- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (242 opinie)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (159 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (323 opinie)
- 4 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (15 opinii)
- 5 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (65 opinii)
- 6 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (868 opinii)
Doładowała bilet w nowym automacie i dostała mandat
Jeśli doładowujesz kartę miejską w nowych automatach zamówionych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, sprawdź, czy mimo pobrania pieniędzy i wydania potwierdzenia, bilet został przedłużony. O tym, że może być inaczej przekonała się ostatnio pani Elżbieta. Naszej czytelniczce ważność biletu przedłużono do stycznia 1970 roku, więc podczas kontroli dostała mandat.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobny przypadek opisaliśmy także przed rokiem, wówczas jednak urządzenia innego operatora - firmy Avista - przedłużały ważność biletu do sierpnia 2027 lub cofały do 1970 r.
- Była to jedyna opcja z proponowanych przez biletomat. Uznałam, że skoro urządzenie pobrało pieniądze i wydało potwierdzenie, to pobrane środki znajdą się w postaci doładowania na mojej karcie miejskiej - twierdzi nasza czytelniczka.
Kilka dni temu, podczas kontroli biletów kontroler Renomy poinformował panią Elżbietę, że karta miejska jest niedoładowana, a potwierdzenie (z dopisaną długopisem datą ważności biletu) "jest dziwne i nieważne".
- Usłyszałam, że mojej karty nie ma w systemie i dostałam mandat. Do dziś muszę korzystać z biletów jednorazowych, przez co wliczając kwotę doładowania i mandat straciłam 270 zł. Już po tym zdarzeniu przeczytałam na portalu Trojmiasto.pl o problemie z nowymi biletomatami, w których stwierdzono błąd oprogramowania aplikacji sprzedażowej, przez co wstrzymano uruchomienie kolejnych urządzeń. Czuję się oszukana, kto zwróci moje pieniądze? - dopytuje pani Elżbieta.
O wyjaśnienie problemu zwróciliśmy się do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, organizatora komunikacji miejskiej oraz zamawiającego nowe urządzenia w Mennicy Polskiej. Jak wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM, nowy automat biletowy przy ul. Jagiellońskiej był jednym z pierwszych uruchomionych przez Mennicę urządzeń po pomyślnie przeprowadzonych testach aplikacji sprzedażowej i działa nieprzerwanie od 1 lipca 2017 r.
- Biletomaty to skomplikowane urządzenia elektroniczne, w których może wystąpić błąd, polegający na niedoładowaniu biletu na karcie i tak zapewne stało się w tym przypadku. Dziękujemy za ten sygnał, zachęcamy pasażerkę do kontaktu z nami oraz operatorem biletomatu i jednocześnie przepraszamy za niekomfortową sytuację - odpowiedział Gołąb.
ZTM zadeklarował, że wszelkie opłaty poniesione przez panią Elżbietę zostaną anulowane.
- należy zgłosić reklamację do operatora automatu, firmy Mennica Polska S.A. (pod nr telefonu + 48 22 583 91 02, email: telecentrum@mennica.com.pl lub kontakt z ZTM: ztm@ztm.gda.pl)
- napisać odwołanie od nałożonej opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu wraz z kopią otrzymanego wezwania do zapłaty i wysłać do nas mailem na adres ztm@ztm.gda.pl bądź listem lub osobiście (ZTM, ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk), celem anulowania nałożonej opłaty.
Miejsca
Opinie (253) 5 zablokowanych
-
2017-11-06 09:20
Nawet automat przypomina, że Gdańsk to PeOwska padlina.
I przypomina o Bolkowym Grudniu 1970
- 7 3
-
2017-11-06 09:25
Dodałbym dodatkowe punkty:
Złożyć zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa. Złożyć pozew cywilny o narażenie na dodatkowe koszty.
- 3 0
-
2017-11-06 09:30
Tosz to szok panie (2)
Ja kiedyś o 6 rano dałem kierowcy 100 na karnet nie miał wydać mówię mu że muszę jechać a on mi dał 1 bilet za darmo mówi kiedyś pan mi odda czy to nie szok Panie?
- 7 0
-
2017-11-06 09:37
toć to sziooook.
- 0 1
-
2017-12-06 20:55
Oddałeś?
