- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (102 opinie)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (93 opinie)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (78 opinii)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (204 opinie)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (174 opinie)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (72 opinie)
Dostał mandat przez błąd banku
Pan Mariusz opłacił parkowanie i poszedł załatwiać swoje sprawy. Okazało się jednak, że jego płatność blikiem nie została prawidłowo zaksięgowana. Zwrot pieniędzy dostał po kilku dniach, a teraz windykowany jest z opłaty dodatkowej nałożonej przez kontrolera strefy płatnego parkowania w Gdyni.
Gdy wrócił, zobaczył za wycieraczką mandat za... nieopłacone parkowanie.
- Niestety nie wziąłem ze sobą potwierdzenia papierowego, bo po co marnować papier? Ale napisałem odwołanie i wysłałem od razu - jako dowód - potwierdzenie bankowe, że zapłaciłem 10 zł - opowiada nasz czytelnik.
Odwołanie zostało jednak odrzucone. Sprawdzono bowiem parkomat i nie stwierdzono w nim żadnych usterek. Płatności są normalnie przyjmowane, niezależnie od ich formy.
BLIK nie przeszedł, parkujący miał się domyślić?
- Wtedy sprawdziłem konto bankowe i okazało się, że przyszedł zwrot na 10 zł. Tylko że dowiedziałem się o tym po fakcie. Wpłaciłem więc 10 zł na wskazane konto jeszcze raz i poinformowałem o tym urzędnika. Nie poczuwam się do żadnej winy - podkreśla pan Mariusz.
Urzędnicy się z tym jednak nie zgodzili. Zamiast tego wysłali kierowcy ostateczne wezwanie windykacyjne, wystawione przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni.
Oprócz opłaty dodatkowej są jeszcze koszty upomnienia w wysokości 16 zł. Wina - zdaniem urzędników - jest bezsporna:
- Kwota widniejąca na tym wymuszeniu nie jest wielka, ale chodzi o zasadę. Nie widzę żadnego powodu, abym musiał płacić za coś, co stało się całkowicie poza moją kontrolą. Jestem pewien, że jest więcej takich osób, które zostały pokrzywdzone w podobnej sytuacji - podkreśla gdynianin.
Miejsca
Opinie (247) ponad 20 zablokowanych
-
2022-10-13 08:11
Chore miasto. Strach przyjechac do centrum. Wszedzie jakies pulapki w tej Gdyni. Lepiej sie powstrzymac z przyjezdzaniem.
- 6 2
-
2022-10-13 08:12
Wszyscy urzędnicy przeciwko mieszkańcom
W całej Gdyni problemy , urzędy pracują jak w pandemia , nic nie można normalnie załatwić. Wszyscy urzędnicy przeciwko mieszkańcom .
- 6 2
-
2022-10-13 08:13
Gdyńscy urzędnicy przeciwko mieszkańcom
- 4 2
-
2022-10-13 08:18
Ale chwila skoro to był błąd banku... (1)
...dlaczego Pan Mariusz ma pretensje do gdyńskich urzędników? Powinien zwrócić się do banku, że na skutek ich błędu został obciążony kosztami i to bank powinien je uregulować.
- 3 3
-
2022-10-13 08:58
Tak ale kiedy ci ostatnio bank zwrócił za płatność kartą w sklepie?
Może być tym wspomnianym Blikiem... ale gdy już towar otrzymałaś i poszłaś sobie do domu...?
Dla mnie argumentacja autora jest całkowicie niejasna i raczej to on coś sknocił, albo nie rozumie jak działa Blik, niż nagle firma która ma pod piecza te automaty miałaby z niezbyt jasnych powodów zwracać płatność, która wpłynęła im za transakcję.
No tak dobrze to nie ma...- 0 1
-
2022-10-13 08:38
Po co marnować papier?
No to teraz już p. Mariusz wie po co.
- 2 0
-
2022-10-13 09:08
W cetrum gdyni "rekreacyjnie" bylam rok temu, zaparkowalam na peryferiach, zeby nie dac sie lupic (byla niedziela), jednak po spacerze przekinalam sie, ze nie ma po co wracac.
- 4 1
-
2022-10-13 09:34
Pójść do sądu i zażądać zwrotu kosztów (1)
I za straty czasu i nerwów. Jak zapłacą koszty sądowe plus trochę więcej, to się ogarną.
- 2 2
-
2022-10-13 09:55
Brawo - tylko niech autor potem poinformuje nas KTO zapłacił koszty sadowe.
Bo jakoś dziwnie podejrzewam, że to będzie on sam...
- 0 0
-
2022-10-13 10:45
ma facet rację niestety, skoro sprzedający dopuscil dziurawy system (1)
to niech poklosie tego wezmie na swoje barki. w sądzie rzeczoznawca ktory przyzna ze "moze sie zdarzyć złe działanie blika i taki zwrot" + dowód w formie zwrotu na konto 10zł (a tego się sztucznie nie da sfingować) i po sprawie.
- 1 2
-
2022-10-13 12:27
Kiedy ci nie zadziałał system płatności kartą, przelewu, Blika czy czegokowiek innego
w taki sposób, że dostałeś towar a po paru dniach zwrócili ci wszystkie pieniądze?
Nie mówimy o promocjach.- 0 0
-
2022-10-13 10:46
Panie redaktorze czekamy na ciąg dalszy.
- 0 0
-
2022-10-13 12:29
Też płacę online...
...ale nie oddalam się od auta i parkometru, dopóki nie dostanę potwierdzenia. Tyle.
A Pan może dochodzić swoich praw w sądzię, jego wybór.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.