- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (468 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (60 opinii)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (60 opinii)
- 4 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (47 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (206 opinii)
Droga Czerwona: umowa na przygotowania podpisana. 20 mln zł od CPK dla GDDKiA
W poniedziałek podpisano umowę w sprawie sfinansowania prac przygotowawczych do budowy Drogi Czerwonej w Gdyni. Spółka Centralny Port Komunikacyjny przekaże regionalnemu oddziałowi GDDKiA na ten cel 20 mln zł.
W poniedziałek Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK, członek zarządu CPK, Radosław Kantak i wiceszef GDDKiA, Grzegorz Dziedzina podpisali umowę w sprawie sfinansowania prac przygotowawczych do budowy drogi.
Rozwój portu i znaczenie dla CPK
- Będzie to tzw. ostatnia mila bezpośrednio włączająca gdyński port do sieci dróg ekspresowych i autostrad, co poprawi atrakcyjność inwestycyjną Trójmiasta dla przedsiębiorców z całego świata. Droga Czerwona zapewni dalszy rozwój Portu Gdynia, ale będzie miała ogromne znaczenie również dla ogólnopolskiego Programu CPK - mówi wiceminister infrastruktury Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Koszty procesu przygotowawczego, które zostaną sfinansowane przez spółkę CPK, to ok. 20 mln zł. Pieniądze ma zapewnić Program Społeczno-Gospodarczy CPK, wchodzący w skład Programu Wieloletniego CPK.
- Droga Czerwona przebiegać będzie w obszarze silnie zurbanizowanym, z którego na co dzień korzystają przede wszystkim mieszkańcy Gdyni, ale również lokalni i krajowi przedsiębiorcy. Jest to więc niezwykle złożony obszar do analiz, ale i projekt niezbędny dla dalszego rozwoju gospodarczego Polski. Inwestycja przyczyni się do poprawy przepustowości i bezpieczeństwa transportu towarów pomiędzy Portem Gdynia a siecią dróg szybkiego ruchu - dodaje Grzegorz Dziedzina z GDDKiA.
W październiku rozstrzygnięcie przetargu na studium
W październiku tego roku ma zostać rozstrzygnięty przetarg na wykonawcę studium. Dokument ma być gotowy w 2024 roku.
Budowa Drogi Czerwonej zostanie podzielona na trzy odcinki o łącznej długości 8,8 km. Będzie trasą dwujezdniową z pięcioma węzłami. Jej koszt jest szacowany obecnie na 2,7 mld zł. W całości ma być sfinansowana z budżetu państwa.
Podpisanie umowy z wykonawcą budowy Drogi Czerwonej jest planowane na 2026 rok. Prace przy budowie drogi mogą potrwać do 2029 roku.
Miejsca
Opinie (158) 2 zablokowane
-
2022-04-11 16:59
myślałem, że plany to juz są od lat, a brak realizacji (1)
ale widzę, ze nadal jesteśmy na etapie jedynie ogólnej koncepcji
ten kraj jest niereformowalny- 9 8
-
2022-04-11 18:47
ciekawe czy te 5 minusów to od PISowców czy od innych?
bo trudno zrozumieć
- 0 5
-
2022-04-11 17:22
Strasznie długo to wszystko trwa. Możemy nie dozyc
....
- 5 2
-
2022-04-11 17:28
a ile 5zczurek i ucyk przewiduja busbasow na tej drodze? moze dwa pasy w kazdym kierunku na buspasy
- 5 3
-
2022-04-11 17:33
20mln? (1)
niby na co? na 50m drogi?
- 3 8
-
2022-04-11 17:34
Na pensje dla zarządu i udziałowca Marycha.
- 2 1
-
2022-04-11 17:33
Wojtek
Jak ty mnie zaimponowales w tym momencie. Zero pln z kasy um gdynia.
- 7 1
-
2022-04-11 17:36
oj szczurkowa Gdynia
Pamiętam, jak w latach 90-tych jeździło sie z Gdańska do Gdyni żeby popatrzeć na inny, kolorowy, dynamiczny i fajniejszy świat. Teraz Gdynia stała sie nijakim, bez wyrazu miastem, jakich w Polsce jest z kilkanaście. Szkoda. Wielki niewypał z lotniskiem, brak wizji co po likwidacji PLO i marki wspaniałego miasta morskiego, kiedys czytałem że była propozycja aby Gdynia stworzyła zagłębie biurowe w miejscu ogródków działkowych na trasie Redłowo do centrum. Szkoda, bo miasto nie ma wizji, czym chce byc.
- 23 4
-
2022-04-11 17:40
Pan Kantak (3)
chyba zapomniał jak pracował kiedyś w GDRD i była mowa o drodze czerwonej od Gdańska do Gdyni wzdłuż linii kolejowej gdzie podobno był zarezerwowany teren pod jej budowę . Teraz droga czerwona ma być w Gdyni do portu a gdzie wcześniejsze plany i ustalenia - nawet konferencja była na ten temat w latach 90 tych w NOT. No i co na to GDDKiA w Oliwie.
- 54 16
-
2022-04-11 17:44
to są dwie różne drogi, w dwóch różnych miastach
Nazwy to kryptonimy od kolorów kredek używanych do wrysowania ich zgrubnie na planach miast
- 19 1
-
2022-04-12 09:27
podobno był zarezerwowany teren pod jej budowę - w Gdańsku ?, proszę o solidną analizę dokumentacji, proszę o rozmowy z mieszkańcami Oliwy
- 1 0
-
2022-04-13 08:16
Chyba o Różowej piszesz zostało dawno wykonane ale żeby do Gdańska?
- 0 0
-
2022-04-11 17:43
3 lata na przygotowanie projektu.
2 lata przetargi. 10 lat wykonanie. Moje wnuki będą jeździć.
- 11 1
-
2022-04-11 17:45
To są drogie rzeczy, taki projekt (2)
- 3 0
-
2022-04-12 09:05
te 20 mln to nie na projekt tylko na koncepcję
projekt przewiduję minimum 100 milionów
- 1 0
-
2022-04-12 10:27
rodzina drogo kosztuje. Głosów za darmo nie kupisz.
- 0 1
-
2022-04-11 17:46
Horała macza swoje paluchy.
Będzie jak z nowym terminalem promowym.
- 7 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.