyczajnie przechodzi ludzkie pojęcie. Jedziemy krajową "7", musimy dojechać do Klukowa i na Osową. Ul. BudowlanychMapka zamknięta (tzn. jednokierunkowa) od wielu miesięcy. Przez cały czas trwania budowy - mimo oczywistych postępów - nawet niezbyt uważnie rozglądający się po okolicy kierowca mógł zauważyć, że niewiele się na miejscu działo.

Opóźnienie prac na Budowlanych Opóźnienie prac na Budowlanych "o kilka miesięcy"

Czyja wina?



Wina wykonawcy, bo powoli pracuje? Zamawiającego, bo stworzył taką umowę, a nie inną? Nie mnie oceniać. Efekt jest ten sam - kilkumiesięczne opóźnienie zakończenia inwestycji.

Dzięki temu mamy korki od Leźna do samej obwodnicy. Wjeżdżamy na obwodnicę - niespodzianka, kolejny korek! I znów dzięki opóźnieniu w przebudowie ul. Budowlanych. Bo nie tylko my musimy tę ulicę objechać.

Kolejny etap prac na Kielnieńskiej ruszył 21 czerwca, i potrwa do końca października. Kolejny etap prac na Kielnieńskiej ruszył 21 czerwca, i potrwa do końca października.
Wiem, że nie jesteśmy jedyni. Wdech, wydech. "Jedziemy" dalej. Dojazd do szkoły zajął nam, bagatela, 55 minut! Jadę dalej, w końcu jeszcze muszę dojechać do żłobka. Och, jak wspaniale, nie ma korków! No prawie. Przecież w przebudowie jest ul. KielnieńskaMapka, więc ul. Wodnika Mapkastoi. Uroczo.

Rusza kolejny etap przebudowy Kielnieńskiej Rusza kolejny etap przebudowy Kielnieńskiej

Dzieci odwiezione. To nic, że maluchy zamiast spędzić w samochodzie 20-30 min, musiały w nim być odpowiednio 55 i 70 minut. Teraz już tylko wrócić. Pojechać do pracy - spóźniona, bo korki. Niespodzianka! Dzięki ciągnącej się w nieskończoność przebudowie dojazdu do Majalandu. Cała Osowa aż do ronda przy obwodnicy i Renku stoi!

Majaland: budowa idzie zgodnie z planem, ale przebudowa drogi się ciągnie Majaland: budowa idzie zgodnie z planem, ale przebudowa drogi się ciągnie

I tak dzień w dzień



Nie zrozumcie mnie źle. Doskonale rozumiem, że remonty i przebudowy są potrzebne i konieczne. I żeby było lepiej, to przez chwilę musi być gorzej. Tylko że to "gorzej" trwa coraz dłużej. Kolejne remonty się zaczynają, ale poprzednie nie kończą.


Kto jest winny zaistniałej sytuacji? Chciałoby się rzec, że ktoś, kto zarządza miastem.

Pani prezydent - może czas najwyższy przestać robić sobie piękne zdjęcia na rowerze i przy grze w tenisa (gratuluję kondycji - mój czas na ćwiczenia przeszedł na czas stania w korkach), a zacząć realnie zarządzać miastem? Całym, a nie tylko fragmentami.

Z przykrością stwierdzam, że jest coraz gorzej. I proszę mi wierzyć - bardzo chciałabym móc zostawić samochód na obrzeżach, przesiąść się w komunikację, sprawnie i szybko zawieźć dzieci do placówek i pojechać do pracy. Tylko jak?

Film z lutego 2023

Iwona

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (1062) ponad 10 zablokowanych

  • Zdecydowanie podoba mi się fragment o tenisie i jeździe na rowerze. Taki prawdziwy. Dorzuciłabym do tego ciągłe delegacje na wiece polityczne i spotkania z kolegami po fachu z innych części kraju i Europy. Ktoś tu zapomniał chyba, że jego zadaniem jest zarządzanie Gdańskiem. O ile remonty obwodnicy to sprawa GDDKiA, to pozostałe drogi już nie. Trzeba lepiej planować i lepiej pilnować realizacji. I dodam jeszcze do tego przykład Radarowej w Gdańsku. Zamiast zrobić chodnik, aby piesi bezpiecznie mogli się po nim poruszać, to robią fatalne konstrukcyjnie progi i szykany, bo nie ma chodnika, zwiększając tym samym emisję spalin (zwalnianie i ponowne rozpędzanie aut). Absurd za absurdem.

    • 67 18

  • Przecież to jest oczywisty dodatkowy koszt mieszkania pod miastem. Pani myślała, że te tańsze ceny za metr to się skąd biorą? Jak się nie zapłaci złotówką, to trzeba płacić czasem, Taki Pani podjęła wybór, to po co teraz narzekać w mediach?

    • 102 29

  • dalej głosujecie na nieudaczników (4)

    i leni!
    będzie fajnie, kolorowo, serdecznie...

    • 37 32

    • ale w Gdańsku pis nie rządzi! (1)

      • 9 3

      • no a kto? przypomnij!

        kto rządzi w Gdańsku i chwali się że się rozwijamy!

        • 4 4

    • dodaj jeszcze, że każdy będzie równy

      Czy mogę liczyć na zabieg skrócenia długości członka do przepisowych 15cm? Oczywiście za wasze pieniąszki.

