- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (176 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (360 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (70 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (430 opinii)
Dortmundy przydadzą się podczas remontów torów. Zobacz zmiany na liniach tramwajowych
Od 1 września ponownie wprowadzone zostaną zmiany w trasach tramwajów. Na szczęście przyniosą one ulgę mieszkańcom Przymorza, Zaspy oraz po części także Siedlec, gdzie trwają remonty torowisk.
Wprawdzie remonty torowisk potrwają jeszcze co najmniej do listopada, to już 1 września częściowo na stare trasy wrócą linie numer 2 oraz 10. Zmiany mają na celu rozładowanie tłoku w tramwajach i autobusach zastępczych w związku ze zwiększoną ilością pasażerów - uczniów szkół.
Linia numer 2 nie będzie już zawracać na pętli Brzeźno Plaża, lecz zostanie skierowana z centrum do nowej, tymczasowej "pętli" na al. Legionów.
- Za przystankiem Legionów , znajdującym się przy skrzyżowaniu z ul. Kościuszki, powstanie na okres remontu torowisk rozjazd między torami, który pozwoli zawrócić dwukierunkowym "Dortmundom". - tłumaczy Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk.
W przypadku obecnego remontu, tramwaje na linii 2 będą kursować z normalną częstotliwością na całym odcinku Centrum - Legionów.
Niestety, umowa z ZKM nie precyzuje, czy linię 2 będą obsługiwać "Dortmundy" z częścią niskopodłogową, czy jeszcze te sprzed modernizacji.
Ponadto od 1 września na tory wraca linia numer 10. Będzie ona kursować z Nowego Portu do centrum, gdzie zawracać będzie, jadąc przez przystanki: Hucisko - Centrum - Brama Wyżynna (pętla wykonywana w kierunku odwrotnym do linii 12).
Wciąż nie wiadomo także, czy 1 listopada uda się w pełni uruchomić trasę na Siedlce. Tego dnia, pomimo trwających prac wykończeniowych, tramwaje wyjątkowo miałyby pojechać ul. Nowe Ogrody i Kartuską tak, by usprawnić dojazd na cmentarz łostowicki.
- Gdyby nie udało się do 1 listopada wykonać przystanków na trasie, tramwaje będą zabierać pasażerów na Hucisku, a kolejnym - końcowym przystankiem - będzie dopiero pętla Siedlce. - informuje Zomkowski.
Pomimo wprowadzenia zmian na liniach tramwajowych, nadal funkcjonować będą z dotychczasową częstotliwością autobusy zastępcze T2 i T12.
Opinie (95) 4 zablokowane
-
2010-08-27 06:13
Wciąż nie wiadomo także (11)
Jak czytam artykuły o ZKM i widzę takie kwiatki jak: "Wciąż nie wiadomo także", "Niestety, umowa z ZKM nie precyzuje" czy "Będzie to pierwszy przypadek pełnego wykorzystania możliwości " to mnie krew zalewa.
Dawno powinni sprywatyzować komunikację miejską, najdroższą w Polsce.- 75 16
-
2010-08-27 09:58
(3)
jeden "garbaty" autobus kosztuje około 1 mln PLN. gdyby firmy były prywatne, w jaki sposób miałby się spłacić taki JEDEN autobus ? bilety jednorazowe chyba musiałby by być po 10 zł !
- 7 2
-
2010-08-27 19:00
z kredytu
Ogłasza się przetarg na np 10 lat, tak żeby firma była w stanie spłacić kredyt w okresie umowy.
P.S. W Gdańsku część linii jest obsługiwanych z przetargu przez PKS Gdańsk i Warbus. Nie wiem jak pierwsza, ale ta druga firma jest prywatna... i dała rady kupić nowe autobusy.- 1 0
-
2010-08-28 11:49
Liczyć nie umiesz. (1)
PKSy są prywatne, autobusy kosztują po 4mln zł i jakoś dają radę
- 0 0
-
2010-08-28 22:51
To tramwaje kosztują po 4mln. Autobusy kosztyją 700tys-1.2mln
- 0 0
-
2010-08-27 11:25
A ja mam propozycję :)
Napisz lepiej że "ręce opadają" a nie "krew zalewa", Bo czytając twą wypowiedź to mam wrażenie że masz okres i dlatego tak się czepiasz i marudzisz
- 13 1
-
2010-08-27 12:41
Ale ZKM jest sprywatyzowany przecie.
- 2 3
-
2010-08-27 12:43
(4)
Poza tym ceny biletów w Gdańsku są jednymi z najniższych w Polsce
- 4 8
-
2010-08-27 16:06
(2)
nie sa... pojedź do Warszawy i porównaj tamtejsze ceny.
