- 1 Co kryje piasek sopockiej plaży? (48 opinii)
- 2 Sami złapali złodzieja katalizatorów (125 opinii)
- 3 Kiedy deszcz bywa groźny? (67 opinii)
- 4 Straciła 6 tys. zł, myśląc, że pomaga przyjaciółce (155 opinii)
- 5 Ruszyła budowa przejścia przy dworcu (259 opinii)
- 6 Do tego nie służą światła awaryjne (161 opinii)
Doładowała bilet w nowym automacie i dostała mandat
Jeśli doładowujesz kartę miejską w nowych automatach zamówionych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, sprawdź, czy mimo pobrania pieniędzy i wydania potwierdzenia, bilet został przedłużony. O tym, że może być inaczej przekonała się ostatnio pani Elżbieta. Naszej czytelniczce ważność biletu przedłużono do stycznia 1970 roku, więc podczas kontroli dostała mandat.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobny przypadek opisaliśmy także przed rokiem, wówczas jednak urządzenia innego operatora - firmy Avista - przedłużały ważność biletu do sierpnia 2027 lub cofały do 1970 r.
- Była to jedyna opcja z proponowanych przez biletomat. Uznałam, że skoro urządzenie pobrało pieniądze i wydało potwierdzenie, to pobrane środki znajdą się w postaci doładowania na mojej karcie miejskiej - twierdzi nasza czytelniczka.
Kilka dni temu, podczas kontroli biletów kontroler Renomy poinformował panią Elżbietę, że karta miejska jest niedoładowana, a potwierdzenie (z dopisaną długopisem datą ważności biletu) "jest dziwne i nieważne".
- Usłyszałam, że mojej karty nie ma w systemie i dostałam mandat. Do dziś muszę korzystać z biletów jednorazowych, przez co wliczając kwotę doładowania i mandat straciłam 270 zł. Już po tym zdarzeniu przeczytałam na portalu Trojmiasto.pl o problemie z nowymi biletomatami, w których stwierdzono błąd oprogramowania aplikacji sprzedażowej, przez co wstrzymano uruchomienie kolejnych urządzeń. Czuję się oszukana, kto zwróci moje pieniądze? - dopytuje pani Elżbieta.
O wyjaśnienie problemu zwróciliśmy się do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, organizatora komunikacji miejskiej oraz zamawiającego nowe urządzenia w Mennicy Polskiej. Jak wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM, nowy automat biletowy przy ul. Jagiellońskiej był jednym z pierwszych uruchomionych przez Mennicę urządzeń po pomyślnie przeprowadzonych testach aplikacji sprzedażowej i działa nieprzerwanie od 1 lipca 2017 r.
- Biletomaty to skomplikowane urządzenia elektroniczne, w których może wystąpić błąd, polegający na niedoładowaniu biletu na karcie i tak zapewne stało się w tym przypadku. Dziękujemy za ten sygnał, zachęcamy pasażerkę do kontaktu z nami oraz operatorem biletomatu i jednocześnie przepraszamy za niekomfortową sytuację - odpowiedział Gołąb.
ZTM zadeklarował, że wszelkie opłaty poniesione przez panią Elżbietę zostaną anulowane.
- należy zgłosić reklamację do operatora automatu, firmy Mennica Polska S.A. (pod nr telefonu + 48 22 583 91 02, email: telecentrum@mennica.com.pl lub kontakt z ZTM: ztm@ztm.gda.pl)
- napisać odwołanie od nałożonej opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu wraz z kopią otrzymanego wezwania do zapłaty i wysłać do nas mailem na adres ztm@ztm.gda.pl bądź listem lub osobiście (ZTM, ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk), celem anulowania nałożonej opłaty.
Miejsca
Opinie (253) 5 zablokowanych
-
2017-11-06 08:31
No i ustawa o przetargach się kłąnia (4)
Jak się zleca wykonanie aplikacji dla firmy która daje najtańszą cenę to potem się dziwimy że takie szkolne błędy są
- 7 1
-
2017-11-06 08:47
Podobnie jak super nowoczesny system Energii (1)
- 1 0
-
2017-11-06 10:49
o tak tak tak
Też tak słyszałem ehehehehe. Student na kolanie pisał
- 1 0
-
2017-11-06 09:08
pewnie nie wpisali, że "ma nie okradać" ;)
Wszystko można zrobić źle.
Czemu to robią źle? - Bo można.- 1 1
-
2017-11-06 09:09
Przecież takie aplikacje istnieją i działają, w innych miastach Polski i świata...
po co zlecać wykonanie czegoś co jest i działa sprawnie?
aaaa fucktycznie trzeba dać zarobić kumplom.....- 0 1
-
2017-11-06 08:45
Żenada- XXI w., a tu prostej elektroniki ZTM nie potrafi ogarnąć,
za szkody moralne powinien zapłacić zadośćuczynienie !
- 4 1
-
2017-11-06 08:46
Tu jest Polska!
Mennica Polska zajmuje się rzeczami naprawdę ważnymi: Różańcem do Granic, sponsorowaniem pielgrzymek, a jej zarząd w czasie pracy gorliwie bierze udział w mszach i rocznicach...A wy się czepiacie jakichś głupich automatów! Czy one pomogą wstać Polsce z kolan?