      • 1 1

    • Nooo mogli na kogoś z PiS

      To kasę by zarąb.ł i "filmowców" z Indii sprowadził.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Im więcej samochodów tym większe korki. (149)

    Jestem bogatsi i rodziny stać na dwa samochody i więcej. Kiedyś rodziny miały jeden samochód albo żadnego. Zbudowanie kolejnych pasów dróg nic nie zmieni. Jedynym rozwiązaniem są koleje, tramwaje albo bus Pasy. W stanach macie drogę z 27 pasami i też są korki.

    • 854 264

    • no coś ty, przecież jest bieda! (32)

      • 35 16

      • (10)

        A w TVP mówili że kraj miodem i mlekiem płynący?

        • 33 11

        • Nie PiSem i hejtem płynący

          • 20 13

        • Po ilości samochodów widać, że nie kłamali. (8)

          • 12 7

          • taaaaa (7)

            flota starych gratów po Niemcu rzeczywiście świadczy o bogactwie

            • 25 11

            • taaa (6)

              to niezłe te stare graty

              • 6 2

              • Średni wiek samochodu wzrósł z 10 do 15 lat. (5)

                Więc coraz starsze graty.

                • 15 3

              • Ale dzisiaj samochód 15 letni a 15 lat temu to 2 różne światy

                • 6 3

              • Aktualnie ponad 17 lat. (1)

                • 1 1

              • tak, ale w Estonii

                • 0 0

              • Nic lepszego nie potrzeba. Auto ma jeździć i to wszystko.

                • 5 0

              • kłamstwo!

                można sprawdzić, dane łatwo dostępne

                • 0 0

      • Jak na Europę to bieda. (11)

        Większość tych samochodów już dawno powinno być zezłomowanych a dumnie smrodzi w mieście.

        • 59 15

        • Skoro jeżdżą, to znaczy że są eko. (9)

          Lepiej użytkować coś do końca naturalnego życia produktu, niż wymieniać na coraz to nowsze, generując ślad węglowy.

          • 47 16

          • Jak zostawiają za sobą chmurę dymu przy każdym ruszeniu, nie są eko. (8)

            Przez miesiąc taki szrot z lejącymi wtryskami generuje większy ślad węglowy niż wytworzenie nowego.

            • 22 33

            • (1)

              Wyliczyłeś to na kalkulatorze, czy w swojej pustej głowie?

              • 31 10

              • Prawda boli.

                Nie ma to jak wmawiać sobie że jest się eko, z wyciętym DPFem i lejącymi wtryskami bo bieda i nie stać na sprawne auto.

                • 11 11

            • przez miesiąc to lejące wtryski wypalą dziury na wylot w tłokach.

              • 7 1

            • Serio? (3)

              Moje 20 letnie autko spala 7 po mieście i poniżej 6 na trasie a nie oszczędzam. To jest zuzycie prawdziwe, nie katalogowe. Ostatnio mialem hybryde z wypozyczalni, spalila 9 a jechalem oszczędnie. To wszystko to jakaś totalna ściema.

              • 12 10

              • 7 po mieście? W nocy jeździsz?

                W korku jak jest poniżej 15, to jest dobrze.

                • 3 5

              • Dlaczego kłamiesz?

                • 1 0

              • g miałeś g widziałeś ;)

                • 0 0

            • A co jest eko?

              • 1 0

        • Mnie to nie przeszkadza.

          • 0 0

      • Marsze przeciw biedzie w Warszawie (1)

        Były? Byly. Kogo było stać na dojazd do Warszawy autokarami? Biednych,zaglodzonych. Hahahah

        • 14 18

        • Kodziarzy i inną patole z pseudoopozycji co
          im koryto zabrali wyborcy

          • 8 11

      • Szrot za średnią krajową to oznaka dobrobytu i luksusu ? (3)

        • 16 2

        • Chyba wśród potrykusów... (1)

          • 1 1

          • Kargul czy Pawlak się odezwał?

            • 0 1

        • Lepiej mieć coś takiego niż elektryka w marzeniach.

          • 3 0

      • samochod mozna kupic za jedna wyplate takze nie jest wyznacznikiem bogactwa,

        jak juz to stan i wiek aut a z tym juz w polsce gorzej

        • 10 1

      • (1)

        Co drugie auto ma ponad 20 lat. To bieda, nie bogactwo, a przede wszystkim smutna konieczność.

        • 5 1

        • Tylko stan się liczy a nie wiek.

          • 2 0

    • Można zacząć od zmiany mentalności (4)

      Chociażby od tego żeby jak ktoś kto kupuje samochód uwzględnił w kosztach eksploatacji płatności za parkingi oraz to że nie wszędzie dojedzie samochodem. To fajnie że kupiłeś samochód ale to nie oznacza że wszyscy w okolicy mają ci fundować darmowe parkingi

      • 71 23

      • (3)

        Nie na temat ! Artykuł jest o zapchanych drogach a nie o parkingach !

        • 29 7

        • straszni mieszczanie wszystko widzą oddzielnie

          • 1 3

        • i jeszcze o nagminnie przedluzajacych sie remontach

          tychze drog, pozdrawiam jezdzacych komunikacja, ktora takze najczesciej stoi w korkach :)

          • 3 1

        • jakby nie było parkingów

          to byś nie potrzebował tyle dróg

          • 0 0

    • No to trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie... (34)

      po co ci wszyscy ludzie kupili sobie (i teraz używają) te samochody. Może gdyby istniała punktualna, niezawodna, spełniająca ich potrzeby i wygodna komunikacja zbiorowa nie mieliby takiej potrzeby?

