- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (176 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (360 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (70 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (431 opinii)
Dortmundy przydadzą się podczas remontów torów. Zobacz zmiany na liniach tramwajowych
Od 1 września ponownie wprowadzone zostaną zmiany w trasach tramwajów. Na szczęście przyniosą one ulgę mieszkańcom Przymorza, Zaspy oraz po części także Siedlec, gdzie trwają remonty torowisk.
Wprawdzie remonty torowisk potrwają jeszcze co najmniej do listopada, to już 1 września częściowo na stare trasy wrócą linie numer 2 oraz 10. Zmiany mają na celu rozładowanie tłoku w tramwajach i autobusach zastępczych w związku ze zwiększoną ilością pasażerów - uczniów szkół.
Linia numer 2 nie będzie już zawracać na pętli Brzeźno Plaża, lecz zostanie skierowana z centrum do nowej, tymczasowej "pętli" na al. Legionów.
- Za przystankiem Legionów , znajdującym się przy skrzyżowaniu z ul. Kościuszki, powstanie na okres remontu torowisk rozjazd między torami, który pozwoli zawrócić dwukierunkowym "Dortmundom". - tłumaczy Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk.
W przypadku obecnego remontu, tramwaje na linii 2 będą kursować z normalną częstotliwością na całym odcinku Centrum - Legionów.
Niestety, umowa z ZKM nie precyzuje, czy linię 2 będą obsługiwać "Dortmundy" z częścią niskopodłogową, czy jeszcze te sprzed modernizacji.
Ponadto od 1 września na tory wraca linia numer 10. Będzie ona kursować z Nowego Portu do centrum, gdzie zawracać będzie, jadąc przez przystanki: Hucisko - Centrum - Brama Wyżynna (pętla wykonywana w kierunku odwrotnym do linii 12).
Wciąż nie wiadomo także, czy 1 listopada uda się w pełni uruchomić trasę na Siedlce. Tego dnia, pomimo trwających prac wykończeniowych, tramwaje wyjątkowo miałyby pojechać ul. Nowe Ogrody i Kartuską tak, by usprawnić dojazd na cmentarz łostowicki.
- Gdyby nie udało się do 1 listopada wykonać przystanków na trasie, tramwaje będą zabierać pasażerów na Hucisku, a kolejnym - końcowym przystankiem - będzie dopiero pętla Siedlce. - informuje Zomkowski.
Pomimo wprowadzenia zmian na liniach tramwajowych, nadal funkcjonować będą z dotychczasową częstotliwością autobusy zastępcze T2 i T12.
Opinie (95) 4 zablokowane
-
2010-08-27 07:44
Czy linia "Proszę nie wsiadac" będzie dalej kursowała? (2)
Z jaką częstotliwością będzie od 1 września kursowała linia "Proszę nie wsiadać".
- 25 1
-
2010-08-27 07:45
a jest to linia szybkiego przemieszczania się po Gdańsku
- 5 0
-
2010-08-27 23:34
dobre;D
- 0 0
-
2010-08-27 07:48
Umowa ZTM - ZKM pisała była prawdopodobnie "na kolanie"
Umowa nie precyzuje tego i tamtego ... i kto na tych zapisach korzysta?
- 8 0
-
2010-08-27 07:55
Moim zdaniem za dużol tych dwukierunkowych. (6)
Powiedzmy sobie szczerze - takie rozwiązanie jest dobre na czas remontów, ale w normalnej eksploatacji zmniejsza dostępną przestrzeń. Wystarczyłaby ograniczona ilość takich pojazdów - tak jest w Poznaniu i wszystko gra.
- 5 5
-
2010-08-27 08:10
(5)
Ale pamiętajcie, że dwukierunkowość tych tramwajów nie była jednym z kryteriów zakupu! Tramwaje miały być tanie, w niezłym stanie i nadawać się do modernizacji - a że są dwukierunkowe to fajny bajer.