- 4 3
-
2017-11-06 08:47
Wiadomo Renoma. Najgorszy syf w naszej aglomeracji. Pasażerów traktują jak bydło. Nie wiem dlaczego miasto nie rozwiązało jeszcze z nimi umowy
- 4 1
-
2017-11-06 08:48
żenada, XXI w. w ZTM...... (1)
- 2 2
-
2017-11-06 08:54
urzędniku z ZTM, nie czas na minusowanie ---do pracy się brać,
ZTM żyje z naszych podatków.
- 2 1
-
2017-11-06 08:51
Zwykły błąd techniczny urządzenia.
Mój poprzedni telefon - Samsung Galaxy Grand Neo, lubił pokazywać po kliknięciu w ikonkę karty pamięci, że zawartość na niej dodano 1.01.1970
Albo upierał się, że plik o rozszerzeniu mp3 o wielkości 7,0 mb ma czas trwania 46:49, mimo, że rzeczywistości było to jakieś 8-9 minut.- 3 0
-
2017-11-06 08:52
Z jakich uczelni są ci niewydarzeni informatycy? (2)
Czy w Gdańsku jest jakaś specjalna atmosfera do zatrudniania niedouczonych informatyków? Czy faktycznie wszyscy profesjonalisci wyjechali za zachód? Najpierw afera z budżetem obywatelskim spowodowana przez firme "informatyczną", teraz Mennica Polska zajmujaca sie handlem gadżetami numizmatycznymi odkryła, że zna sie też na informatyce a jakaś oferma wśród naszych urzędasów jej uwierzyła. Kobieta zapłaciła za doładowanie, zapłaciła mandat, a teraz ma pisać uniżone prośby i snuć sie po jakiś biurach, żeby to g... ktoś wyprostował. A gdanskie urzedasy kawe piją, pasjanse układają i kasuja pensje w kwocie wielkokrotności średniej krajowej. Dziekujemy gdańskim wyborcom PO - wy za to odpowiadacie.
- 12 0
-
2017-11-06 09:30
Profesjonalizm kosztuje i to dużo. To nie musi być wina "informatyków", może klient tak zamówił.
- 0 2
-
2017-11-06 11:11
to wina managerow
Tam jakbyś byl hardware designerem albo informatykiem to byś nie miał żadnej mocy aby kretynom wielkim managerom uswiadomić, że każą ci pisać zły kod i hardware jest za tani...
Oszczedzili na jakim chipe co czyta czas z fal radiowych RSD i na czasie programistow bo widzicie jak ten interface wyglada.
Ta firma co to robi ma wlasiciceli debili. Nie informatykow- 1 1
-
2017-11-06 09:03
A ten kanar jakiś walnięty (3)
Dziwne potwierdzenie bo ktoś sobie ważność zapisał...śmiexhu warte nie przyjełabym mandatu
- 9 1
-
2017-11-06 09:17
Bul glowy
Ja też bym nie przejął mandatu
- 1 0
-
2017-11-06 10:28
niekoniecznie....wyobraź sobie,że dostajesz wydruk z banku, że masz debet 1500,- - oczywiście wiesz, że to nieprawda (1)
bo jesteś w plusie nawet dużo większą kwotę. A zatem jak pani Elżbieta, nie robisz nic tylko wyłącznie dla swojego spokoju dopisujesz na wyciągu długopisem poprawną kwotę jaką wg ciebie masz i nie tykasz tematu. Jakiś absurd i czepia się baba chłopa z renomy, że nie uwzględnił tego co tam sobie naskrobała na tym potwierdzeniu.
- 3 1
-
2017-11-06 13:14
przecież na potwierdzeniu jest napisane data sprzedaży i bilet na 30 dni, nie trzeba być Einsteinem, żeby połączyć te dwa fakty, ale ameba z renomy woli wypisać mandat na wszelki wypadek, żeby ktoś inny się tłumaczył. Poza tym nie każdy ma czas, żeby biegać po ztmach i brać specjalnie dzień wolny w pracy, bo tumany zatrudniły informatyka ćwoka
- 4 0
-
2017-11-06 09:05
Paranoja... (1)
Gdyby kanar miał trochę więcej IQ od ameby to zauważyłby kiedy sprzedano bilet i na ile dni jest ważny. Jest to przecież napisane na wydruku, ale po co skoro można wlepić mandacik, zebrać prowizję i niech się baba później użera z kolejnymi amebami z ztm. System systemem, ale po coś jest drukowany też bilet papierowy, ale dla kanara to już za trudne.
- 16 1
-
2017-11-07 00:46
a wlasnie że nie, bo bilet można sobie zaklepać od np. 25 listopada na kolejne 30 dni. i co "amebo" ?
- 0 0
-
2017-11-06 09:11
To ZTM nie zwróci pieniędzy
? Co za hołota? Chyba jasne że oni powinni zwrócić pieniąze, tu nie ma co się zastanawiać. Ich tylko wyłącznie wina
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.