      • 74 18

      • (23)

        Nie tylko dlatego. Powodem jest też zakorzenione z dekad komuny poczucie, że z samochodem człowiek jest kimś.

        • 59 28

        • (1)

          A nie jest? ;) Pokaż mi swój samochód, a powiem ci kim jesteś.

          • 10 35

          • Ja mam tylko kampera

            Do pracy motorem lub rowerem

            • 1 0

        • W RFN komuny nie bylo (14)

          Każda rodzina ma po kilka samochodów.

          • 12 12

          • A ile z nich stoi na trawnikach, albo zastawia ulice dojazdowe do osiedli? (3)

            • 11 5

            • Oni parkują na parkingach. Ale u nich buduje się osiedla z głową, bo miastami nie zarządzają deweloperzy. (1)

              A jak jest w Gdańsku, każdy wie.

              • 15 4

              • Miasto wymusza na deweloperach 1.2 miejsca na mieszkanie.

                Kompletnie wystarczająco.

                Problem w Januszach którzy chcą mieć drugi samochód, mimo że nie mają gdzie go trzymać.

                • 6 5

            • Dla mnie mogą stać na trawnikach.

              • 0 1

          • Polacy mają zbyt wiele samochodów (3)

            samochodów na 1000 mieszkańców:

            Polska 687 ,
            Niemcy 628

            , coś z Polakami jest nie tak

            • 15 16

            • Będzie czystka bazy CEPIK, wywalą martwe dusze. (1)

              Czyli samochody, które nie miały przeglądu od 10 lat jak i ubezpieczenia.
              Wtedy już tak nie będzie.

              A ile jeszcze zostanie takich...

              • 9 1

              • A z dróg też je wywalą?

                Bo nie uwierzę że "teczwórka" z Kartuz która kopci na pół dzielnicy przeszła przegląd...

                • 6 0

            • ach ta statystyka - Czyli ponad połowa Polaków posiada samochody - dzieci także. Tylko nie wiem jakim cudem jest tylu zdających na prawo jazdy?

              • 0 0

          • W Berlinie na 1000 mieszkańców jest dwa razy mniej samochodów niż w Gdańsku (5)

            więc nie pisz bzdur

            • 15 3

            • Ale Berlin ma świetną komunikacje. (3)

              • 16 4

              • Berlin ma świetną komunikację, bo nie kiśnie w korkach z samochodami wiozącymi kierowcę i powietrze. (1)

                • 8 6

              • Najgorsze korki z jakimi się zderzyłem to był właśnie Berlin

                • 0 0

              • Rowerową! Bo najszybciej w tym 4.5 milionowym miescie dotrsesz jednośladem

                • 0 2

            • to teraz zobacz mapę berlina i zobacz mapę gdanska

              może zabudować zatokę gdanska i będzie wtedy git

              • 6 3

        • Bzdura. (2)

          Ludzie potrzebują samochodów, bo jest to normalne narzędzie. Nie każdy porusza się tylko w granicach dobrze skomunikowanego (o to w Gdańsku ciężko) miasta.

          • 31 25

          • Jak nie jesteś przyspawany do fotela, jeden samochód na rodzinę w zupełności wystarcza.

            • 18 11

          • Owszem, ale mała część z tych co je posiadają, musi z niego korzystać.

            • 8 6

        • ostatnio wiozlem turystke z zagranicy i powiedziala ze komunikacja w gdansku to smutny zart

          dopoki w szczycie tramwaje nie beda odjezdzac co 2,3 max 5 minut poza od 7 do 10 i zeby dostac sie z jednego konca na drugi w jakimkolwiek kierunku do max 30 40 minut ludzie nie odstawia aut bo nie jest to dla nich alternatywa czasowa, a o czas w tych czasach chodzi najbardziej

          • 21 4

        • To dokładnie to znaczy. Bo to oznacza wolność. (1)

          • 0 0

          • Wolność stania w korku. Prawdziwa wolność to nie potrzebować auta

            • 0 0

      • I tak i nie (9)

        Nie da w takim Koleczkowie czy Leźnie czy innych sypialniach stworzyć komunikacji takiej jak w centrum miasta. Co najwyżej przy dobrych wiatrach można liczyć na formułę Park&Ride z transportem kolejowym + autobusy dojazdowe do przystanku kolejowego. Nic lepszego nigdy tam nie powstanie

        • 24 4

        • Da się zrobić sensowne autobusu (6)

          Może nie jak w centrum miasta, ale dużo lepsze. Banino zbliża się do 10 tysięcy mieszkańców. Jednocześnie utrzymuje 1 autobus na godzinę do Wrzeszcza. To tylko kwestia priorytetów (i przyspawania mieszkańców do samochodów)

          • 25 1

          • Kto pojedzie autobusem stojącym w korku razem z samochodami? (1)

            • 21 3

            • Dać priorytet autobusowi i pojadą wszyscy.