- 0 0
-
2017-11-06 09:34
To Pani wina. Widziała co się wyświetla (3)
Bez przesady. Przecież Pani E widziała co się wyświetla i za co uiszcza opłatę . Data była widoczna 1970 więc telefon do Zarządu i po problemie. A nie kupiła i zrobiła aferę nie wiadomo o co !????
- 4 9
-
2017-11-06 10:32
słusznie, mogła od razu zadziałać a nie płacz dopiero gdy ją po paru tyg kanar złapał i osłupiał
jak zobaczył daty i jej odręczne korekty
jakaś pieniaczka ta cała pani Elżbieta- 1 1
-
2017-11-06 11:09
dobrze zrobila. bo problem tkwi w g*wnianym sprzęcie
Ona pokazała jaki szais to jest. Z czym to zkm do ludzi idzie. Z jakąs padaką bez akutalizacji zegarka.
Debile to ZKM a glownie ci managerowie, ktorzy ten automat sprzedali.
porąby- 1 0
-
2017-11-06 19:07
Marcinie, obejrzyj zalaczony film...
ostatni ekran - wybor formy platnosci, wprowadza w blad. myslisz, ze wszystko sie dobrze skonczy - widzisz: bilet 30-dniowy normalny, ani slowa od kiedy, do kiedy wazny. mozna dac sie nabrac. a potwierdzenie nie kazdy bierze, nie zawsze sie wydrukuje... (sorry za brak diakrytykow)
- 1 0
-
2017-11-06 09:34
to ze biletomat nie dział (nie jest sprawdzony) to skandal, ale czytelniczka to dziecko? (1)
jak cokolwiek - gdziekolwiek dzieje się nie tak jak powinno, to CHYBA zwraca się do odpowiedniej firmy (w tym przypadku ZTM)
ludzie czy wy jestescie tryglodytami?
jak ma się problemy z firmą to sa choćby rzecznicy konsumenta- 5 8
-
2017-11-06 10:31
dziwne 4 minusy od niepełnosprawnych umysłowo?
- 0 1
-
2017-11-06 09:38
Dziwne te nowe biletom
- 2 1
-
2017-11-06 09:40
(1)
Ostatnio kupiłam bilet w biletomacie przy PKM-ce w Gdańsku Rębiechowie, kliknęłam ulgowy i wsiadłam do pojazdu. Po 5 minutach podchodzi do mnie maszynista i prosi o bilet. Pokazuję świstek, w odpowiedzi dowiaduję się, że jest to bilet tramwajowy/autobusowy i dostanę mandat, chyba że zapłacę 50 zł teraz i dostanę nowy bilet.
- 1 2
-
2017-11-06 10:47
bo w biletomatach na pkm masz 2 opcje bilety skm lub ztm widocznie kliknęłaś na ikonkę z tramwajem nie pociągiem i taki efekt . chyba że ktoś wcześniej dodatkowo kupował w nim bilet na autobus lub tramwaj i nie wróciło jeszcze do prawidłowego menu.
- 0 1
-
2017-11-06 09:43
Dziwne te nowe biletomaty
wczoraj też doladowywalem. Zamiast przedłużyć o kolejne 30 dni od dziś, to trzeba samemu wybrać datę.
- 3 1
-
2017-11-06 09:54
Data powstania UNIX-a (1)
Stąd ta data ;)
- 2 3
-
2017-11-06 11:07
tak debile to robia że to nie ma czasu z fal radiowych, rds'u lub internetu.
To kretyni to robią. Wiekszośc ok 99% elektroniki/oprogramowania jest nie dorobione, projektowane przez managerow a nie przez elektroników z informatykami. Takie są tego efekty.
Chodzi o to że glupie zkm tego nie audytuje, kodu i schematow elektornicznych. Oni kupują coś czego nie wiedzą czym to jest. Tak jak bys kupował margarynę w opakowaniu masła jako masło....- 0 1
-
2017-11-06 10:00
Automat ma być sprawny
Idąc do piekarni też nie dostajemy chleba z 1970.
Idąc dalej kasowniki w autobusach też przy kasowaniu nie biją całej informacji na bilet a w takich przypadkach kierowca wzrusza ramionami że jak wparuje kontrola to poświadczy ale co mi to daje jak mam nie do kasowany bilet godzinny i za 5 min się muszę przesiąść do następnego pojazdu.- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.