- 4 0
-
2010-08-27 08:41
Tylko trochę ta modernizacja nie wyszła (4)
Podłoga niska to raptem 1/5 (może) podłogi, miejsca tak mało, że ledwo wózek dla dziecka wchodzi. O wiele lepiej wyszła modernizacja 105Na znana jako Moderus Alfa HF 04 AC - stara stopiątka wygląda jak nowa i jeździ jak nowa: nie szarpie, klimatyzacja jak się należy, poręczy wystarczająca ilość i miejsca w środku również. Tylko że potem Modertrans przestał się przykładać, czego dowodem Moderus Alfa HF 07.
- 4 0
-
2010-08-27 08:42
z tymi wózkami to zawsze zabawa (1)
jestem ciekawa kiedy pobiją rekord, narazie naliczyłam 3, a co z rodzicami, ktrózy nie potrafią się zając niemowlakami, płaczą i płaczą
- 1 0
-
2010-08-27 08:45
ta... i ta kłótnia staruszek, która jest starsza i powinna drugie ustąpić miejsca
bo dortmund zapchany moherami
- 2 1
-
2010-08-27 22:39
Alfa HF04 ładny, ale ciekawa jaka cena tej modernizacji. Tramwaj jest juz stary pociagnie mniej niż Dortmund. Jest ciasny, ale nowszy i mocno przyspiesza i delikatnie hamuje.
- 0 0
-
2010-08-27 22:45
Ładne zabytkowe tramwaje w tym poznaniu. Sporo Duwag'ów
- 0 0
-
2010-08-27 08:40
Pamiętajcie Kochani nie opierać się o drzwi, bo teraz będą się z dwóch stron otwierać hłe hłe
- 5 0
-
2010-08-27 08:46
(1)
nie lubię narzekać, ciesze się że w Gdańsku wymienia sie stary tabor tramwajowy na nowy. ALE moim zdaniem dortmundy to jedna wielka porażka, częste awarie, kilkakrotnie takim jechałem. "Padające" zasilanie, awarie drzwi. No i dla mnie największy minus - to praktycznie zerowa ergonomicznośc tych maszyn. 4 drzwi z czego dwoje drzwi oddalone od siebie o kilkanaście metrów, praktycznie zawsze środek w miarę usty a otoczenie drzwi upchane pasażerami co nie jest dziwne, bo ktoś kto jedzie 2-3 przystanki nie będzie zatał po całym wagonie. Poza tym tragicznie mała odległośc pomiędzy rzędami siedzeń. Nie wiem może w Niemczech są większe odległości między przystankami ale w Gdańsku ciężko się jeżdźi Dortmundami.
- 11 4
-
2010-08-27 09:23
Przecież wstawiają dodatkowe drzwi w środku. Bez drzwi w łączniku pozostają bombardiery.
- 4 2
-
2010-08-27 08:48
Problem z SIP i stanem technicznym tramwajów. (1)
Czy "trojmiasto.pl" opisze problem Systemu Informacji Pasażerskiej oraz kontroli stanu technicznego tramwajów? Czy może przed nowym castingiem włodarzy nie wypada?
- 9 0
-
2010-08-27 08:57
Nie wypada przed wybrami podnosic tego tematu
- 4 0
-
2010-08-27 08:57
noo, faktycznie mieszkancy Zaspy/Przymorza/Żabianki odczuja wielką ulgę,
tramwaj nr 2 bedzie jechac do centrum nie z Hallera a 2 przystanki wczesniej, z ul. Legionów. tłok rozładowany będzie w 100%.
po co to pisać takie niestworzone rzeczy?
a mieszkańcy ww. dzielnic wracajac z centrum i tak bedą wysiadac na Mickiewicza, jesli beda sie przesiadac w autobus.
szkoda czasu i pieniedzy, kolejny swietny pomysl ztm. a rozkekotane składy jak jeździły, tak jeżdżą- 6 3
-
2010-08-27 09:18
W Budapeszcie większość tramwajów jest dwukierunkowych i nie buduje się obszernych pętli lecz takie w formie ślepych torów.