              Po prostu zbudować buspas w kilku kluczowych miejscach i autobus wygra z samochodem o pół godziny. No i częstotliwość też musi być bo jak autobus jest co godzinę to nic nie da, jak będzie co 20 minut to będzie super.

              • 25 2

          • Kwerstia priorytetów... Gminy Żukowo :D (3)

            • 14 1

            • (2)

              Owszem. To mieszkańcy tej gminy zresztą najczęściej stoją w korkach w tych okolicach, więc fajnie, jakby zorganizowali sobie jakiś sensowny transport.

              • 12 1

              • (1)

                Nie tylko gminy Żukowo. Gdynia cała rozkopana. Korki od rana do nocy.

                • 7 3

              • No tak, ale gdynianie korkują się w Gdyni, a w Gdańsku na Budowlanych korkują się mieszkańcy gminy Żukowo.

                • 10 0

        • (1)

          Da się. Koleczkowo nie jest połączone z Gdynią. Autobus do Wiczlina byłby rozwiązaniem. Ale to są różne gminy i żadna nie chce płacić za autobus.

          • 8 0

          • Niby dlaczego Gdynia czy Gdańsk mieliby płacić za obsługę mieszkańców innej gminy

            To jest z punktu widzenia wydatków niegospodarność, można od razu zapraszać prokuratora.

            • 8 0

    • (17)

      a wiesz czemu są korki? Bo na końcu tych "wymyślonych" 27 pasów są światła.

      Amerykanie mieli szansę tak zbudować swoje miasta by korków nie było, ale też wprowadzili chaos urbanistyczny. U nas nic nie zrobimy, mamy ściśle sklejone ze sobą miasta. Obwodnica beż żadnych świateł na wjazdach plus bezkolizyjne skrzyżowania w centrum by rozwiązały problemy dojazdówek (tylko nie ma na to miejsca). Światła i przejścia naziemne tworzą korki.

      • 16 37

      • Zawsze na końcu drogi będzie "coś". (3)

        Chyba że chcesz pętlę przez miasto do rekreacji, bez zjazdów.

        • 30 3

        • (2)

          kiedyś były korki na autostradach to co zrobiono? otworzono bramki. Gdyby na Jaśkowej Dolinie zlikwidowano sygnalizację prowadzącą do kilku domów od razu by było płynniej.

          • 2 12

          • (1)

            Ale wiesz, że jak otworzono bramki, to dopiero zrobiły się korki?...

            • 0 1

            • a gdzie niby te korki skoro tylko bramki je powodowały?

              • 1 0

      • korki tworzy nadmiar samochodów (11)

        a raczej nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na małe i średnie odległości. Oczywiście do tego dochodzi również niedostatek rozwoju transportu szynowego wraz z komfortowym i bezpiecznym systemem dostępu do jego stacji dla pieszych i rowerzystów.

        • 35 2

        • (9)

          kroki tworzą się przez zwiększoną ilość dróg które zachęcają do korzystania z auta - patrz Trasa Kaszubska zamiast modernizacji linii kolejowej do Lęborka i Słupska

          • 10 1

          • Mimo trasy kaszubskiej, nie dojedziesz szybciej samochodem niż pociągiem do Słupska czy Lęborka. (8)

            Przestrzegając ograniczenia prędkości

            • 1 3

            • bzdura (7)

              Chełm/Południe Gdańska -> Lębork: samochodem 50-60 min, pociągiem jak byś nie kombinował wychodzi ok 180 min. Czasy podane według mapy googla na godz. wyjazdu: 10:50

              • 6 1

              • Wystarczy wybrać się godzinę wcześniej: (6)

                09:53 - 11:30 (1 godz. 37 min)
                Tramwaj 6 Pieszo Pociąg IC58104

                W tym sam pociąg - 1:10

                • 1 6

              • To ja mam swoje życie pod rozkłady jazdy ustawiać? (5)

                • 8 4

              • Jak się tak wybrało miejsce zamieszkania, to albo trzeba ustawiać, albo kisnąć w korku

                • 7 4

              • No tak, zróbmy pociągi co 15 minut do Lęborka. (1)

                Na pewno będzie wzięcie :D

                • 3 3

              • Zróbcie chociaż do rumi w weekendy co 15 minut

                • 0 0

              • A już nie ustawiasz?

                Jak jesteś tak niezależnie bogaty, to po co wychodzisz z domu

                • 1 0

              • A ktoś ci każe?

                Możesz życie układać pod jazdę w godzinach, gdy korków nie ma, albo pod korki. Wolna wola. Możesz też zostać pisministrem i jeździć sobie do bólu z kierowcą ze służb, bez korków.

                • 0 1

        • Nie ma czegoś takiego. Kto niby taki parametr określa?

          • 1 0

      • Przejedź się po Warszawie

        Tam są przelotowe wiadukty nad skrzyżowaniem. Można było taki zrobić na przecięciu bulonskiej z kartuską. Ale po co przecież sobie poradzimy.

        • 4 0

    • im mniej dróg tym wieksze korki (4)

      • 7 25

      • Im mniej urzednikow (2)

        Tym mniejsze korki

        • 6 6

        • im mniej korkow,tym mniejsze korki (1)

          • 3 0

          • im więcej linii kolejowych tym mniejsze korki. Niestety jest polityka rozbierania torów i robienia tam ścieżek rowerowych. Ludzie nie maja jak dojechać i muszą wybrać auto

            • 0 0

      • poszerzanie dróg nie likwiduje korków, tylko najwyżej przesuwa je bliżej centrum miasta.