- 3 1
-
2010-08-27 18:09
(1)
Natomiast w Poznaniu mają drożej. nie musisz jechać do Poznania, użyj Internetu by się przekonać
- 1 3
-
2010-08-27 21:45
Ale jak porównać jakość komunikacji...
Z Poznaniu płacę, ale dostaję sprawną sieć połączeń.
- 1 1
-
2010-08-28 11:48
we Wrocławiu taniej
j/w
- 0 1
-
2010-08-27 06:14
Trasy tramwajów (6)
Wg mnie warto ponownie wprowadzić zmiany w trasach tramwajów. Linia nr 6 powinna być zlikwidowana (w zamian za zwiększenie częstotliwości 9-tki i ewentualnie przedłużenie jej trasy na Stogi?), a trasa 2-ki powinna łączyć Zaspę z Chełmem.
- 31 7
-
2010-08-27 08:07
Napisz do ZTM taką propozycję.
- 4 0
-
2010-08-27 08:42
(1)
Można też przedłużyć 1-kę na Zaspę, ale 6 mogłaby zostać na obecnej trasie. Przydaje się w szczycie.
- 3 3
-
2010-08-27 21:13
chyba i tak mieszkańcy chełmu saa w najlerpszej sytuacji jezeli chodzi o komuminkacje tramwajowa... zamiast w kolko zajmowac sie liniami z chelmu czas w koncu pomyslec o innych dzielnicach miasta :P Gdańsk to nie tylko Chełm jak sie chyba niektorym wydaje... :P
- 0 0
-
2010-08-27 08:43
Towarzyszko feministko (1)
Nie jesteś od decydowania, co gdzie ma jeździć. Nikt nie będzie dla twojego widzimisię tras układał
- 4 6
-
2010-08-27 09:05
każdy niech napisze własną wersję rozkładu według tego gdzie mieszka
- 5 1
-
2010-08-27 09:08
6 daje rade, tylko powinna jeździć do jelitkowa
natomiast 2 lub 8 nie powinny skręcać z chlopskiej do jelitkowa, tylko w pomorską w kierunku oliwy
- 3 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2010-08-27 07:11
Tendencyjny tytuł... (5)
Bo skoro zaczęło się narzekanie na dortmundy to trzeba poprawic ich reputacje. To nie zmieni jednak faktu ze są ciasne, slabo wentylowane i w wielu miejscach brak poręczy.
A takie rozjazdy o jakich mowa w artykule nie powinny być tylko tymczasowe. W razie coraz częstszych kolizji jest to jakas alternatywa zeby mozna bylo umozliwic pasazerom dalsze podrozowanie pomimo swojej ztmowskiej indolencji...- 29 6
-
2010-08-27 07:52
Nie da się wprowadzić dwukierunkowych tramwajów od razu ponieważ najpierw trzeba dbać o stan techniczny i gotowość taboru
- 7 1
-
2010-08-27 08:06
(2)
A właśnie że nie! Rozjazdy są drogie, wymagają częstszej konserwacji i trzeba przez nie przejeżdżać wolno i ostrożnie. Łatwiej jest zadbać o to by tramwaje się nie psuły a w razie czego podstawiać autobusy. Też mi to kiedyś chodziło po głowie ale wypytałem o to specjalisty w tej kwestii.
- 8 3
-
2010-08-27 09:09
(1)
no tak, lepiej zeby pol gdanska nie moglo dojechac do pracy/szkoly/na pogrzeb/slub/chrzciny niz zeby nalezycie eksploatowac tory i tabor za najwieksze pieniadze w Polsce (najdrozsze bilety)
- 1 3
-
2010-08-27 12:43
Jedne z najtańszych w Polsce
- 3 2
-
2010-08-27 09:07
dortmundy powinny jeździć częściej, bo podczas szczytu nie ma w nich miejsca
i brak poręczy to duży minus dla firmy modernizującej stare dortmundy
- 7 0
-
2010-08-27 07:31
Kto odpowowie za... (5)
Za to, ze na Zaspie znow jest remont torowiska, kojarze, ze na 100% byla przebudowa przystsnku przed petla na Zaspie w kierunku Przymorza. Prosze o imie i nazwisko urzednika zajmujacego sie tamta inwestyvja.
- 13 8
-
2010-08-27 07:46
Bo tak planuje sie w Gdańsku od tylniej strony
zamiast raz porządnie na całej długości wyremontować torowisko to w Gdańsku remontuje się krótkimi odcinkami utrudnia to życie mieszkańcom oraz podnosi koszta funkcjonowania komunikacji.
- 4 2
-
2010-08-27 08:59
no brawo... (1)
a teraz jest przebudowywany ten przystanek bystrzacho?