- 5 0
-
2010-08-27 09:36
Dwu kierunkowe Dortmundy to bzdura !!! (5)
Modernizacja wszystkich Dortmundów w wersji dwu kierunkowej to bzdura i to bardzo droga. Żeby to miało sens to musiały by powstać albo przystanki końcowe bez pętli albo wprowadzone powinny być na torowiskach stałe rozjazdy umożliwiające zawrócenie pojazdu w przypadku awarii. W trakcie poprzednich remontów w Gdańsku wszystkie rozjazdy między torami zostały zlikwidowane i praktycznie nie da się wykorzystać dwukierunkowości tramwajów . Obecnie montowany rozjazd na zaspie jest rozjazdem przenośnym nakładanym na torowisko i może być stosowany tylko w zaplanowanych remontach i nie da się go zamontować na chwilowe perturbacje komunikacyjne.W Gdańsku wystarczyło pozostawić około 5 - 6 tramwajów dwu kierunkowych i koszt modernizacji był by znacznie niższy a i funkcjonalność tak zmodernizowanych tramwajów znacznie lepsza . Tym bardziej że modernizacje tramwajów z dwu na jednokierunkowe już w Gdańsku przerabialiśmy w latach 70-tych . Ktoś podejmując decyzje w sprawie modernizacji tramwajów Dortmund wszystkich z zachowaniem ich dwukierunkowości chyba nie do końca to przemyślał !
- 5 5
-
2010-08-27 09:44
Przywrócić nalezy rozjazdy na stałe
- 2 0
-
2010-08-27 10:05
(1)
Co do rozjazdów na trasie to poszukaj sobie we wcześniejszych postach wyjaśnienia. Nigdzie na świcie nie stawia się rozjazdów na wypadek awarii i nie dzieje się tak bez powodu. W Poznaniu na trasie szybkiego tramwaju próbowano i szybko zrezygnowano.
A 5 czy 6 tramwajów, gdyby tyle pozostawić, nie pozwoliłaby na odpowiednią częstotliwość na długich liniach. Zauważ, że gdyby na przykład takie tramwaje zmieniały kierunek w Jelitkowie (np z powodu remontu pętli) to potrzeba by ich było kilkanaście żeby zapewnić odpowiednią częstotliwość na Chełm. Inaczej trzeba by organizować przesiadki.- 2 0
-
2010-08-27 14:49
PST
W Poznaniu na PST rozjazdy sa do dzisiaj od poczatku istnienia tej trasy. W ciagu ostatniego roku zlikwidowano jedynie te pomiedzy kilkoma przystankami, ale nadal jest rozjazd przed pierwszym i ostatnim przystankiem tj Slowianska i Szymanowskiego.
- 0 1
-
2010-08-27 22:50
(1)
Chyba nie jesteś na bieżąco, bo wiadomo, że koszt zakupu i modernizacja Dortmunda to 700tys. zł a nowy tramwaj to koszt ponad 2mln złotych. Co lepsze?
- 0 0
-
2010-08-27 23:14
Nowy tramwaje PESA kupiono po grubo ponad 6 milionów za sztukę. Relacja ceny zmodernizowanego "Dortmunda" do nowego tramwaju 120Na to mniej więcej 1:10.
- 0 0
-
2010-08-27 09:43
a co z innymi liniami?
z centrum /LOT/ w kierunku Jelitkowa, przez Oliwę to w zasadzie tylko 11 bez przesiadki - dodam, że zjeżdza z Chełmu cała pełna, a od 01.09. jak się zacznie rok szkolny to raczej będzie pełniejsza, nie można coś dodatkowo puścić?
co z tego że jedzie również 12, ale z przystanku przeciwnego - w druga stronę!
normalnie głupota!!!- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.