        • 20 1

    • (7)

      to skoro się tak odwołujesz do USA, to tam najpierw tworzy się logistykę a później buduje..tyle

      • 2 9

      • A efekt jest taki że do najbliższego sklepu masz 10km... (6)

        • 15 0

        • Nawet jeśli on na mapie jest w odległości pół kilometra to pieszo nie pójdziesz. (1)

          W USA jak chcesz dotrzeć do sklepu musisz wsiąść w samochód i jechać do najbliższego węzła autostradowego żeby znaleźć się po drugiej stronie swojej lokalnej dzielnicowej autostrady. U nas wychodzisz z domu, przechodzisz pieszo na drugą stronę osiedlowej uliczki i jesteś w sklepie. Niestety wielu kierowcom marzy się model amerykański bo ten kilka kroków do osiedlowego sklepu im bardzo przeszkadza.

          • 20 1

          • To ja wolę tak jak w USA.

            • 0 2

        • Tylko, że w Amerykańskiej mentalności (3)

          Nie do pomyślenia jest, żeby przejść się do sklepu. Oni już są tak zaprogramowani, że wszędzie muszą autem, a zwykły spacer jest dla nich tak abstrakcyjny, że czasami ludzie dzwonią na policję jak zobaczą gościa, co zamiast jechać samochodem wybiera się na spacer

          • 17 4

          • Powielasz zasłyszany stereotyp bo na pewno nie jest to osobiste doświadczenie. (2)

            • 0 5

            • Jak ktoś idzie ulicą, to nic dziwnego że będą policję wzywać.

              A chodnika banalnie nie ma.

              • 1 0

            • Widać byłeś tylko na Manhattanie

              Bo w reszcie kraju to jest normalne

              • 0 0

    • Pani prezydent robi dodatkowe przejscia naziemne,korki w Gdansku rosna. Miernoty (3)

      rządzą Gdańskiem, korki rosną.

      • 16 25

      • autoholicy nie wiedzą, że tylko radykalne postawienie na rozwój transportu szynowego i radykalną poprawę komfortu (2)

        i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do jego przystanków może zredukować korki. Potrzebne jest dojście na poziomie jezdni do dworca PKP Gdańsk Główny wraz z możliwością dojazdu tam rowerem w poprzek Wałów Jagiellońskich. Oczywiście także wymiana taboru i wzrost częstotliwości połączeń SKM i PKM może coś pomóc,

        • 27 8

        • I to rozwiąże problemy komunikacyjne w całym 3mieście i prawdopodobnie całym regionie nadmorskim.

          • 0 0

        • Plus PKM z Gdańska Głównego, a nawet z Śródmieścia, a nie z Wrzeszcza.

          • 2 0

    • (3)

      Dokładnie tak! Potrzebujemy sprawnej komunikacji miejskiej!

      • 18 2

      • (2)

        Owszem, ale problem polega na tym, że pani z artykułu dojeżdża stałe spoza miasta.

        • 12 0

        • To niech cierpi

          Mieszkała w Gdańsku i się wyprowadziła. Rujnuje życie sobie i dzieciom, bo 70 minut w aucie w drodze do szkoły to przecież nie jest życie. Dlaczego?

          • 4 0

        • to juz problem tej pani i miasta, w którym żyje, a nie Gdańska czy Trójmiasta :)

          Przeciez nie beda jej mieszkancy trojmiasta drog fundowac, zeby mogla sobie paniusia wjechac cala na bialo :)

          • 0 0

    • (14)

      zaraz jakiś cymb..ł napisze, że trzeba jeździć rowerem.

      • 9 11

      • A najlepiej "wspomaganym elektrycznie", jeżeli nie jesteś w stanie jeździć zwykłym :P

        • 2 5

      • wystarczy, autholiku, że zrozumiesz, że jeśli więcej ludzi będzie jeździło rowerem, to będziesz mniej czasu tracił w korkach (11)

        w kolejce do zmiany świateł. Zaoszczędzisz też czas na szukanie miejsca do parkowania swojego czterokołowego pojazdu.

        • 15 7

        • Tiaaa, jasne. (3)

          O ile tych 'ścieżek rowerowych" nie wytną z obecnych ulic, na miejscach parkingowych nie postawią donic z drzewami i nie zrobią przejść dla pieszych co 50m.

          • 4 12

          • Skoro kierowcom dano 90% pasa drogowego, a ci jeszcze pozajmowali chodniki na parkingi (2)

            To komu innemu można zabrać? Bloki burzyć?

            • 15 2

            • Dano? Wg mnie zbudowane za pieniądze z ich podatków. (1)

              • 3 2

              • Nie z ich podatków. Z podatków wszystkich mieszkańców

                Czy to zmotoryzowanych, czy nie. I efekt prosty - 42% codziennych przejazdów, ponad 90% budżetu inwestycyjnego

                • 4 1

        • Roveromatholiku,wypisujesz bzdury. (1)

          • 6 6

          • Cyklofobie, ulecz samego siebie

            • 4 2

        • Roweronormatywny się odezwał. Chcesz być rikszarzem twoja sprawa - szczególnie zimą, ja nie chcę. (3)

          • 3 4

          • No to stój sobie w swoich korkach i nie układaj życia innym. (2)

            • 2 1

            • Ale to ty próbujesz robić rewolucję i zachowujesz się jak jakobin. (1)

              • 2 2

              • Jaką znowu rewolucję?

