- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (305 opinii)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (25 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (333 opinie)
- 4 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (871 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (88 opinii)
Doładowała bilet w nowym automacie i dostała mandat
Jeśli doładowujesz kartę miejską w nowych automatach zamówionych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, sprawdź, czy mimo pobrania pieniędzy i wydania potwierdzenia, bilet został przedłużony. O tym, że może być inaczej przekonała się ostatnio pani Elżbieta. Naszej czytelniczce ważność biletu przedłużono do stycznia 1970 roku, więc podczas kontroli dostała mandat.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobny przypadek opisaliśmy także przed rokiem, wówczas jednak urządzenia innego operatora - firmy Avista - przedłużały ważność biletu do sierpnia 2027 lub cofały do 1970 r.
- Była to jedyna opcja z proponowanych przez biletomat. Uznałam, że skoro urządzenie pobrało pieniądze i wydało potwierdzenie, to pobrane środki znajdą się w postaci doładowania na mojej karcie miejskiej - twierdzi nasza czytelniczka.
Kilka dni temu, podczas kontroli biletów kontroler Renomy poinformował panią Elżbietę, że karta miejska jest niedoładowana, a potwierdzenie (z dopisaną długopisem datą ważności biletu) "jest dziwne i nieważne".
- Usłyszałam, że mojej karty nie ma w systemie i dostałam mandat. Do dziś muszę korzystać z biletów jednorazowych, przez co wliczając kwotę doładowania i mandat straciłam 270 zł. Już po tym zdarzeniu przeczytałam na portalu Trojmiasto.pl o problemie z nowymi biletomatami, w których stwierdzono błąd oprogramowania aplikacji sprzedażowej, przez co wstrzymano uruchomienie kolejnych urządzeń. Czuję się oszukana, kto zwróci moje pieniądze? - dopytuje pani Elżbieta.
O wyjaśnienie problemu zwróciliśmy się do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, organizatora komunikacji miejskiej oraz zamawiającego nowe urządzenia w Mennicy Polskiej. Jak wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM, nowy automat biletowy przy ul. Jagiellońskiej był jednym z pierwszych uruchomionych przez Mennicę urządzeń po pomyślnie przeprowadzonych testach aplikacji sprzedażowej i działa nieprzerwanie od 1 lipca 2017 r.
- Biletomaty to skomplikowane urządzenia elektroniczne, w których może wystąpić błąd, polegający na niedoładowaniu biletu na karcie i tak zapewne stało się w tym przypadku. Dziękujemy za ten sygnał, zachęcamy pasażerkę do kontaktu z nami oraz operatorem biletomatu i jednocześnie przepraszamy za niekomfortową sytuację - odpowiedział Gołąb.
ZTM zadeklarował, że wszelkie opłaty poniesione przez panią Elżbietę zostaną anulowane.
- należy zgłosić reklamację do operatora automatu, firmy Mennica Polska S.A. (pod nr telefonu + 48 22 583 91 02, email: telecentrum@mennica.com.pl lub kontakt z ZTM: ztm@ztm.gda.pl)
- napisać odwołanie od nałożonej opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu wraz z kopią otrzymanego wezwania do zapłaty i wysłać do nas mailem na adres ztm@ztm.gda.pl bądź listem lub osobiście (ZTM, ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk), celem anulowania nałożonej opłaty.
Miejsca
Opinie (253) 5 zablokowanych
-
2017-11-06 16:20
RENOMA po raz kolejny stanęła na wysokości zadania.
- 3 0
-
2017-11-06 16:44
w 1970 roku nie było biletomatow!
kazdy kretyn by sie dmyslil ze to blad - majac jeszcze potwierdzenie z czasu obecnego :P kanar na sile chcial miec jeden kwitek wiecej - ale ja na miejscu tej Pani mandatu bym nie przyjela. albo poszlabym dalej albo niech wzywa policje.
- 4 0
-
2017-11-06 17:36
Pani pewnie żadnego mandatu nie dostala; A tekst po publikę.
Nie wierzę że rozgarnieta osoba nic z tym nie robi, reklamacja etc. A zajmuje się pisaniem do trójmiasto.pl
- 3 3
-
2017-11-06 18:30
czegoś nie rozumię (1)
wiedziała a mimo to jechała na błędzie?
- 3 5
-
2017-11-06 21:09
ja rozumiem
- 1 1
-
2017-11-06 19:12
Mnie też to spotkało (1)
W dniu dzisiejszym w tym samym biletomacie dwukrotnie została pobrana opłata za doładowanie. Bez potwierdzenia wykonania transakcji oraz bez potwierdzenia doładowania na karcie. Sprawdzałam w innym punkcie. Pozostaje tylko składać reklamację. Do Warszawy....
- 4 0
-
2017-11-06 21:08
Współczuję
W ZTM skladając reklamację sekretarka poinformuje cię, że na rozpatrzenie czeka się 30 dni. Na pytanie: kalendarzowych czy roboczych, usłyszysz, że ona nie wie, bo to nie ona rozpatruje eklamacje- 1 0
-
2017-11-06 19:26
(1)
Ma szczęście że nie grudzień '70!
- 3 0
-
2017-11-06 20:57
Jakby zaczęła kłócić się z kanarem, to pewnie zrobiłby się grudzień...
- 3 0
-
2017-11-07 07:49
;)
"Biletomaty to skomplikowane urządzenia" - hehehheh hahahahahha. A tabor ZTM to wysoce specjalistyczny sprzęt kosmiczny.... Nie ma dnia bez awarii... " I kto za to płaci ? ... Pan płaci, Pani Płaci, ... , Społeczeństwo płaci " (REJS)
- 2 0
-
2017-11-07 12:43
(1)
Posiadany paragon zapłaty, data 1970 ,czyli ewidentny błąd terminalu ,ale inteligenci z Renomy musieli błysnąć . Tylko dlaczego ta kobieta musi udowadniać że nie jest wielbłądem .Mandat powinien być anulowany automatycznie i wystosowane przeprosiny.
- 5 0
-
2017-11-10 08:54
Bilet tak na prawdę nie został doładowany tak więc to nie jest wina tej pani ani pana kontrolera gdyż po zeskanowaniu biletu doładowania nie było wielka mennica Polska dała ciała i po co uwłaczać i insynuować wątpliwa inteligencję kontrolerów
- 0 0
-
2017-11-08 23:14
Jak się oszczędza na testowaniu oprogramowania, to w końcu w działaniu wychodzą takie babole. Wina Mennicy Polskiej za niepełne przetestowanie swojego urządzenia.
- 0 1
-
2017-11-10 06:44
Przed carrefurem też jest to maszyna do podróżowania w czasie doładowuje bilet 01 01 1970 dodatkowo mennica Polska starała mi wmówić że nie potrafię wybrać odpowiedniej daty .Pieniądze z konta pobiera poprawnie czemu nie ma błędów w drugą stronę na przykład doładuje bilet a pieniędzy nie pobierze ciekawe
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.