Nno i nie ma jak to "pętla w kierunku..." 100 punktów normalnie...- 5 1
-
2010-08-27 12:45
Niema to jak "rozumienie czytanego tekstu"
- 0 2
-
2010-08-27 15:36
dokładnie tak (1)
Jakieś 3 lata temu przecież były wymieniane wszystkie tory, podkłady itp na odcinku od pętli zaspa do skrzyżowania z pomorską. Może ktoś mi wyjaśnić dlaczego ponownie jest robiony remont?
- 2 1
-
2010-08-27 15:52
Wtedy robiono skrzyżowania, teraz odcinki pomiędzy nimi. Może się wydawać że robią drugi raz to samo, ale tak nie jest.
- 2 2
-
2010-08-27 07:35
Inne przeznaczenie
I przydadzą się też do stwarzania roboty mechanikom z zaj. Wrzeszcz i robienia ładnych zatrzymać w szczycie, gdy się zawieszą;)
- 11 2
-
2010-08-27 07:38
A kiedy będzie kontrola tramwajów? (3)
Chyba ktoś zapomniał o kontroli stanu technicznego tramwajów?
- 25 5
-
2010-08-27 07:59
przecież była mośku, nie siej zamętu (1)
- 2 5
-
2010-08-27 09:24
wynik, wynik
- 4 0
-
2010-08-27 09:16
Kontrola tramwajów odbywa się codziennie. W praniu, czyli poczas prób z pasażerami.
- 5 0
-
2010-08-27 07:41
Kiedy zaczne działać poprawnie SIP -System Informacji Pasażerskiej? (7)
Władze miasta oraz ZTM Gdańsku lubią wyrzucać pieniądze w błoto.
Od ponad roku wciąż widzimy napisy - TEST SYSTEMU.- 49 2
-
2010-08-27 09:26
(5)
najbardziej zalosne są te monitorki na przystankach przy dworcu. Slonce swieci - nic nie widac, jest wilgotno - nic nie widac, stoisz 10m od monitora - nic nie widac....
Tablice z przystankow autobusowych powinny byc widoczne z przystanku tramwajowego i na odwrót. To by byl jakis system informacji na najwiekszym wezle przesiadkowym w gdansku. Takie coś jak mamy teraz jest prawie nieprzydatne- 14 1
-
2010-08-27 09:44
(3)
albo tablice ustawione byle jak bokiem np przystanek Hucisko
- 5 1
-
2010-08-27 10:35
(1)
albo wyspiańskiego - fajnie sie czyta co jedzie w drugą strone niż nasza, ale żeby sprawdzic przyjazdy ze swojego przystanku trzeba spacerkiem pod tablice maszerowac, i czytac z metra z uniesioną ku niebu glową. Jeszcze pol biedy jak idziemy od strony szpitala na przykład, chcac jechac do gdanska glownego, wtedy widzimy mniej wiecej co sie tam wyswietla, ale jak idziemy z drugiej strony albo jedziemy w przeciwnym kierunku - zapomnijmy o informacji
- 7 0
-
2010-08-27 12:54
Gdyż albowiem "tablice informacyjne" ustawione są w taki sposób, w jaki łatwo je było ustawić a nie tak, żeby były widoczne dla czekających pasażerów. Jak można do tego dopuścić to ja nie wiem. Skuteczność urzędników jest dosłownie porażająca. O komunikacji zbiorowej decydują osoby, które z niej nie korzystają - efekty widać.
- 5 0
-
2010-08-27 16:21
Na Hucisku są tak, abyś idąc na przystanek mógł zobaczyć rozkład(lub jadąc-szukając przesiadki).. Wg mniejest ok.
- 2 0
-
2010-08-27 23:32
To prawda, te na dworcu to jedna wielka pomyłka...latem w słoneczny dzień to nawet jak się bardzo człowiek wpatruje, to i tak nic nie widać, a poza tym co do informacji o opóźnieniach to na tablicy na dworcu jeszcze się nie spotkałam, pomimo, że nie raz i nie dwa tramwaje przyjeżdzały po czasie... Powinny być takie jak pod lotem, czy na hallera/ wyspiańskiego, gdzie z tramwaju widać czy warto wysiąść czy może jechać dalej;)
- 3 0
-
2010-08-27 18:12
z tego co mi wiadomo, to firma realizująca ten system nie wywiązuje się z oferty, przez co miasto nie wyrzuca pieniędzy, a wręcz zarabia na odszkodowaniu za "poślizg".
- 5 1
-
2010-08-27 07:42
pomyśleć, co zrobić z notorycznym tłokiem w tramwajach (1)
- 17 2
-
2010-08-27 07:46
miała być też walka z nieprzyjemnych zapachem i też cisza
- 2 0
-
2010-08-27 07:43
a o lini ,,proszę nie wsiadać'' dalej cisza
- 27 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.