                Po dekadach ładowania tylko w kierowców, reszcie uczestników ruchu też się coś należy.

                Tymczasem kierowcom ciągle mało.

                • 3 2

        • Rowery są bez sensu w naszym klimacie!

          • 0 0

      • nie, trzeba samochodem.

        od rowerów tylko korki się robią.

        • 1 2

    • Osowa - 100% poparcia co wybory

      Kto by się starał dla takich wyborców?

      • 11 3

    • Stuknij się w głowę ,jak jeszcze masz ! W USA Nie Ma 27 pasów !! Chyba że je dorysujesz kredką głąbie !!

      • 1 7

    • Nawet jak ktoś ma 5 samochodów, to wszystkimi na raz nie jeździ więc bredzisz kolego.

      • 8 5

    • 15-minute City (3)

      Sami tworzymy korki, mieszkamy w Pryszczu a pracujemy w Redłowie, powinniśmy tak układać sobie obowiązki (praca, edukacja, zakupy) aby 80% z nich było w zakresie 15 minutowego spaceru.

      • 15 6

      • Do szkoły mam 45 minut spaceru a do basenu 60 minut (1)

        • 3 1

        • masz do szkoły 5km?

          Mieszkasz na Jasieniu, a szkołę masz na Zaspie?

          • 4 0

      • To już było i się nie sprawdziło, poszukaj hasła gułag.

        • 2 6

    • Mentalność sowiecka. Stać na dwa samochody. Polska ma w przeliczeniu na mieszkańca najwięcej aut. (4)

      Według twojej teorii to znaczy, że jesteśmy najbogatsi w EU :) Problem tkwi w mentalności. Otóż w krajach postkomuszych panuje moda na życie na pokaz, na kredyt. Ludzie wstydzą się jeździć komunikacją miejską, skm, tramwaj, autobus. Bo w ich mniemaniu będą postrzegani jako ktoś gorszy, biedny, nieudacznik itp. Kolejna sprawa to moda na wyprowadzkę i szumny domek z ogródkiem za miastem. ludzie, którzy mieszkali całe życie w blokach marzą o domu bo dla nich to synominim luksusu i sukcesu. W blokach mieszka biedota i ludzie prosci, prawda? Fajnie to wygląda w katalogach, na zdjęciach, grill, pies, dzieci usmiechniete, znajomi co weekend podziwiający nasze metry i ogród. No tak. Tyle, że to fikcja i reklama. Życie tak nie wygląda. Dzieci nastoletnie wsciekłe, bo daleko do znajomych, na zajęcia, do rozrywki, ojciec z wiecznym bólem pleców od tyrki w ogrodzie i siedzenia w aucie na wiecznych dojazdach, znajomi mają gdzieś nasz ten domek i te sto któreś zaproszenia na grilla, a nam się w zasadzie tego grilla nie chce robić.

      • 34 2

      • Mega i w punkt :) !

        • 8 1

      • ale wiesz, że możesz sobie zorganizować ogród nie wymagający tyrki, albo zatrudnić kogoś, kto ci będzie ogarniał

        • 1 6

      • Współczuję, że musisz słuchać sąsiada pierdzącego za ścianą w bloku.

        • 1 5

      • Fakt. Jestem niezbyt zamożny, wszak mam jedynie 12 letniego opla.

        1 auto stare na rodzine. Chodze w ciuchach z pepco i z lidla. Klasyczny gosc, ktorego na zbyt wiele nie stać. Tak to wygląda z punktu widzenia sąsiada czy osoby mijajacej mnie w szkole gdy odprowadzam dzieciaka. Ale mam to gdzies bo nie mam kompleksow posiadania na pokaz, nie mam mentalnosci komuszej. A, ze mam 3 mieszkania na wlasnosc, bez kredytu? 2 wynajmowane. No tego nie widac, nie da sie tym pochwalic jak iphonem, autem z salonu czy domem :) wartym zresztą tyle co moje 1 duze mieszkanie.

        • 5 0

    • 30 latki

      20, 30 letni samochód to nie bogactwo....

      • 3 1

    • Ja mam 4 auta na każdą pogodę, ale przeważnie jeżdżę jednym, bo się nie da jeździć czterem na jeden raz

      A kto bogatemu zabroni mieć kilka samochodów. Problemem są drogi w remoncie na terenie Gdańska i Gdyni. Tylko ślepy tego nie zauważy, że to jest źle zarządzane.

      • 6 2

    • Artykuł jest nie o tym tylko o organizacji remontów

      • 1 1

    • To nie samochód a "wszystkie domy na przedmieściu" są przyczyną korków.

      • 5 1

    • W stanach są korki, bo organizacja miast jest zła. Proszę sobie zobaczyć jak wyglądają wyjady z miast/suburbii.

      • 1 0

    • bogatsi?

      jak bysmy byli bogatsi to bysmy nie musieli pracowac

      • 0 0

    • Już od dekad znane są uzależnienia km nowego pasa drogi do rozwoju deweloperki i innych branży ekonomii.
      Każdy nowy odcinek nowego pasa drogi usprawnia wjazd i wjazd na drogę. Powstają bowiem skrzyżowania, gdzie ich do tej pory nie było. To natomiast otwiera drogę dla obietnic deweloperskich ale budowy dróg zmniejszaja przepustowość. Powstają nowe osiedla już przed realizacją dróg. Budowy osiedli zmniejszają przepustowość dróg już istniejących, a stale przybywa nowych mieszkańców.
      W momencie, gdy wieloletnie rozbudowy dróg są zakończone, ilość aut przewyższa pierwotne szacunki ponieważ nowe skrzyżowania używane są przez nowych mieszkańców oraz służby-serwisy infrastruktury, budowlankę, dostawców branżowych, przesyłkowych itd.
      W korku porannym stoją więc dostawcy, wszyscy jadący do biur ale i wszelkich zmotoryzowanych miejsc pracy oraz Mamy z dziećmi, a w wieczornym pracusie wszystkich branż plus zmiany. Różnica jest w kierunku, składzie i typie pojazdu, ale nie w ilości. Im bliżej miasta dochodzi też ruch zakupowy, wypadkowych służb, oraz zmiany pracowników.

      • 0 0

    • To nie chodzi o auta,tylko pozamykane i remontowane drogi,zatory

      • 0 0

    • heloł

      "Kiedyś rodziny miały jeden samochód albo żadnego." weź przestań , kiedyś to była głęboka komuna ..... 60-70-80 lata teraz każda rodzina ma samochód

      • 0 0

    • Rozwiązaniem jest budowa nowych dróg

      Rozwiązaniem jest budowa nowych dróg, a nie zamykanie już istniejących na dłuuugi czas tzw remontu.

      • 0 0

  • Jeden woli ta wyśmiewana (9)

    "patologiczna wielką płytę" i dojazd różnymi środkami transportu w różne miejsca w paręnaście minut a czas wolny przeznaczyć na hobby itp a drugi ma potrzebę udowodnienia innym że stać go na zakredytowanie się na bliźniaka na wsi i resztę życia spędzanie stojąc w aucie...szkoda tylko dzieci bo mogłyby w tym czasie coś bardziej wartościowego porobić ale co kto lubi.

    • 55 11

    • (6)

      Co by nie mówić, w kontekście planowania przestrzennego i urbanizacja to komuna sobie znacznie lepiej poradziła niż obecny system

      • 11 5

      • Bzdura. Komuna miała o wiele więcej terenów do dyspozycji. (2)

        Porównanie z d.

        • 5 7

        • Ale kto mówi że we wsiach poza miastem musi być dziki zachód? Przecież w takich podtrójmiejskich sypialniach nawet fryzjera nie da się często znaleźć, przy dobrych wiatrach jest Biedronka. Chociaż takie minimum mogłoby być normą. A nie że odrolniamy każdą działkę i w planie zagospodarowania tylko zabudowa mieszkalna i brak jakichkolwiek usług

          • 6 0

        • Jak budowali zaspę i przymorze to wszyscy się zastanawiali kto na takim wygwizdowie zamieszka :) pogadajcie z dziadkamk

          • 7 0

      • Jasne że lepiej. (1)

        Były trzy samochody na cały blok i nie było problemu z parkingami.

        • 5 0

        • I powietrze jakie świeże bez tych spalin przy każdej głównej ulicy.

          • 5 0

      • komuna się zadłużała po korek

        nomenklatura sobie jeździła samochodami

        • 0 3

    • Wolę w korku postać ale być na swoim,niż mieszkać w getcie ,falowiec ,zaspa itp.

      • 1 7

    • otóż to - wolny wybór liberalnego swiata

      • 3 0

  • korki

    Popieram tą opinię. Wszędzie zaczęte, nigdzie nie skończone. Włodarze zamiast zabrać się za pracę dla miasta to zajęli się wyborami. Jakby miasto nakładało wysokie kary za nieterminowe realizacji a nie ciągle ustępowało , bo rura nie w tym miejscu itp. to byśmy już dawno jeżdzili bez korków. Włodarze zabrali się za remonty wszystkich dróg dojazdowych do obwodnicy. A projektanci ciąglę , mają w pamięci ,że kiedyś obwodnica była pusta. Brawo dla Prezydentów i Projektantów. oraz firm budujących , które mają tylko jeden cel , aby złapać kontrakt , a potem jakoś to będzie.

    • 62 16

  • (5)

    Jak się wybiera mieszkanie na jakiejś wsi typu Osowa czy Banino, to nie ma się co dziwić.

    • 49 36

    • jak się wybiera ludzi nieodpowiedzialnych (1)

      miasto wygląda jak wygląda!
      miasto to nie tylko centrum i osiedla w Jelitkowie!
      Gdańsk to Szadółki, przeróbka, Orunia, Matarnia i wiele innych oddalonych 9d centrum
      jeżeli urzędnicy nie ogarniają remontów, szkół, to działają na szkodę mieszkańców!

      • 10 11

      • Mieszka pod Gdańskiem

        Niech ma pretensje do swojego Wójta, że jej drogi ekspresowej do Gdańska nie zbudował.

        • 14 4

    • Ja się dziwię dlaczego dowoża dzieci dalej , przecież zarówno w Osowej jak i baninie są szkoła i przedszkola ...

      • 9 1

    • Wolę swoje w baninie z ogrodem niż getto zaspa przymorze (1)

      • 5 7

      • możesz sobie pisać takie teksty, ale nie narzekaj na warunki dojazdu do centrum miasta

        • 2 2

  • Serio (2)

    Budowa ronda na ul. Starogardzkiej, pierwotnie w zapowiedziach do końca sierpnia, a jak widać jeszcze są w polu. Jak się jedzie o 17.00 na budowie pusto. W największym szczycie dojazdowym prace trwają i ruch utrudniony.
    Na obwodnicy południowej wymiana połączeń w drodze wiaduktu, zaczęly się na początku września (serio czekano na większy ruch?) I prace trwają w godzinach szczytu. Na ul. Kamienna Grobla od 3 tygodni nikt nie usuwał barierek z 1/2 szerokości drogi po wielkiej budowie spowalniacza.
    Pytanie brzmi czemu miasto nie wymusza na firmach pracy wieczorami gdy ruch jest mniejszy. Wielu ludzi pracuje na nocnej zmianie czemu drogowcy nie potrafią

    • 59 4

    • Tutaj się zgodzę

      Ale przykładowo w kierunku węzła lipce o godzinie 16 wczoraj nikogo na tej poprawce łączeń mostu nikogo nie było, pracowały tam tylko słupki i barierki.
      A koreczek długi aż do tunelu.
      Brawo.
      Na prawde czasami nie wieadomo czy ktoś nad tym panuję.
      Wygląda to na samowolke i każdy ma gdzieś kiedy co i jak zostanie wykonane.

      Dodam tylko szkoda że ktoś z portalu trójmiasto nie zrobi konkretnego artykułu o tym że wszyscy mają gdzieś terminy że nikt nad tym nie panuję i brak koordynacji.
      Mało tego jak podajes przykład wyżej
      Nadmuchano problem na rondzie starogardzka o słupie a nigdzie nie było wzmianki że pracuję tam 6 osob i po 15 wszystko stoi, i że terminy przehulane??
      Cięzko nadmuchać problem mysle ze nie.

      • 1 2

    • bo jak będą pracować wieczorami i w nocy, to zaraz będzie lament że głośno. Ludziom to już śmieciarki o 5 rano przeszkadzają

      • 1 0

  • To właśnie są koszty taniego mieszkania/ domu za miastem. Coś za coś (8)

    Dlaczego pretensje są kierowane tylko do władz Gdańska? Dlaczego wybudowano tanie osiedla w miejscowościach przylegających do Gdańska bez szkół, żłobków i przedszkoli w pobliżu? Dlaczego nikt nie ma pretensji np. do władz powiatu kartuskiego?
    Chciałbym też zwrócić uwagę, że koszty tanich mieszkań na przedmieściach ponoszą wszyscy Gdańszczanie. Bo i miasto zakorkowane, i drogi wyjazdowe trzeba poszerzać. A na remont dróg i uliczek w środku miasta nie starcza już pieniędzy.

    • 95 19

    • To mnie rozbawiłeś, nie starcza pieniedzy! (2)

      Napisz jeszcze, że piniedzy "nie ma I nie bedzie"!
      Fala, 130 mln, wypożyczenie autobusów 170 mln, barany 130 tys....itd......

      • 8 8

      • Jak to nie ma. Są. (1)

        Na samą plandemię rząd utopił dziesiątki miliardów.

        • 4 6

        • Pieniądze były ale po akcjach obecnej ekipy jak widać, nie ma miliardów z KPO

          • 4 3

    • dlatego, że tu pretensje do Trójmiasta mają PISowskie trolle, a nie rozumni ludzie

      • 5 4

    • dlaczego ludzie wyprowadzają się z miasta? Bo nie każdego stać na zakup 60-70 metrów w cenie 10000 za metr. (1)

      Nie wspominając o cenach metra we Wrzeszczu, Oliwie czy centrum

      • 0 3

      • To nie marudzić

        Mnie też nie stać więc wynajmuje w centrum, dojazd do pracy może 5-7min i jestem szczęśliwy, a na własne m może i kiedyś będzie stać

        • 3 1

    • Wg mnie nie trzeba poszerzac drog wyjazdowych z miasta. Jak ktos wybral zycie na wsi i potrzebuje szerokiej drogi do miasta to niech za nia zaplaci. Ja tej drogi potrzebuje kilkanascie razy w roku, wiec nawet jesli postoje w korku to wiele nie strace. Zamiast szerokiej drogi wyjazdowej z miasta bardziej mi sie przydadza rowne drogi w miescie, drogi rowerowe i remonty chodnikow. Nie mam ochoty doplacac tym z przedmiesci do ich wygodnego zycia.

      • 3 0

    • "Dlaczego pretensje są kierowane tylko do władz Gdańska?"

      Bo swoją polityka wywołały te zjawiska...

      • 1 1

  • (1)

    No dobra, ale co faktycznie dzieje sie z Budowlanych? Pierwszy fragment ułożyli sprawnie, a teraz jakby wszystko stanęło. I nie wywijać tu że grunt się musi ułożyć, bo po stronie obecnie ułożonej również musiał, a nikt z robót nie schodził.

    • 48 3

    • MTM

      Musieli przerzucić ludzi i sprzęt na ważniejsze budowy. Skończą gdzie indziej, to wrócą.

      • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane